Gå til innhold

Mageplastikk på statens regning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått det i det siste? Hvordan er fremgangsmåten? Vanskelig?

Har fire keisersnitt bak meg og har et hang uten like og slettes ikke pent. Er på vei nedover og vet at jeg må ha BMI under 28.

Og lurer dermed på hvordan man går frem.

Anonymous poster hash: 2ab21...afb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har fått det i det siste? Hvordan er fremgangsmåten? Vanskelig?

Har fire keisersnitt bak meg og har et hang uten like og slettes ikke pent. Er på vei nedover og vet at jeg må ha BMI under 28.

Og lurer dermed på hvordan man går frem.

Jeg var hos fastlegen som vurderte magen og deretter skrev en henvisning som jeg sendte dit jeg ønsket.

Anonymous poster hash: d1a35...5ef

Skrevet

Det bør man vel ikke regne med. Eget valg at man har fått 4 barn. Om keisersnitt var forferdelig, kunne man jo begrenset seg litt?

Anonymous poster hash: a5d0e...bb6
Skrevet

Gå til fastlegen be han henvise deg.

Anonymous poster hash: e140c...ddf

Skrevet

Det bør man vel ikke regne med. Eget valg at man har fått 4 barn. Om keisersnitt var forferdelig, kunne man jo begrenset seg litt?

Drikker du eller?? Stått opp med feil ben?

Nå har det seg at jeg IKKE synes at Ks var forferdelig. Valget stod mellom at ungen dævva eller skulle overleve. Eller er du bitter for du ikke fikk dette selv?

Og til deg andre som svarte normalt: takk :)

Skrevet

Som du tydeligvis vet er det en BMI-grense i det offentlige. For å få det dekket er det også krav om medisinsk indikasjon, dvs hudforandringer/sopp/eksem osv. "Psykisk" indikasjon ved at det er skjemmende/stygt skal ganske mye til å få dekket.

Første trinn er fastlegen, som vil skrive en henvisning for vurdering til deg ;)

Anonymous poster hash: fa63d...b07
Skrevet

Som du tydeligvis vet er det en BMI-grense i det offentlige. For å få det dekket er det også krav om medisinsk indikasjon, dvs hudforandringer/sopp/eksem osv. "Psykisk" indikasjon ved at det er skjemmende/stygt skal ganske mye til å få dekket.

Første trinn er fastlegen, som vil skrive en henvisning for vurdering til deg ;)

Anonymous poster hash: fa63d...b07

Takk for det :) Ja klør mye i "henget" og lukter til tider selv om jeg er nøye med hygienen.

Skrevet

Ring private klinikker i nærheten og hør om noen av disse har refusjonsordning, disse har ofte veldig kort ventetid. Mens i det offentlige kan det ta år.

Be legen din sende henvisningen dit.

Anonymous poster hash: c5229...425

Skrevet

Ring private klinikker i nærheten og hør om noen av disse har refusjonsordning, disse har ofte veldig kort ventetid. Mens i det offentlige kan det ta år.

Be legen din sende henvisningen dit.

Anonymous poster hash: c5229...425

Tusen hjertlig for tips :)

Skrevet

Min fastlege gadd ikke å se på meg engang.... Men det høres ut som om du har mer heng enn meg. Uansett så gjorde jeg det privat i oktober. Herregud så fin jeg ble! Trudde ikke det kunde bli så bra. Er så happy. Men det er ikke noe for pyser. Stor operasjon men angrer selvsagt ikke ! Lykke til:-)

Anonymous poster hash: a2e8b...e3c

Skrevet

Min fastlege gadd ikke å se på meg engang.... Men det høres ut som om du har mer heng enn meg. Uansett så gjorde jeg det privat i oktober. Herregud så fin jeg ble! Trudde ikke det kunde bli så bra. Er så happy. Men det er ikke noe for pyser. Stor operasjon men angrer selvsagt ikke ! Lykke til:-)

Lyst til å legge ut før og etterbilde her eller? :) Nysgjerrig se.

Skrevet

Lyst til å legge ut før og etterbilde her eller? :) Nysgjerrig se.

Nei beklager det tørr jeg ikke😁. Men jeg kan si at jeg aldri har sett så bra ut i voksen alder. Ikke som 20 åring heller:-). Fettsuging i tillegg. Men det er vel ganske vanlig at de gjør i samme slengen. KS arr ble borte men selvsagt et nytt arr.

Skrevet

Litt enig med frekke anonym over.... Hvorfor ta 4 keisersnitt og bli/ være overvektig og forvente Norge betaler? Med mindre dette skjedde på barn nr 4 så kunne du vel forutse det ville skje når du så på de første 3? Forresten får alle med keisersnitt heng? Eller har det med høy bmi og overvekt å gjøre?

Anonymous poster hash: 81334...293

Skrevet

Ja , det er ikke rart man ikke tørr legge ut før og etterbilder på dette forumet. Makan til slemme damer altså....

Skrevet

Jeg er arvelig belasta med heng på magen. Dvs at magefettet samler seg rundt navlen og det er ikke fett mellom hoftekammen framme. (Ikke så lett å forklare). Min far har det samme, men han har jo selvsagt aldri født. Det er også begrenset hvor mye magefettet jeg får slanket bort. Jeg har aldri hatt flat mage, uansett hvor tynn jeg har vert. Når jeg så ble gravid så ble det berre fordi da ble huden slapp etter på og det begynte å henge. (Masse strekkmerker da jeg bar barnet langt ute). Jeg har aldri hatt en BMI over 28, under graviditet var den på slutten over på overvektig. Skal jeg da ikke få flere barn? Skal jeg droppe barn fordi det ødelegger huden på magen?

Legen min har sagt at jeg får det dekket, så lenge jeg er ferdig med barn.

Jeg har født naturlig.

Men tok blindtarmen som barn, da ble det verre.

Til du som tok det privat. Hvor mye kostet det?

Anonymous poster hash: 86628...f14

Skrevet

Venninnen min fikk det i fjor, hun har fire barn, to av dem tvillinger, ingen keisersnitt. Hun hadde skikkelig heng og slet med eksem, sopp og kløe/lukt under henget. Legen henviste til privat klinikk som har refusjonsordning med nav og hun ble operert under et halvt år senere.

Hun har blitt kjempefin, trengte ingen fettsuging men fjernet masse løs hud.

Om dere vil se før og etter bilder er det mange som har lagt ut på dette forumet:

http://www.bukplastikk.com/

Anonymous poster hash: 3222e...737
Skrevet

Hehe... må le godt her av enkelte svar her. Jeg er operert på statens regning pga KS. Har 3 stk, de 2 første var akutt, det siste planlagt da men ikke får lov å føde vaginalt etter 2 snitt. Dere uopplyste får google dere frem til hvorfor. De fleste som tar KS får heng, google dere også frem til årsakene. Er ikke gitt at det er overvekt som er årsaken.Latterlig at voksne damer ikke vet bedre :)

Anonymous poster hash: 0bda1...eb2

Skrevet

Jeg har verken 4 barn eller keisersnitt bak meg - men er ei lita dame som fikk store barn. Og etter enorme gravidmager ble henget også betydelig.

Da minstebarnet var 5, tok jeg bukplastikk som ble dekket av staten.

På forhånd undersøkte jeg hvilke klinikker som hadde avtale med det offentlige, og som hadde et godt rykte. Mye god informasjon på bukplastikk.com.

Bestilte time hos fastlegen, og la frem saken min. Han hadde ikke peiling på dette, men jeg hadde lest meg opp på at henget var stort nok og plagene reelle nok til å få det vurdert. Han spurte hvor han skulle sende henvisng, og jeg oppga da klinikk og lege jeg ønsket.

Kontaktet deretter denne kninikken og fikk raskt time. De hadde god kapasitet, men av praktiske grunner ventet jeg ca 3,5 mnd før jeg tok operasjonen.

Tok samtidig fettsuging av flanker og øvre del av magen for å få et jevnere resultat. Dette betalt ejeg selv (22 000)

Er utrolig fornøyd, og har nesten fått et nytt liv ! Den første uken etter operasjonen var pyton, men etter det gikk det fort oppover.

Var i jobb etter to uker.

Mitt råd : Undersøk litt på forhånd hvilken klinikl som er aktuell - og ha dette med til fastlegen.

Anonymous poster hash: 94b50...8a9
Skrevet

Jeg visste faktisk ikke det var vanlig med heng uten keisersnitt/ arr jeg. Trodde det er derfor det ble heng .

Anonymous poster hash: 81334...293

Skrevet

Tusen hjertlig for ale svar dere. Har ennå noen kilo igjen til målet og ser for meg mageplastikk til høsten en gang. Får gå enda en sommer med mindre pen kropp. Og det stemmer som dere sier. ang mage, ks og alt dette. Har båret barna langt ute og magen har strukket seg relativt mye, og det herlige henget som irriterer vettet av meg.

Så faren din har ikke født altså? #15 :P

Skrevet

Tusen hjertlig for ale svar dere. Har ennå noen kilo igjen til målet og ser for meg mageplastikk til høsten en gang. Får gå enda en sommer med mindre pen kropp. Og det stemmer som dere sier. ang mage, ks og alt dette. Har båret barna langt ute og magen har strukket seg relativt mye, og det herlige henget som irriterer vettet av meg. Så faren din har ikke født altså? #15 :PAnonymous poster hash: 2ab21...afb

Nei du.. Merkelig nok så har han ikke det.. Til tross for at han har fire barn :P

Anonymous poster hash: 86628...f14

Skrevet

Tusen hjertlig for ale svar dere. Har ennå noen kilo igjen til målet og ser for meg mageplastikk til høsten en gang. Får gå enda en sommer med mindre pen kropp. Og det stemmer som dere sier. ang mage, ks og alt dette. Har båret barna langt ute og magen har strukket seg relativt mye, og det herlige henget som irriterer vettet av meg.

Så faren din har ikke født altså? #15 :P

Husk at de private klinikkene som har refusjonsordning med nav gjerne har en viss kvote de kan bruke hvert år (som nav betaler for), så på slutten av året er ofte denne kvoten brukt opp.

Venninnen min ringte sykehuset hun gjerne ville opereres på (Drammen) og fikk beskjed om at årets kvote var brukt opp så de anbefalte på få legen til å sende henvisning rett over nyttår. Legen hennes sendte da henvisning i januar og hun ble operert i april.

Anonymous poster hash: 3222e...737

Skrevet

Drikker du eller?? Stått opp med feil ben?

Nå har det seg at jeg IKKE synes at Ks var forferdelig. Valget stod mellom at ungen dævva eller skulle overleve. Eller er du bitter for du ikke fikk dette selv?

Og til deg andre som svarte normalt: takk :)

Jannike, betal for mageoperasjonen din selv.

Til info må henge være på over 5 cm når du står rett opp og ned. Slik er reglen på den eneste klinikken på sørlandet på sørlandet som har refusjonsavtale med staten;)

Anonymous poster hash: 0424d...3ca

Skrevet

Heter nok ikke det gitt :) Skal love deg at henget er over 5 cm!

Skrevet

Hehe... må le godt her av enkelte svar her. Jeg er operert på statens regning pga KS. Har 3 stk, de 2 første var akutt, det siste planlagt da men ikke får lov å føde vaginalt etter 2 snitt. Dere uopplyste får google dere frem til hvorfor. De fleste som tar KS får heng, google dere også frem til årsakene. Er ikke gitt at det er overvekt som er årsaken.Latterlig at voksne damer ikke vet bedre :)

Anonymous poster hash: 0bda1...eb2

Greit nok at de fleste får heng... So what? Er det en menneskerett å ha flat mage?

Anonymous poster hash: 2c121...841

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...