Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #26 Skrevet 23. januar 2014 Vi har barneforsikring. Hva om barnet ditt skulle få en alvorlig sykdom som medførte at barnet måtte være på sykehuset over lengre tid, skulle du og mannen din gå på jobb som vanlig? Barneforsikringen dekker lønna (ikke like bra lønn,men iallefall noe)di når du må være på sykehuset hver dag istedet for å gå på jobb...Og det er viktig for meg. Anonymous poster hash: 8ec59...26f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #27 Skrevet 23. januar 2014 Ja det har vi. Det koster 60 kr per mnd for et barn, 120 for to men for tre blir det 129 kr per mnd. Dersom en får flere barn blir summen tilsammen aldri mer enn 129 pr mnd. ACE Europeiske barneforsikring. Best i test kåret av bladet Foreldre og Barn. Anonymous poster hash: 2f45a...d01 Dette er en ren ulykkesforsikring, og gir dermed ingen utbetaling ved sykdom. Jeg jobber med oppgjør på barneforsikring, og det er sykdom som står for de fleste utbetalingene vi gjør. Personlig hadde jeg aldri valgt denne. Anonymous poster hash: f211b...149
DramaMama Skrevet 23. januar 2014 #28 Skrevet 23. januar 2014 Vi har barneforsikring, i Sparebank1, koster vel drøye 200 kr i måneden. For meg virker det helt fjernt å forsikre både hus, bil og kjæledyr - men ikke det kjæreste jeg har... Og det er helt klart en trygghet i tilfelle invaliditet/uførhet.
monty12 Skrevet 23. januar 2014 #29 Skrevet 23. januar 2014 Har barneforsikring av èn enkelt grunn, og det er at når barnet blir voksen kan han fortsette forsikringen uten ny helsevurdering. Sjansen for at barnet har fått noe i legejournalen sin når som forsikringsselskapet ikke liker er stor. Det kan bety at man ikke får forsikring eller at den blir svindyr. Ved å ikke måtte avgi nye helseopplysninger unngår man dette
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #30 Skrevet 23. januar 2014 Aldri i verden om jeg ville latt være!! Helt utenkelig for meg at bilen er forsikret men ikke barnet mitt. Vi har i sparebank 1, og betaler vel ca.350 kr i mnd. Mener den har uførekapital og uførepensjon på1g, og alt det vanlige. Jeg syntes ikke det er billig men har ikke samvittighet til å la være. Du sier det dere skal hjelpe barnet deres med 6000 kr i mnd? Om barnet deres blir ufør, skal du altså forplikte deg til å overføre 6000 kr hver mnd, altså 72 000 kr i året. Resten av livet ditt. Hva om noe skjer med deg? Hva om høyere inntekt ikke kommer? Hva om du blir ufør, hvem skal overføre de 6000 kr i mnd da? Nei, da syntes jeg det er bedre med forsikring. Jeg tenker bare at barnetrygden på 970 kr dekker den jeg. Synes det blir feil å sammenligne bilforsikring og barneforsikring Spørsmålet er jo hvorvidt det er nødvendig med barneforsikring når man sitter godt i det økonomisk. (I utgangspunktet er jeg litt imot personforsikring, fordi det skaper klasseskiller der staten burde hjulpet alle til et , og forsikringsselskapene tjener grovt på det.) Anonymous poster hash: f24fe...e0a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #31 Skrevet 23. januar 2014 Vi har barneforsikring. Hva om barnet ditt skulle få en alvorlig sykdom som medførte at barnet måtte være på sykehuset over lengre tid, skulle du og mannen din gå på jobb som vanlig? Barneforsikringen dekker lønna (ikke like bra lønn,men iallefall noe)di når du må være på sykehuset hver dag istedet for å gå på jobb...Og det er viktig for meg. Anonymous poster hash: 8ec59...26f Enig i at forsikring er viktig hvis du ikke kommer til å ha råd til å ta deg fri hvis noe skulle skje. Men har gode ordninger på jobb, samt at vi vil ha råd til å gå ned i en lønning over lengre tid. Anonymous poster hash: f24fe...e0a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #32 Skrevet 23. januar 2014 Det kan jo hende dere dør i samme ulykke f.eks som barna blir ufør. Da får de ingenting ekstra. Anonymous poster hash: a0f43...7ca
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #33 Skrevet 23. januar 2014 Det er en så billig forsikring (betaler ca 1300 kr i året via forbundet mitt sin avtale) så det gjør jeg med glede. Jeg skjønner tankegangen rundt om det er noe poeng å bruke de pengene til en forsikring som nesten aldri vil bli brukt, men man kan aldri vite. Et helt annet eksempel, men mine foreldre har hatt hund i all tid og alltid forsikret dem. Den siste hunden valgte de ikke å forsikre ettersom de aldri har hatt bruk for det og hunderasen er kjent for å være veldig robuste og friske. Det endte med en hund som er hyperallergisk og må til dyrlegen en gang i måneden for oppfølgingssjekk, samt bruker medisiner som koster 1500 i måneden. De har råd til det ettersom de er gjeldfrie og har høy formue, men de skulle jo gjerne sluppet å bruke flere titalls tusen i året. Igjen det er et dårlig sammenligningsgrunnlag, men det er et eksempel på at forsikring er smart å ha og at du aldri kan vite. Anonymous poster hash: 467e6...010
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #34 Skrevet 23. januar 2014 For meg er det en selvfølge. Voksne, barn og husdyr forsikres. Jeg vet om ei som kranglet voldsomt i mot og mente at forsikringer var bare tull. Det hadde hennes far sagt. Faren er advokat og hadde både aksjer, fond og formue som skulle sikre slekten hvis noe skjedde. Derfor forsikret hun ikke seg selv, eller barnet sitt. Nå har hun blitt alvorlig syk. Hva faren hennes mener vet jeg ikke, men hun har det så dårlig stellt at hun ikke hadde råd til å kjøpe julegave til ungen sin denne jula. Hun sliter med å beholde boligen. Hadde hun vært forsikret hadde hun hatt det bedre. Anonymous poster hash: 0067d...c6c
Nickløsa Skrevet 23. januar 2014 #35 Skrevet 23. januar 2014 Ja,heldigvis.Har en sønn som har diagnose ADHD.Så flaks jeg forsikret han som baby,hadde hatt problemer nå med å få seg en forsikring!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #36 Skrevet 23. januar 2014 Har barneforsikring av èn enkelt grunn, og det er at når barnet blir voksen kan han fortsette forsikringen uten ny helsevurdering. Sjansen for at barnet har fått noe i legejournalen sin når som forsikringsselskapet ikke liker er stor. Det kan bety at man ikke får forsikring eller at den blir svindyr. Ved å ikke måtte avgi nye helseopplysninger unngår man dette Fungerer det sånn hos alle forsikringsselskaper? Anonymous poster hash: 635ad...40e
Daquiry Skrevet 23. januar 2014 #37 Skrevet 23. januar 2014 Ja, det har jeg. Koster 1450kr pr barn i året. Noe annet ville bært utenkelig.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #38 Skrevet 23. januar 2014 Dere som skal "vurdere det senere"; Dere vet at forsikringen må tegnes FØR eventuelle diagnoser (eller symptomer faktisk) dukker opp? Veldig kjedelig å få forbehold på forsikringen, da får en ikke utbetalt noe dersom de blir skadet/syk/ufør som følge av det som forbeholdet gjelder. Anonymous poster hash: 0461a...1ae Vil tro de fleste vet at det er for seint å tegne forsikring etter skaden har skjedd. Jobber med forsikring (innvilger, avslår osv pga helse), og du vil bli overrasket over hvor mange som søker når de har blitt uføre, fått kreft o.l... Også overraskende mange barn jeg må gi avslag/reservasjon på bakgrunn av bmi. Ikke morsomme brev å skrive.. Anonymous poster hash: 25a4c...d95
Stella Maris Skrevet 23. januar 2014 #39 Skrevet 23. januar 2014 Får ikke forsikret barnet vårt pga lav fødselsvekt... Ikke før det er 6-7år... så da får vi ta stilling til det når den tid kommer
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #40 Skrevet 23. januar 2014 Ironisk nok er jeg fullstendig motstander av barneforsikring, samtidig som jeg har det selv. Men det er kun fordi det ligger i totalpakken jeg har i banken min; så lenge jeg har en konto på barnet er han forsikret. Men jeg bor i Norge, og det er svært få tilfeller her hvor en slik forsikring gir en bedre dekning enn hva det allmenne helsetilbudet vi har her gjør. Man får stønad til ombygging, man får dekket utgifter, omsorgslønn, uføretrygd, gratis medisiner, gratis behandling osv ved sykdom og skade. Anonymous poster hash: faec7...3ce
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #41 Skrevet 23. januar 2014 Ironisk nok er jeg fullstendig motstander av barneforsikring, samtidig som jeg har det selv. Men det er kun fordi det ligger i totalpakken jeg har i banken min; så lenge jeg har en konto på barnet er han forsikret. Men jeg bor i Norge, og det er svært få tilfeller her hvor en slik forsikring gir en bedre dekning enn hva det allmenne helsetilbudet vi har her gjør. Man får stønad til ombygging, man får dekket utgifter, omsorgslønn, uføretrygd, gratis medisiner, gratis behandling osv ved sykdom og skade. Anonymous poster hash: faec7...3ce Ikke helt riktig det du påstår her. Du får utrolig lite til boligombygging av det offentlige. Hadde en sak hvor bad måtte bygges om fordi barnet kom i rullestol. NAV innvilget 28.000. I beregningsgrunnlaget ble det blant annet lagt vekt på at familien hadde hytte som kunne selges for å finansiere ombyggingen. Dersom du må være hjemme med et kreftsykt barn i et år eller to vil ikke omsorgslønn dekke reelt inntektstap. Når det gjelder behandlingsutgifter er jeg ganske enig med deg, her er tilbudet fra det offentlige for det meste godt nok. I tillegg er det det fint at barn som får en varig sykdom/skade får en økonomisk kompensasjon som de kan nyte godt av som voksne. Anonymous poster hash: f211b...149
monty12 Skrevet 23. januar 2014 #42 Skrevet 23. januar 2014 Har barneforsikring av èn enkelt grunn, og det er at når barnet blir voksen kan han fortsette forsikringen uten ny helsevurdering. Sjansen for at barnet har fått noe i legejournalen sin når som forsikringsselskapet ikke liker er stor. Det kan bety at man ikke får forsikring eller at den blir svindyr. Ved å ikke måtte avgi nye helseopplysninger unngår man dette Fungerer det sånn hos alle forsikringsselskaper? Anonymous poster hash: 635ad...40e Ville sjekket vilkårene, men det er nok ganske vanlig, ja
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #43 Skrevet 23. januar 2014 Nei, har ikke. Uansett, ville lest vilkårene NØYE før jeg vurderte å undertegne. Det blir som uføreforsikring for voksne: mange av dem må man være innvilget/erklært ufør før man får noen utbetaling. Problemet er at å bli erklært uført kan ta årevis...så da sitter man der og venter og venter...og mister lanskje hus osv fordi forsikringa ikke utbetales. Da ville jeg vært sikker på at jeg faktisk har den forsikringa som hjelper meg med en gang. Anonymous poster hash: 813ab...a5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå