Gå til innhold

3 for 2 pakken, klinikk hausken.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ved klinikk hausken i Haugesund/Bergen kan du kjøpe 3 forsøk og betale for 2. Hva skjer hvis du blir gravid på forsøk 1 f.eks? Kan du bruke de to resterende forsøkene på søskenforsøk? Noen som vet?

 

Anonymous poster hash: 2fdcd...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er så heldig og blir gravid og føder et barn etter første forsøk er pakken oppbrukt, du har ingen forsøk igjen.

Det er derfor det kan være vanskelig å velge om man skal ta enkeltforsøk eller kjøpe pakke.

 

Anonymous poster hash: 97da5...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde man kunne bruke de på søskenforsøk jeg, var slik vi forsto det hvertfall, men de må brukes innen 18 mnd av oppstart. vi ble gravid på 1.forsøk, men skulle bruke de 2 siste på søskenforsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vært på forsamtale? Jeg tror de forklarer alt ganske godt der. Vi spurte såvidt om han anbefalte oss den pakken, men han var veldig ærlig og sa at han ville anbefale ett forsøk for oss. De ser jo an situasjonen, diagnose osv og vurderer sjansen hos hvert enkelt par. Vi fikk ganske gode sjanser, så jeg følte i hvert fall det var veldig ærlig av de å anbefale ett forsøk. Vi var jo villige til å kjøpe pakken med tre egentlig.. Foreløpig ser det ut til at det holdt med det ene forsøket. Er 7+0 i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vært på forsamtale? Jeg tror de forklarer alt ganske godt der. Vi spurte såvidt om han anbefalte oss den pakken, men han var veldig ærlig og sa at han ville anbefale ett forsøk for oss. De ser jo an situasjonen, diagnose osv og vurderer sjansen hos hvert enkelt par. Vi fikk ganske gode sjanser, så jeg følte i hvert fall det var veldig ærlig av de å anbefale ett forsøk. Vi var jo villige til å kjøpe pakken med tre egentlig.. Foreløpig ser det ut til at det holdt med det ene forsøket. Er 7+0 i dag :)

Vi har ikke vært på forsamtalen enda, men skal dit om to uker. Takk for svar, da skal vi spørre hva de anbefaler. Vi trenger icsi da, vet ikke om det har noe å si på sjansene våre men det skal jeg spørre om. Vi er ganske unge også, 26år så håper det bedrer sjansene våre :-)

Gratulerer med spire på første forsøk, så utrolig heldige dere er. Håper vi er like heldige:)

 

Anonymous poster hash: 2fdcd...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge våre er Hausken-babyer på første forsøk, så de gjør jo noen ting riktig der :) :) :)

håper det går like fint for dere også :) min er en ICSI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir du gravid og føder et barn på 1. forsøk (eller 2. forsøk), "mister" du resten av pakka. Det sier jo seg selv at klinikken vil tjene penger. Noen må ha hele pakka, andre greier på 1. forsøk. Så da betaler vi for hverandre ;) Fordel med pakke er at frysforsøk er "gratis" (men du mister også resten av pakka om du blir gravid og føder levende barn på 1. frys). Og pengene er ikke så viktig om det klaffer på 1. forsøk (men utrolig deilig å slippe og bekymre seg for dette om det ikke går første gang..). Ikke alle får kjøpe 3 for 2, eks alder over 38 år eller andre lidelser som senker sannsynlighet for å lykkes.

 

Dere signerer evt en kontrakt. Sett deg godt inn i hva du signerer på. Som noen over her skriver: de forklarer godt på forsamtale :)

 

 

Anonymous poster hash: 57cf6...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har blitt gravide på Hausken hva har de gjort annerledes enn på de offentlige? Ny medisin? Eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen aning hva de gjør på det offentlige...

vi hadde en EKSTREMT dårlig erfaring der med en overlege som kostet oss halvannet år og en depresjon, og helt uten grunn fant vi ut i ettertid. orket heller ikke å vente 6 mnd på i hele tatt komme inn på en samtale, så vi gikk rett til det private :) der det tok 2 dager å komme inn til time (ikke 6 mnd), og 2 uker etterpå var det innsett og uttak og 2 uker etterpå en positiv test :) veldig god service og vi trivdes meget godt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen aning hva de gjør på det offentlige...

vi hadde en EKSTREMT dårlig erfaring der med en overlege som kostet oss halvannet år og en depresjon, og helt uten grunn fant vi ut i ettertid. orket heller ikke å vente 6 mnd på i hele tatt komme inn på en samtale, så vi gikk rett til det private :) der det tok 2 dager å komme inn til time (ikke 6 mnd), og 2 uker etterpå var det innsett og uttak og 2 uker etterpå en positiv test :) veldig god service og vi trivdes meget godt der :)

Off ikke bra når de bruker så lang tid vi vil jo helst komme igang med en gang:) så flott at det gikk på første forsøk for dere:)

 

Jeg var bare forveten om de brukte andre metoder en det offentlige for hører jo mange som lykkes med en gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen aning hva de gjør på det offentlige...

vi hadde en EKSTREMT dårlig erfaring der med en overlege som kostet oss halvannet år og en depresjon, og helt uten grunn fant vi ut i ettertid. orket heller ikke å vente 6 mnd på i hele tatt komme inn på en samtale, så vi gikk rett til det private :) der det tok 2 dager å komme inn til time (ikke 6 mnd), og 2 uker etterpå var det innsett og uttak og 2 uker etterpå en positiv test :) veldig god service og vi trivdes meget godt der :)

Er det med overlegen på Hausken du har dårlig erfaring eller hvor var dette?:-)

 

Anonymous poster hash: 2fdcd...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ekstremt dårlig erfaring med en overlege i det offentlige!!

Hausken har jeg kun positive ting å si om :) anbefaler Hausken på det sterkeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ekstremt dårlig erfaring med en overlege i det offentlige!!

Hausken har jeg kun positive ting å si om :) anbefaler Hausken på det sterkeste :)

Så bra, trodde egentlig det var det du mente med ble litt forvirret:-) takk for svar, gleder meg til møte med Hausken nå kjenner jeg:-)

 

Anonymous poster hash: 2fdcd...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror kanskje de bruker andre medisiner. Har heller ikke vært i det offentlige, men rett til Hausken. Men sånn jeg har forstått det sammenlignet med andre av jentene jeg har fulgt her inne så har jeg tatt flere medisiner.

 

Fikk klexane som er blodfortynnende i sprøyteform. Denne tar jeg fortsatt. Selv om det ikke er noen spesiell påvist grunn til at jeg trenger det. Den forbedrer blodomløpet og øker blodtilførsel til livmoren så slimhinnen blir fin. Han sa det var veldig viktig å ha tykk og fin livmorslimhinne ved innsett. Og det sa han at jeg absolutt hadde.

 

I tillegg gikk jeg på prednisolon som er betennelsesdempende, og hindrer at kroppen jobber mot et befruktet egg. Jeg har trolig endometriose og da kan miljøet være litt uheldig fordi det er en slags betennelsestilstand i og rundt livmoren. Prednisolon demper dette.

 

Ellers var hormonstimuleringen gonal f, og her er det også litt forskjellig hva man går på har jeg inntrykk av.

 

Nei jeg er virkelig kjempefornøyd med Hausken og kan virkelig anbefale dem. Jeg var også veldig fornøyd med at egget ble dyrket frem i 4 dager før innsett. Vi hadde 5 egg ut, alle befruktet og alle startet å dele seg. På dag 3 var alle ganske like i utvikling, mens på dag 4 var det bare ett som var perfekt. Vi fikk da ingen på frys, men satt inn det perfekte. Er så glad for at de ventet til dag 4 sånn at ikke et av de andre hadde blitt valgt ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jo også sies at folk kommer fra hele verden, spesielt England, for å få hjelp på Hausken i Haugesund :) var et par fra England der når jeg var der den ene gangen :) så de vet hva de holder på med der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg ble glad over å lese svarene her inne, det gir meg håp. Vi har bestilt time hos Hausken, skal på samtale der til uken :-) . Blir trolig icsi på oss også, så hyggelig å lese at flere har lykkes der til og med på første forsøk:-)

 

*håpefull*. Lykke til hi, ikke lett å bestemme seg, står i det samme dilemmaet selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde man kunne bruke de på søskenforsøk jeg, var slik vi forsto det hvertfall, men de må brukes innen 18 mnd av oppstart. vi ble gravid på 1.forsøk, men skulle bruke de 2 siste på søskenforsøk

Hei. Jeg var på klinikk Hausken i dag, spurte dem om man kunne bruke de resterende forsøkene av pakken på søskenforsøk. Fikk beskjed om at det kunne man ikke

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for at du spurte :) greit å vite, siden det var den store planen vår :) men litt skuffende at det ikke gikk :( kan fort bli dyrt med søskenforsøket da, med baby nå og barndåp, ny bil osv... og vi som hadde tenkt nr.2 litt kjapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for at du spurte :) greit å vite, siden det var den store planen vår :) men litt skuffende at det ikke gikk :( kan fort bli dyrt med søskenforsøket da, med baby nå og barndåp, ny bil osv... og vi som hadde tenkt nr.2 litt kjapt

Bare hyggelig, lurte på det samme selv også men tenkte jeg måtte dele svaret med deg:-). Ser det står på det skrivet også som vi skal levere med underskrifter ved uttak. Står nederst med liten skrift "3 pakke kontrakten anses som oppfylt hvis det blir født et levende barn"

 

Skjønner deg godt. Blir fort dyrt å skulle gå i det private. Men kan dere ikke søke offentlig så raskt som mulig? Litt ventetid der, men om dere søker i god tid:-)

 

Wæ spent nå altså;) håper vi lykkes hos Hausken også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kommer til å velge Hausken uansett, offentlig er helt uaktuelt, da er det bare å spare :)

men vår kjære lille baby her er helt klart verdt hver en krone som er betalt :)

 

skjønner godt at du er spent ja :) krysser fingrene for at det går bra for dere :)

vet du når du får starte opp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kommer til å velge Hausken uansett, offentlig er helt uaktuelt, da er det bare å spare :)

men vår kjære lille baby her er helt klart verdt hver en krone som er betalt :)

 

skjønner godt at du er spent ja :) krysser fingrene for at det går bra for dere :)

vet du når du får starte opp? :)

Skjønner deg så godt. Hvis du hadde hatt en veldig dårlig erfaring offentlig skjønner jeg at du har fått litt skrekken. De virket helt fantastiske der så forstår at du velger de igjen. Spesielt når du fikk en så fin premie ved hjelp av dem:-)

 

Starter opp med medisiner mot 12 dager. Blir trolig uttak 3/3. Hvordan syntes du uttak gikk? Ble du godt smertelindret? Var det med en sykepleier inn eller var det kun lege tilstede? Hadde du arne eller jon? Hehe ble litt mange spørsmål ser jeg;)

 

Takk for det, håper det går fort frem til uttak:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men så bra :) krysser fingrene for at det går like bra med dere også :) blir spennende :) og ikke minst så er det det med å få tiden til å gå fortere, hehe, den er ikke lett ;)

 

uttak for min del var veldig vondt, men det varrierer veldig fra person til person. jeg fikk bra med smertelindring, men slet med smerter en stund etterpå. er ikke en person som liker å ta paracet ol. :) det er både sykepleier og lege tilstedet ja :) hadde Arne hele veien, både samtale, uttak og innsett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men så bra :) krysser fingrene for at det går like bra med dere også :) blir spennende :) og ikke minst så er det det med å få tiden til å gå fortere, hehe, den er ikke lett ;)

 

uttak for min del var veldig vondt, men det varrierer veldig fra person til person. jeg fikk bra med smertelindring, men slet med smerter en stund etterpå. er ikke en person som liker å ta paracet ol. :) det er både sykepleier og lege tilstedet ja :) hadde Arne hele veien, både samtale, uttak og innsett :)

Tusen takk for det. Her er det mannen som er problemet, dårlig motilitet og innimellom lavt antall. Håper det er en fordel, at problemet ligger hos han;) Så her blir det trolig icsi:). kan jeg spørre om deres problem/diagnose til barnløsheten?

 

Uh gruer meg. Hehe lest at mange sliter mye med smerter ved uttak, og etterpå. Men men, verdt smerten hvis vi får positiv test, og vi får et levende barn:) Jeg tenkte ta ferie noen dager etterpå jeg, så jeg kan slappe av fysisk men ikke minst psykisk. Tøff prosess dette her. . :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en tøff prossess ja, ingen tvil. men sånn nå i ettertid så er jeg glad for at vi måtte gå gjennom det, for du følger hele prossessen og får se alt, mens blir man gravid naturlig, så vet man stortsett ikke noe før man er 4-5 uker på vei. er helt ubeskrivelig å få se de sette inn embryo og følge med fra dag 1 :)

 

vi har også ICSI :) jeg har en for tynn slimhinne for egget å feste seg i naturlig (1mm naturlig, 10mm som er nest høyest nå med medisinene) og en mann som har noe redusert sædkvalitet. men litt hjelp var alt vi trengte :)

 

uttak var veldig vondt, men det var såååååå verdt det :) og gjør det gledelig igjen :) men vet om enkelte som ikke merker noe spesielt. men vi føder jo å, og det er ikke særlig behagelig det heller visstnok :) hva vi ikke gjør for de søte små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en tøff prossess ja, ingen tvil. men sånn nå i ettertid så er jeg glad for at vi måtte gå gjennom det, for du følger hele prossessen og får se alt, mens blir man gravid naturlig, så vet man stortsett ikke noe før man er 4-5 uker på vei. er helt ubeskrivelig å få se de sette inn embryo og følge med fra dag 1 :)

 

vi har også ICSI :) jeg har en for tynn slimhinne for egget å feste seg i naturlig (1mm naturlig, 10mm som er nest høyest nå med medisinene) og en mann som har noe redusert sædkvalitet. men litt hjelp var alt vi trengte :)

 

uttak var veldig vondt, men det var såååååå verdt det :) og gjør det gledelig igjen :) men vet om enkelte som ikke merker noe spesielt. men vi føder jo å, og det er ikke særlig behagelig det heller visstnok :) hva vi ikke gjør for de søte små :)

Så utrolig bra :-) heldige dere :-). Vet de tar mye bilder av eggene etter uttak, fikk du med bilde hjem eller? Hehe tenk at du har fulgt prosessen helt fra dag 1:-) . Akkurat nå misunner jeg alle som får det til naturlig, men hvis vi lykkes kan jeg nok legge mye bak meg å se på alt med litt andre øyne enn nå:P

 

Hvor gammel er du forresten? De sier alder har mye å si også. Jeg er 25år:-). Hvor tykk Bør slimhinnen være ved uttak, vet du det? Tror de målte 8mm første eggløsningen etter at jeg hadde ma.

 

Så glad for at dette forumet finnes, godt å ha flere i samme situasjon som man kan snakke med:)

 

Har forberedt meg på at det er vondt. Men nå gleder jeg meg faktisk. Da er vi liksom nærmere enn noen gang. Var vondt å miste når jeg var gravid også, men satser på at dette blir mer fysisk smerte, ikke så mye psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...