Gå til innhold

3 for 2 pakken, klinikk hausken.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det var Arne som tok uttak og innsett på meg og. Og i dag var jeg på ultralyd med han og fikk se en sprell levende liten tass :) Jeg ga han en god klem før vi gikk :)

 

Jeg hadde ikke vondt under uttaket i det hele tatt. Jeg kjente ingenting da han sa han satte bedøvelsessprøyten i skjedeveggen og ingenting da han stakk gjennom. Kjente såvidt at det var noe som skjedde da han gikk inn i de enkelte foliklene, men hadde ikke noe vondt i det hele tatt. Hadde tatt en paracett, en morfinlignende tablett og en kvalmestillende en time før. Senere på dagen da vi kom hjem hadde jeg ganske vondt og det var vondt å bevege seg og å tisse i et par dager etterpå. Eggstokkene mine vokste ganske mye i tiden etter også for jeg var visst litt overstimulert. Hadde en del vondt i magen da og den ble ganske stor.

 

Så jeg tror det er veldig individuelt hvor mye man kjenner :)

 

Jeg er 26 forresten og vi har egentlig ikke fått noen spesifikk diagnose. Vi fikk først beskjed om dårlig sædkvalitet et annet sted og det var derfor vi gikk på Hausken allerede etter å ha prøvd et år. Der sa de at med den kvaliteten burde vi ha klart det til da og han mente derfor det kunne være noe med meg, muligens endometriose da jeg har en del symptomer på det. Det ble ikke utredet noe videre i denne omgang og så klaffet det jo på første forsøk :)

 

Jeg husker ikke for tykk livmorslimhinnen bør være, men de gir som sagt ofte blodfortynnende for å bygge den fint opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slimhinnen bør helst være 8-11 mm :) bet meg fort fast i det når han sa det :) siden min egentlig var 1..... men så ble den 10 :)

 

har bilder av hele prosessen, minus den når embryoet ble satt inn. mannen hadde med telefonen sin, så jeg tok bilde med den, men den IDIOTISK telefonen hadde ikke lagret det :( forbannet den mobilen lenge etterpå, hehe ;)

det er en helt magisk prosess egentlig, og jeg ville egentlig ikke vært foruten :) for det om det er vondt, hardt, slitsomt, tærer psykisk osv, men når det først skjer et lite mirakel så er det en mye mer spesiell opplevelse sånn som vi opplever den :)

ble 30 år 2 mnd etter start :) så blir 30 1/2 år når den lille kommer :)

 

må bare legge til at vi var på OUL i dag og det er en liten gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så her er det to små Hausken spirer laget på første forsøk, Wow:) begge har hatt arne også :-) . Jeg er ikke satt på noe blodfortynnende. Hva ble du satt på småen100? Håper jeg får et smertefritt uttak som deg;)

 

Cilie prøver igjen, hehe takk;) fint at du husket det. Da skal jeg huske på det når jeg skal på ultralyd, å spørre hvor mange mm min er:) . Tenk så spennende for barnet å se bilder av hele prosessen etterhvert. Synd dere ikke fikk med bilde fra innsett da, men dere fikk jo erstattet det bildet med mange bilder av en liten gutt. Gratulerer, kan tenke meg du sitter med en helt fantastisk følelse om dagen :-).

 

Glad jeg valgte Hausken kjenner jeg. Håper det kommer en oppdatering fra meg etterhvert også, med en ny spire i Hausken gjengen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp, vi er 2 som fikk spiren til å sitte på første forsøk på Hausken nå :) så tror du skal være fornøyd med valget av klinikk uansett om det ikke blir på første :) de er utrolig flinke, koselige og blide :) savner hun med ansvaret for min lille i "babyskapet", var så koselig :) bare å glede seg :) gleder meg til søskenforsøket :)

 

er litt sånn på cloud 9 i dag for å si det sånn :) en smule i ekstase over vår lille gutt :)

satser på at du blir en av oss "første forsøk" babyer :) må holde oss oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe "babyskapet", jeg liker det :-) Hehe veldig søte. Falt for hun Elise jeg,, hun var så skjønn!!! Hihi jeg gleder meg, men har litt mye forhåpninger til dette. Livredd for å bli skuffet, og hvordan det påvirker oss..

 

Skjønner deg så godt. Husker følelsen jeg satt med selv på ultralyd. Helt fantastisk!! Kos deg så mye videre med lillegutt. Skal holde dere oppdatert i midten av mars ca;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de kaller det for det :) masse lykke til :) skal holde fingrene krysset for dere :) føler du har valgt riktig plass om ikke annet, uansett om det går på første forsøk eller ikke :) mannen min var ikke i tvil, han visste at det kom til å gå fra dag 1. til og med på testdagen så sa han, at jo men han visste den var positiv :) men han torde ikke å si det til meg under prosessen, tilfelle jeg ble for hektet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de kaller det for det :) masse lykke til :) skal holde fingrene krysset for dere :) føler du har valgt riktig plass om ikke annet, uansett om det går på første forsøk eller ikke :) mannen min var ikke i tvil, han visste at det kom til å gå fra dag 1. til og med på testdagen så sa han, at jo men han visste den var positiv :) men han torde ikke å si det til meg under prosessen, tilfelle jeg ble for hektet :)

Hihi håper absolutt det er rett plass for oss også. Ser jo at det er mange som har lykkes der. Valgte de pga den gode omtalen. I prinsippet har vi en haug med klinikker som er nærmere for oss en Hausken, men valgte de fordi jeg fant mest positivt om dem. Kan jeg spørre hva slags medisiner du måtte gå på? Gikk du på lutinus? Hvor lenge gikk du på det? Står ikke hvor lenge jeg skal gå på det. Hentet bare to pakker jeg, tilfelle jeg ikke skal gå på det så lenge;)

 

Jeg skal ha synarella, gonal f 125ie, ovitrelle. Skal deretter ha lutinus.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på Fostimon, Orgalutran, Ovitrelle og Lutinus :)

Lutinus skal taes fra kvelden den dagen du har hatt egguthenting, og så 3 gang for dagen fram til testdagen. det står i pakningsvedlegget at dersom du får en positiv test, så skal Lutinus taes i 30 dager. jeg fortsatte med Lutinus fram til uke 6 i svangerskapet, men hadde blødninger i uke 6 og 7 pga slimhinnene, og da sluttet jeg med Lutinus fordi når jeg blødde så ville jeg ikke dytte de oppi der, for å si det sånn :)
du får "Lutinus-skjemaet" etter egguttaket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på gonal f, klexane (blodfortynnende) prednisolon (inflamasjonsdempende tabletter) orgalutran (fra dag 5 - denne er for å hindre tidlig el og sikkert bare nødvendig ved kort regime) , ovitrelle, og lutinus fra egguttak. Lutinusen tok jeg frem til uke 7, men bare om kvelden de siste ukene. Klexane også har jeg akkurat sluttet på.

 

Skal du på Hausken i Haugesund eller i Bergen? Vi var i Bergen, de åpnet der i fjor. Det er Jon og Arne som veksler på å være i Haugesund og Bergen. Sykepleierne er egentlig faste tror jeg, men Elise var med på uttaket mitt for hun i Bergen skulle være borte den dagen. Det fikk jeg beskjed om på forhånd så de er veldig flinke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at vi alle tre har forskjellige regimer her:-) Greit på den måten at de skreddersyr til hver pasient da, å ikke bare holder seg til en standard:-)

 

Vi holder til i Haugesund vi :-) Håper Elise blir med meg også, likte hun så godt. Fantastisk dame:)

 

Ok da avventer jeg litt med å kjøpe mer lutinus. Får jeg ikke positiv test slipper jeg å ha masse liggende;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig greit å få medisinene etter hva hver enkelt trenger ja :) 
eneste jeg ikke hadde fast på var IVF sykepleier, men de er alle flinke :) var i Haugesund vi også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på gonal f, klexane (blodfortynnende) prednisolon (inflamasjonsdempende tabletter) orgalutran (fra dag 5 - denne er for å hindre tidlig el og sikkert bare nødvendig ved kort regime) , ovitrelle, og lutinus fra egguttak. Lutinusen tok jeg frem til uke 7, men bare om kvelden de siste ukene. Klexane også har jeg akkurat sluttet på.

 

Skal du på Hausken i Haugesund eller i Bergen? Vi var i Bergen, de åpnet der i fjor. Det er Jon og Arne som veksler på å være i Haugesund og Bergen. Sykepleierne er egentlig faste tror jeg, men Elise var med på uttaket mitt for hun i Bergen skulle være borte den dagen. Det fikk jeg beskjed om på forhånd så de er veldig flinke. :)

Småen100 - vet du hvorfor du fikk blodfortynnende og prednisolon? Jeg forsøkte meg på å få det nå på neste forsøk pga 1 forsøk MA- uke 12, og så 2 negative forsøk etter det. Tenkte kanskje blodfortynnende kunne hjelpe, men legen mente det ikke var noen grunn til å prøve det(fertilitetssenteret) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prednisolon fikk jeg pga Hausken mener at ulike former for innflammasjon i kroppen gjør miljøet for egget dårlig fordi immunforsvaret jobber mot det. Han mistenkte endometriose hos meg for jeg har litt symptomer på det. Han fant bl.a noen punkter dypt i skjeden, rundt livmorhalsen der jeg får veldig vondt. Det kan være endometriose vev som kroppen prøver å bryte ned, som en innflammasjon. Prednisolon er betennelsesdempende og tar liksom over den jobben for kroppen. Hausken er veldig opptatt av dette med miljøet inni kroppen og mener at også det å ha allergier eller mye allergier i familien kan gjøre at kroppen stiller seg i forsvarsposisjon når den møter et befruktet egg. Så ja.. Vet ikke om dette ga noen mening, men det ga veldig mening når han forklarte det :)

 

Blodfortynnende vet jeg rett og slett ikke.. Jeg hadde egentlig ingen indikasjoner som jeg selv kjenner til som tilsier at jeg trengte det. Men jeg sa at jeg hadde fått mindre og mindre mensblødniger i det siste og han sa at det kunne være livmorslimhinnen var for tynn. Denne ble målt på oppstartssamtalen og det var ikke noe galt med den da. Den var veldig tynn, men det var fordi jeg akkurat var ferdig med mensen da. Blodfortynnende hjelper å bygge en tykk og god livmorslimhinne og det hadde jeg i hvert fall ved innsett. Men så vidt jeg vet kunne jeg jo ha hatt dette uansett... Jeg vet ikke. Og vet ikke om det er noen negative konsekvenser ved det også, at noen er mer forsiktig med det.

 

Håper det klaffer for deg nå opp!! Når går du i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar småen100, jeg skal snakke litt mer m legen, så får vi se, vil ikke at noe skal bli oversett :) jeg hadde en mikro, ørliten endo flekk i buken som ble brent vekk da jeg var til operasjon, og har litt allergier og slikt, kanskje det er litt dårlig miljø der? Ja :) håper så inderlig det klaffer neste gang! Jeg skal begynne på spray 16 febr og planlagt uttak uke 12 i mars. Føles som en evighet til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

De som kommer fra England, kommer trolig pga at det er billigere enn i England. Ikke bare pga dyktighet. Dette sa en av legene der til meg.

Ser de som er fornøyd har hatt Arne og Jon. Jeg har vært uheldig. Ikke hatt noen av de, og kan dessverre ikke anbefale klinikken. Holder til i Haugesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...