Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Vil ha en som jeg kan ha barnet mot meg (måååå ikke, men ønsker det) Lufthjul God og lun Lufthjul (viktig!! ) Lett å trille Anonymous poster hash: 19b4a...ad3
*piami* Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Simo:) har ei på 3,5 som gjærne tar seg en lur enda i den hvis hun får mulighet. Babyjogger City Elite er lang i ryggen og passer godt for "lange barn". Den er litt mer åpen, så ikke like lun som simo. Men en drøm å trille. Men den må du ha barnet fra deg. Det er ett minus hvis du går mye tur med vogna. Mine barn bruker/brukte vogna mest til såving.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Tfk Anonymous poster hash: e66e6...0b4
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har emmaljunga, så tenkte mer på en sportsvogntype. ... Tfk ja, er de greie å slå sammen? Anonymous poster hash: 19b4a...ad3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Veldig enkle å slå sammen, tar liten plass i forhold til andre vogner og har god plass til lange barn. Anonymous poster hash: e66e6...0b4
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har også Emmaljunga, den har blitt for liten(gutt 3 mnd), og jeg må kjøpe ny vogn. Tror jeg lander på Simo, den er svær! Anonymous poster hash: 3f172...1e0
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har også Emmaljunga, den har blitt for liten(gutt 3 mnd), og jeg må kjøpe ny vogn. Tror jeg lander på Simo, den er svær!Anonymous poster hash: 3f172...1e0 Men da skal du ikke bytte til sportsvogn? Min er 74 lang og jeg får bretta Han ned i bagen enda men utover våren bør han ha en han kan sitte i og der er ikke emmaljunga noe god :/ Anonymous poster hash: 19b4a...ad3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Simo eller emaljunga er de to som er kjent for å være lengst med tanke på at barnet skal bruke det som sovevogn når de er i barnehagealder. Jobber i barnehage, og ser at de vognene som ikke er firkantet nederst ved beina så henger beina til barnet utenfor når de skal bruke den som sovevogn. TFK voognen skrår innover nederst, noe som gjør det dette skjer. Ser virkelig ikke godt ut å sove med beina ned sånn. Både simo og emaljunga kan kjøpes med både lufthjul og harde hjul. Har selv kjøpt simo nå, siden denne er billigre enn emaljunga sin vogn. Mange fine vogner på finn også. Ville heller kjøpt en av disse brukt enn en billigre versjon som er ny Anonymous poster hash: 62335...2f9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Simo eller emaljunga er de to som er kjent for å være lengst med tanke på at barnet skal bruke det som sovevogn når de er i barnehagealder. Jobber i barnehage, og ser at de vognene som ikke er firkantet nederst ved beina så henger beina til barnet utenfor når de skal bruke den som sovevogn. TFK voognen skrår innover nederst, noe som gjør det dette skjer. Ser virkelig ikke godt ut å sove med beina ned sånn. Både simo og emaljunga kan kjøpes med både lufthjul og harde hjul. Har selv kjøpt simo nå, siden denne er billigre enn emaljunga sin vogn. Mange fine vogner på finn også. Ville heller kjøpt en av disse brukt enn en billigre versjon som er ny Anonymous poster hash: 62335...2f9 Det vet jeg, og er enig i. Men jeg har en sånn og jeg trenger ikke sovevogn da jeg har :-) Anonymous poster hash: 19b4a...ad3
*piami* Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Men hvis du har en lang/stor såvevogn fra før så kan du jo bare velge fritt da. En mindre trille i tillegg til vogna du har.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Om du liker vogn med tre hjul vet jeg at tfk kommer bra ut i tester. God for barnet, bra demping og lett å styre, pluss at den er stor i ryggen Anonymous poster hash: 62335...2f9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Men hvis du har en lang/stor såvevogn fra før så kan du jo bare velge fritt da. En mindre trille i tillegg til vogna du har. Jo, men jeg vil ha en skikkelig en med ordentlige hjul, ikke plast, og det er så mye å velge i. Ikke lett. Anonymous poster hash: 19b4a...ad3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #14 Skrevet 27. januar 2014 tfk. er ikke lang, gå for simo, vognene fra 2012 er kortere enn de fra 2011 i simo sin kollegsjon. Anonymous poster hash: b8f09...d57
*piami* Skrevet 27. januar 2014 #15 Skrevet 27. januar 2014 Men hvis du har en lang/stor såvevogn fra før så kan du jo bare velge fritt da. En mindre trille i tillegg til vogna du har.Jo, men jeg vil ha en skikkelig en med ordentlige hjul, ikke plast, og det er så mye å velge i. Ikke lett. Anonymous poster hash: 19b4a...ad3 Ok. Men da anbefaler jeg city elite:) Likte du den da? 3-hjuling med "punkteringsfrie" plasthjul.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #16 Skrevet 27. januar 2014 Men hvis du har en lang/stor såvevogn fra før så kan du jo bare velge fritt da. En mindre trille i tillegg til vogna du har.Jo, men jeg vil ha en skikkelig en med ordentlige hjul, ikke plast, og det er så mye å velge i. Ikke lett. Anonymous poster hash: 19b4a...ad3 Ok. Men da anbefaler jeg city elite:) Likte du den da? 3-hjuling med "punkteringsfrie" plasthjul. Den ser og fin ut :-) men er hjulene solide? Om de punkterer er ikke så farlig, men jeg går mye tur og må ha skikkelige hjul :-) Anonymous poster hash: 19b4a...ad3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #17 Skrevet 27. januar 2014 Babyjogger CityMini er lang i ryggen og god å trille. Men gutten vår likte ikke å sitte i den fordi han ikke kunne se så godt (barnet sitter lent bakover som i en godstol), han foretrakk Buggabooen selv om den var kortere. Han klarte liksom ikke å finne roen i det "lune redet", litt sært, egentlig. Anonymous poster hash: 99bec...0ee
*piami* Skrevet 27. januar 2014 #18 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Men hvis du har en lang/stor såvevogn fra før så kan du jo bare velge fritt da. En mindre trille i tillegg til vogna du har.Jo, men jeg vil ha en skikkelig en med ordentlige hjul, ikke plast, og det er så mye å velge i. Ikke lett. Anonymous poster hash: 19b4a...ad3 Ok. Men da anbefaler jeg city elite:) Likte du den da? 3-hjuling med "punkteringsfrie" plasthjul. Den ser og fin ut :-) men er hjulene solide? Om de punkterer er ikke så farlig, men jeg går mye tur og må ha skikkelige hjul :-) Anonymous poster hash: 19b4a...ad3 Ja, hjulene er solide:) Men litt for harde i ett ulent terreng. Best på asfalt eller brøyta snø. Da er nok tfk bedre. Men Elite blir mindre sammenlagt;) Det var mitt kriterie da vi kjøpt vogn nr 2. Men begge de to er jo vendt ifra deg.. Vanskelig og finne ei god vogn der barnet sitter mot deg. Da hadde jeg heller brukt den flotte vogna du har fra før:) Endret 27. januar 2014 av *piami*
Hønemorpåhaugen Skrevet 27. januar 2014 #19 Skrevet 27. januar 2014 har hatt både simo og emmaljunga. mest fornøyd med emmaljunga. simo likte jeg ikke rett og slett.. og er mindre.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #20 Skrevet 27. januar 2014 TFK har absolutt lengst liggelengde. Jeg har hatt emmaljunga edge og simo, det er ikke i nærheten så god plass. Har også hatt babyjogger city elite, må si TFK også slår denne i plass. Gutten min på 3 år er lang (105 cm) og har fortsatt plass til å ligge i TFK vogna. Anonymous poster hash: 82ea8...689
Cherries Skrevet 27. januar 2014 #21 Skrevet 27. januar 2014 Mulighet til å kjøpe fra danmark? Scandia er 96 eller 97 cm lange, de er laget for barn opp til 3 år. Skal ta i bruk den igjen nå(gutten er 17 mnd) fordi den er mye bedre å trille i mye snø enn noen av de norske vognene jeg har prøvd...
Galskapens overhode Skrevet 27. januar 2014 #22 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Tfk og simo er de lengste. Begge Ca 102-105 cm liggelengde. Jeg byttet fra Tfk til Simo fordi 4 hjul definitivt er mer stabilt enn 3, og fordi tyngdepunktet er lavere med Simo. Den er også smalere. Tfk er utrolig bred. I tillegg får man faktisk regntrekk som passer til simo. Tfk måtte jeg kjøpe tvillingvogntrekk til. Plasttrekkene sprekker lett opp i minusgrader- og snør/slapser det så er det fint å ha regntrekk på. Vi falt for en svart Simo 124. Og er veldig fornøyd med valget. Lillemann hadde god plass fram til nå. Akkurat ferdig med vogna og er 104-105 cm lang. Og så likte jeg ikke glidelåssystemet for å heve/senke ryggen på Tfk. Lettere med ei stang og vips så er ryggen justert. Endret 27. januar 2014 av Stopp toget!!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #23 Skrevet 27. januar 2014 Tusen takk for mange svar! Deilig å se litt erfaringer og ikke bare kjøpe ettersom vinden blåser. Anonymous poster hash: 19b4a...ad3
Bustetroll Skrevet 27. januar 2014 #24 Skrevet 27. januar 2014 Tfk. Til og med jeg får plass oppi den
Bustetroll Skrevet 27. januar 2014 #25 Skrevet 27. januar 2014 Tfk og simo er de lengste. Begge Ca 102-105 cm liggelengde. Jeg byttet fra Tfk til Simo fordi 4 hjul definitivt er mer stabilt enn 3, og fordi tyngdepunktet er lavere med Simo. Den er også smalere. Tfk er utrolig bred. I tillegg får man faktisk regntrekk som passer til simo. Tfk måtte jeg kjøpe tvillingvogntrekk til. Plasttrekkene sprekker lett opp i minusgrader- og snør/slapser det så er det fint å ha regntrekk på. Vi falt for en svart Simo 124. Og er veldig fornøyd med valget. Lillemann hadde god plass fram til nå. Akkurat ferdig med vogna og er 104-105 cm lang. Og så likte jeg ikke glidelåssystemet for å heve/senke ryggen på Tfk. Lettere med ei stang og vips så er ryggen justert. Jeg har vanelig sportsvogn, regntrekk som fint passer til TFK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå