Gå til innhold

Dere med barn i 1. - 3. Klasse. Har de mobil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 kl. Nei men har enn som di kan bruke som alltid ligg hjemme :) (i plassen for hus tlf)

Anonymous poster hash: 9cfcf...b07

Skrevet

Ja, går i 1 klasse.

Skrevet

2.klasse og nei, det er mange år til det blir nødvendig.

Skrevet

Gutten arvet min gamle mobil når han startet i 3 klasse så han hadde en måte å nå oss på når han var alene hjemme.

Han går nå i 4 klasse og ikke alle vennene hans har mobil. 1 klassingen har ikke

Anonymous poster hash: 7c2d1...aab

Skrevet

2.kl Har ikke mobil.Her har vi en avtale om mobil til å få ringt og gitt beskjed fra når han blir 10 år.

Anonymous poster hash: deecc...207
Skrevet

1 klassingen har ikke mobil, 3 klassingen har mobil. Blir lite brukt.

Anonymous poster hash: 42170...8d6

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke

Anonymous poster hash: 9b825...a90

Skrevet

Min fikk i 2 klasse. Da slutter han på sfo, og måtte ha en tlf hjemme for å kunne ringe oss om det var noe. Har ikke hustlf.

Gjest Julia1984
Skrevet

1 klasse. Nei, det er ikke nødvendig!

Skrevet

Jenta i 3.klasse har nettopp fått og var sistemann i klassen .. Men er ikke en tlf som er til fri disposisjon , ha med på skolen o.l.

Min gamle iPhone 5 , syntes egentlig det er for drøyt å gi henne den , men var det vi hadde liggende ..

Anonymous poster hash: 2bc04...971

Skrevet

Hun går i 2. klasse og hun har ikke telefon. Det er ikke behov for det da hun ikke er alene hjemme og vi ellers vet hvor hun er. 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, men det er fordi hun er alene hjemme og vi ikke har hustelefon

Skrevet

Hun går nå i 3. og fikk i sommer, til  bursdagen. Syns det er en trygghet å ha mobil til og fra skolen. Tar 20 minutter å gå. Også greit å kunne ringe oss hvis hun er hos venner litt unna eller hun er hjemme alene.

Anonymous poster hash: ef802...808
Skrevet

3. Klasse. Ikke mobil.

Vi har hustelefon og han kan sende melding og ringe med FaceTime fra iPad.

Anonymous poster hash: cd9be...d8f

Skrevet

ja, en billig en går i 2 kl (fikk den i første) vi har ikke hustelefon og det hender han er 10-15 min alene før vi kommer hjem fra jobb. Fungerer fint, tror noen andre i klassen har også, men det vet jeg ikke. Han ringer bare oss eller bestemor  :-)

Anonymous poster hash: b9b04...ef7
Skrevet

Både ja og nei.

Nei; han har ikke en tlf han kan ha med seg overalt, ringe til hvem han vil med, som alle kan nå han på osv.

Ja; vi har en ekstra tlf av en helt enkel type som han kan benytte seg av av om det skulle være behov. Behovet er veldig sjeldent, og den har ikke bært i bruk siden november tror jeg.

Han går i 2.klasse. Den blir nok mer brukt når han begynner være noe alene hjemme. Vi har ikke hustlf.

Derimot har han både iPad og iPod og kan nå folk via iMessage og FaceTime, så den store forskjellen fra egen mobil til et nettbrett er liksom ikke like overveldende som mange skal ha det til. Utvikling kalles det. Er det noe verre ha en mobil enhet liggende til disposisjon enn å ha en hustlf som en kan bruke?

Anonymous poster hash: 12ee0...961

Skrevet

Eldste barnet mitt fikk mobil da han begynte i 3.klasse, da sluttet han på sfo og var alene hjemme mellom 1 og 2,5 time på ettermiddagene. Han hadde en bestevenn og var stort sett hjemme, ute i gata eller hos den kompisen,

Nest eldste fikk mobil til jul i 2.klasse, mest fordi vi så behovet, han er en vimsekopp som er veldig impulsiv, litt oversosial og har mange venner. Etter å ha "forsvunnet" et par ganger fikk han mobil. Han var av typen unge som gikk til skolegården (vi bor like ved skolen) for å leke og var borte i timevis, vi lette etter han og fant han ingen steder. Da vi forstyrret og lettere hissige spurte hvor han hadde vært da han kom hjem svarte han helt uforstående at han jo hadde vært på skolen. Men nå vi spurte litt nærmere hadde han møtt Jonas på veien også måtte de bare hjem til han og hende skateboardet hans, og da måtte de Christian også måtte han bare hjem og si fra hvor han skulle og da måtte han spise litt før de gikk videre osv osv osv også var de tilbake på skolen. Han kunne ikke forstå at han hadde gjort noe galt ;)

1.klassingen har ikke mobil, ser overhodet ikke noe behov for det enda. Hun går på sfo og har veldig liten utferdstrang, lengste hun går er til nabojenta.

Anonymous poster hash: 5d63b...b48
Skrevet

1 klasse, ja. Men han må slå den av og legge den i sekken på skolen. Han får bruke den på vei til skolen så han kan gå alene (noe han selv ønsker ).

Anonymous poster hash: 4bfda...b97
Skrevet

Min fikk da han begynte i første klasse. Nå går han i tredje og nr 2 går i andre. Men mobilen ligger alltid hjemme. Men den kan brukes for å ringe meg, far eller besteforeldre hvis det er noe.

Da nr 1 begynte i første klasse var han hjemme alene ca 1 time før jeg kom hjem. Og da var behovet stort for at han evt. kunne nå meg på telefon.

Skrevet

2. klassingenhar ikke. 3. klassingen blir snart 9 og får da arve en fra mannen.

Anonymous poster hash: 42947...9d7

Skrevet

Første- og tredjeklassing her. Ingen av dem har tlf. Lurer på å ha en liggende hjemme, men det har ingen hast. Tror ikke så mange klassekamerater heller har.

Skrevet

Nei! Får ikke før umgdomsskolen. 

Anonymous poster hash: 63b01...5d1
Skrevet

Andreklassingen min har ikke. Såvidt jeg vet er det ikke vanlig i klassen hennes ennå.

Anonymous poster hash: f756c...782

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...