Gå til innhold

Jeg er dritt lei folk.. Ja, på ekte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner deg godt!

Forutsigbare mennesker er bare for... forutsigbare

Anonymous poster hash: 9cb99...0d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik har jeg også tenkt tidligere, og da var jeg veldig deprimert. Er du også det, HI?

Anonymous poster hash: 68686...5e7
Skrevet

Selv om jeg kan relatere til hva HI mener, så er jeg selv vanligvis nysgjerrig på hva som rører seg i hjertet og hjernen på andre mennesker. Men foretrekker vel gjerne at andre uoppfordret deler av seg selv, fremfor at jeg må spørre og grave alt for mye.

En del ganger hjelper det nok ikke å spørre og grave, fordi man ikke finner så mye mer enn det førsteinntrykket tilsa likevel ;).

Skrevet

Sånn har jeg det og. Orker ikke kolleger som bare pjatter i vei om unger og svigermødre, foreldre i barnehagen og på skolen som tror alt sirkler rundt deres snørrunger, og kjedelige familiemedlemmer som ikke klarer å utfordre mannen og meg mentalt.

Jeg har løst det med å spise lunsj alene, eller med nesen langt ned i diverse dokumenter, jeg ignorerer foreldre ved levering og henting, og vi drar sjeldent på familiebesøk.

Både mannen og jeg er svært høyt utdannet, og vi er avhengig av en omgangskrets med samme mentale nivå. Vi har heldigvis tre gode vennepar med samme interesser og behov som oss.

Dere som sier at utdannelse ikke er viktig i en omgangskrets, dere har virkelig ikke skjønt det.

Anonymous poster hash: d82e4...c26

Skrevet

Oj trodde jeg bare skulle få drittkommentarer slengt loddrett etter meg.

Føler meg forpliktet til å "henge" med de gamle barndomsvennene, og barna leker så fint sammen, kaller venninnene for tanter etc.

Men, jeg synes de er dødens kjedelige. Mannfolka enda verre.

Er faktisk redd jeg kommer til å hyle det i ansiktet på en av de en dag! Begeret er nådd.

Dritt lei sykdomsprat, gardiner, mat, gamle omsorgsbefengte og demente besteforeldre, den samme ferieturen til samme jævla kjedelige destinasjon hvert jævlade år, for ikke å nevne om den forferdelige hodepinen som aldri slipper! Aaaaaaauch!!

Anonymous poster hash: 91a77...ecf

Bor du på et lite sted må du kanskje flytte? Det høres trangt ut.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg kjenner også helt OK, snille, hyggelige mennesker som helst vil snakke om oppussing og fargen på gardiner, og til og med gardinene de skal ha om 2 år fra nå (!), og jeg har valgt å pleie null kontakt med dem, fordi jeg veit at det vil komme til å utfordre min toleranse overfor mennesker kraftig hvis jeg var nødt til å møte dem ofte.

Syns du skal begrense kontakten med disse til et minimum. Hvis ungene leker godt sammen, inviter ungene, og bare dem, med på turer og aktiviteter. Finn noen andre å ha gode voksensamtaler med. Det er viktig. 

Skrevet

Sånn har jeg det og. Orker ikke kolleger som bare pjatter i vei om unger og svigermødre, foreldre i barnehagen og på skolen som tror alt sirkler rundt deres snørrunger, og kjedelige familiemedlemmer som ikke klarer å utfordre mannen og meg mentalt.

Jeg har løst det med å spise lunsj alene, eller med nesen langt ned i diverse dokumenter, jeg ignorerer foreldre ved levering og henting, og vi drar sjeldent på familiebesøk.

Både mannen og jeg er svært høyt utdannet, og vi er avhengig av en omgangskrets med samme mentale nivå. Vi har heldigvis tre gode vennepar med samme interesser og behov som oss.

Dere som sier at utdannelse ikke er viktig i en omgangskrets, dere har virkelig ikke skjønt det.

Anonymous poster hash: d82e4...c26

Ja, dere er sikkert et morsomt par å være sammen med........ :huh: Ser for meg noen skikkelig tørrpinner nå jeg :P

Anonymous poster hash: 09bfd...c18

Skrevet

Kan hende det er flere i din omgangskrets som tenker slik? Selv jatter jeg med og ler høflig på de riktige stedene, men inni lengter jeg etter dypere samtaler, stimulerende nytenkning og diskusjoner om litteratur, kunst og politikk.

Blir litt dårlig i magen av for mye pjatt, men er for feig til å tvinge fram andre samtalemner..

Anonymous poster hash: 7d535...8b3

Skrevet

Er du sikker på at du selv er så veldig interessant ? Ikke vondt ment, men veldig lett å se andre :P

Anonymous poster hash: cb156...bfd

Jeg forstår veldig godt hva hi mener. Det betyr ikke at jeg ser på meg selv som et høytstående overintellektuelt vesen av den grunn. Jeg forstår bare ikke underholdningen i reality-tv eller vg-"nyheter". Jeg forstår ikke hvordan en forside bestående av "dette er faresignalene" selger gang på gang.. Jeg bryr meg virkelig ikke om personligheten til Cuba, pusen til Kari. Eller hva hundene til Kristin gjorde da de så en måke på tur. Selv når jeg virkelig prøver, så klarer jeg ikke engang å late som jeg er interessert. Ikke ut over "ja" og "ha". Folk snakker så mye om så ufattelig lite. Og disse menneskene (de aller fleste jeg støter på) syns naturligvis at jeg er en veldig kjedelig person som ikke deltar i historier fra virkeligheten, ikke bryr meg om øyevippeextensions (visste ikke at man kunne ta det en gang) eller slanking og ikke kan bidra når det gjelder noe som helst som går på tv. Bortsett fra "Lisenskontrolløren" som jeg skal fortsette å se på nå :P

Gjest Antarctica
Skrevet

Å sitte og faktisk SNAKKE om deltakere og handling i reality-serier er i alle fall lavmål. I mi bok, da. 

Skrevet

Hvorfor er dere her inne? vil tro at emnene her i stor grad gjenspeiler alle de kjedelige samtalene vennene deres har...unger, reality, sladder og interiør.

Anonymous poster hash: 97809...b23

Skrevet

Dere som mener dere er så mye bedre enn oss andre ;)

dere høres virkelig gørr kjedelig ut.

Jeg er så glad jeg ikke har noen sånne tørrpinner i min omgangskrets.

Gjest Antarctica
Skrevet

Gleden er nok gjensidig...

Nei, fra spøk til alvor: hvis du føler deg truffet av dette, og blir fornærma over at noen ikke syns dine yndlingstemaer er interessante; sier ikke det mer om deg selv? At du faktisk også syns de er utilfredsstillende? Ellers ville du vel ikke ha giddet å bli fornærma? For her er jo ingen som har sagt at de er "bedre" enn andre. Det uttrykket  kom fra ditt eget hode. Det gjenspeiler i så fall bare hva du tenker om deg selv...

Skrevet

Ingen som sier de er bedre enn andre. Ulike interesser derimot. Og hvem som er tørrpinnen kommer an på øyet som ser ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...