Gå til innhold

Er ikke dette litt høyt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke gravid. Har vanligvis et blodtrykk på rundt 120/80. Drar ikke på legevakta, men tar en time hos fastlege over helga. Er kanskje lurt å få henvisning til å gå med måler på i noen dager?

Anonymous poster hash: 04424...517

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også vanligvis et BT på rundt 95/55 eller 100/60. Helt normalt det, og ikke noe farlig!

Anonymous poster hash: 96152...18d

Skrevet

Høres lurt ut. Bestill time hos fastlegen. Vanligvis må blodtrykket være høyt på 3 målinger ved ulike tilfeller for å få diagnosen høyt blodtrykk. Ikke glem å be legen ta noen blodprøver også så får du sjekket verdiene.

Skrevet

Jeg har også vanligvis et BT på rundt 95/55 eller 100/60. Helt normalt det, og ikke noe farlig! Anonymous poster hash: 96152...18d

Det er undertrykket mutt som er på 95 da, ikke overtrykket.

Anonymous poster hash: 04424...517

Skrevet

Jeg har også vanligvis et BT på rundt 95/55 eller 100/60. Helt normalt det, og ikke noe farlig!

Anonymous poster hash: 96152...18d

Ja, for det er jo det samme :D

Du vet ikke mye om blodtrykk? Det har noe å si hvilken side av skråstreken tallet står på for eksempel :D

Anonymous poster hash: 56709...53a

Skrevet

Jeg hadde tilsvarende blodtrykk sist jeg var på generell sjekk hos bedriftslegen. De vil at jeg skal ta 24 timers måling og vurdere det derifra. Er slank og ikke arvelig belastet

Anonymous poster hash: 0bba0...a94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...