GÃ¥ til innhold

Inspirert. Syke barn ligger helt alene 👼

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Syns egentlig ikke det er sammenlignbart i det hele tatt. På ett sykehus er man alt annet enn alene, selv om man ligger alene på ett rom. Men det er ingen ulåste dører, og det er mer enn nok voksne kun en (skyve)dør eller to unna. Så om de barna våkner og begynner å gråte så regner jeg med at det kommer noen. De er tross alt på sykehuset. 

Hjemme er det ingen voksne i nærheten. Bor du i blokk er nærmeste nabo mest sannsynlig minst 2 tjukke, brannsikre, lydtette og låste dører unna. Bor du i hus er det enda lengre til en nabo.

Og som også er påpeket, skulle det oppstå brann eller en annen fare på sykehuset, er det fortsatt voksne ansatte der. 

Som du sier hi, foreldrene må si ifra når de går ut en tur. Da er dere ekstra obs på at det ligger et barn alene på rommet, ikke sant? Så sålenge man ikke har pratet med nærmeste nabo, og disse to låste, brannsikre og lydtette dørene står åpne mellom naboene, er ikke dette sammenlignbart.

Forsåvidt er alle eksemplene dine noe som er normalt å gjøre i ett hjem selv om man har små barn. Det meste på lista di er ganske elementært;)

Endret av Bananen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og en ting til.

Hvis DU som jobber der VET at barnet skal ha TILSYN hele tiden, og foreldrene trenger å gå derfra noen minutter for å gjøre noe. Ja da er det vel DU som jobber der som har ansvar for at det er en person som passer på dette barnet da, om det er en ansatt, eller forelder (som må vente med det de skal. ).

Syns det er nesten litt dårlig gjort av deg å slenge sånne innlegg her. Når jeg tenker meg om syns jeg nesten du er litt ansvarsløs som ikke gir beskjed til foreldrene at de må vente for barnet skal ha tilsyn 24 t i døgnet, for det er hektisk på avdelingen akkurat da.

Men håper aldri jeg eller barnet mitt møter en som deg i helsevesenet. Handler om å gjøre jobben sin skikkelig, ikke snakke shit om hendelser på jobben senere (om andre foreldre). Superviktig å gjøre en nøyaktig jobb når du er i helsevesenet!

Anonymous poster hash: 915c6...142

....og hvem har "snakket svir om andre foreldre"? 👼

Anonymous poster hash: ff202...87c

Skrevet

Syns egentlig ikke det er sammenlignbart i det hele tatt. På ett sykehus er man alt annet enn alene, selv om man ligger alene på ett rom. Men det er ingen ulåste dører, og det er mer enn nok voksne kun en (skyve)dør eller to unna. Så om de barna våkner og begynner å gråte så regner jeg med at det kommer noen. De er tross alt på sykehuset.

Hjemme er det ingen voksne i nærheten. Bor du i blokk er nærmeste nabo mest sannsynlig minst 2 tjukke, brannsikre, lydtette og låste dører unna. Bor du i hus er det enda lengre til en nabo.

Og som også er påpeket, skulle det oppstå brann eller en annen fare på sykehuset, er det fortsatt voksne ansatte der.

Som du sier hi, foreldrene må si ifra når de går ut en tur. Da er dere ekstra obs på at det ligger et barn alene på rommet, ikke sant? Så sålenge man ikke har pratet med nærmeste nabo, og disse to låste, brannsikre og lydtette dørene står åpne mellom naboene, er ikke dette sammenlignbart.

Forsåvidt er alle eksemplene dine noe som er normalt å gjøre i ett hjem selv om man har små barn. Det meste på lista di er ganske elementært;)

Nei, jeg ser ikke problemet med at barn ligger alene noen minutter på et rom på er sykehus. Men, som du leser lengre oppe, ei som ikke kunne tro at mitt innlegg kunne være seriøst! ...så synes ikke jeg at det er noen krise og ut for å hente posten heller jeg da... 👼

Gjest meg&mini
Skrevet

Min baby ble innlagt rett før jul og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte si i fra hvis jeg skulle noe sånn at en pleier kunne være inne på rommet.

Barnet mitt var aldri alene på sykehuset her hvor vi bor, i hvertfall:)

Skrevet

Hvor gammel er du egentlig, HI??

Fjortisdame

Anonymous poster hash: f2864...bcb

Skrevet

FjortisdameAnonymous poster hash: f2864...bcb

Jeg er 54

Anonymous poster hash: 3ab46...9b0

Skrevet

Anonymous poster hash: 3ab46...9b0

Skrevet

Fjortisdame

Anonymous poster hash: f2864...bcb

Fjortisdame?

Er pluss/minus 35 👼

Skrevet

Da jeg var sykepleierstudent på barneavd. For 25 år siden var det helt vanlig at selv babyer lå alene på rommene. Det var før at det ble vanlig at en av foreldrene ble innlagt sammen med barnet. Pleierne gikk inn å sjekka med jevne mellomrom. De prøvde å legge store barn(tenåringer) på samme rom som babyen så på natta var hn ikke alene.

Ingen som stussa over dette da.

Anonymous poster hash: 310fa...8a8

Skrevet

Da jeg var sykepleierstudent på barneavd. For 25 år siden var det helt vanlig at selv babyer lå alene på rommene. Det var før at det ble vanlig at en av foreldrene ble innlagt sammen med barnet. Pleierne gikk inn å sjekka med jevne mellomrom. De prøvde å legge store barn(tenåringer) på samme rom som babyen så på natta var hn ikke alene.

Nå legger vi spebarn helst alene, evt med annet spebarn, men disse har selvfølgelig pårørende der. Og ja, ofte blir de liggende alene. Tror flere mødre her på dib vil få seg et sjokk skulle de være så uheldig å få sitt barn innlagt, for det blir ikke prioritert at noen sitter med barnet hvis pårørende må ut av rommet... 👼

Skrevet

Ingen som stussa over dette da. Anonymous poster hash: 310fa...8a8

Nå legger vi spebarn helst alene, evt med annet spebarn, men disse har selvfølgelig pårørende der. Og ja, ofte blir de liggende alene. Tror flere mødre her på dib vil få seg et sjokk skulle de være så uheldig å få sitt barn innlagt, for det blir ikke prioritert at noen sitter med barnet hvis pårørende må ut av rommet... Anonymous poster hash: ff202...87c

Da vil jeg tru det er representativt for deres sykehus og ikke normalen. Ville ikke skrytt av feilbehandling. Jenta vårres var innlagt fra hun var 1 uke til hun var 3 mnd. På den tiden var hun på 2 forskjellige sykehus. Ikke en gang var hun alene. Hvis vi foreldre trengte avlastning sa vi ifra og vi ble avløst av pleier som satt his henne til vi var tilbake.

Skrevet

Nå legger vi spebarn helst alene, evt med annet spebarn, men disse har selvfølgelig pårørende der. Og ja, ofte blir de liggende alene. Tror flere mødre her på dib vil få seg et sjokk skulle de være så uheldig å få sitt barn innlagt, for det blir ikke prioritert at noen sitter med barnet hvis pårørende må ut av rommet... Anonymous poster hash: ff202...87c
Da vil jeg tru det er representativt for deres sykehus og ikke normalen. Ville ikke skrytt av feilbehandling. Jenta vårres var innlagt fra hun var 1 uke til hun var 3 mnd. På den tiden var hun på 2 forskjellige sykehus. Ikke en gang var hun alene. Hvis vi foreldre trengte avlastning sa vi ifra og vi ble avløst av pleier som satt his henne til vi var tilbake.

Feilbehandling?! På hvilken måte? Har enda ikke opplevd at det har kommet noen klager, eller blitt skrevet noe avvik, på pasienter som har ligget alene på rommet, mens pårørende har vært ute en liten stund.. Hvordan "alle" barneavdelinger fungerer, vet jeg lite om, men vet også at det ikke er kun vår barneavdeling som har denne praksisen! 👼

Skrevet

Feilbehandling?! På hvilken måte? Har enda ikke opplevd at det har kommet noen klager, eller blitt skrevet noe avvik, på pasienter som har ligget alene på rommet, mens pårørende har vært ute en liten stund.. Hvordan "alle" barneavdelinger fungerer, vet jeg lite om, men vet også at det ikke er kun vår barneavdeling som har denne praksisen! Anonymous poster hash: ff202...87c

Hvis dere lar et barn som er innlagt være overlatt til seg selv og det skjer det barnet noe pga manglende tilsyn så sier det vel seg selv at det vil bli oppgjør. Ikke noe sykehus vil være villig til å ta risikoen på det. Hvorfor skal de være alene? Hva er vitsen med det? De gangene dem ikke kunne avløse oss kunne vi heller ikke gå. Noen ganger hvis det var travelt kunne de ta henne med seg på vaktrommet hvor det alltid var noen tilstede. Nå vet jo ikke jeg hvilken aldersgruppe på barn du snakker om, men så lenge barnet er for litet til å selv klare å skjønne at dem skal dra i snora for å tilkalle seg hjelp, eller for egen maskin kan hente en pleier hvis dem trenger noe vil det være ansvarsløst å la de være alene. Dem er jo på sykehus av en grunn og mye kan skje. Eldre barn er jeg enig i vil kunna klare å være for seg selv i perioder.

Skrevet

Dette gjelder alle våre pasienter, pasientgruppen er fra ca en uke (fra barnet blir utskrevet fra barsel) til 16 år, 18 for kronikere.. Hos oss er det heller ikke noen på vaktrommet 24 timer/ døgnet, men kun på dagtid. Nei, føler meg ganske trygg på at våre barn overlever å ligge alene på rommet, såfremt det ikke er veldig dårlig (og da ligger det selvfølgelig ikke alene) 👼

Skrevet

Det er da ikke vårt ansvar å passe unger hvis foreldre skal ut å røyke??? Jeg har da ikke ansvaret for folks idiotiske uvaner. Og der jeg jobber er vi feks 6 stk på seinvakt på 25-30 pasienter. Og da har vi nok å henge fingrene i.

Anonymous poster hash: 15e0e...29f

Skrevet

Dette gjelder alle våre pasienter, pasientgruppen er fra ca en uke (fra barnet blir utskrevet fra barsel) til 16 år, 18 for kronikere.. Hos oss er det heller ikke noen på vaktrommet 24 timer/ døgnet, men kun på dagtid. Nei, føler meg ganske trygg på at våre barn overlever å ligge alene på rommet, såfremt det ikke er veldig dårlig (og da ligger det selvfølgelig ikke alene) Anonymous poster hash: ff202...87c

Hvor er det du jobber da? Jeg har aldri hørt at noen går fra barn på barneavdeling, og jeg har jobbet på 3 forskjellige sykehus. Det er ikke noe vi gjort på de avdelingene jeg vært på ihvertfall.

Anonymous poster hash: 2df09...ad6

Skrevet

Hehe.

Det er nok mye over 25 år siden foreldrene ikke fikk være på sykehuset hele tiden med barnet sitt:)

Jeg var selv innlagt som treåring og som sjuåring, for 33 og 37 år siden og hadde mamma med meg :)

Anonymous poster hash: 7b469...932

Skrevet

Hehe.

Det er nok mye over 25 år siden foreldrene ikke fikk være på sykehuset hele tiden med barnet sitt:)

Jeg var selv innlagt som treåring og som sjuåring, for 33 og 37 år siden og hadde mamma med meg :)

Anonymous poster hash: 7b469...932

Skrevet

Seriøst? Forventer enkelte av dere at det skal være en sykepleier pr barn på jobb ? Så det kan sitte en der inne pga pårørende skal på do, røyke eller i kiosken? Det er jo fremdeles foreldrene sitt ansvar å sørge for at barnet har det tilsynet det trenger , selv på sykehus. Og sykehuset stiller med lege og sykepleier så mye som det er nødvendig å stille de. Ikke noe mer enn det.

Anonymous poster hash: bae91...fe5

Skrevet

Hehe.

Jeg var selv innlagt som treåring og som sjuåring, for 33 og 37 år siden og hadde mamma med meg :)Anonymous poster hash: 7b469...932

Det var ikke det at de ikke fikk lov, men det var ikke alle som benyttet seg av denne retten.

Skrevet

Synes virkelig så mange at det er så rart at barn må ligge alene? Tenker dere at det er så godt bemannet på en avdeling at pleier kan sitte og passe på flere barn i løpet av en vakt, mens foreldrene er på toalettet, henter seg mat, er i kiosken, ute og røyker etc? Nei, sånn fungerer det nok ikke nei! 👼

Skrevet

Jeg har hatt barn innlagt flere ganger, da har de vært mellom 2-8 år. Jeg har aldri fått info om å gi beskjed når jeg forlot rommet. Dette er på Haukeland (barneklinikken).

Nå har jeg kun gått ut av rommet for å gå på do og hente mat, så er ikke mange minuttene det er snakk om. Dusje har jeg gjort når pappaen har vært på besøk.

Anonymous poster hash: 05c10...d6d

Skrevet

Jeg har hatt barn innlagt flere ganger, da har de vært mellom 2-8 år. Jeg har aldri fått info om å gi beskjed når jeg forlot rommet. Dette er på Haukeland (barneklinikken).

Nå har jeg kun gått ut av rommet for å gå på do og hente mat, så er ikke mange minuttene det er snakk om. Dusje har jeg gjort når pappaen har vært på besøk.

Anonymous poster hash: 05c10...d6d

Er nok ikke mange avdelingene der der er en som passer på alle barna til ENHVER tid nei!! 👼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...