Gå til innhold

Er ikke dette litt rart??

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis av sønnen min kom bort i 17 tiden i dag. De er begge 5 år. Denne gutten er ikke av de letteste å ha med å gjøre, han trenger mye tydelige grenser og han er kjent for å ikke følge helt regler og sånn. Han pleier også å "stikke av" hjemmefra noen ganger. 

Nå er klokka 19.15 og han er her enda. Ingen har spurt etter han. Selv sier han at moren hans sa at han kunne gå å se om noen av vennene hans er hjemme (noe jeg tror på, for han er veldig dårlig til å lyve... :P

Så... her sitter han da. Foreldrene vet ikke hvilken venn han er hos. De bor 5 min unna i gå avstand. Det er svarte natta ute, er en del minusgrader, blåser og snør som bare rakkern. Ingen har spurt etter han, og foreldrene forventer nok at de han er hos sender han hjemover når de synes det er seint nok.

Rart jeg reagerer??

Anonymous poster hash: 57837...567
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, er synd med sånne foreldre som er like gyldige :( du har all grunn til og reagere...

Anonymous poster hash: bff2b...c3f

Skrevet

?

Hvorfor har du ikke sendt han hjem før?

Anonymous poster hash: 0198d...395
Skrevet

Har du ringt mamman?

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg ville ringt foreldrene! Stakkars gutt som tydeligvis ikke har det helt fint hjemme. Yngste mi er 4 år, blir 5 i september, kunne ikke falt meg inn å bare sende henne av gårde uten å få en telefon når hun kom frem dit hun skulle være.

Skrevet

Jo det er rart. Jeg hadde ringt (for 45 min siden) foreldrene og hørt om de hadde planer om å hente han snart.

Skrevet

?

Fordi de leker fint, og fordi jeg faktisk ville vente til det ble litt seint for dem for å se om noen faktisk kom for å se etter han.... ikke første gang det skjer. Så kall det gjerne en slags test...

Skrevet

Da hadde jeg nok ringt og gitt beskjed om at han var hos oss og spurt når han skulle hjem for en god stund siden.

Noen foreldre må man bare vise hva som er normal oppførsel, men Jeg syns også det er litt rart at du ikke har gjort noe når klokken er blitt så mye.

Skrevet

Hvorfor sender du han ikke hjem? Om han er der ofte kjenner du sikkert til innetidene hans?

Her blir alle skikket hjem kl 19 om ikke annet er avtalt. De fleste har samme innetid her i gata. men enda de er 8 år, kan de enda glemme å si fra tidspunktet de skal hjem. Så da gjelder det for oss voksne å følge med litt og få de hjem til seneste tidspunkt i det minste!

Anonymous poster hash: 20065...a32
Skrevet

Har ikke nr dems. Han hr vært her mange ganger, og flere timer av gangen, men er alltid storesøster på 8 år som henter han de gangene han ikke går alene. Aldri møtt foreldrene ordentlig, bare i forbifarta og da har de aldri tid til å snakke. Vet så vidt hvor han bor. 

Skrevet

?

Fordi de leker fint, og fordi jeg faktisk ville vente til det ble litt seint for dem for å se om noen faktisk kom for å se etter han.... ikke første gang det skjer. Så kall det gjerne en slags test...

Våre unger får ikke gå inn til noen uten å spørre oss først. Andre unger som ikke har samme regler blir sendt hjem eller noen ganger fulgt hjem senest 19.00.

Skrevet

Og tenkte å vente til 19.30.... min legger seg mellom 19.30 og 20.00 så synes ikke det er så seint at det er forferdelig liksom... :P Og som sagt - ønsket å drøye i dag for å se hva som skjedde. Om noen hentet han hvis klokka ble så mye. Så nå vet jeg at det ikke skjer.

Men nå er den jo 19.30 så da får jeg ordne opp...

HI

Skrevet

?

Istedet for å teste foreldrene (som du tydeligvis visste hvordan er) burde du benyttet anledningen til å ringe i skjebelig tid til dem, slik at de kanskje forstår at det ikke er ok slik de holder på. Når du ikke sier fra, kan de like gjerne tro at du synes det er helt greit.

Skrevet

?Hvorfor har du ikke sendt han hjem før?Anonymous poster hash: 0198d...395

Fordi de leker fint, og fordi jeg faktisk ville vente til det ble litt seint for dem for å se om noen faktisk kom for å se etter han.... ikke første gang det skjer. Så kall det gjerne en slags test...Anonymous poster hash: 57837...567

Våre unger får ikke gå inn til noen uten å spørre oss først. Andre unger som ikke har samme regler blir sendt hjem eller noen ganger fulgt hjem senest 19.00. Anonymous poster hash: 0198d...395

Og her sendes ungene hjem klokke 20. Det er tydeligvis forskjellig fra sted til sted. Jeg synes 19 var tidlig, og det er ingen unger rundt her som skal hjem da.

Anonymous poster hash: b0c03...41f

Skrevet

Ungen et der fortsatt?

Ta ungen i hånda og be han vise deg huset sitt...

Ta en prat med foreldrene

Skrevet

?

Våre unger får ikke gå inn til noen uten å spørre oss først. Andre unger som ikke har samme regler blir sendt hjem eller noen ganger fulgt hjem senest 19.00.

Sånn er det ikke helt her da. Vi bor i et stort og tett nabolag, så det er veldig mange barn på kryss og tvers i gatene og hos hverandre. Så det er ikke så rart her... er mer at det er så seint, og at ingen ser etter han. Og at de regner med at han skal gå hjem selv i det været.

Skrevet

Og DET synes jeg er rart! Jeg ville ikke hatt så små barn på besøk, uten at jeg hadde nr til foreldre. De fikk og beskjed om enten å ringe hjem eller løpe hjem for å si fra at de lekte hos oss...

Har ikke nr dems. Han hr vært her mange ganger, og flere timer av gangen, men er alltid storesøster på 8 år som henter han de gangene han ikke går alene. Aldri møtt foreldrene ordentlig, bare i forbifarta og da har de aldri tid til å snakke. Vet så vidt hvor han bor.

Skrevet

Kle på deg og guttene og følg han hjem, så tar du en prat med foreldrene. Det er alt for sent at en 5 år gammel gutt er på besøk alene etter kl 19. Han må hvertfall ikke gå hjem alene nå som det er blitt mørkt.

Skrevet

Greit dere...

Skjønner at dere synes at JEG er den som er grusom her som lar han være her så seint og uten tlf nr osv osv. 

Problemet er nå løst, og jeg kommer ikke til å skrive noe mer om dette, da hensikten ikke var å få stempel som dårlig person. Synes det er rart at det er jeg som er den fæle her som ikke tar "ansvar" og ikke foreldrene til barnet, men ok. 

HI

Skrevet

Herregud for noen foreldre....

Anonymous poster hash: 426a6...a70

Skrevet

Tvert i mot, jeg syns foreldrene hans er uansvarlige, ikke du :)

Skrevet

Greit dere... Skjønner at dere synes at JEG er den som er grusom her som lar han være her så seint og uten tlf nr osv osv.  Problemet er nå løst, og jeg kommer ikke til å skrive noe mer om dette, da hensikten ikke var å få stempel som dårlig person. Synes det er rart at det er jeg som er den fæle her som ikke tar "ansvar" og ikke foreldrene til barnet, men ok.  HI Anonymous poster hash: 57837...567

Typisk dib. Dette er stedet for underholdning, ikke gode råd.

Anonymous poster hash: b0c03...41f

Skrevet

her er det ingen som går å henter barna sine etter de er 5 år. Da skal de være store nok til å kunne gi beskjed når de selv skal hjem. Har av og til måtte hente han da andre foreldre har glemt tiden. Da tar det tid å gå fra dør til dør. Han har over 7 gode venner i gata.

Så ja, jeg synes du er den rare her.

Anonymous poster hash: 20065...a32
Skrevet

Ja. Det er rart. Og jeg skjønner at du ville teste.

Jeg hR selv opplevd å møte en pedofil som ville ta meg med rett utenfor inngangsdøra vår da jeg var 5 år...sender IKKE 5 åringen ut uten å vite hvor han er, og at noen følger ham hjem...evt henter ham selv.

Skrevet

Jeg synes også det var veldig rart! Og jeg skjønner godt at du ville teste litt, er nok en grunn til at ungen er vanskelig.

Tror jeg ville kledd på ungen, tatt ham i hånden og fulgt ham hjem fremfor å ringe. Da har du en sjanse til å prate litt med foreldrene (noe de kunne trengt til tror jeg!).

Anonymous poster hash: 48c55...4c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...