Gå til innhold

Jeg er så lei meg...gjelder hus:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje ikke all verdens ting, men for meg så er det det og jeg er lei meg.

Vi er i sluttfasen med bygging av hus. Da vi startet så fikk vi lov å forandre det vi hadde lyst på og det gjorde vi, mot tillegg. Det første vi ville forandre er panel i huset, vi ville ha gips vegger. Med huset så fulgte det med panel i hele huset, men vi fikk lov å ta gipsvegger istedenfor.

Listene tenkte jeg ikke over, for jeg tenkte at det blir sikkert profilerte, jeg tenkte rett å slett ikke over det. Idag ser jeg at de har satt på smale glatte lyster.

Jeg ble så sur og lei meg, på en gang. De kunne hvertfall spurt, mn det gjorde de ikke.

Snakket med han som solgte oss huset og sa at de skal tas ned. Han sa at det ikke går nå, når de nesten er ferdige. Hvis de skal gjøre det så vil det forskyve min innflytting og at det vil koste meg mye.

Jeg er helt i hundre og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Utgangspunktet var pan på vegger, og da jeg tok gipsvegger istedenfor så kunne de ha spurt meg om lister.

Er det ikke noe jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: 7a35f...51f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst?

Du mener altså at byggmesteren skulle ha forstått at du ville ha forandret andre ting også - uten at du har sagt noe om det?

Jeg regner med at alle spesifikasjoner for huset deres står nedskrevet i kontrakten. At du ikke ahr sett godt nok etter her er neppe byggmesterens feil. Og han kan jo ikke tenke se til at du vil ha endret listetype når du aldri ahr sagt noe om det. Eller mener du at han skulle ha spurt deg om alle detljer invendig I TILFELLE du skulle ville hatt noe annet denn det som står i kotrakten?

Om det er noe du kan gjøre?

Ja det er det selvfølgelig. Dere kan jo velge å ta ned alle lister, kjøpe nye og betale for at noen skal sette de opp (evt. gjøre det selv). Men som byggmesteren sa - det koster!

Anonymous poster hash: c060c...2bc
Skrevet

WOW!

Det du seriøst??

Anonymous poster hash: aecae...7dc
Skrevet

Sett ting litt i perspektiv da kjære deg... Det er snakk om lister!

Enig med svaret hun over her gir..!

Plager det deg fortsatt etter at du flytter inn så får du ta kostnaden med å få dem byttet....!

Anonymous poster hash: 88a34...cba

Skrevet

Seriøst? Du mener altså at byggmesteren skulle ha forstått at du ville ha forandret andre ting også - uten at du har sagt noe om det? Jeg regner med at alle spesifikasjoner for huset deres står nedskrevet i kontrakten. At du ikke ahr sett godt nok etter her er neppe byggmesterens feil. Og han kan jo ikke tenke se til at du vil ha endret listetype når du aldri ahr sagt noe om det. Eller mener du at han skulle ha spurt deg om alle detljer invendig I TILFELLE du skulle ville hatt noe annet denn det som står i kotrakten? Om det er noe du kan gjøre?Ja det er det selvfølgelig. Dere kan jo velge å ta ned alle lister, kjøpe nye og betale for at noen skal sette de opp (evt. gjøre det selv). Men som byggmesteren sa - det koster! Anonymous poster hash: c060c...2bc

Det står ingenting om lister i kontrakten, verken at de er profilert eller glatte, står kun at det leveres ferdigmalte lister.

Teit å spørre om noe her ser jeg... Hi

Skrevet

WOW! Det du seriøst?? Anonymous poster hash: aecae...7dc

Det du seriøst? Lær deg å skriv før du uttaler deg.

Skrevet

Trodde de nesten ikke brukte lister i nye hus nå lenger jeg. At det var "ut". Hør hva det vil koste deg da? Lister er dyrt, så om de allerede har begynt å liste vil det nok koste en del. 

Anonymous poster hash: cb492...ec4
Skrevet

WOW! Det du seriøst?? Anonymous poster hash: aecae...7dc

Det du seriøst? Lær deg å skriv før du uttaler deg.

Buhu!!

Anonymous poster hash: aecae...7dc

Skrevet

Ja her ligger ansvaret trolig på deg. Det er dette som er den store jobben når man bygger hus. Man må se helhet og tenke i forkant. Det er nemlig ingen andre som gjør det for deg. Så enten må du leve med listene ellers må du betale det det koster å fikse problemet.

Anonymous poster hash: 23f6d...578

Skrevet

Seriøst? Du mener altså at byggmesteren skulle ha forstått at du ville ha forandret andre ting også - uten at du har sagt noe om det? Jeg regner med at alle spesifikasjoner for huset deres står nedskrevet i kontrakten. At du ikke ahr sett godt nok etter her er neppe byggmesterens feil. Og han kan jo ikke tenke se til at du vil ha endret listetype når du aldri ahr sagt noe om det. Eller mener du at han skulle ha spurt deg om alle detljer invendig I TILFELLE du skulle ville hatt noe annet denn det som står i kotrakten? Om det er noe du kan gjøre?Ja det er det selvfølgelig. Dere kan jo velge å ta ned alle lister, kjøpe nye og betale for at noen skal sette de opp (evt. gjøre det selv). Men som byggmesteren sa - det koster! Anonymous poster hash: c060c...2bc

Det står ingenting om lister i kontrakten, verken at de er profilert eller glatte, står kun at det leveres ferdigmalte lister.

Teit å spørre om noe her ser jeg... Hi

Da er det naturlig at de leveres glatte siden dette er rimeligst!

Skrevet

Trodde de nesten ikke brukte lister i nye hus nå lenger jeg. At det var "ut". Hør hva det vil koste deg da? Lister er dyrt, så om de allerede har begynt å liste vil det nok koste en del.  Anonymous poster hash: cb492...ec4

Takk, skal gjøre det. Koste hva det koste vil, glatte lister er så stygt.

Skrevet

Det er ikke verre enn at du går å kjøper de listene du vil ha, så får du enten en fagmann eller en polakk til å skifte de..

Jeg gjorde det når jeg kjøpte mitt hus, skjønt det var et gammelt hus.. Synest listene var grelle, men var null problem å skifte de og jeg bodde i huset mens det pågikk skifting av lister..

Anonymous poster hash: 11f7f...d33
Skrevet

Kjipt, men du burde jo tenkt på listene selv!!! Hvor enkel er du? 👼

Anonymous poster hash: 11509...bb9

Skrevet

Nå syns jeg at glatte lister, ev ingen lister, passer best til gipsvegger så det kan jo være at det var de byggmesteren tenkte også?

Ellers skjønner jeg skuffelsen din, men så lenge du har gitt beskjed om det andre du ville ha så må du nok ta på deg en del av skylden for dette.

Prøv å se hele bildet og ikke la dette ødelegge gleden over det nye huset.

Skrevet

Det er ikke verre enn at du går å kjøper de listene du vil ha, så får du enten en fagmann eller en polakk til å skifte de..Jeg gjorde det når jeg kjøpte mitt hus, skjønt det var et gammelt hus.. Synest listene var grelle, men var null problem å skifte de og jeg bodde i huset mens det pågikk skifting av lister.. Anonymous poster hash: 11f7f...d33

For ingen polakker er fagfolk???

Anonymous poster hash: e86e6...a15

Skrevet

Kjipt, men du burde jo tenkt på listene selv!!! Hvor enkel er du? Anonymous poster hash: 11509...bb9

Hun slår nok ikke deg uansett.

Anonymous poster hash: e86e6...a15

Skrevet

Det er ikke verre enn at du går å kjøper de listene du vil ha, så får du enten en fagmann eller en polakk til å skifte de..Jeg gjorde det når jeg kjøpte mitt hus, skjønt det var et gammelt hus.. Synest listene var grelle, men var null problem å skifte de og jeg bodde i huset mens det pågikk skifting av lister.. Anonymous poster hash: 11f7f...d33

Han sa at det er mye jobb å ta de av, fordi de er tettet både på over og undersiden, det er ingen luft imellom.

Skrevet

Kjipt, men du burde jo tenkt på listene selv!!! Hvor enkel er du? Anonymous poster hash: 11509...bb9

Ikke av nærheten av deg, engelen. Ingen kan synke så lav åt som du.

Skrevet

Huff.

Får håpe du får sove til natten. For en skrekkelig opplevelse dette må være for deg.

Det finnes sikkert noen støttegrupper for slike ting.

Anonymous poster hash: feb94...34f

Skrevet

Profilerte lister er ut!

Anonymous poster hash: 35ee5...ed8

Skrevet

Du er heldig du, hvis dette er det største problemet i livet ditt.

Anonymous poster hash: cc08b...542

Skrevet

Må si meg enig i at glatte vegger-glatte lister.

Skrevet

Han sa at det er mye jobb å ta de av, fordi de er tettet både på over og undersiden, det er ingen luft imellom.

Ja, det var det ..mine var lette å ta av, da de ikke var skiftet siden huset var nytt..De som er satt på her, er som dine- tettet helt.. Men det er likevel muligheter å ta de av, men som byggherren sier, det er vanskeligere og det fordyrer prosessen. Men alt går ann, så lenge man er villig å betale prisen det koster..

Listverk er dyrt, ville tenkt meg om, kanskje du overlever noen år med disse listene , før du skifter de ..

Anonymous poster hash: 11f7f...d33

Skrevet

Profilerte lister er ut! Anonymous poster hash: 35ee5...ed8

Bryr meg ikke hva som er inn eller ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...