L'attente Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Jeg sitter her på nettet og prøver å finne ut hvilken mat jeg skal pakke med meg på fødselen både til meg og pappa. Men hver eneste tråd ender helt fullstendig utenfor tema med historier fra de som ikke orket mat og de som sier man ikke må finne på å spise fordi det kan ende i narkose (noe som er bare tull, da kan man ikke spise før man kjører bil heller da i tilfelle ulykke). Jeg lurer på en enkelt ting, HVA spiste dere som faktisk spiste under fødsel? Jeg har født før men det var hasteKS og jeg husker selv hvor ukristelig sulten jeg var og jeg fikk ikke mat for det var midt på natten (30 timer fødsel og ingen mat!) Nå skal jeg stille utrustet med alt men er tom for tips! Så HVA hadde dere med i bagen, om det kom i retur eller ikke spiller ingen rolle for meg :-)
Bilingüe Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Dumt spørsmål (fra en som aldri har vært noe særlig på sykehuset før ungene kom): Har ikke sykehuset noe som de gir hvis det drøyer? Type brødskive eller middag eller noe? Bare litt nysgjerrig. Ellers kan jeg prøve meg med praktiske tips som kjeks du liker, pakker med ferdigsmurte knekkebrød, banan.. Ting som er enkelt å ha med + holder seg hvis det ikke spises der og da? Det tenker jeg er lurt. Beklager hvis jeg kommer med nok en urelevant kommentar a la de du har funnet i tidligere tråder....
Fru Pinne Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Jeg spiste ingenting under forrige fødsel, for jeg tenkte rett og slett ikke på å pakke med noe sånn. Mannen måtte ta til takke med noen kjipe bagetter fra en automat på gangen :-P men denne gangen tenkte jeg å pakke med noe enkelt og holdbart som ferdigsmurte knekkebrød, sjokolade, frukt, kjeks og sånne ting. Man får ingenting på klinikken før fødselen er ferdig.
Turtelduen Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har født 6 ganger, og aldri pakket med meg mat... Jeg forstår dette er din andre? Min andre fødsel tok halve tiden av første, og de neste 4 har tatt halvparten av fødsel nr 2. Mao, så har jeg 3 timer på sykehuset. Når baby er født så spiser jeg. Selv om det er 12-18 timer siden sist. Mat er det siste jeg tenker på. Saft holder og det kommer sykehuset med. Mannen får jeg noen brødskiver om han er sulten, og det regner jeg med og ville fått Så mitt svar av min erfaring er at dette ordner sykehuset. Om du ikke har veldig egne ønsker, da må du ha med tenker jeg. Og da regner jeg med du vet hva du vil pakke ned
Turtelduen Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Jeg spiste ingenting under forrige fødsel, for jeg tenkte rett og slett ikke på å pakke med noe sånn. Mannen måtte ta til takke med noen kjipe bagetter fra en automat på gangen :-P men denne gangen tenkte jeg å pakke med noe enkelt og holdbart som ferdigsmurte knekkebrød, sjokolade, frukt, kjeks og sånne ting. Man får ingenting på klinikken før fødselen er ferdig. Jeg røper ikke hvor jeg bor eller sånne ting her på forumene, så jeg vil ikke si hvilket sykehus jeg tilhører. Men her får får vi hvertfall mat om vi ønsker Men så er ikke dette i storbyen, heller en mellomstor by...
Giss Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Jeg drakk litt saft som jeg fikk på sykehuset. Mat var slett ikke i tankene mine - men rett etterpå kom de og tilbød meg mat begge gangene, så jeg vil tro at de har noe mat der om du trenger det. Jeg hadde ikke pakket mat - men mannnen hadde en bunke mønter klar så han om nødvendig kunne hente seg noe i automaten eller kantinen på sykehuset.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Jeg fikk et stort fat med frukt på kvinneklinikken i Bergen, det var ganske lettvint å spise, og masse saft. Tok en bit nå og da innimellom riene.
M3 :-) Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 Sykehuset har mat til den fødende, men kanskje ikke til far. Da jeg var på svangerskapskurs ble vi anbefalt f.eks nøtteblanding, frukt eller smoothie :-)
Christine209 Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Jeg fødte på en lørdag sist, så da spiste jeg grøt ca halvveis i fødselen;) den varte i 5 timer fra de satt meg igang, også fikk jeg brødskiver etter jenta var kommet. Hadde med brus og kjeks i baggen, men husker ikke om vi spist det. Denne gangen er jeg litt usikker på hvordan vi gjør det om det er på kveld eller helg, siden mannen har fått cøliaki siden sist, er ikke bare bare med mat da. Får pakke knekkebrød og noe lettvindt pålegg til han;) men er kantinen åpen får han springe ned å kjøpe seg noe:)
csorensen Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Jeg hadde med kjeks og nøttemix, men jeg spiste ingenting av det før etter fødselen. Min samboer fikk servert middag og jeg spiste litt yoghurt mellom riene. Syntes det var veldig greit med noe som ikke måtte tygges, noe som ikke tok lang tid å spise. Etter fødselen fikk jeg brødskiver på sengen, jeg fødte på sykehuset i Tønsberg. Men det er jo ikke sikkert partner som er med får servert mat på alle sykehus. Lykke til med fødselen
Surremusa Skrevet 29. januar 2014 #11 Skrevet 29. januar 2014 Vi "storshoppet" i sykehuskiosken vi, jeg hamstret brus(for blodsukkeret), daim og baguette. Har bilder av meg som sitter og gomler sjokolade bare en time før vesla ble født, hehe:-)
Jolinda Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Husker ikke så godt egentlig, men tror ikke jeg klarte å spise så veldig mye under førdselen. Men jeg hadde med boks-cola, og det var sinnsykt godt! Skal helt klart med neste gang også! Vet at det er elendig dårlig næring, men i en fødsel som drar i langdrag er det bedre å få i seg sukker enn ingenting. Fikk servert mat underveis, men den var det vel stort sett mannen som spiste tror jeg. Men er lurt å ha med noe lettspist mat du liker godt, for det er ikke sikkert det du får servert på sykehuset faller i smak i kampens hete.
Lillelovely Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Jeg hadde med cola, energidrikk, banan, og forskjellige kjeks. Mannen spiste og drakk opp det meste, tror jeg fikk i meg en kjeks og litt Aquarius;)
sunfly Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Hadde med brus, baguett med ost og skinke og en pose med grønne epler. De på føden skar opp eplene til meg uten at jeg ba om det og gav til meg. Helt fantastisk service og utrolig oppfriskende. Har lange fødsler...
fnun Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 Jeg har fundert litt på dette selv. Er litt kresen i matveien. Har tenkt på å ta med en salat som står seg i romtemperatur med oljedressing. Men, det funker jo ikke hvis man bare må på sykehuset NÅ. Det tar jo litt tid å lage. Det går jo ann å ha hjemmelagde piroger i fryseren, de tar en stund å tine, og etter at de har tint har de en viss holdbarhet (avhengig av fyll). Samme med hjemmebakte horn med fyll. Ferdigsmurte lefser fra fryseren funker også. Mange typer muffins og kaker fryser godt, særlig de med bær. Dess mer jeg skriver dess mer overbevist blir jeg om at jeg må fylle opp fryseren!
L'attente Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #16 Skrevet 2. februar 2014 Dumt spørsmål (fra en som aldri har vært noe særlig på sykehuset før ungene kom): Har ikke sykehuset noe som de gir hvis det drøyer? Type brødskive eller middag eller noe? Bare litt nysgjerrig. Ellers kan jeg prøve meg med praktiske tips som kjeks du liker, pakker med ferdigsmurte knekkebrød, banan.. Ting som er enkelt å ha med + holder seg hvis det ikke spises der og da? Det tenker jeg er lurt. Beklager hvis jeg kommer med nok en urelevant kommentar a la de du har funnet i tidligere tråder.... Absolutt ikke urelevant! Da jeg fødte sist fikk jeg ingenting. Etter nesten ett og et halvt døgn uten mat var jeg UTSULTET.jeg også regnet med å få mat, men det kan man ikke regne med.
L'attente Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #17 Skrevet 2. februar 2014 Morsomt at noen som fødte i Bergen fikk mat og jeg som fødte samme plassen ikke fikk noe annet enn isbiter sist. Det ser ut som om det kommer an på personalet og ikke minst hvilket sykehus man havner på. Jeg skjønner de som ikke orker mat men jeg kommer til å tvinge ned mat og sukkerrik drikke av erfaring. Jeg var utmattet og så ufattelig sulten og fikk hele ett glass med saft når prinsessen var ute. Jeg er heller føre var denne gang og derfor lurte jeg på HVA man evt kan ta med ikke OM man eventuelt kan ta med. :-)
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 2. februar 2014 #18 Skrevet 2. februar 2014 Jeg hadde ikke med meg noe sist, men fikk tilbud om mat før jeg fikk epiduralen. Etter at epiduralen var gitt fikk jeg kun saft. Etter fødselen ble jeg igjen tilbudt om mat Men ting du kan ta med:Diverse frukt/grønnsaker, har du tid skjærer du det opp og legger i lufttette bokser Nøttemix Smoothie Påsmurte brødskiver Sjokolade Boller
L'attente Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #19 Skrevet 2. februar 2014 Jeg hadde ikke med meg noe sist, men fikk tilbud om mat før jeg fikk epiduralen. Etter at epiduralen var gitt fikk jeg kun saft. Etter fødselen ble jeg igjen tilbudt om mat Men ting du kan ta med: Diverse frukt/grønnsaker, har du tid skjærer du det opp og legger i lufttette bokser Nøttemix Smoothie Påsmurte brødskiver Sjokolade Boller Ja jeg tenker også noe raskt, som gir masse energi. Så da må det vel bli en gid dise proteiner og karbohydrater. Samtidig er det vel kanskje greit å ikke ha for mye jobb med maten, bedre med noe man bare svelger unna... Nei jeg blir ikke klok på dette her...
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 4. februar 2014 #20 Skrevet 4. februar 2014 Tok ikke med noe. Men fikk frokost i starten av fødselen. I tilegg kjøpte moren min bolle og slush til meg fordi jeg krevde det, så noe fikk jeg i meg under fødselen. Bollen smakte helt utrolig godt i det øyeblikket så jeg tror ikke det er så nøye hva du har med, så lenge du har noe å spise når du blir sulten
L'attente Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #21 Skrevet 4. februar 2014 Tok ikke med noe. Men fikk frokost i starten av fødselen. I tilegg kjøpte moren min bolle og slush til meg fordi jeg krevde det, så noe fikk jeg i meg under fødselen. Bollen smakte helt utrolig godt i det øyeblikket så jeg tror ikke det er så nøye hva du har med, så lenge du har noe å spise når du blir sulten Slush! Det må være det diggeste å få i seg! Synd det ikke er tilgjengelig overalt.
camillla Skrevet 5. februar 2014 #22 Skrevet 5. februar 2014 I tromsø fikk jeg banan og kjeks for å prøve å få i meg noe..+saft.. Så hvis du ikke får mat på sykehuset er det å anbefale å ha med;) fikk også brød med masse forskjellig pålegg rett etter fødsel.
Tieran Skrevet 5. februar 2014 #23 Skrevet 5. februar 2014 Hva med å pakke med knekkebrød/kjeks og noe på glass eller tube? F.eks. syltetøy eller smøreost.. Dette er jo noe som kan pakkes ned i fødebagen uker i forveien siden det ikke trenger å stå kjølig
Rediken Skrevet 5. februar 2014 #24 Skrevet 5. februar 2014 Jeg spiste kjeks og energidrikk under første fødsel. Og under andre fødsel hadde jeg tatt med rundstykker og omelett, som jeg ikke spiste under fødselen. Men siden jeg fikk bare en brødskive etter fødselen kom det godt med for å være ærlig
L'attente Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #25 Skrevet 5. februar 2014 Takk for gode forslag! Jeg er helt tom for fantasi for tiden. Masse bra her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå