Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har vært utro, har en mann som er lege. Er nå dessverre blitt gravid, og siden mannen min er sterilisert, så kan det jo ikke være han som er far til barnet. Kommer derfor til å ta abort, men er livredd for at skal finne ut av det. Grunnen til det, er at han tidligere har gått inn i min journal, når jeg har lurt på prøvesvar. Blir vanskelig å forklare at han ikke skal gjøre det igjen. Nå et jeg helt desperat, og vurderer å ta direkte kontakt med sykehuset, for abort. Der tenker jeg å oppgi et annet navn, og annen fødselsdato. Vet at de sjeldent/ aldri spør etter hele personnummeret. Personnummeret på hun jeg "låner" identiteten til, vil jeg jo få tilgang til når jeg må ta blodprøve, for hcg- måling. Tenkte også å si det som det er, jev har vært utro, og at de derfor ikke skal sende noe i post, ringe etc, at jeg heller tar kontakt ift time for inngrep. Når den andre evt oppdager at det står i hennes journal at hun har tatt abort, så vil nok det bare slettes, når det blir avklart, at det ikke stemmer... Vil dette la seg gjennomføre? Noe jeg har glemt å tenke på....? Anonymous poster hash: 0e2d1...fa0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Kanskje du har glemt å tenke på at du misbruker noens identitet og at det kan sette henne i en vanskelig situasjon senere? Anonymous poster hash: 7e1d7...d52
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 kan du ikke bare gå i fra gubben og beholde barnet med han du har laget ungen med? siden du har vært utro så er han vel ikke så viktig for deg uansett? ikke lån noen andres identitet i hvertfall. Anonymous poster hash: 0e772...dcc
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Kanskje du har glemt å tenke på at du misbruker noens identitet og at det kan sette henne i en vanskelig situasjon senere? Anonymous poster hash: 7e1d7...d52 Vet at det er ulovlig, og utrolig frekt, men er helt desperat! Hun jeg tenker å bruke navnet til, vil jo bare måtte forklare at det er noe feil med hennes journal.. Jeg er helt desperat!! Anonymous poster hash: 0e2d1...fa0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 At det står i journalen at du har utført en abort kan være en stor påkjenning for vedkommende. Du vet vel sannsynligvis ikke alt om hennes forhold til abort, graviditeter og intime liv? Anonymous poster hash: 7e1d7...d52
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 kan du ikke bare gå i fra gubben og beholde barnet med han du har laget ungen med? siden du har vært utro så er han vel ikke så viktig for deg uansett? ikke lån noen andres identitet i hvertfall. Anonymous poster hash: 0e772...dcc Nei, har ikke noe ønske om å beholde dette barnet. Har i grunn et godt liv, var bare så ufattelig dum og lot meg sjarmere av en ukjent mann på julebord.. Harry, patetisk, alt det der... Men, vil ikke ødelegge ekteskapet og familien vår, for en dum avgjørelse!!! Anonymous poster hash: 0e2d1...fa0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 Han gjør jo noe ulovelig om han går inn i din journal, når han ikke er din lege... Anonymous poster hash: 41db9...a7c
Kyllingbein Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Kan du ikke bare be om at det ikke skal sendes til fastlege? Da vil det kun stå i journalen til sykehuset du utfører aborten hos.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #9 Skrevet 25. januar 2014 At det står i journalen at du har utført en abort kan være en stor påkjenning for vedkommende. Du vet vel sannsynligvis ikke alt om hennes forhold til abort, graviditeter og intime liv? Anonymous poster hash: 7e1d7...d52 Men, det vil jo ikke ødelegge livet hennes. Det vil derimot en abort gjøre for meg. (Har et håp om at vi to damene har ulik blodtype, og at det i verste fall blir avklart på den måten, at hun ikke er den som har tatt abort. Hvis det i det hele tatt kommer frem noensinne....!!!!) Anonymous poster hash: 0e2d1...fa0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #10 Skrevet 25. januar 2014 Han gjør jo noe ulovelig om han går inn i din journal, når han ikke er din lege... Anonymous poster hash: 41db9...a7c Ja, det gjør han, men vet om flere sykepleiere/ leger som er inne på egen families journal, når det er avklart med vedkommende.. Anonymous poster hash: 0e2d1...fa0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #11 Skrevet 25. januar 2014 Kan du ikke bare be om at det ikke skal sendes til fastlege? Da vil det kun stå i journalen til sykehuset du utfører aborten hos. Har allerede sjekket ut muligheten for å ta abort på sykehus i annet fylke, men de var helt tydelig på at de sender epikrise til mitt lokalsykehus, i tilfelle komplikasjoner.... Anonymous poster hash: 0e2d1...fa0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #12 Skrevet 25. januar 2014 Kan du ikke bare be om at det ikke skal sendes til fastlege? Da vil det kun stå i journalen til sykehuset du utfører aborten hos. Har allerede sjekket ut muligheten for å ta abort på sykehus i annet fylke, men de var helt tydelig på at de sender epikrise til mitt lokalsykehus, i tilfelle komplikasjoner.... Anonymous poster hash: 0e2d1...fa0 Jeg er litt usikker på om de kan sende ut en epikrise mot din vilje. Da ville jeg ha forhørt meg med sykehusjuristen. Uansett, Du bør holde fingrene langt vekke fra det du planlegger nå. Blir du tatt så er det ulovlig og du kommer til å få enormt med bråk. Du kan ikke bare skylde på sykehuset da. Du må nemlig skrive under på begjæringen og der skal personnummeret ditt skrives om jeg ikke tar feil. Dette er helt hårreisende av deg. Hva med å være ærlig? Og som lege burde jo mannen din vite at ikke alle steriliseringer gir infertilitet. Anonymous poster hash: 4fa6c...991
Kyllingbein Skrevet 25. januar 2014 #13 Skrevet 25. januar 2014 Ok. Hva med medisinsk abort da? Privat eller i utlandet. Er enig i at du ikke kan gjennomføre identitetstyveri.. Det er kjempelange straffer på slikt.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #14 Skrevet 25. januar 2014 Han gjør jo noe ulovelig om han går inn i din journal, når han ikke er din lege... Anonymous poster hash: 41db9...a7c Nei, han gjør ikke noe ulovlig så lenge pasienten etterspør noe i sin journal. I tillegg er det jo fullt mulig at mannen har rekvirert prøver til sin kone, og da er det han som må følge de opp. Som helsepersonell haker man av for grunnen til at man skal ha innsyn i en bestemt journal, f.eks "etter forespørsel fra pasient". Anonymous poster hash: 4fa6c...991
På Hengende Håret Skrevet 25. januar 2014 #15 Skrevet 25. januar 2014 Hva med å ta abort i Sverige? Det kommer til å koste deg penger, men det er ikke automatisk overføring av papirer vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #16 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har alltid måttet oppgi personnr ved sykehusopphold. Så sant du er pasient må du det. Også ved blodprøver. Anonymous poster hash: 9ccdc...bc4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #17 Skrevet 25. januar 2014 Hva om heller du nekter for at du har tatt abort hvis han skulle se i journalen din? Er det mulig? Jeg forstår virkelig din desperasjon. Vært i samme båt, men valgte å fortelle det til mannen min, og han ble med på sykehuset da jeg skulle ta abort. Fryktelig situasjon det der. Min mann valgte å tilgi, heldigvis. Anonymous poster hash: 7c1ea...e05
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #18 Skrevet 25. januar 2014 Herregud, DU er helt desperat, stakkars deg... Om det hadde plutselig blitt konfrontert ovenfor meg og min mann at jeg plutselig hadde tatt en abort hadde det ikke vært noen grunn til at JEG OG MANNEN MIN skulle bli desperat altså? Du er det mest ego og patetiske jeg har hørt om på lenge og du fortjener faktisk hverken mann, barn, venner eller familie! Antar du faktisk vet hvem vedkommende er som du tenker missbrukte også Anonymous poster hash: d41bf...fbe
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #19 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har alltid måttet oppgi personnr ved sykehusopphold. Så sant du er pasient må du det. Også ved blodprøver. Anonymous poster hash: 9ccdc...bc4 Opplyser ikke om dette til legen, men bioingeniører etterspør dette. Her på sykehuset, skriver legen rekvisisjon på papir, som jeg selv gir fra meg på laboratoriet. Og på rekvisisjonen så vil persnr vært oppført. Anonymous poster hash: 0e2d1...fa0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #20 Skrevet 25. januar 2014 Hva med å ta abort i Sverige? Det kommer til å koste deg penger, men det er ikke automatisk overføring av papirer vil jeg tro. Dette er en mulighet jeg ikke har tenkt på!!!! Takk for ideen, det hadde vært helt fantastisk, vil jo helst ikke gjøre dette her... Anonymous poster hash: 0e2d1...fa0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #21 Skrevet 25. januar 2014 Herregud, DU er helt desperat, stakkars deg... Om det hadde plutselig blitt konfrontert ovenfor meg og min mann at jeg plutselig hadde tatt en abort hadde det ikke vært noen grunn til at JEG OG MANNEN MIN skulle bli desperat altså? Du er det mest ego og patetiske jeg har hørt om på lenge og du fortjener faktisk hverken mann, barn, venner eller familie! Antar du faktisk vet hvem vedkommende er som du tenker missbrukte også Anonymous poster hash: d41bf...fbe Ja, jeg gjør jo det... Derfor håper jeg at vi har ulik blodtype som sagt... Anonymous poster hash: 0e2d1...fa0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #22 Skrevet 25. januar 2014 Herregud, DU er helt desperat, stakkars deg... Om det hadde plutselig blitt konfrontert ovenfor meg og min mann at jeg plutselig hadde tatt en abort hadde det ikke vært noen grunn til at JEG OG MANNEN MIN skulle bli desperat altså? Du er det mest ego og patetiske jeg har hørt om på lenge og du fortjener faktisk hverken mann, barn, venner eller familie! Antar du faktisk vet hvem vedkommende er som du tenker missbrukte også Anonymous poster hash: d41bf...fbe Ja, jeg gjør jo det... Derfor håper jeg at vi har ulik blodtype som sagt... Anonymous poster hash: 0e2d1...fa0 og det er din unnskyldning for at det er ok? Du er det jævligste mennesket jeg har hørt om og jeg håper så inderlig du blir oppdaget! Identitetstyveri kan du Google å sjekke hvordan går Anonymous poster hash: d41bf...fbe
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #23 Skrevet 25. januar 2014 Skjønner at du er desperat nå og at det er en utrolig vanskelig situasjon. Book deg en langweekend og gjør det ved en privatklinikk i utlandet. En venninne av meg gjorde det i London. Anonymous poster hash: 98810...cbd
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #24 Skrevet 25. januar 2014 http://www.healthcentre.org.uk/abortion/abortion-private.html Anonymous poster hash: 98810...cbd
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #25 Skrevet 25. januar 2014 http://www.healthcentre.org.uk/abortion/abortion-private.html Anonymous poster hash: 98810...cbd Takk! Føler meg ufattelig mye lettere nå, skal prøve å komme meg til utlandet! En mye bedre løsning ja!!! 😊 Anonymous poster hash: 0e2d1...fa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå