Gå til innhold

Er dere stolte over jobben deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jobber som kokk, og er slett ikke stolt av jobben min. rævva lønn

er for øvrig på jakt etter noe annet

Anonymous poster hash: 7ab6b...d4f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er stolt over arbeidsplassen min. Jobber som rådgiver i kommuneadm. Kommunen er det som får hjulene til å gå rundt i lokalsamfunnet og hjelper deg som innbygger fra vugge til grav. Det er jeg med på å bidra til.

Du som er lege. Jeg har forstått det slik at mange leger ikke sier de er lege i sosiale sammenhenger fordi folk da har det med å brette ut av seg alle sine helseproblemer for så å be om råd.

Anonymous poster hash: 7f667...e1b
Skrevet

Jeg har to helseutdanninger som jeg kombinerer på en måte som ikke det er mange som gjør, men som gir veldig gode resultater. Jeg er stolt av det jeg gjør, det gir resultater og hjelper folk. Og ikke minst stortrives jeg med det. Lønnen kan bli bedre, men det skal komme det også :)

Anonymous poster hash: 73866...ba3
Skrevet

Nei ikke stolt desverre. Restaurant på ikea... har påbegynt universitetsutdannelse med bachelor og litt til, men grunnet dårlig selvtillit har jeg gitt opp. Innser at jeg aldri kommer tørre å ta en jobb der jeg må vise og bevise at jeg faktisk kan noe. Syns det er hardt nok til tider å gå på jobb som det er nå, gruer meg nesten hver dag. Vurderer å få fler barn bare for å slippe jobbe et par år til...

Anonymous poster hash: d0627...843

Skrevet

Jeg er stolt over jobben min som vekter. Har mulighet til å jobbe veldig variert , nå jobber jeg som vakt på et historisk museum. Passe på at besøkende holder labba sine vekk fra vår kulturhistorie er viktig. Dessuten møter jeg utrolig mange hyggelige turister og besøkende.

Anonymous poster hash: 69e39...4fa

Skrevet

Er lege, og er stolt av det. Men av en eller annen grunn liker jeg ikke å si hva jeg jobber med når jeg treffer ukjente. Mulig at det skyldes at jeg får følelsen av å bli satt i bås som "hun sterke, prektige og litt skumle".

Anonymous poster hash: 8ff8e...ed6

Samme her. Veldig stolt. Er psykolog. Får mange reaksjoner fra fremmede/nye bekjente så pleier å si at jeg jobber med barn :)

Anonymous poster hash: 7ddbb...cd8

Skrevet

Sånn passe stolt. Jurist i staten. Kunne vært mer stolt av selve jobben. Er veldig stolt av utdannelsen min og toppkarakteter.

Anonymous poster hash: 8cd2c...de8

Skrevet

Er lege, veldig stolt over å være utdannet lege når jeg kun er 25 år. Men har vært målbevisst fra jeg begynte på ungdomsskolen og har jobbet hardt for å få de beste karakterene.

Planen er å bli radiolog :)

Anonymous poster hash: d4cb9...fe3

Skrevet

Apropos det med lege har 4 barndomsvenner som har blitt leger flere og men disse 4 går det ikke an å prate med lenger for de har satt seg selv mye høyere enn alle andre..

Jeg jobber som Innkjøper i ett stort oljefyren, er stolt over å ha tatt steget dit for min jobbkarriere har båret preg av mye uflaks,har en dobbel mastergrad og nå endelig blir det satt pris på :-)

Anonymous poster hash: 05f51...99a

Skrevet

Ikke i det hele tatt!! Jobber i butikk i en større kjede, lønna er dritt, jobben er dritt, og de som sitter på hovedkontoret skjønner ikke en dritt av hvordan det er å stå i butikkene. Håpløse rutiner som må følges til punkt og prikke, som faktisk gjør arbeidsdagen mer tungvint, i tillegg til at vi har arbeidsverktøy som fungerer under middels. Vi har også fått kutt i lønnsbudsjettet vårt, så om noen blir syke er det faktisk helt krise, da det ikke er rom for å sette inn ekstrahjelp noe sted. Tror sjefen kjenner litt ekstra på stresset rundt det akkurat nå, da jeg(som går i den største stillingen) har blitt gravid og sykmeldt med hypermesis.

Hei! Hvis arbeidsgiver gjør jobben sin og fyller ut refusjonsskjema til NAV så taper h*n ikke en krone! sykdomsutgifter under graviditet dekkes i sin helhet. Så ikke la det være en ekstra belastning for deg i det minste. :)

(Beklager at jeg ikke holder meg til temaet.)

Anonymous poster hash: 305c6...915

Dette er alt ordnet og greit, problemet ligger i at vi blir underbemannet umiddelbart da vi går på minimumsbemanning grunnet kutt i lønnsbudsjett, som er bare ett av mange eksempel på at de som sitter og styrer på hovedkontoret aldri har vært ute i butikkene og jobbet.
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Jobber som helsesekretær på et stort sykehus og samtlige av oss føler oss som dørmatter. Dårlig betalt og lite verdsatt selv om jobben vi gjør er veldig viktig for at sykehuset skal gå rundt. Ros og skryt går alltid til leger og sykepleiere, vi er en gruppe som føler oss glemt. Pasientene tar også ut all sin frustrasjon over oss, så daglige skyllebøtter er noe vi er godt vant med.

Er også derfor jeg er under ny utdannelse og kommer til å slutte Ila våren 2014. Synd, for det er i utgangspunktet en fin jobb.

Anonymous poster hash: 63ec6...530

Skrevet

Jeg elsker jobben min. Er kontaktlærer på 2.trinn<3

Anonymous poster hash: f512c...6c6

Skrevet

Ikke i det hele tatt!! Jobber i butikk i en større kjede, lønna er dritt, jobben er dritt, og de som sitter på hovedkontoret skjønner ikke en dritt av hvordan det er å stå i butikkene. Håpløse rutiner som må følges til punkt og prikke, som faktisk gjør arbeidsdagen mer tungvint, i tillegg til at vi har arbeidsverktøy som fungerer under middels. Vi har også fått kutt i lønnsbudsjettet vårt, så om noen blir syke er det faktisk helt krise, da det ikke er rom for å sette inn ekstrahjelp noe sted. Tror sjefen kjenner litt ekstra på stresset rundt det akkurat nå, da jeg(som går i den største stillingen) har blitt gravid og sykmeldt med hypermesis.

Hei! Hvis arbeidsgiver gjør jobben sin og fyller ut refusjonsskjema til NAV så taper h*n ikke en krone! sykdomsutgifter under graviditet dekkes i sin helhet. Så ikke la det være en ekstra belastning for deg i det minste. :)

Dette er alt ordnet og greit, problemet ligger i at vi blir underbemannet umiddelbart da vi går på minimumsbemanning grunnet kutt i lønnsbudsjett, som er bare ett av mange eksempel på at de som sitter og styrer på hovedkontoret aldri har vært ute i butikkene og jobbet.

Jeg jobber også i en butikkjede hvor hovedkontoret detaljstyrer ting de ikke burde gjøre i det hele tatt. De skjønner ikke at bla innkjøp må justeres etter hva de forskjellige leverandørene har å selge og hva vi som butikk selger. Butikken jeg jobber i ligger midt i Oslo og de skjønner ikke at vi ikke kan ha samme utvalget som en butikk som ligger i et lite tettsted i Norge har. Blant annet er alderssammensetningen på våre kunder en helt annen i de fleste andre butikkene.

Anonymous poster hash: 8ef7b...d99

Skrevet

Ja! Så stolt at jeg har den som nick.. ;P

Gjest Trine B
Skrevet

Jeg er jobber som fysoterapaut og er veldig fornøyd med det. Jeg synest at det er godt å hjelpe mennesker som sliter med fysisk trening. :jepp:

Skrevet

Jeg jobber også i en butikkjede hvor hovedkontoret detaljstyrer ting de ikke burde gjøre i det hele tatt. De skjønner ikke at bla innkjøp må justeres etter hva de forskjellige leverandørene har å selge og hva vi som butikk selger. Butikken jeg jobber i ligger midt i Oslo og de skjønner ikke at vi ikke kan ha samme utvalget som en butikk som ligger i et lite tettsted i Norge har. Blant annet er alderssammensetningen på våre kunder en helt annen i de fleste andre butikkene.

Anonymous poster hash: 8ef7b...d99

I feel yah!! Butikken min ligger i ett middels stort tettsted i utkant-Norge, ofte kommer oppfordringer ala "butikken i Akersgata har gjort stor suksess med dette, det må alle andre også prøve!" Det blir for dumt..
Skrevet

Apropos det med lege har 4 barndomsvenner som har blitt leger flere og men disse 4 går det ikke an å prate med lenger for de har satt seg selv mye høyere enn alle andre..

Jeg jobber som Innkjøper i ett stort oljefyren, er stolt over å ha tatt steget dit for min jobbkarriere har båret preg av mye uflaks,har en dobbel mastergrad og nå endelig blir det satt pris på :-) Anonymous poster hash: 05f51...99a

Ja, men da garanterer jeg deg at du ikke har snakket med meg, som er nærmest flau over å si at jeg skal bli hjertelege på et av Norges største sykehus. Jeg synes det er trist at de hever seg iver andre pga legestatus, men det er nok det faktum at de tilhører toppsjiktet i Norge mtp ressursnivå/yteevne som gjør at de føler seg slik. Uansett er det teit. De er folk som alle andre.

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Jobber som helsesekretær på et stort sykehus og samtlige av oss føler oss som dørmatter. Dårlig betalt og lite verdsatt selv om jobben vi gjør er veldig viktig for at sykehuset skal gå rundt. Ros og skryt går alltid til leger og sykepleiere, vi er en gruppe som føler oss glemt. Pasientene tar også ut all sin frustrasjon over oss, så daglige skyllebøtter er noe vi er godt vant med.

Er også derfor jeg er under ny utdannelse og kommer til å slutte Ila våren 2014. Synd, for det er i utgangspunktet en fin jobb. Anonymous poster hash: 63ec6...530

Det er veldig synd, for dere trengs absolutt. Det er fortvilende at deres oppgaver overføres til leger og sykepleier, det blir bare kaos når vi skal ordne med papirer og videre oppfølging. Jeg savner helsesekretærene! Lege.

• 3 uker senere...
Skrevet

Er også derfor jeg er under ny utdannelse og kommer til å slutte Ila våren 2014. Synd, for det er i utgangspunktet en fin jobb. Anonymous poster hash: 63ec6...530

Det er veldig synd, for dere trengs absolutt. Det er fortvilende at deres oppgaver overføres til leger og sykepleier, det blir bare kaos når vi skal ordne med papirer og videre oppfølging. Jeg savner helsesekretærene! Lege. Anonymous poster hash: 8ff8e...ed6

Hyggelig at du mener det, håper også dette er noe du forteller sekretærene der du jobber. På poliklinikken der jeg jobber er det til tider svært kaotisk ute i resepsjonen. Over 100 pasienter skal melde at de har kommet, for så å betale/få nye timer etterpå. I tillegg kommer alt ekstra av folk som "bare stakk innom", ansatte fra andre avdelinger, sinte folk som klager/kjefter/smeller osv osv, men vi får faktisk ALDRI en kommentar v dagens slutt at vi har gjort en bra jobb. Aldri!

Anonymous poster hash: 63ec6...530

Skrevet

Ja absolutt. Er sykepleier og jobber på en barneavdeling(kirurgisk sengepost). Først og fremst med sykepleie til barn med onkologiske sykdommer. Samt administrering av cytostatika til noen av barna. Er stolt over å få lov til å ta del i livene til familier i krise. Veldig sterkt å få møte så mange vakre barn og pårørende.

Anonymous poster hash: 6f04f...d89

Skrevet

Er forsåvidt stolt av å være barnehagelærer, men ikke av arbeidsplassen min som forskjellsbehandler. Mye vennetjenester o.l. Tror jeg er klar for å finne en mer profesjonell arbeidsplass, og desverre også noe helt annet enn Bhg da arbeidsmengden og alt som blir krevd ikke står verken til arbeidstid eller lønn...

Anonymous poster hash: 91231...c75

Skrevet

Er glad i jobben min, men lærer er og blir et lavstatusyrke tydeligvis. Media har oppslag ukentlig om min elendige utdannelse, og statsministeren forventer at vi alle lærere skal ha en x-faktor som gjør oss helt spesielle. Jeg er bare et vanlig menneske!

Liten forståelse for arbeidstiden vår er også en gjenganger. I nye sosiale setninger sier jeg bare at jeg jobber i kommunen, så slipper jeg å forsvare avspaseringa mi.

Desverre så lar jeg meg påvirke! Som lærerstudent var jeg superstolt over yrkesvalget.

Anonymous poster hash: c3717...a90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...