Gå til innhold

Vi som skulle kjempe, bli gamle sammen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag kom beskjeden, nyt dagene sa legene. Her sitter vi i sofaen helt lamslåtte, for et halvt år siden startet kampen da jeg fikk beskjeden om at det var kreft i magen og ingen graviditet.. Dette klarer vi, har jo så gode odds og bra medisiner.. Trodde vi.

Idag klarer jeg ikke være positiv. Har verdens flotteste 3år gamle jente som jeg både glede og gruer meg til å hente i bhg. Mitt ansikt sier alt... Imorgen må vi fortelle alt til bhg, at mamma snart skal dø. Hvordan kan vi få hverdagen best for jenta vår. Alt er tåke nå.. At jeg aldri skal få holde henne mer river ut hjertet mitt nå. Mammadalten min.....

Anonymous poster hash: 5c690...21e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:(

Er det kreft i magesekken? Få en second opinion, vet om noen som nettopp gjorde det - og han lever i beste velgående etter at et nytt sykehus ville operere.

Anonymous poster hash: 6cb31...238
Skrevet

Kjære gode deg!

Mine varmeste klemmer oversendes.

Et lite tips i den vonde tiden: Skriv bursdagsbrev til jenten din i mange år fremover, og få noen til å gi henne de. Les inn videohilsner. Skrive bryllupstale. Når datteren din er lagt om kvelden og du finner energi, er dette noe jeg tror vil virkelig gjøre en forskjell i livet hennes og årene fremover.

Kjære deg, livet er så urettferdig.

Varm og god klem

Anonymous poster hash: 8db40...cb9
Skrevet

Idag kom beskjeden, nyt dagene sa legene. Her sitter vi i sofaen helt lamslåtte, for et halvt år siden startet kampen da jeg fikk beskjeden om at det var kreft i magen og ingen graviditet.. Dette klarer vi, har jo så gode odds og bra medisiner.. Trodde vi.

Idag klarer jeg ikke være positiv. Har verdens flotteste 3år gamle jente som jeg både glede og gruer meg til å hente i bhg. Mitt ansikt sier alt... Imorgen må vi fortelle alt til bhg, at mamma snart skal dø. Hvordan kan vi få hverdagen best for jenta vår. Alt er tåke nå.. At jeg aldri skal få holde henne mer river ut hjertet mitt nå. Mammadalten min.....

Anonymous poster hash: 5c690...21e

Second opinion, helt enig.

Skrevet

Så utrolig trist. Det eneste jeg kan si er at barn er stekere enn man ofte skulle tro. Nyt dagene så godt det lar seg gjøre og forsøk å skape noen fine minner med barnet og mannen din. Stor klem

Anonymous poster hash: acd95...7e3

Skrevet

Så trist, klem til dere alle.

Skrevet

Nr 2 og 3 skrev det jeg tenkte også.

Bruk dagene så godt dere kan, skap minner sammen.

Varm klem til deg <3

Anonymous poster hash: eabc4...c4b
Skrevet

Jeg har ikke ord... Vil bare sende deg en klem...

Anonymous poster hash: 49581...e6d

Skrevet

Så trist :( ! Håper på et mirakel.

Anonymous poster hash: f79d7...c37

Skrevet

Kjære, kjære deg. Dette skulle ingen måtte oppleve, det er for forbannet urettferdig! Det er lov å være sint og skrike. Bruk de rundt deg, la de delta i både praktiske gjøremål og gråt sammen. Skal gode minner med familie og venner, og ikke minst mannen din og datteren din. Skriv ned dine tanker for jenta di, brev til henne var en god idé, som flere over skriver. Og hva med og lage et ekstra skriv, eller en film, til konfirmasjonsdagen, bryllupsdagen og når hun får barn?

Store varme klemmer til deg og dine kjære <3

Anonymous poster hash: 5b6de...869

Skrevet (endret)

Det værste marerittet en kan tenke seg :(

Kan ikke gjøre annet enn å sende deg en klem.

Enige med de som sier du skal skrive til henne. Jeg har mistet begge foreldrene mine, men var "heldigvis" 21 da mamma døde og 23 da pappa døde.

Mamma hadde kreft helt fra før jeg ble født... Kreft, frisk, kreft, frisk osv. To ganger fikk hun 6 mnd igjen å leve.

I sommer fant jeg en eske da jeg ryddet i kjelleren. Der lå det brev som mamma hadde skrevet. Og et dikt fra min første skoledag. Det å finne de brevene var som å få møte henne på nytt, om bare for en kort stund.

Jeg har ko mange minner fra mine foreldre som din datter desverre vil gå glipp av :(

Så lag minner på forhånd. Skriv brev til henne. Luft tankene dine. Båre de gode og de dårlige. Hennes far kan sørge for at hun leser brev etter alder.

Skriv bursdagshilsner og brev til store dager som konfirmasjon og bryllup.

Og kos deg masse med mannen din fremover! Han prøver nok å bære sterk...

Klem til deg og dine <3

Endret av 2trollunger;)
Skrevet

Huff. Jeg får så vondt langt inn i hjertet når jeg leser om deg. Jeg tenker på så mye. Alle tårene dine, fortvilelsen, sinnet hvordan jeg ville taklet en slik beskjed.

Jeg får lyst til å strekke ut armene og klemme deg, deg jeg ikke kjenner. Jeg får lyst til å stryke deg over ryggen og ta bort alt det vonde. Men det kan jeg ikke.

Råd på hvordan du skal løse tiden fremover har jeg mange av men dette løser du nok fint på egenhånd. Lev og elsk hver dag og gjør det du vil.

Jeg skjønner du tenker på datteren din. Ditt alt og det kjæreste du har. Jeg støtter det andre skriver.

Skriv dagbok, skriv brev til store begivenheter og lag minneboks og ikke minst skap minner. Dette vil din datter ta med seg videre i livet. Det er jo ikke som å være der og se det selv. Men tenk, din datter vil kunne ta frem alt dette og vise sin kjæreste, mann og barn og si, dette er min mamma.

Jeg vet med meg selv at alle slike ting ville jeg tatt vare på hele livet og delt med mine kjære.

Min dypeste medfølelse til deg og dine.

Du skal kanskje reise videre litt for raskt men du har satt evige spor. I din datter. Du lever videre i hjertene til dine kjære. Utenfor rekkevidde men aldri glemt.

Huff, dette ble mye rør fra min side.

Jeg er så lei meg på dine vegne. Du fremmede.

Anonymous poster hash: 0c303...d4e

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg har ikke ord,det er for vondt.Jeg vil gi deg en klem.

Skrevet

Ingenting jeg sier vil hjelpe deg . Ord blir fattige . Men jeg sender deg litt styrke og en klem . Har ei jente på 3 selv , og det river i både hjerte og kropp og lese innlegget ditt . Det eneste jeg kan gjøre er å håpe de tar feil. Så vær så snill og oppsøk en lege til og hør om det kan være noe håp. Jeg skal aldri klage over bagateller mer . Kjenner jeg skammer meg , når jeg tenker på deg og din situasjon . Jeg håper virkelig dette går bra allikevel . Vær så snill og hør med en annen lege . Stor klem til deg ❤

Skrevet

Kondolerer! Din datter vil alltid bære minnet om det med seg videre. Hjelp henne å skape de gode minnene.

Klem

Anonymous poster hash: dc05f...916
Skrevet

Så forferdelig trist at du har fått denne beskjeden:( Jeg vil også råde deg til å få det vurdert av en annen. Gi ikke opp kjære deg. Det finnes bestandig håp! Stor klem

Anonymous poster hash: 6e9b6...387

Skrevet

Tårene triller, så ufattelig vondt å lese! Sender deg den varmeste klemmen jeg har.

Anonymous poster hash: 89155...4de
Skrevet

Livet kan være så brutalt og urettferdig.. Gode råd her om å skrive brev og skape minner. Sender deg en stor klem❤️

Gjest marimai
Skrevet

Det er så trist å lese. Jeg har ikke vært i en sånn situasjon selv og kan ikke forestille meg hvordan det er.

Nå vet jeg ikke hva du tror på, men selv er jeg kristen. Jesus døde for oss, for at vi skal slippe å dø. Ved at Han døde tok Han makten fra døden.

Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som holder fast på mitt ord, skal aldri i evighet se døden

Joh 8, 51

Det står å svart og hvitt at den som tror på Hans ord, altså tror at det Jesus sier er sant, vil ikke smake døden. Hvis du tror på Jesus ord vil du ikke komme borti døden engang. Jeg tror menneske, fra sjelen forlater kroppen går inn i en søvn som varer frem til Jesus kommer igjen. Da vil han vekke alle opp, alle som har levd fra skapelsen. Det er maaaaaaaaange folk, tenk på det!

Det han sier om at vi ikke skal smake døden tror jeg er at den tiden som går fra et menneske dør til Jesus kommer igjen vil føles som et sekund for dette menneske, selv om det kanskje har gått flere hundre år fra den personen døde til han våkner opp igjen.

Igjen talte Jesus til folket og sa: «Jeg er verdens lys. Den som følger meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys. Joh 8, 12

Jeg vil anbefale deg å lese hele det nye testamentet. Gjerne gå til noen som ber for syke, mirakler skjer også i dag!

Skrevet

<3 til både deg og familien din!

Skrevet

Det er så trist å lese. Jeg har ikke vært i en sånn situasjon selv og kan ikke forestille meg hvordan det er.

Nå vet jeg ikke hva du tror på, men selv er jeg kristen. Jesus døde for oss, for at vi skal slippe å dø. Ved at Han døde tok Han makten fra døden.

Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som holder fast på mitt ord, skal aldri i evighet se døden

Joh 8, 51

Det står å svart og hvitt at den som tror på Hans ord, altså tror at det Jesus sier er sant, vil ikke smake døden. Hvis du tror på Jesus ord vil du ikke komme borti døden engang. Jeg tror menneske, fra sjelen forlater kroppen går inn i en søvn som varer frem til Jesus kommer igjen. Da vil han vekke alle opp, alle som har levd fra skapelsen. Det er maaaaaaaaange folk, tenk på det!

Det han sier om at vi ikke skal smake døden tror jeg er at den tiden som går fra et menneske dør til Jesus kommer igjen vil føles som et sekund for dette menneske, selv om det kanskje har gått flere hundre år fra den personen døde til han våkner opp igjen.

Igjen talte Jesus til folket og sa: «Jeg er verdens lys. Den som følger meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys. Joh 8, 12

Jeg vil anbefale deg å lese hele det nye testamentet. Gjerne gå til noen som ber for syke, mirakler skjer også i dag!

Slutt!

Skrevet

Joh 8, 51

Slutt!

Vær så snill ha takhøyde i hvert fall i en slik tråd.

Jeg er ikke veldig troende selv, men jeg ser at marimai har valgt ord som angår døden og som for de som tror på det kan gi et tiltrengt håp og en god følelse.

Vær så snill, ikke gjør HIs personlige tragedie om til en religionsdiskusjon!

Her kommer vi alle med ord vi håper kan trøste. Dette vil være ulikt fra person til person.

HI tar til seg det som føles god for henne.

Mine eller dine meninger er ikke viktige her. Av alle tråder på forumet så ikke gjør dette om til en meningstråd.

La oss i denne tråden bare vise respekt, kjærlighet og omtanke for en mor som gjennomgår noe av det verste man kan oppleve.

Igjen - alle mine gode tanker og ønsker går til deg, HI <3

Anonymous poster hash: eabc4...c4b

Skrevet

Alle gode tanker HI. Det gjør meg vondt at noen må gjennomgå slikt. Styrke og klem kommer in vei

Skrevet

Jeg tror nok du finner styrke til å gi datteren din utrolig gode minner om deg! Slike sterke tider sitter støpt i et barn.

Selv tenker jeg at det må uansett bety mye for jenta di. Selv om det er vondt. Hun kommer til å huske Mamman sin!

Enig med de første her, lag minner for henne!

Nyt tiden med mannen og barnet ditt.

Jeg kan ikke sette meg inn i situasjonen, men tenker masse på deg, selv om du er anonym. Eg har tro på at du klarer dette. Også håper jeg legen tar feil...

Skrevet

Joh 8, 51

Slutt!

Dette er en person som har fått en kjempe trist beskjed, og du sier slutt? Jeg kan ikke sitte å se på uten å gi henne trøstende ord om at det ikke trenger å være over, at det faktisk fortsatt er håp.

Hva tror du på? Tenk hvor fantastisk vi mennesker er designet, se hvor vakker jorden er (utenom det som er ødelagt av mennesker), tror du dette bare er oppstått uten mål og mening? De små barna som dør hver dag, hvis de døde uten at det var noe mer, ville ikke det vært totalt meningsløst? Skulle de aldri få oppleve livet?

Jeg tror på en kjærlig Gud som tar imot disse barna med åpne armer, og tørker bort hver tåre på deres øyner.

Ikke lag dette til en krangletråd, ha respekt for trådstarter.

Virkelig… 

For det var jo så mye mere passende for situvasjonen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...