Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Hvor lenge etter avsluttet amming måtte du vente? Er du førnøyd med resultatet? Hvordan er arret blitt? Hvor lenge til du kunne jobbe igjen / bære barn el.? Jeg er 1.60 og har bh-størrelse 80H. Vet du om det er mulig å få dekket operasjonen? Anonymous poster hash: 11f0c...15e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Jeg vet om flere som har fått dekket brystreduksjon fordi det har gitt dem rygg- og nakkeproblemer med påfølgende hodepine, noen også eksem/sopp under brystene. Snakk med legen din så kan du få en vurderingstime på et sykehus. Anonymous poster hash: 8ee7a...970
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Nesten 100% sikker på at du får dekket det jeg er 156cm og brukte 75 DD, og hadde puppene nedpå magen etter 4 svangerskap jeg fikk dekket det fordi jeg hadde mye ryggsmerter osv Jeg ammet rett før jeg dro til klinikken, jeg Hadde hjelp med ungene en uke etterpå. Tok ikke så mye som en paracet etterpå, var ikke vondt i det hele tatt! Dessverre gjorde det at jeg ikke hadde smerter det til at jeg herjet for mye, og da fylte den ene puppen seg med væske og måtte tappes. Så jeg har litt tydeligere arr på den puppen. Anonymous poster hash: 294b1...47e
IreneUtålmodig Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Tok det på den ene i starten av oktober i fjord. Smertene var ikke så ille som jeg trodde , eneste var vist noen kom borti det. Arrene er blitt ganske pene nå :-) tapet de i 4 mnd
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Jeg gjorde det for tre år siden, og jeg hadde da ennå ikke fått barn. Ulempen er da at jeg ikke kunne gi bryst til mine barn, men jeg veide for og imot og jeg kunne ikke vente. Hadde ekstreme smerter i skuldre og nakke, til dels invalidiserende. Operasjonen var uten komplikasjoner, lite smerter i etterkant. Fikk det dekket selv om de bare fjernet ca 700 g tilsammen. Anonymous poster hash: 4d5a8...5e2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Hvordan synes dere brystene ser ut i forhold til tidligere? Jeg sliter med brune flekker under puppene som jeg synes lukter dårlig (sopp?) og at det er vanskelig å få trene. + at store pupper på små folk får en til å se direkte tjukk ut... Jeg er likevel redd for å angre om arrene rundt brystvortene og streken under blir for tydelig. Uff. vanskelig! Anonymous poster hash: 11f0c...15e
IreneUtålmodig Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 I mitt tilfelle så prøvde kirurgen å få det ene til å ligne det andre, ser ikke helt likt ut men ble samme str så jeg er fornøyd. Er kun ca 5 mnd sia så det kan fremdeles forandre seg litt til. Arra syntes mest etter trening/dusj. Var hardt noen steder de første 2-3 mnd men nå kjennes det normalt ut
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Nesten 100% sikker på at du får dekket det jeg er 156cm og brukte 75 DD, og hadde puppene nedpå magen etter 4 svangerskap jeg fikk dekket det fordi jeg hadde mye ryggsmerter osv Jeg ammet rett før jeg dro til klinikken, jeg Hadde hjelp med ungene en uke etterpå. Tok ikke så mye som en paracet etterpå, var ikke vondt i det hele tatt! Dessverre gjorde det at jeg ikke hadde smerter det til at jeg herjet for mye, og da fylte den ene puppen seg med væske og måtte tappes. Så jeg har litt tydeligere arr på den puppen. Anonymous poster hash: 294b1...47e Må bare spørre, jeg: Tror du jeg også kunne fått brystreduksjon dekket? Jeg er 158 cm, bruker 75 G og sliter med mye vondt i nakke/skuldre.. Anonymous poster hash: 29108...e81
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #9 Skrevet 25. januar 2014 Nesten 100% sikker på at du får dekket det jeg er 156cm og brukte 75 DD, og hadde puppene nedpå magen etter 4 svangerskap jeg fikk dekket det fordi jeg hadde mye ryggsmerter osv Jeg ammet rett før jeg dro til klinikken, jeg Hadde hjelp med ungene en uke etterpå. Tok ikke så mye som en paracet etterpå, var ikke vondt i det hele tatt! Dessverre gjorde det at jeg ikke hadde smerter det til at jeg herjet for mye, og da fylte den ene puppen seg med væske og måtte tappes. Så jeg har litt tydeligere arr på den puppen. Anonymous poster hash: 294b1...47e Må bare spørre, jeg: Tror du jeg også kunne fått brystreduksjon dekket? Jeg er 158 cm, bruker 75 G og sliter med mye vondt i nakke/skuldre.. Anonymous poster hash: 29108...e81 Vi to er ganske like i høyde, men du er større i cup enn jeg var. Så om jeg fikk det dekket er jeg nesten skråsikker på at du også vil det Jeg husker ikke eksakte mål, men ett av kriteriene er fx at hvis det var mer enn 21 (eller 23 eller noe sånt) cm fra kragebeinet og ut til brystvorta så er man kvalifisert. Anonymous poster hash: 294b1...47e
Håpet ble virkelighet! Skrevet 25. januar 2014 #10 Skrevet 25. januar 2014 Jeg fikk dekket og gjennomførte en brystreduksjon i 2006 før barn og fast forhold, så jeg kunne ikke amme barna mine jeg fikk i 2011 og 2012, litt trist men lever godt med valget uansett. Jeg er 1.80 høy og brukte 85 F i Bh, slet med smerter, særlig ved trening. Måtte tape og smøre arrene m solfaktor 50 første sommeren. I dag, snart 8 år senere er arrene lite synelig og brystene nokså faste og fine, blir jo et brystløft samtidig. Jeg var sykemeldt fra jobb i bhg i 3 1/2 uke etter operasjonen. Første 5 dager skulle jeg ikke løfte armene over hodet så måtte kle på meg "nedenifra"! Ikke løfte tyngre enn 1 liter melk og kunne bare sove på ryggen. Så gradvis opptrapping, etter 6 dager gikk jeg tur på butikken, stor utflukt - på 500 meter! Lykke til med prosessen!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #11 Skrevet 25. januar 2014 Høres ut som om den første tiden kan blir tøff... Jeg har tre barn, så må nok reise vekk for å få fred fra dem en stund (4, 2 og 0 år, ikke mest forståelsesfulle alder :-)). Hvor lang ventetid? Anonymous poster hash: 11f0c...15e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #12 Skrevet 26. januar 2014 . Anonymous poster hash: 11f0c...15e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #13 Skrevet 26. januar 2014 Jeg drømmer om å ta en brystreduksjon (og å få det dekket). Må bare bli ferdig med ammingen. Er 160 cm, bruker 85J. Anonymous poster hash: 9ac08...4fa
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #14 Skrevet 26. januar 2014 Noen som har fått inngrepet utført i Bergensområdet? Eller må man til Oslo? Anonymous poster hash: 11f0c...15e
mammmo Skrevet 26. januar 2014 #15 Skrevet 26. januar 2014 Hvor mye er det vanlig å fjerne på hvert bryst?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #16 Skrevet 26. januar 2014 Vil gjerne høre om flere sine opplevelser. Og kanskje noe om hvor gamle dere var da dere ble opererte. Har skjønt at det har mye å si for resultatet... Anonymous poster hash: 11f0c...15e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #17 Skrevet 26. januar 2014 . Anonymous poster hash: 11f0c...15e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #18 Skrevet 26. januar 2014 Noen som har fått inngrepet utført i Bergensområdet? Eller må man til Oslo? Anonymous poster hash: 11f0c...15e Alleris og fanamedisinske senter utfører i Bergen Anonymous poster hash: eed0e...15b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #19 Skrevet 27. januar 2014 Noen som har fått inngrepet utført i Bergensområdet? Eller må man til Oslo? Anonymous poster hash: 11f0c...15e Alleris og fanamedisinske senter utfører i Bergen Anonymous poster hash: eed0e...15b Vet du om noen som er fornøyde / misfornøyde med dem? Anonymous poster hash: 11f0c...15e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #20 Skrevet 27. januar 2014 Jeg tok en slik operasjon oktober 2012. Jeg hadde mye smerter, Hadde str 80f. Måtte vente i 3 mnd på operasjon, Sykmeldt i 3 uker pga det. Jeg er fornøyd nå. men var ikke det i fjor sommer. Syns de ikke hadde noe fin form da. Men fått det nå. Tror du får det av staten. Anonymous poster hash: dac18...559
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #21 Skrevet 27. januar 2014 Noen som har fått inngrepet utført i Bergensområdet? Eller må man til Oslo? Anonymous poster hash: 11f0c...15e Fikk det utført på Fana medisinske senter og det funket bra. Fikk det dekket. Anonymous poster hash: 4d5a8...5e2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #22 Skrevet 27. januar 2014 dere som gikk gjennom operasjon- fikk dere noe informasjon ang. redusert eller økt risiko for brystkreft i forbindelse med brystreduksjon? Anonymous poster hash: 6f1c2...075
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #23 Skrevet 27. januar 2014 Jeg gjorde det i 2001. Det var lange køer i Norge og jeg ble sendt til et privatsykehus i Danmark for å gjøre det, sammen med mange andre norske som hadde behov for operasjoner det var lange køer her hjemme. Jeg var da 26 år. Tok bort ca 500 g fra hvert bryst, og det er ganske vanlig. Brukte 80 F, og hadde store problemer med skuldre, nakke og rygg. Det var vanskelig å finne klær og undertøy som passet. Jeg fikk bestemme selv hvor mye de skulle ta, og jeg ville ha b-cup. Det var ikke vondt etterpå, men jeg tok det nok ikke nok med ro i tiden etterpå og fikk litt infeksjoner i sårene (hadde mellom 250-300 sting i "ankerform") Etter ca 3 måneder hadde det gått seg litt til, og jeg trengte ikke stelle sårene mer. I dag er jeg kjempefornøyd med brystene mine. De har riktignok vokst en del etterpå (mine har aldri sluttet å vokse, og en jeg var på sykehuset sammen tok det faktisk for andre gang fordi hennes også fortsatte å vokse) og jeg er nå 80D. Men de er mye fastere og finere, og fasongen er fin. De er også likedane. Jeg vet om ei som har gjort det som fullammet etterpå, men vet ikke hvor vanlig det er. Jeg har fått barn både før og etter operasjonen, og amming gikk like dårlig begge gangene så jeg vet ikke hvordan operasjonen påvirket det... Jeg fikk det dekket av staten, betalte bare noen hundre i egenandel. Hadde jo ganske store plager, men har vært kvitt disse plagene etterpå. Jeg er veldig glad for at jeg gjorde det, og helsa mi har vært mye bedre etterpå :-) Har ikke hørt noe om det har noe å si for kreftrisiko. Lykke til hvis du gjør det! :-) Anonymous poster hash: 72e9c...002
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #24 Skrevet 28. januar 2014 Takk! :-) Anonymous poster hash: 11f0c...15e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #25 Skrevet 28. januar 2014 . Anonymous poster hash: 11f0c...15e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå