Gå til innhold

Vogn for lange barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det mye synsing!!!

Emmaljunga er definitivt IKKE lang i ryggen, alle emmaljungas vogner bortsett fra ozone og viking har kun 90cm liggelengde. TFK, Brio Go, Babyjogger city elite og Simo sportstrille har 105cm liggelengde og er de som er lengst i ryggen.

Slutt å uttal dere om ting dere ikke aner en d.... om...

Anonymous poster hash: 20c45...a0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tfk og simo er de lengste. Begge Ca 102-105 cm liggelengde.

Jeg byttet fra Tfk til Simo fordi 4 hjul definitivt er mer stabilt enn 3, og fordi tyngdepunktet er lavere med Simo. Den er også smalere. Tfk er utrolig bred. I tillegg får man faktisk regntrekk som passer til simo. Tfk måtte jeg kjøpe tvillingvogntrekk til. Plasttrekkene sprekker lett opp i minusgrader- og snør/slapser det så er det fint å ha regntrekk på.

Vi falt for en svart Simo 124. Og er veldig fornøyd med valget. Lillemann hadde god plass fram til nå. Akkurat ferdig med vogna og er 104-105 cm lang.

Og så likte jeg ikke glidelåssystemet for å heve/senke ryggen på Tfk. Lettere med ei stang og vips så er ryggen justert.

Jeg har vanelig sportsvogn, regntrekk som fint passer til TFK

Ikke et slikt med hull til håndtaket? Prøvde på flere barnebutikker og måtte til slutt på tvillingtrekk.

Skrevet

Emmaljunga er definitivt IKKE lang i ryggen, alle emmaljungas vogner bortsett fra ozone og viking har kun 90cm liggelengde. TFK, Brio Go, Babyjogger city elite og Simo sportstrille har 105cm liggelengde og er de som er lengst i ryggen.

Det hun sa..

Skrevet

Tfk og simo er de lengste. Begge Ca 102-105 cm liggelengde.

Jeg byttet fra Tfk til Simo fordi 4 hjul definitivt er mer stabilt enn 3, og fordi tyngdepunktet er lavere med Simo. Den er også smalere. Tfk er utrolig bred. I tillegg får man faktisk regntrekk som passer til simo. Tfk måtte jeg kjøpe tvillingvogntrekk til. Plasttrekkene sprekker lett opp i minusgrader- og snør/slapser det så er det fint å ha regntrekk på.

Vi falt for en svart Simo 124. Og er veldig fornøyd med valget. Lillemann hadde god plass fram til nå. Akkurat ferdig med vogna og er 104-105 cm lang.

Og så likte jeg ikke glidelåssystemet for å heve/senke ryggen på Tfk. Lettere med ei stang og vips så er ryggen justert.

Jeg har vanelig sportsvogn, regntrekk som fint passer til TFK

Ikke et slikt med hull til håndtaket? Prøvde på flere barnebutikker og måtte til slutt på tvillingtrekk.

Joda :) Svart med masse stjerner på. Kanskje jeg har bilde også.. Hmm..

post-748543-0-68161500-1390850493_thumb.jpg

Skrevet

Jeg har simo og emmaljunga.

Emmaljunga er mye større enn simo.

Har simo 124 sportsvogn, city cross og mondial duos sportsdel slå den i str.

Også har jeg Mondial duo og simo kombi som babyvogner, mondial duo slår simo glatt der og!

Tfk ville jeg aldri kjøpt, skal du ha en vogn til et stort barn må du ikke velge en trehjul. Så utstø. Jeg har prøvd det og...

Har prøvd litt av hvert til de 6 barna.

Nå med nr 6 og 7 holder jeg meg stuck til emmaljunga...

Skrevet

Kan være enig at lufthjul er best da. City cross har ikke lufthjul. Men det fins nok en løsning hos emmaljunga på et vis.

Skrevet

Emmaljunga er mye kortere enn simo sportsvogn. Vi har begge deler.

Skrevet

Hvilke har du da?

Jeg har simo 124, og emmaljunga city cross...

City cross slår simo 124...

Skrevet

Signerer! Tfk er den aller romsligste vognen vi har hatt! Den er både lang og brei i sittedelen. Kan ikke sammenlignes med duo vognene til simo og emmaljunga!

Anonymous poster hash: c6149...f49

Skrevet

Signerer! Tfk er den aller romsligste vognen vi har hatt! Den er både lang og brei i sittedelen. Kan ikke sammenlignes med duo vognene til simo og emmaljunga!

Her er foresten en oversikt over ulike sportsvogner. Så her har dere det svart på hvitt ;)

http://shoppemamma.com/2012/05/hvor-lang-liggelengde-er-det-pa/

Skrevet

Nå er det lenge siden min brukte vogn, men jeg hadde en emaljunga duo combi. g den bag delen var 80 cm, så der var det god plass lenge :) Også sportsvogn delen var god og romslig.. Skulle det bli flere barn, ville jeg valgt samme igjen :)

Anonymous poster hash: f43d2...240
Skrevet

Nå er det lenge siden min brukte vogn, men jeg hadde en emaljunga duo combi. g den bag delen var 80 cm, så der var det god plass lenge :) Også sportsvogn delen var god og romslig.. Skulle det bli flere barn, ville jeg valgt samme igjen :)

Anonymous poster hash: f43d2...240

Hvis du ser litt på linken i innlegget over her så ser du at emmaljunga har en ganske liten sportsvognsdel. Men bagen er ikke så liten. Men det var vel sportsvogn HI tenkte på... Råder alle til å ta en titt på linken eg la ut. Da får dere full oversikt over lengde på sportsvogner. :)

Skrevet

Hvilke har du da?

Da burde du ta frem målebåndet ditt, så ser du lett at du tar feil. Emmaljungas vogner har kun 90cm liggelengde, det står tilogmed på nettsiden deres, mens simo sportstrille (124,123,flode etc) har over 1meter, det vet jeg for jeg har eid flere og har selv målt med målebånd.

At du gidder å være så påståelig på det her når det er så lett å bevise at du tar feil!!

Skrevet

Også har jeg Mondial duo og simo kombi som babyvogner, mondial duo slår simo glatt der og!

Tfk ville jeg aldri kjøpt, skal du ha en vogn til et stort barn må du ikke velge en trehjul. Så utstø. Jeg har prøvd det og...

Er nok sant som det står over her ja, emmaljunga er mye kortere i liggelengde enn simo. Og å sammenligne en simo kombi bag med en emmaljunga duo bag blir jo litt feil, det er jo to ulike typer vogn. Simo duo bag er akkurat like lang som emmaljunga sine duo bager, 79cm. Kjøper man simo duo eldre enn 2012mod. får man en større bag som er hele 83cm lang.

Tfk er heller ikke en ustø vogn, tre hjulinger av god kvalitet er ikke ustøe i det hele tatt, dette er en myte. Jeg har hatt samtlige vogner som finnes på markedet, opplever ikke tre hjulinger som noe dårligere enn fire hjulinger. Tfk er en svææært romslig og god vogn som jeg kan anbefale!

Skrevet

Da er virkeligheten litt annerledes enn teorien ;) For city Cross er romsligere enn simo 124 sin...!

Hi, jeg ville ALDRI hatt en trehjuling om du har en aktiv gutt eller andre søsken. Jeg har prøvd det med to barn, og skal aldri ha en ustø vogn igjen.

Skrevet

Hvilke har du da?

Da burde du ta frem målebåndet ditt, så ser du lett at du tar feil. Emmaljungas vogner har kun 90cm liggelengde, det står tilogmed på nettsiden deres, mens simo sportstrille (124,123,flode etc) har over 1meter, det vet jeg for jeg har eid flere og har selv målt med målebånd.

At du gidder å være så påståelig på det her når det er så lett å bevise at du tar feil!!

Ja er påståelig på det punktet. Hva sittedelen oppleves som i prasis er faktisk annerledes enn produktets hjemmesides informasjon. Syns tilogmed emmaljunga sine vogner var for store for barnet når det var 7 mnd og tilogmed nå på 1 år.

Mens Simo sin brukte jeg fra de var 6 mnd uten å føle den var stor. 

Så erfaringer i praksis tilsier at emmaljunga sin er romsligere. Og da blåser jeg i tall fra hjemmesiden dems. Jeg forteller HI om erfaringer, ikke om tall. 

Har du prøvd de forskjellige selv?

Skrevet

Hvilke har du da?

Ja er påståelig på det punktet. Hva sittedelen oppleves som i prasis er faktisk annerledes enn produktets hjemmesides informasjon. Syns tilogmed emmaljunga sine vogner var for store for barnet når det var 7 mnd og tilogmed nå på 1 år.

Så erfaringer i praksis tilsier at emmaljunga sin er romsligere. Og da blåser jeg i tall fra hjemmesiden dems. Jeg forteller HI om erfaringer, ikke om tall. 

Hvilken årsmodell har du? Jeg har en city cross fra 2011 som ikke er brukbar til soving for min sønn på 2.5 år. Er faktisk lenge siden han kunne ligge å sove godt i den. Hodet hans havner oppå den aluminimskanten som skal beskytte hodet mot støt om vogna dunker borti noe.

Skrevet

Simo er jo veldig lune vogner som er gode å trille. Mine har kunne bruke dem lenge. Og de kan sitte mot meg, noe som er veldig fint.

Anonymous poster hash: 99117...8f9

Skrevet

Er nok sant som det står over her ja, emmaljunga er mye kortere i liggelengde enn simo. Og å sammenligne en simo kombi bag med en emmaljunga duo bag blir jo litt feil, det er jo to ulike typer vogn. Simo duo bag er akkurat like lang som emmaljunga sine duo bager, 79cm. Kjøper man simo duo eldre enn 2012mod. får man en større bag som er hele 83cm lang.

Tfk er heller ikke en ustø vogn, tre hjulinger av god kvalitet er ikke ustøe i det hele tatt, dette er en myte. Jeg har hatt samtlige vogner som finnes på markedet, opplever ikke tre hjulinger som noe dårligere enn fire hjulinger. Tfk er en svææært romslig og god vogn som jeg kan anbefale!

Det blir nok da bare etter personlige erfaringer. 

Og vi har forskjellige meninger og oppfatninger. 

Enkelt og greit. :)

Skrevet (endret)

Hvilke har du da?

Hvilken årsmodell har du? Jeg har en city cross fra 2011 som ikke er brukbar til soving for min sønn på 2.5 år. Er faktisk lenge siden han kunne ligge å sove godt i den. Hodet hans havner oppå den aluminimskanten som skal beskytte hodet mot støt om vogna dunker borti noe.

2014

Brukes av en 1 åring og av en 4 åring...

Endret av Turtelduen
Skrevet

Vi kjøpte TFK til andremann er er kjempe fornøyde. Vognen har både bred og lang sportsdel, og jeg synes ikke den er ustødig. Den blir også ganske så liten når du legger den sammen.

Personlig anbefaler jeg den vognen, eneste minuset er glidelåsene for å regulere ryggen.

Skrevet

på tfk vogna datt beina til sønnen min ned, pga fotbrettet. han er 2år å bruker vogna til dupp ennå.

vi gikk for simo 124 den er kjempe lang i ryggen :)
Om du tenker bag vogn ville jeg gått for emmaljunga edge duo :)
Den er stor i bagdelen :)
Men vet at basson vognene er store de også :)

Skrevet

Hvilke har du da?

At du gidder å være så påståelig på det her når det er så lett å bevise at du tar feil!!Anonymous poster hash: 20c45...a0d

Ja, jeg jobber på Babyshop. Har alle vognene her, så kan godt måle.

Er bare sprøyt at str. på noe er en vurderingssak, det er jo antall cm det går på her og 1cm er 1cm uansett hva du påstår, du virker jo ikke helt god.

Målene på hjemmesidene er ganske korrekte, oppfordrer alle til å stole mere på de enn hva du sier ihvertfall.

Skrevet

på tfk vogna datt beina til sønnen min ned, pga fotbrettet. han er 2år å bruker vogna til dupp ennå.

vi gikk for simo 124 den er kjempe lang i ryggen :)

Om du tenker bag vogn ville jeg gått for emmaljunga edge duo :)

Den er stor i bagdelen :)

Men vet at basson vognene er store de også :)

Ok, da tror jeg den utgår. Har emmaljunga duo edge, men vil ha en lettere vogn. Har hatt den før og sittedelen er ikke noe god på den synes jeg da.

Hi

Anonymous poster hash: 19b4a...ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...