Gå til innhold

Mango lansere plus size - kolleksjon fra str 40!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på meg selv som normal/slank & bruker str 38/40 - men plus size??? Ikke at mango er min butikk, men lell... Synes drn var drøy!!

Anonymous poster hash: 37319...49e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Str. 40 og oppover har vel alltid vært plus size? Det er jo str. L og oppover 

Anonymous poster hash: bd476...d37
Skrevet

Det er jo det

Anonymous poster hash: 4db92...4cb
Skrevet

For noe tull! Str 40 har aldri vært plus size. Da er i alle fall gjennomsnittskvinnen i Norge regnet som plus... 44 og oppover regnes som plus size.

Anonymous poster hash: fb1ad...a30
Skrevet

Henger meg på siste kommentar...str 40 er IKKE plus size!!!

Anonymous poster hash: 7766e...b0c

Skrevet

Bruker 40 og har gjennomsnitts kropp, ikke tykk og ikke tynn. Opplever at str 40 er den størrelsen som forsvinner først ut av hyllene . Pluss. Str er fra 44 og oppover

Anonymous poster hash: b397b...7ed

Skrevet

Så tullete, 40 er da ikke plus size. Mange av venninnene mine er helt slanke og bruker 40, jeg selv bruker 44 og har noen kilo ekstra, det er plus size.

Anonymous poster hash: 09d69...98a
Skrevet

På 50 tallet var du ganske feit om du brukte størrelse 40. Nå er det normalt.

Anonymous poster hash: a4ccb...175

Skrevet

JEG SKJØNNER IKKE HVORFOR DE SKAL LANSERE DISSE FUC*INGS "PLUS-SIZE" AVDELINGENE I DET HELE TATT.

HVORFOR?
HVORFOR MÅ STØRRELSE 44 + HENGE PÅ SIN EGEN AVDELING SOM HETER "DU ER FEIT".
HVORFOR SKAL MAN MÅTTE GÅ PÅ EN EGEN AVDELING NÅR MAN ER OVERVEKTIG?

HVORFOR KAN MAN IKKE BARE HA TØY I STR 32-70 HENGENDE FREMME? 

DET ER YDMYKENDE FOR EN KVINNE Å MÅTTE GÅ PÅ EN EGEN AVDELING FOR Å HANDLE KLÆR ..
SPESIELT NÅR DET GANG PÅ GANG BLIR KALT FOR" PLUSS SIZE"

Skrevet

JEG SKJØNNER IKKE HVORFOR DE SKAL LANSERE DISSE FUC*INGS "PLUS-SIZE" AVDELINGENE I DET HELE TATT.

HVORFOR?

DET ER YDMYKENDE FOR EN KVINNE Å MÅTTE GÅ PÅ EN EGEN AVDELING FOR Å HANDLE KLÆR ..

Enig med deg!

Skrevet (endret)

HVORFOR?

Enig med deg!

Akkurat her måtte jeg bare skrike litt. 

Jeg forstår at ikke alle butikker kan ha str 30-90(?) hengene fremme,det vil bli ekstra mye plass i butikkene. Men da ordner man det slik at man har 2 av hver str hengende fremme, også må man rett og slett spørre etter størrelser når man skal prøve.

Men Lindex f.eks kan ikke skylde på plassen, når de har laget en egen avdeling som heter "generous". Jeg

syntes det er skammelig.. 

De tror de har gjort det "greit" ved å gi det et "fint" navn? 

NEI!!!!!!!!!!!

Det er ikke greit. Hva betyr Generous? Generøs? Virkelig?

Må jo lure på hva reklamen egentlig skal bety? 

Er man billig når man er stor? 

Endret av Bustetroll
Gjest meg&mini
Skrevet

HVORFOR?

AMEN!

Skrevet

En generøs kropp=man har forsynt seg generøst av matfatet og ser slik ut også. Det betyr ikke at man deler generøst av sin kropp og er 'billig'.

Plus size fra 40 er helt tullete.

Anonymous poster hash: f3d40...e58

Skrevet

Men det er jo stort ift de ministr de har på catwalken da. Og jeg er str 40 og er lubben, altså. Jeg er ikke tynn.

Anonymous poster hash: 0bd39...96d
Skrevet

Kjære bustetroll, jeg skjønner frustrasjonen! Men det er ikke lønnsomhet i å lage opp alle plagg i størrelser som ikke er normale. Normalt er vel mellom 34 og 44, gjetter jeg. Skulle det produseres i alle str, måtte enorme mengder klær kastes. Har man størrelse 52 kan man ikke gå rundt og se på alt dersom det bare finnes 52 i en tredel av varene. Så all fornuft tilsier at det bør være egne avdelinger. De kunne imidlertid ha hett "alle størrelser" og hatt kolleksjoner med mye i 32 og 34 (som jeg ofte har problemer med å finne - må gå i barneavdelingen, ikke spes festlig) samt størrelser fra 44. At plus begynner på 40 er en vits.

Skrevet

Kjære bustetroll, jeg skjønner frustrasjonen! Men det er ikke lønnsomhet i å lage opp alle plagg i størrelser som ikke er normale. Normalt er vel mellom 34 og 44, gjetter jeg. Skulle det produseres i alle str, måtte enorme mengder klær kastes. Har man størrelse 52 kan man ikke gå rundt og se på alt dersom det bare finnes 52 i en tredel av varene. Så all fornuft tilsier at det bør være egne avdelinger. De kunne imidlertid ha hett "alle størrelser" og hatt kolleksjoner med mye i 32 og 34 (som jeg ofte har problemer med å finne - må gå i barneavdelingen, ikke spes festlig) samt størrelser fra 44. At plus begynner på 40 er en vits.

Normalt for norske kvinner er vel fra str. 38 til 46. Da burde de produsert de fleste klærne i disse størrelsene. Så kan de ha en avdeling som kalles nibblers og en annen som kalles greedy i de andre størrelsene.

Skrevet

Normalt for norske kvinner er vel fra str. 38 til 46. Da burde de produsert de fleste klærne i disse størrelsene. Så kan de ha en avdeling som kalles nibblers og en annen som kalles greedy i de andre størrelsene.
He he, det hadde fått opp temperaturen i debattredaksjonene :-)
Skrevet

Det må da være mange flere kvinner om man regner fra 18-45. som bruker 34-46 enn 44-46? Ser ikke sååå mange plus size folk der ute så å lage like mange plagg av str 36 og 44 blir nok for få i 36 i forhold til etterspørselen. Og enig med anonym. Se hvordan folk så ut på 50 tallet..... Vi må snart innse det ikke er sunt å øke str til 46+ og bli større og større og bare be de lage større klær..., det er ingen grunn til dette. Det ville vært bedre for alle og samfunnet med tanke på syldommer pga overvekt om vi innså vi vi må forandre holdninger til hvilken str det er sunt å ha....

Anonymous poster hash: cfd56...8f1

Skrevet

Err mente flere brukte 34-36 enn 44-46...

Skrevet

Det må da være mange flere kvinner om man regner fra 18-45. som bruker 34-46 enn 44-46? Ser ikke sååå mange plus size folk der ute så å lage like mange plagg av str 36 og 44 blir nok for få i 36 i forhold til etterspørselen. Og enig med anonym. Se hvordan folk så ut på 50 tallet..... Vi må snart innse det ikke er sunt å øke str til 46+ og bli større og større og bare be de lage større klær..., det er ingen grunn til dette. Det ville vært bedre for alle og samfunnet med tanke på syldommer pga overvekt om vi innså vi vi må forandre holdninger til hvilken str det er sunt å ha....

Vi har da innsett dette for lenge siden, og det jobbes med og fokuseres på så mye som det aldri har blit gjort før. Men inntil vi alle passer str. 36-40 må vi ha klær.

Skrevet

Enig at det er tullet men kan det hende at plagg i store størrelse har en annen fasong? Ergo at det er hensiktsmessig å ha egne plagg når det er store størrelser? For eks øker ikke lengden på buksene, men bredden selv om de er store? Ekstra vide i livet? Plass til store mager i genserne?

Anonymous poster hash: f9e29...5bc

Skrevet

Dere er klar over at Mango er internationalt?

Dvs at de ser ikke på norske damer som "malen".

Andre steder i verden er 40 eller L en stor str. Stor str = plus size..

Anonymous poster hash: 1b85a...266

Skrevet

Hvis 34-36 er størrelsen som er vanligst i Norge så lurer jeg på hvorfor det alltid blir tomt for størrelse 38 - 40 - 42 på stativene? Og hvorfor er det større størrelser enn 42 og 34, 36 som det er overvekt av når det kommer til salgsvarer?  

Anonymous poster hash: 07db2...1de

Skrevet

Det må da være mange flere kvinner om man regner fra 18-45. som bruker 34-46 enn 44-46? Ser ikke sååå mange plus size folk der ute så å lage like mange plagg av str 36 og 44 blir nok for få i 36 i forhold til etterspørselen. Og enig med anonym. Se hvordan folk så ut på 50 tallet..... Vi må snart innse det ikke er sunt å øke str til 46+ og bli større og større og bare be de lage større klær..., det er ingen grunn til dette. Det ville vært bedre for alle og samfunnet med tanke på syldommer pga overvekt om vi innså vi vi må forandre holdninger til hvilken str det er sunt å ha....Anonymous poster hash: cfd56...8f1

Hvis 34-36 er størrelsen som er vanligst i Norge så lurer jeg på hvorfor det alltid blir tomt for størrelse 38 - 40 - 42 på stativene? Og hvorfor er det større størrelser enn 42 og 34, 36 som det er overvekt av når det kommer til salgsvarer?   Anonymous poster hash: 07db2...1de

Hun skrev 34 - 46. :)

Anonymous poster hash: 315e3...f9b

Skrevet

Det må da være mange flere kvinner om man regner fra 18-45. som bruker 34-46 enn 44-46? Ser ikke sååå mange plus size folk der ute så å lage like mange plagg av str 36 og 44 blir nok for få i 36 i forhold til etterspørselen. Og enig med anonym. Se hvordan folk så ut på 50 tallet..... Vi må snart innse det ikke er sunt å øke str til 46+ og bli større og større og bare be de lage større klær..., det er ingen grunn til dette. Det ville vært bedre for alle og samfunnet med tanke på syldommer pga overvekt om vi innså vi vi må forandre holdninger til hvilken str det er sunt å ha....Anonymous poster hash: cfd56...8f1

Hvis 34-36 er størrelsen som er vanligst i Norge så lurer jeg på hvorfor det alltid blir tomt for størrelse 38 - 40 - 42 på stativene? Og hvorfor er det større størrelser enn 42 og 34, 36 som det er overvekt av når det kommer til salgsvarer?   Anonymous poster hash: 07db2...1de

Hun skrev 34 - 46. :)

Anonymous poster hash: 315e3...f9b

Ja, men så korrigerte hun det til 34-36 i et innlegg under.

Anonymous poster hash: 07db2...1de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...