Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #26 Skrevet 26. januar 2014 På en måte tror jeg de tar skade av det. De lærer at det ikke er viktig å gjøre noe sammen som familieenhet og at en partner er en en bruker minst mulig tid sammen med. Når man er voksen er det etter min mening normalt at man bruker tid med hele familien. Om man vil bruke tid med venner tar man med seg familie og trening legges helst opp så ungene får vært med. Det er ikke noe galt i å gjøre noe på egenhånd innimellom, men slik du beskriver det høres hjemmet deres ut som et mellomstopp der de voksne bare er innom for å skifte eller om det ikke er noe bedre på programmet. Anonymous poster hash: 98eff...37d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #27 Skrevet 26. januar 2014 Klart man kan trene eller ha en hobby, men å ha så lite kvalitetstid sammen hele familien syns jeg hørtes trist ut.. Syns absolutt dere bør kutte ned på timene dere bruker hver for dere utenfor hjemmet. Enig med de som sier at dette ikke kan være bra for forholdet mellom deg og mannen. Om ungene deres tar direkte skade av dette er vanskelig å si, men jeg syns dere gir dem dårlige signaler og verdier når det gjelder forhold og familie. Jeg vet at jenta vår setter stor pris på tiden vi har sammen alle tre. Hun blir kjempeglad når jeg forteller at vi alle har fri og skal kose og sammen i helgen. Og barn har godt av å se foreldrene kose seg i hverandres selskap også. Når det gjelder å tilbringe tid med venner, er dette noe vi ofte gjør sammen med barna. Vi har flere vennepar med barn, som vi ofte kan tilbringe en hel dag med i helga. Da får vi vært sosiale, samtidig som vi er sammen alle sammen. Kanskje noe for dere om dere har vennepar? Syns dere bør gjøre noen forandringer i alle fall, høres ut som om dere lever separate liv.. Anonymous poster hash: 3dc57...88e
SagflisiHåret Skrevet 26. januar 2014 #28 Skrevet 26. januar 2014 Hmmm, måten du beskriver det på får det til å høres veldig hektisk ut. Ble stressa av å tenke på at min familie skulle levd et slikt liv. Det aller beste er jo å bare være hjemme om ettermiddagene og at absolutt ingenting skjer. Bare oss, hjemme, puslespill, barna leker, vi rydder litt, leser aviser. Kanskje jeg og eldste rusler på butikken, eller en liten tur på lekeplassen. Harmoni:) Så ja, jeg er nok enig med din mor. Selv om barna tilsynelatende ikke påvirkes av livsstilen din, så kan det hende at de blir stresset av det? Hva med å prøve å roe litt ned, at dere har i alle fall to ettermiddager (av hverdagene) der ingen har planer før alle barna er i senga?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #29 Skrevet 26. januar 2014 Vi har det nesten som dere,,men sålangt fungerer det bra. men ingen av oss prioriterer venner. Selvsagt er vi hos venner av og til, men det er ikke ofte. Jeg trener når barna er lagt, men får oftest gjort unna treninga på jobb (der kan vi faktisk trene). Vi trenger ikke være sammen hele tiden for å være trygge på forholdet, men når alle har fri samtidig prioriterer vi familietid. Jeg drar ikke på skitur alene når det er lørdag eller søndag. Da gjør vi noe sammen hele familien. Etter barnas leggetid er vi stort sett begge hjemme hvis ikke en av oss har nattevakt. Han stikker av og til bort til en kompis og ser fotballkamp. Jeg er ikke så opptatt av å være med venner til enhver tid hvis det ikke er noe spesielt Men trene må jeg gjøre fordi det er godt for min psyke og for overskudd i hverdagen. Venner blir dessverre nedprioritert, men det går fint for oss å jobbe en del motsatte tider. Det er ikke noe fasitsvar sånn sett på hvordan man får et forhold til å vare, men det sies jo at hvis man viser at man bryr seg om hverandre og er engasjert i hverandre til tross for at man ikke får så mye tid sammen, så er det viktigst. Jeg føler meg høyt elsket av mannen min og er kjempetrygg på han. Det har han vist i flere sammenhenger hvor ting har buttet litt. Anonymous poster hash: b8295...60e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #30 Skrevet 26. januar 2014 Kjenner et par som hadde det på samme måte. Møttes i døren, var sjelden eller aldri i sammen hele familien på ting. De ble skilt med små barn, ekteskapet ble til en velsmurt familiemaskin der følelsene for hverandre døde helt.. Mener selv at det er barna og mannen min jeg er mest sammen med. Venner, trening, resterende familie kommer i annen rekke. Anonymous poster hash: 139e3...daa
Gjest Trine B Skrevet 26. januar 2014 #31 Skrevet 26. januar 2014 Jeg er enig med din mor. Hun tenker sikkert bare det beste. Samtidig synest jeg at du selv bestemmer litt og. Mine barn tar ikke så mye skade av det.
Bumblebeee Skrevet 26. januar 2014 #32 Skrevet 26. januar 2014 Mange som har sagt det jeg også tenker. Ville prioriert annerledes. Kan ikke trening vente til etter leggetid? Eller skaff barnevakt en kveld og tren begge to? Jeg ville prøvd å få minst to dager der vi var sammen alle sammen.
annesmil Skrevet 26. januar 2014 #33 Skrevet 26. januar 2014 Håper de ikke tar skade av det... For vi har det også slik, men grunnen er at mannen jobber turnus med mye kveld, så det er ofte jeg som er med barna på ettermiddag og legging. Han leverer ofte. Så når han har fri på kvelden så skal jeg prøve å komme litt ut, han skal litt ut, trening og tid til hverandre. Det blir for lite av alt... Men, da er barna i seng, ettermiddagene har vi alltid sammen så sant begge har fri!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå