Gå til innhold

Ja, barna mine drikker lett-brus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir vanlig sukkerholdig brus. Gir ikke gift til barna mine, selv ikke i små mengder.

Anonymous poster hash: 9fead...3b4

Nå er det slik at aspartam ikke er gift... Mulig det er gift i ditt hode ;) men jeg tipper det kanskje er det litt rare navnet som trigger "gift radaren" din.

Jeg anbefaler deg i hvert fall å holde deg langt unna denne spiselige saken som inneholder blant annet: tocopherol(E306) riboflavin(E101) nicotinamide, pantothenic acid, folic acid, palmitic acid, stearic acid(E570) malic acid(E296) potasium, manganese, iron, copper og phophorous chloride... Ikke nok med det, men får du i deg denne spiselige saken, dannes det både formaldehyd (dødelig gift) og metanol(tresprit) i kroppen din!

Skulle du være så uheldig å spise dette ved et uhell, er det store sjanser for at du akkurat har spist et økologisk dyrket eple!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her syns familien min sååå synd på 2 åringen som ikke får cola enda.

Hvorfor i alle dager begynne med det så tidlig når han gjerne drikker juice eller saft i stedet??

Anonymous poster hash: 5d43b...b20

Bare til opplysning. Det er like mye sukker i saft som brus. Eneste forskjell er kullsyren..

Juice er også proppfull av sukker

Anonymous poster hash: a08a3...7da får han

Nå er det selvsagt ikke snakk om å drikke saft og juice til daglig da :)

Men det er snakk om når vi voksne drikker brus,så gir jeg han heller saft eller juice.

Anonymous poster hash: 5d43b...b20

Skrevet

Min drikker både sukkerfri og sukkerholdig brus. Han liker det ikke så godt, så det er kanskje en gang annenhver uke han plutselig vil smake, og da drikker han lutt av den brusen vi har.

Min gutt vil heller ha melk enn brus, og melk inneholder mye sukker. Men null stress.

Vi satser på et vanlig variert kosthold vi, der vi spiser litt av alt. Veldig avslappa til det, og det passer oss utmerket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...