Gå til innhold

Har dere barneforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har, men nå er vi usikker på om vi skal si dem opp... Jeg er mest opptatt av uførhet og tenker som så: i vår forsikring vil barnet få utbetalt ca 6000 i mnd ekstra ved uførhet. Men innen de er voksne vil mannen og jeg har nedbetalt all gjeld og sannsynligvis vil vi tjene bedre, og vi vil jo kunne bidra med langt over 6000 i mnd til våre barn, hvis nå de (gud forby!) skulle bli syke. Hm. Og hvis barnet blir sykt har vi begge foreldre med ok råd som helt sikker vil stille opp hvis vi trenger det, også økonomisk.

Er det sånn at "alle" har barneforsikring? Og synes dere det er dristig å la være?

Anonymous poster hash: f24fe...e0a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig! Noe annet er utenkelig!

Anonymous poster hash: b4b08...549

Skrevet

Nei. Har lest alle, også den små skriften, og for oss har det ikke noe for seg

Anonymous poster hash: da154...66c
Skrevet

Fikk ikke til minstemann, siden han måtte opereres som baby. Men når han er 3 år, kan vi søke igjen :)

Skrevet

Så når dere er gjeldsfrie så får barnet 6000 av forsikringsselskapet og godt over 6000 fra dere...

Tenk om dere må bygge om hele huset for å få plass til en rullestol? Det er dyrt! Da er forsikring godt å ha:)

Jeg har alle barna forsikret i tilfelle:)

Anonymous poster hash: 451cb...4cd

Skrevet

Ja.

Vi har alt du kan tenke deg av forsikringer omtrent :P

Samboer jobber i forsikringsbransjen. Vi får derfor gode priser, og han avgjør hva vi trenger.

Men noe ut over det vet jeg ikke, for her i huset er det altså ikke jeg som styrer med det :)

Skrevet

Ja, men vet ikke helt om det er vits, men tør ikke å si de opp heller.. Er en liten sum å betale om noe skulle skje en gang,

Anonymous poster hash: 8bfea...4a2
Skrevet

Ja, men tenker også som fler om den er god nok...

Føler den er det når jeg leser gjennom, men så har jeg ikke sammenliknet med noen andre.

Skrevet

Ja, det har vi. Har fått utbetalt litt penger på den også, pga en kronisk sykdom. Men var ikke det som var tanken når vi skaffet den, er jo helst i forhold til alvorlig sykdom.

Anonymous poster hash: 0461a...1ae

Skrevet

ja det har vi. Og jeg er i gang med å søke om hjelpestønad igjennom NAV nå for sønnen min og blir den godkjent vil det også gi en utbetaling fra forsikringsselskapet.

Skrevet

Ja. Mannen insisterte. Veldig greit å ha en slik sikkerhet da.

Anonymous poster hash: e8b07...73c
Skrevet

Vi tenker litt på dette med uførhet, så vi vurderer det litt til og fra. Men utenom det så har vi valgt å ta sjansen og heller bruke egne penger om noe skulle oppstå.

Skrevet

Vi har foreløpig ikke forsikring til våre to barn. Akkurat nå er jeg hjemme i ulønnet permisjon og har ikke råd til å ha det, men når jeg begynner å jobbe igjen i august skal jeg undersøke vedr dette igjen. Jeg synes det virker som en nyttig ting å ha, mens mannen mener det er bortkastet. 

Hvor mye betaler dere som har barneforsikring pr barn i måneden og i hvilket selskap har dere denne forsikringen? 

Skrevet

Vi tenker på det, men så snakket jeg med to som hadde bakgrunn i forsikringsbransjen, og de mente det var bare bortkastede penger. De hadde det ikke på sine barn. Men overbevis meg gjerne!

Skrevet

Dere som skal "vurdere det senere"; Dere vet at forsikringen må tegnes FØR eventuelle diagnoser (eller symptomer faktisk) dukker opp? Veldig kjedelig å få forbehold på forsikringen, da får en ikke utbetalt noe dersom de blir skadet/syk/ufør som følge av det som forbeholdet gjelder.

Skrevet

Ja, den er jo ikke så dyr

Anonymous poster hash: 3d1ff...e5a
Skrevet

Dere som skal "vurdere det senere"; Dere vet at forsikringen må tegnes FØR eventuelle diagnoser (eller symptomer faktisk) dukker opp? Veldig kjedelig å få forbehold på forsikringen, da får en ikke utbetalt noe dersom de blir skadet/syk/ufør som følge av det som forbeholdet gjelder.

Vil tro de fleste vet at det er for seint å tegne forsikring etter skaden har skjedd.

Skrevet

Ja det har vi. Det koster 60 kr per mnd for et barn, 120 for to men for tre blir det 129 kr per mnd. Dersom en får flere barn blir summen tilsammen aldri mer enn 129 pr mnd. ACE Europeiske barneforsikring. Best i test kåret av bladet Foreldre og Barn.

Anonymous poster hash: 2f45a...d01

Skrevet

Ja det har vi. Det koster 60 kr per mnd for et barn, 120 for to men for tre blir det 129 kr per mnd. Dersom en får flere barn blir summen tilsammen aldri mer enn 129 pr mnd. ACE Europeiske barneforsikring. Best i test kåret av bladet Foreldre og Barn.

Anonymous poster hash: 2f45a...d01

Denne har jeg aldri hørt om før! Sto ikke i den testen jeg sjekket... Er jo utrolig billig da! Vi betaler ca 4500 (for en god forsikring) i året for våre to tilsammen. Skal sjekke ut den du nevner :)

Skrevet

Så når dere er gjeldsfrie så får barnet 6000 av forsikringsselskapet og godt over 6000 fra dere...

Tenk om dere må bygge om hele huset for å få plass til en rullestol? Det er dyrt! Da er forsikring godt å ha:)

Jeg har alle barna forsikret i tilfelle:)

Anonymous poster hash: 451cb...4cd

Ja, jeg ser den. Tanken var vel at 6000 igrunnen ikke er så mye, og at vi vil kunne bidra godt selv istedet... Ombygging av hus ligger i husforsikringen vår. Det er dette med uførhet jeg er mest bekymret for. Og vi har nå forsikret oss så godt i bauger og kanter, bare i tilfelle, at vi betaler godt over 30000 kr i året i forsikring, og det blir mye penger etterhvert som kan brukes hvis det skulle skje noe osv osv ;)

Skrevet

Vi tenker på det, men så snakket jeg med to som hadde bakgrunn i forsikringsbransjen, og de mente det var bare bortkastede penger. De hadde det ikke på sine barn. Men overbevis meg gjerne!

Kunne du si litt mer om hvorfor de mener det er bortkastede penger...? Hvis de sa det da.

HI

Skrevet

Aldri i verden om jeg ville latt være!! Helt utenkelig for meg at bilen er forsikret men ikke barnet mitt. Vi har i sparebank 1, og betaler vel ca.350 kr i mnd. Mener den har uførekapital og uførepensjon på1g, og alt det vanlige. Jeg syntes ikke det er billig men har ikke samvittighet til å la være. Du sier det dere skal hjelpe barnet deres med 6000 kr i mnd? Om barnet deres blir ufør, skal du altså forplikte deg til å overføre 6000 kr hver mnd, altså 72 000 kr i året. Resten av livet ditt. Hva om noe skjer med deg? Hva om høyere inntekt ikke kommer? Hva om du blir ufør, hvem skal overføre de 6000 kr i mnd da? Nei, da syntes jeg det er bedre med forsikring. Jeg tenker bare at barnetrygden på 970 kr dekker den jeg.

Skrevet

Nei!
Jeg mener at staten burde hjelpe til å ordne opp om noe skulle skje!

Anonymous poster hash: c029d...b16
Skrevet

Kunne du si litt mer om hvorfor de mener det er bortkastede penger...? Hvis de sa det da.

HI

Har ikke noe godt svar på dette, men har også hørt av menn i forsikringsbransjen at det er unødvendig med forsikring. 

Anonymous poster hash: c029d...b16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...