Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #26 Skrevet 27. januar 2014 Kjære HI. Jeg tror rett og slett du traff et ømt punkt. Det beste forsvar er angrep. Er nok flere her som er litt for avslappet til hvor egne barn er. Ikke ta deg nær av det. Det sier mest om dem. ;-) Anonymous poster hash: 02f66...1fc
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 27. januar 2014 #27 Skrevet 27. januar 2014 her er det ingen som går å henter barna sine etter de er 5 år. Da skal de være store nok til å kunne gi beskjed når de selv skal hjem. Har av og til måtte hente han da andre foreldre har glemt tiden. Da tar det tid å gå fra dør til dør. Han har over 7 gode venner i gata. Så ja, jeg synes du er den rare her. Anonymous poster hash: 20065...a32 Men du vet vel da med sikkerhet hvor femåringen din er gått da? For i HI sitt tilfelle så hadde jo ikke foreldrene peiling! Jeg er enig med deg HI, det er fælt at enkelte foreldre ikke bryr seg mer. At de ikke sjekker hvor han er på mange timer, er jo direkte bekymringsverdig!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #28 Skrevet 27. januar 2014 Herregud, for noen svar du får fra enkelte! Du har ikke gjort noe galt HI. Her er det foreldrene som feiler totalt. Anonymous poster hash: 957aa...7eb
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #29 Skrevet 27. januar 2014 Helt enig med deg HI. Jeg ville visst hvor femåringen min var til enhver tid! Virker noe spesielt å bare sende ham ut med beskjed om å ringe på dørene hos kamerater og se om noen er hjemme. Han kan jo være hvor som helst for alt de vet. Og skal han ikke spise litt kveldsmat - og legge seg...? Anonymous poster hash: 8edb2...c0c
Serepta Skrevet 27. januar 2014 #30 Skrevet 27. januar 2014 Huff. Det høres ikke ut som om han har det så greit. Hadde aldri sluppet min 5 åring ut sånn, og et lite barn har ikke noe alene ute i mørket å gjøre. Hva gjorde du, hi ? Tror nok jeg hadde gått hjem med gutten og fortalt foreldrene hva jeg mente.
mylittlecat Skrevet 27. januar 2014 #31 Skrevet 27. januar 2014 Kjære HI. Jeg tror rett og slett du traff et ømt punkt. Det beste forsvar er angrep. Er nok flere her som er litt for avslappet til hvor egne barn er. Ikke ta deg nær av det. Det sier mest om dem. ;-) Anonymous poster hash: 02f66...1fc Jeg tror du tar veldig feil. Det er ikke vanlig at man ikke vet hvor sin 5-åring er.
mylittlecat Skrevet 27. januar 2014 #32 Skrevet 27. januar 2014 Greit dere... Skjønner at dere synes at JEG er den som er grusom her som lar han være her så seint og uten tlf nr osv osv. Problemet er nå løst, og jeg kommer ikke til å skrive noe mer om dette, da hensikten ikke var å få stempel som dårlig person. Synes det er rart at det er jeg som er den fæle her som ikke tar "ansvar" og ikke foreldrene til barnet, men ok. HI Anonymous poster hash: 57837...567 Nå tar du vel litt hardt i? Du ser jo at stort sett alle er enige med deg. At flere setter spørsmålstegn ved at du ikke har nr/ ikke har ringt eller bedt ungen si fra om hvor han er, bør du tåle uten å tolke det som verste sort. Man har jo faktisk et ansvar når man har barn på besøk og.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #33 Skrevet 27. januar 2014 Huff stakkars ungen, på meg virker det som om de bryr seg katta om hvor han er - så lenge de er "kvitt" han for en stund. Aldri i verden om min på 6 hadde fått lov å gå slik "å se om noen han kjenner er hjemme" Uhørt! Anonymous poster hash: 0f091...011
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #34 Skrevet 27. januar 2014 Kjære HI. Jeg tror rett og slett du traff et ømt punkt. Det beste forsvar er angrep. Er nok flere her som er litt for avslappet til hvor egne barn er. Ikke ta deg nær av det. Det sier mest om dem. ;-) Anonymous poster hash: 02f66...1fc Takk, det var hyggelig sagt av deg:) Du har nok rett, skal ikke ta meg så nær av det. Blir bare så lei noen ganger av at man skal hakke på folk her inne uansett hva situasjonen er nesten! HI Anonymous poster hash: 57837...567
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #35 Skrevet 27. januar 2014 HI her... Som nevnt er denne gutten litt vanskelig å ha med å gjøre noen ganger (og nå er jeg veldig snill i min uttalelse..). Resultatet er blant annet at han nesten ikke får være hos andre lenger, fordi foreldrene til andre barn ikke orker han og også fordi hans foreldre er så lite tilstede og er vanskelige å kommunisere med. Vi ønsker ikke å utestenge han slik mange har gjort selv om han og hans familie ikke er den enkleste. Vi velger heller å ha døra åpen for han og følge nøye med på ting og tang slik at vi kan sende inn en bekymringsmelding etterhvert. I perioder fungerer ting tilsynelatende bra, og andre ganger overhodet ikke. I kveld var en av de gangene jeg IKKE synes det var tilstrekkelig oppfølging av gutten fra foreldrene og jeg tenkte derfor at jeg også kunne slenge ut en føler her for å forsikre meg om at jeg ikke er "overhysterisk" ettersom jeg har begynt å danne meg en negativ mening om foreldrene. Gutten ble fulgt hjem, og det ble tatt en liten prat med foreldrene. Vi kommer til å fortsette å ha han på besøk selvom vi ikke snakker med foreldrene og selvom de ikke tar ansvar i forhold til å sjekke hvor han er osv. Bedre at han har et ok sted å være som følger litt med på familien enn at vi skal nekte før foreldrene tar ansvar. HI Anonymous poster hash: 57837...567
Turtelduen Skrevet 27. januar 2014 #36 Skrevet 27. januar 2014 Jeg sender ikke 10åringen ut alene når mørket har falt på en gang, så ja det syns jeg var rart... Hadde en 9 åring på besök i høst, lørdagskveld. Klokka ble nærmere 20, og da ville jeg ikke vente til pappaen kom lengre og sendte han hjem. Så helt klart forunderlig at en 5 åring kan være så lenge borte uten tilsyn fra foreldrene... På noen som helst måte.
Daquiry Skrevet 27. januar 2014 #37 Skrevet 27. januar 2014 Pluss på siste innlegg HI. Jeg jeg hvor min 5-åring er til en hver tid. Hun går til en venninne selv, men vi har telefon kontakt hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #38 Skrevet 27. januar 2014 Tydeligvis er det en del forskjellig praksis rundt omkring Det kommer vel veldig an på hvordan man bor. Her styrer 5-åringene seg selv. De løper inn og ut hos hverandre. Og er ute rundt husene. Ingen har mobiler. De fleste har innetid ca 1830, sånn etter barnetv. Vi vet ikke til enhver tid hvor 5-åringen er. Nærmer klokken seg 19 tar vi en ringerunde til barnas foreldre. Stort sett blir han sendt hjem etter barnetv eller så har vi for lengst fått melding om hvor han befinner seg. Bikker kl 19 og et barn ikke har blitt etterlyst så sender vi det hjem. Hender det stikker innom barn vi ikke kjenner så godt eller som ikke er her så ofte. Da sender jeg melding til foreldrene om at vedkommende er hos oss med en gang det ankommer. Er så glad for at vi bor på en plass der barna har mulighet til å ha et snev av frihet. Anonymous poster hash: 9d2f2...e52
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #39 Skrevet 28. januar 2014 Kjære HI. Jeg tror rett og slett du traff et ømt punkt. Det beste forsvar er angrep. Er nok flere her som er litt for avslappet til hvor egne barn er. Ikke ta deg nær av det. Det sier mest om dem. ;-) Anonymous poster hash: 02f66...1fc Jeg tror du tar veldig feil. Det er ikke vanlig at man ikke vet hvor sin 5-åring er. Men ingen av oss vet da om barnet sa det skulle leke like utenfor huset, og så har gått avgårde på egen hånd til dem? Det har jeg opplevd at mitt barn og en lekevenn har gjort da de var yngre. Da hadde de gått ut porten og bort til en lekeplass lengre bort, og det var full leteaksjon... Da sitter i så fall foreldrene vettskremte hjemme uten å ane hvor barnet er, mens HI synes de er uansvarlige og skal teste dem.... Anonymous poster hash: f9f95...c3b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #40 Skrevet 28. januar 2014 Tydeligvis er det en del forskjellig praksis rundt omkring Det kommer vel veldig an på hvordan man bor. Her styrer 5-åringene seg selv. De løper inn og ut hos hverandre. Og er ute rundt husene. Ingen har mobiler. De fleste har innetid ca 1830, sånn etter barnetv. Vi vet ikke til enhver tid hvor 5-åringen er. Nærmer klokken seg 19 tar vi en ringerunde til barnas foreldre. Stort sett blir han sendt hjem etter barnetv eller så har vi for lengst fått melding om hvor han befinner seg. Bikker kl 19 og et barn ikke har blitt etterlyst så sender vi det hjem. Hender det stikker innom barn vi ikke kjenner så godt eller som ikke er her så ofte. Da sender jeg melding til foreldrene om at vedkommende er hos oss med en gang det ankommer. Er så glad for at vi bor på en plass der barna har mulighet til å ha et snev av frihet. Anonymous poster hash: 9d2f2...e52 Så unger blir aldri kidnappet på bygda? Eller påkjørt? Eller skadet? Eller går seg bort? Eller drunkner? Femåringer har ikke voldsom impulskontroll eller forstand for hvordan verden kan være. Aldri om min femåring hadde fått være uten en form for tilsyn, uavhengig av by eller bygd. Anonymous poster hash: 0ec92...bbc
setima Skrevet 28. januar 2014 #41 Skrevet 28. januar 2014 Jeg synes ikke du har gjort NOE feil HI!! Skjønner godt at du reagerer. Bra gutten har det fint hos deg, ikke sikkert det er så bra hjemme der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå