Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Masse adidas, DC, levis, boss, canada goose jakke +++ Hva er problemet med det? Hvorfor provoserer det så mange (her inne hvertfall)? Anonymous poster hash: 5110d...217
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Bjørn og Erik (din schizofrene dust). Gå å legg deg. Anonymous poster hash: a439a...fbb
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Hvis du har så mye penger så lurer jeg på hvorfor du gidder å henge her på forumet, masse dyre hobbyer du kan drive med som er myyye kjekkere da!!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Hvorfor bryr du deg om hva andre mener? Anonymous poster hash: 6a01c...fca
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Ser virkelig ikke på Adidas, Levis og DC som merkeklær. Ikke CG heller i grunn. Kvaliteten er ræva. Anonymous poster hash: 0cbb7...7c6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Det er vel ikke provoserende visst du har råd til det. Dersom folk rundt deg vet at du egentlig ikke har råd til det så skjønner jeg at de stusser litt. En helt annen ting er hva du lærer barna dine. Vi har råd til å kun kjøpe merkeklær til barna våre, men gjør det ikke fordi vi ikke ønsker å formidle verdier til våre barn om at man må ha dyre klær. Det gir også et kjøpepress på andre foreldre som kanskje ikke har råd til at barna deres går i merkeklær. Ditt barn på 5 år bryr seg vel egentlig ikke om at det er merkeklær han går i, det er det du/dere som gjør. Anonymous poster hash: c857c...1b3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Hvorfor bryr du deg om hva andre mener? Anonymous poster hash: 6a01c...fca Gjør jo ikke det i den forstand, siden jeg fortsatt kjøper det.... men er faktisk litt nysgjerrig på det. Føler at man blir lynsja omtrent hvis man sier at man kjøper merkeklær til barnet sitt, og jeg lurer faktisk på hvorfor det er sånn. Hvorfor det er så ille liksom...? Jeg halshugger jo ingen om de forteller at de kun har arve tøy eller klær fra freetex til sine barn... HI Anonymous poster hash: 5110d...217
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Det er vel ikke provoserende visst du har råd til det. Dersom folk rundt deg vet at du egentlig ikke har råd til det så skjønner jeg at de stusser litt. En helt annen ting er hva du lærer barna dine. Vi har råd til å kun kjøpe merkeklær til barna våre, men gjør det ikke fordi vi ikke ønsker å formidle verdier til våre barn om at man må ha dyre klær. Det gir også et kjøpepress på andre foreldre som kanskje ikke har råd til at barna deres går i merkeklær. Ditt barn på 5 år bryr seg vel egentlig ikke om at det er merkeklær han går i, det er det du/dere som gjør. Anonymous poster hash: c857c...1b3 Ja, det er jeg helt enig i - at det er vi som foreldre som bryr oss. Er nok litt derfor jeg kjøper det også, fordi han ikke er opptatt av det og da tenker jeg at han ikke blir "bortskjemt" om du skjønner? Er jo ikke han som maser seg til det eller bryr seg..... Gjør det nok også fordi jeg selv ble mye mobbet pga mine klær på barneskolen, og er bestemt på at han hvertfall ikke skal oppleve det... sikkert teit men. Ser poengene dine i forhold til hvorfor man ikke bør kjøpe slike klær. Tar det med meg Anonymous poster hash: 5110d...217
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Det er vel ikke provoserende visst du har råd til det. Dersom folk rundt deg vet at du egentlig ikke har råd til det så skjønner jeg at de stusser litt. En helt annen ting er hva du lærer barna dine. Vi har råd til å kun kjøpe merkeklær til barna våre, men gjør det ikke fordi vi ikke ønsker å formidle verdier til våre barn om at man må ha dyre klær. Det gir også et kjøpepress på andre foreldre som kanskje ikke har råd til at barna deres går i merkeklær. Ditt barn på 5 år bryr seg vel egentlig ikke om at det er merkeklær han går i, det er det du/dere som gjør. Anonymous poster hash: c857c...1b3 Ja, det er jeg helt enig i - at det er vi som foreldre som bryr oss. Er nok litt derfor jeg kjøper det også, fordi han ikke er opptatt av det og da tenker jeg at han ikke blir "bortskjemt" om du skjønner? Er jo ikke han som maser seg til det eller bryr seg..... Gjør det nok også fordi jeg selv ble mye mobbet pga mine klær på barneskolen, og er bestemt på at han hvertfall ikke skal oppleve det... sikkert teit men. Ser poengene dine i forhold til hvorfor man ikke bør kjøpe slike klær. Tar det med meg Anonymous poster hash: 5110d...217 Du har ikke tenkt på at du kanskje er med på å oppdra et barn som nettopp kan erte/mobbe barn som er slik du var? Det kan virke som om du overkompenserer for at du har hatt vonde opplevelser som barn. Jeg tror det er viktig å ha en blanding av vanlige klær og noen merkeklær, men det gjelder når de begynner å bli rundt 10-12 år. Anonymous poster hash: c857c...1b3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Det er vel ikke provoserende visst du har råd til det. Dersom folk rundt deg vet at du egentlig ikke har råd til det så skjønner jeg at de stusser litt. En helt annen ting er hva du lærer barna dine. Vi har råd til å kun kjøpe merkeklær til barna våre, men gjør det ikke fordi vi ikke ønsker å formidle verdier til våre barn om at man må ha dyre klær. Det gir også et kjøpepress på andre foreldre som kanskje ikke har råd til at barna deres går i merkeklær. Ditt barn på 5 år bryr seg vel egentlig ikke om at det er merkeklær han går i, det er det du/dere som gjør. Anonymous poster hash: c857c...1b3 Ja, det er jeg helt enig i - at det er vi som foreldre som bryr oss. Er nok litt derfor jeg kjøper det også, fordi han ikke er opptatt av det og da tenker jeg at han ikke blir "bortskjemt" om du skjønner? Er jo ikke han som maser seg til det eller bryr seg..... Gjør det nok også fordi jeg selv ble mye mobbet pga mine klær på barneskolen, og er bestemt på at han hvertfall ikke skal oppleve det... sikkert teit men. Ser poengene dine i forhold til hvorfor man ikke bør kjøpe slike klær. Tar det med meg Anonymous poster hash: 5110d...217 Du har ikke tenkt på at du kanskje er med på å oppdra et barn som nettopp kan erte/mobbe barn som er slik du var? Det kan virke som om du overkompenserer for at du har hatt vonde opplevelser som barn. Jeg tror det er viktig å ha en blanding av vanlige klær og noen merkeklær, men det gjelder når de begynner å bli rundt 10-12 år. Anonymous poster hash: c857c...1b3 Skjønner tanken din Men jeg tror nok at man blir en mobber av litt andre årsaker/flere årsaker en bare merkeklær. Ettersom jeg opplevde det selv er jeg selvfølgelig veldig på samtale med barnet om mobbing osv. Han vet at det er helt uakseptabelt, og han er en av de i bhg som oftest innrapporterer til de voksne dersom det skjer noe som ikke er greit i forhold til andre barn. Men at jeg kanskje overkompenserer kan jeg være enig i..... :-/ Anonymous poster hash: 5110d...217
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 Canada goose er jo å støtte grov dyremishandling. Anonymous poster hash: 9f86b...dce
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Jævlig dårlig forbilde for barna sine om man kjøper CG da. Fysj! Anonymous poster hash: 3fbea...c3e
Gjest Smil:-) Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Alle klær kommer fra et eller annet merke. Det er forskjell i pris og utseende. Skjønner ikke helt viktigheten av dette. Hva så om om merket er Adidas. Det viktigste må da være at barnet har klær som holder mål.Ikke merket i seg selv
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #14 Skrevet 27. januar 2014 Canada goose er jo å støtte grov dyremishandling. Anonymous poster hash: 9f86b...dce Det der er jo bullshit, det er blitt tilbakevist flere fanger. Ikke tru all skremselspropaganda lagt frem av overhysteriske dyreaktivister. Vis meg 1 upartisk seriøs link som styrker den påstanden og som ikke er lagt frem av aktivister som ikke innehar hele bildet. Anonymous poster hash: e5a8b...5ee
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #15 Skrevet 27. januar 2014 Gjeeeeesp! Anonymous poster hash: 401ea...4f3
Fru vims Skrevet 27. januar 2014 #16 Skrevet 27. januar 2014 Ikke noe problem med merkeklær. Men var ikke akkurat de merkene jeg ville ha valgt.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #17 Skrevet 27. januar 2014 Bare husk at du er med på å sette en standard. Dette er neppe en problemstilling når barna er i barnehagealder, men kan bli et problem når de kommer i skolealder. Dette gjelder både klær og utstyr. Jeg blir litt irritert når 7åringens kamerater flyr rundt med iphone, selv om det stort sett er mammas eller pappas gamle telefon. Det skaper nemlig et press om å få iphone - som jeg mener en 7åring overhodet ikke har bruk for. Anonymous poster hash: 7b9cc...152
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #18 Skrevet 27. januar 2014 Bare husk at du er med på å sette en standard. Dette er neppe en problemstilling når barna er i barnehagealder, men kan bli et problem når de kommer i skolealder. Dette gjelder både klær og utstyr. Jeg blir litt irritert når 7åringens kamerater flyr rundt med iphone, selv om det stort sett er mammas eller pappas gamle telefon. Det skaper nemlig et press om å få iphone - som jeg mener en 7åring overhodet ikke har bruk for. Anonymous poster hash: 7b9cc...152 Så du ønsker at foreldrene skal kjøpe ny tlf. i en billigere priseklasse når de har en godt brukt, men som fremdeles er brukbar for barna, fordi du ikke ønsker kjøpepress? Er ikke det en form for kjøpepress? Anonymous poster hash: 52ebe...22c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #19 Skrevet 27. januar 2014 Hva når barna blir stor å skal forsørge seg selv? Tviler på at de har råd til merkeklær da! Eller skal mamma og pappa holde dem med klær når de har flytta på hybel med studielån og alt det som hører med? Anonymous poster hash: 1d9fe...69e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #20 Skrevet 27. januar 2014 Hva når barna blir stor å skal forsørge seg selv? Tviler på at de har råd til merkeklær da! Eller skal mamma og pappa holde dem med klær når de har flytta på hybel med studielån og alt det som hører med? Anonymous poster hash: 1d9fe...69e Nei... men skal vi selge huset og leie leilighet i stedet også da? For barnet ville jo ikke hatt råd til å kjøpe hus med en gang det flytter heller, så da er det kanskje dumt hvis det blir vant til å bo i eid bolig? Anonymous poster hash: 5110d...217
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #21 Skrevet 27. januar 2014 Hva når barna blir stor å skal forsørge seg selv? Tviler på at de har råd til merkeklær da! Eller skal mamma og pappa holde dem med klær når de har flytta på hybel med studielån og alt det som hører med? Anonymous poster hash: 1d9fe...69e Nei... men skal vi selge huset og leie leilighet i stedet også da? For barnet ville jo ikke hatt råd til å kjøpe hus med en gang det flytter heller, så da er det kanskje dumt hvis det blir vant til å bo i eid bolig? Anonymous poster hash: 5110d...217 Tror du virkelig at ungene dine kommer til å synes det er null stress å gå fra Canada Goose og Parajumpers over til Carlings og Bik Bok når de flytter hjemmefra etter VGS? Den økonomiske navlestrengen blir du neppe kvitt før de er minst i midten av 20-årene, og da er det nok kredittkortene som overtar. Du venner dem til et ekstravagant overforbruk og den bekvemmeligheten vil de neppe gi slipp på bare fordi de flytter hjemmefra. Anonymous poster hash: ff339...988
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #22 Skrevet 27. januar 2014 Hva når barna blir stor å skal forsørge seg selv? Tviler på at de har råd til merkeklær da! Eller skal mamma og pappa holde dem med klær når de har flytta på hybel med studielån og alt det som hører med?Anonymous poster hash: 1d9fe...69e Nei... men skal vi selge huset og leie leilighet i stedet også da? For barnet ville jo ikke hatt råd til å kjøpe hus med en gang det flytter heller, så da er det kanskje dumt hvis det blir vant til å bo i eid bolig? Anonymous poster hash: 5110d...217 dette må være tull. Les over svaret ditt å se hvor saklig det er da!! Anonymous poster hash: 1d9fe...69e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #23 Skrevet 27. januar 2014 Hva når barna blir stor å skal forsørge seg selv? Tviler på at de har råd til merkeklær da! Eller skal mamma og pappa holde dem med klær når de har flytta på hybel med studielån og alt det som hører med? Anonymous poster hash: 1d9fe...69e Nei... men skal vi selge huset og leie leilighet i stedet også da? For barnet ville jo ikke hatt råd til å kjøpe hus med en gang det flytter heller, så da er det kanskje dumt hvis det blir vant til å bo i eid bolig? Anonymous poster hash: 5110d...217 Tror du virkelig at ungene dine kommer til å synes det er null stress å gå fra Canada Goose og Parajumpers over til Carlings og Bik Bok når de flytter hjemmefra etter VGS? Den økonomiske navlestrengen blir du neppe kvitt før de er minst i midten av 20-årene, og da er det nok kredittkortene som overtar. Du venner dem til et ekstravagant overforbruk og den bekvemmeligheten vil de neppe gi slipp på bare fordi de flytter hjemmefra. Anonymous poster hash: ff339...988 Du har et godt poeng Men så har jeg ikke tenkt å holde dem med dyre klær gjennom ungdomstiden heller. Selv vokste jeg opp med at jeg måtte betale en god del klær selv når jeg begynte å få mer lommepenger. Det er noe jeg vil videreføre. Så da vil de dyre merkene begrense seg selv siden det ikke er ubegrenset med penger i måneden. Når det kommer til den økonomiske navlestrengen er det vel ikke noe som tilsier at jeg må betale til han blir 25?? I min verden må man klare seg hovedsakelig selv når man flytter hjemmefra. Anonymous poster hash: 5110d...217
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #24 Skrevet 27. januar 2014 Hva når barna blir stor å skal forsørge seg selv? Tviler på at de har råd til merkeklær da! Eller skal mamma og pappa holde dem med klær når de har flytta på hybel med studielån og alt det som hører med?Anonymous poster hash: 1d9fe...69e Nei... men skal vi selge huset og leie leilighet i stedet også da? For barnet ville jo ikke hatt råd til å kjøpe hus med en gang det flytter heller, så da er det kanskje dumt hvis det blir vant til å bo i eid bolig? Anonymous poster hash: 5110d...217 dette må være tull. Les over svaret ditt å se hvor saklig det er da!! Anonymous poster hash: 1d9fe...69e Enig, men jeg synes også det var lite saklig at vi ikke kan kjøpe ting til barna nå fordi de kanskje ikke kan kjøpe det selv når de blir voksne... Er da mange som kjøper ting de ikke kan kjøpe selv med en gang de flytter. Hva med sydenturer da? Ganske mange som bruker mye penger på dyre reiser - og det er også luksus som barna ikke får råd til når de flytter. Anonymous poster hash: 5110d...217
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #25 Skrevet 27. januar 2014 Hva når barna blir stor å skal forsørge seg selv? Tviler på at de har råd til merkeklær da! Eller skal mamma og pappa holde dem med klær når de har flytta på hybel med studielån og alt det som hører med?Anonymous poster hash: 1d9fe...69e Nei... men skal vi selge huset og leie leilighet i stedet også da? For barnet ville jo ikke hatt råd til å kjøpe hus med en gang det flytter heller, så da er det kanskje dumt hvis det blir vant til å bo i eid bolig? Anonymous poster hash: 5110d...217 dette må være tull. Les over svaret ditt å se hvor saklig det er da!!Anonymous poster hash: 1d9fe...69e Enig, men jeg synes også det var lite saklig at vi ikke kan kjøpe ting til barna nå fordi de kanskje ikke kan kjøpe det selv når de blir voksne... Er da mange som kjøper ting de ikke kan kjøpe selv med en gang de flytter. Hva med sydenturer da? Ganske mange som bruker mye penger på dyre reiser - og det er også luksus som barna ikke får råd til når de flytter. Anonymous poster hash: 5110d...217 det kommer til å bli et nederlag til dem når de må gå fra dyre merkeklær til cubus og h&m. Men deg om det. Reiser å klær er to forskjellige ting. Klær bruker man 24/7. Reiser gjør man 1 gang i året. Du er et troll. Håper jeg... Anonymous poster hash: 1d9fe...69e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå