Gå til innhold

Gyldig sykemelding?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke lenge igjen til jeg skal begynne i jobb etter permisjon..Jeg vil virkelig ikke.Dårlig arbeidsplass,dårlig sjef,man får ikke noe igjen av at man stiller opp etc...Før jeg fikk ut i permisjon så fulgte de meg ikke opp,tilrettela ikke osv...

Jeg kjenner at jeg blir veldig trist av å tenke på at jeg må tilbake dit..

Jeg har sett etter jobber lenge,søkt noen men det er ikke oppstart før i april/mai..Ellers,lite jobber.

Legen min vet også om forholdene på jobben min.Kan man sykmelde seg pga mistrivsel..?

 

Anonymous poster hash: be5ce...00a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne jo brukt permisjonstiden din på og søkt ny jobb :) men jeg tror det er gyldig grunn uten at jeg skal si det sikkert, vet kriteriene for sykemelding har forandret seg.

Skrevet

Nei. Sykmelding kan man få om man er syk.

 

Mistrivsel kan selvfølgelig gi sykdom som ytterste konsekvens, men i seg selv er det naturligvis ikke grunn for noen sykmelding.



Anonymous poster hash: cb5e9...36d
Skrevet

Nei det er ikke sykemeldingsgrunnlag.

Du får jobbe der så kanskje du intensiverer letingen etter ny jobb.

 

Du skriver du ikke får noe igjen for å stille opp, men det er vel feil. Du får lønn som du kan betale husleie og mat for.



Anonymous poster hash: 397fa...135
Skrevet

 

Nei. Sykmelding kan man få om man er syk.

 

Mistrivsel kan selvfølgelig gi sykdom som ytterste konsekvens, men i seg selv er det naturligvis ikke grunn for noen sykmelding.

 

Anonymous poster hash: cb5e9...36d

 

Som det skrives over her - du må være syk for å få sykmelding. Dersom forhold på jobben medfører at du blir deprimert eller syk på annet vis, så kan legen sykmelde deg. Det vil da måtte gå melding til nav om at det er grunnet forhold på arbeidsplassen, og det må fremgå hvorvidt du er for syk til å utføre ethvert arbeid. Deretter er du forpliktet, sammen med arbeidsgiver, til å samarbeide om å finne en løsning som gjør at du er i stand til å gå tilbake til jobben din. Man kan altså ikke bare gå passivt sykmeldt fordi man ikke trives i jobben sin. Videre bør du gjerne delta på jobbklubb eller lignende, slik at du raskere kommer over i en annen jobb, dersom du ikke ser det som mulig å fortsette der du er nå. 

 

Anonymous poster hash: 7c766...ff2

Skrevet

For det første så kan ikke du sykemelde deg.

For det andre så må man være syk for å sykemelde seg.

 

Men du kan vel alltids lyve på deg no angst eller noe.



Anonymous poster hash: dcc25...c0e
Skrevet

Du kan fint sykemelde deg på det grunnlaget.. Når du mistrives lenge nok vil du bli syk. Vært der selv, vært sykemeldt 4 uker pga det nå, og skal være i 3 uker til for da starter permisjonen..

 

Anonymous poster hash: 781cd...d42

Skrevet

Hvis du får legen din til å sykmelde deg på det tynne grunnlaget, så vil jeg gjerne vite legens navn. Han/hun bør få en advarsel fra fylkeslegen. Altfor tynt grunnlag! Man skal være syk for å få sykmelding, ikke "bare" litt mistrivsel. 

 

 



Anonymous poster hash: c52ef...913
Skrevet

Det er ikke lenge igjen til jeg skal begynne i jobb etter permisjon..Jeg vil virkelig ikke.Dårlig arbeidsplass,dårlig sjef,man får ikke noe igjen av at man stiller opp etc...Før jeg fikk ut i permisjon så fulgte de meg ikke opp,tilrettela ikke osv...

Jeg kjenner at jeg blir veldig trist av å tenke på at jeg må tilbake dit..

Jeg har sett etter jobber lenge,søkt noen men det er ikke oppstart før i april/mai..Ellers,lite jobber.

Legen min vet også om forholdene på jobben min.Kan man sykmelde seg pga mistrivsel..?

 

Anonymous poster hash: be5ce...00a

 

 

Det er som å lese om meg selv.. jeg har fått angst av andre grunner, og bare jeg tenker på å skulle tilbake til jobben så får jeg angstanfall :(

Jeg kommer antakeligvis til å be legen skrive et skriv til nav der det står at jeg sier opp jobben av helsemessige grunner, sånn at jeg kan få arb.led.trygd fra dag 1.

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Skrevet

Hvis du får legen din til å sykmelde deg på det tynne grunnlaget, så vil jeg gjerne vite legens navn. Han/hun bør få en advarsel fra fylkeslegen. Altfor tynt grunnlag! Man skal være syk for å få sykmelding, ikke "bare" litt mistrivsel.    Anonymous poster hash: c52ef...913

Hvis den var til meg, så er det ikke snakk om "bare" litt mistrivsel.. Det går mye dypere, og legen min kjenner meg og situasjonen. Når det går lenge nok blir man faktisk syk..

 

Anonymous poster hash: 781cd...d42

Skrevet

Ikke oppstart før i april/mai? Det betyr vel at du har søkt nå. Du har jo oppsigelsestid, kanskje 3 måneder så kanskje derfor du skriver oppstart i april?

 

Du har vært hjemme i permisjon og ikke klart å verken si opp din gamle jobb eller funnet ny. Da må du bite tenna sammen og starte på jobb som avtalt.

 

Mye kan ha skjedd siden du fikk i permisjon. Men du må endre innstillingen din. Kanskje det er den som lager problemer for deg?

 

Hva med barnet? Skal det i barnehage eller pappaperm? Er det der skoen trykker som gjør at du vil være hjemme lenger?

 

 

 

Anonymous poster hash: f9d8d...4e8

Skrevet

 

Det er ikke lenge igjen til jeg skal begynne i jobb etter permisjon..Jeg vil virkelig ikke.Dårlig arbeidsplass,dårlig sjef,man får ikke noe igjen av at man stiller opp etc...Før jeg fikk ut i permisjon så fulgte de meg ikke opp,tilrettela ikke osv...

Jeg kjenner at jeg blir veldig trist av å tenke på at jeg må tilbake dit..

Jeg har sett etter jobber lenge,søkt noen men det er ikke oppstart før i april/mai..Ellers,lite jobber.

Legen min vet også om forholdene på jobben min.Kan man sykmelde seg pga mistrivsel..?

 

Anonymous poster hash: be5ce...00a

 

Det er som å lese om meg selv.. jeg har fått angst av andre grunner, og bare jeg tenker på å skulle tilbake til jobben så får jeg angstanfall :(

Jeg kommer antakeligvis til å be legen skrive et skriv til nav der det står at jeg sier opp jobben av helsemessige grunner, sånn at jeg kan få arb.led.trygd fra dag 1.

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Hvorfor har du ikke brukt permisjonen til å finne ny jobb eller iallefall si opp den gamle? Det kom vel ikke som noe overraskelse at måtte tilbake til jobben din?

 

Anonymous poster hash: f9d8d...4e8

Skrevet

 

 

Det er ikke lenge igjen til jeg skal begynne i jobb etter permisjon..Jeg vil virkelig ikke.Dårlig arbeidsplass,dårlig sjef,man får ikke noe igjen av at man stiller opp etc...Før jeg fikk ut i permisjon så fulgte de meg ikke opp,tilrettela ikke osv...

Jeg kjenner at jeg blir veldig trist av å tenke på at jeg må tilbake dit..

Jeg har sett etter jobber lenge,søkt noen men det er ikke oppstart før i april/mai..Ellers,lite jobber.

Legen min vet også om forholdene på jobben min.Kan man sykmelde seg pga mistrivsel..?

 

Anonymous poster hash: be5ce...00a

Det er som å lese om meg selv.. jeg har fått angst av andre grunner, og bare jeg tenker på å skulle tilbake til jobben så får jeg angstanfall :(

Jeg kommer antakeligvis til å be legen skrive et skriv til nav der det står at jeg sier opp jobben av helsemessige grunner, sånn at jeg kan få arb.led.trygd fra dag 1.

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Hvorfor har du ikke brukt permisjonen til å finne ny jobb eller iallefall si opp den gamle? Det kom vel ikke som noe overraskelse at måtte tilbake til jobben din?

 

Anonymous poster hash: f9d8d...4e8

OM du leste mitt innlegg så leste du kanskje at jeg hadde fått angst av div grunner? Angsten min er ikke pga jobb, men den gjør at jeg ikke vil/orker å gå tilbake på jobb. Det er ikke mer enn 3 mnd siden angsten slo til for fullt, og jeg kan fortelle deg at det er ikke lett. Det krever vannvittig mye av meg å bare gå på butikken. Så nei, søkt ny jobb har jeg faktisk ikke prioritert! Jeg har prioritert å klare å ta meg av min datter.

 

Men miljøet på jobb er helt ræva, baksnakking fra sjefer o.l og bare det kamta motet fra de fleste

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Skrevet

Nei det står til og med pressisert at forhold ved arbeidsplassen ikke er sykmeldingsgrunn. Har du ikke utdanning eller erfaring til å få noen bedre jobb er det dette som er tilbudet. Noe får du igjen for insatsen. Jeg regner jo med at du får lønn.

 

Hvis du er for syk til å jobbe, være seg av angst eller andre ting, kan du sykmeldes på grunn av det, men ikke fordi du ikke trives på arbeplassen.



Anonymous poster hash: 1a82e...42a
Skrevet

 

 

 

Det er ikke lenge igjen til jeg skal begynne i jobb etter permisjon..Jeg vil virkelig ikke.Dårlig arbeidsplass,dårlig sjef,man får ikke noe igjen av at man stiller opp etc...Før jeg fikk ut i permisjon så fulgte de meg ikke opp,tilrettela ikke osv...

Jeg kjenner at jeg blir veldig trist av å tenke på at jeg må tilbake dit..

Jeg har sett etter jobber lenge,søkt noen men det er ikke oppstart før i april/mai..Ellers,lite jobber.

Legen min vet også om forholdene på jobben min.Kan man sykmelde seg pga mistrivsel..?

 

Anonymous poster hash: be5ce...00a

Det er som å lese om meg selv.. jeg har fått angst av andre grunner, og bare jeg tenker på å skulle tilbake til jobben så får jeg angstanfall :(

Jeg kommer antakeligvis til å be legen skrive et skriv til nav der det står at jeg sier opp jobben av helsemessige grunner, sånn at jeg kan få arb.led.trygd fra dag 1.

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Hvorfor har du ikke brukt permisjonen til å finne ny jobb eller iallefall si opp den gamle? Det kom vel ikke som noe overraskelse at måtte tilbake til jobben din?

 

Anonymous poster hash: f9d8d...4e8

OM du leste mitt innlegg så leste du kanskje at jeg hadde fått angst av div grunner? Angsten min er ikke pga jobb, men den gjør at jeg ikke vil/orker å gå tilbake på jobb. Det er ikke mer enn 3 mnd siden angsten slo til for fullt, og jeg kan fortelle deg at det er ikke lett. Det krever vannvittig mye av meg å bare gå på butikken. Så nei, søkt ny jobb har jeg faktisk ikke prioritert! Jeg har prioritert å klare å ta meg av min datter.

 

Men miljøet på jobb er helt ræva, baksnakking fra sjefer o.l og bare det kamta motet fra de fleste

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Du kan nok bli sykemeldt pga angst, men synes det er rart du vil legen skal sykemeldt deg på grunnlag av dårlig arbeidsmiljø dersom du har angst av andre grunner?

 

Regner med du går til behandling for angsten? Håper også du har noen til å passe barnet dersom du har så sterk angst at du ikke kan gå på butikken eller jobbe?

 

Er mange innlegg på disse sidene som det virker som damer gjør alt for å finne grunner til å slippe å jobbe etter permisjon (generelt, sier ikke det gjelder deg). Blir for lett å skylde på dårlig arbeidsmiljø, mann som sover for tungt osv.

 

Du skriver at arbeidsmiljøet og sjefene er dårlig. At du har fått angst de siste 3 måneder. Men du har vel vært lenge i permisjon og hatt god tid til å finne ny jobb og si opp den gamle før du fikk angst? Derfor syns jeg det er rart at du skal få legen til å skrive attest slik du får dagpenger fra dag 1 dersom du sier opp?

 

Anonymous poster hash: f9d8d...4e8

Skrevet

Synes det er helt forferdelig å høre at du skal bruke våre skattepenger og sykmelde deg fra en jobb du ikke trives i! Du har kanskje hatt 1 år (!!!) permisjon og på å forberede deg på å komme tilbake i jobben du ikke trives i. Sorry meg, men det blir for dumt.

Ingen sympati fra meg. Burde kanskje tenkt på ny jobb litt før?

 

Anonymous poster hash: 4aee6...21c

Skrevet

Om man mistrives på jobb, så har man et ansvar for å ordne opp i det selv, enten det er å gjøre det man kan for å bedre forholdene på arbeidsplassen, eller skaffe seg en annen jobb. Du kan bli sykmeldt, men det gir ikke rett til sykepenger. Å lyve på seg angst eller andre symptomer kan komme tilbake og bite deg i arslet ved en senere anledning.

Skrevet

Du er voksen og mor, nå er deg på tide å ta ansvar og gjøre noe. Og det er ikke sykemeldinger og nav. Sett deg ned med én gang og start en intensiv jobbsøking. Siden du mistrives så mye, bør du være åpen for omtrentlig alt du kan gjøre, selv om deg er å gå ned i ansvar eller lønn.

Dette er faktisk noe du kan og skal gjøre noe med selv, det er ditt ansvar, ikkje legen eller nav. Om du trenger behandling for angst er det noe helt annet.

 

Vet det kan være tøft i jobbsituasjoner, har faktisk selv vært igjennom en slik runde. Jeg brukte all energi på å komme meg gjennom dagen og søke andre jobber alt jeg var god for. Fikk en kjempestilling rett etterpå.

Det er bare det at noen ganger må man gjennom situasjoner som du er i nå, og da gjelder det å vise seg selv og verden hva man er god for!

 

Kvinn deg opp nå!

Og lykke til!

Skrevet

 

 

 

 

Det er ikke lenge igjen til jeg skal begynne i jobb etter permisjon..Jeg vil virkelig ikke.Dårlig arbeidsplass,dårlig sjef,man får ikke noe igjen av at man stiller opp etc...Før jeg fikk ut i permisjon så fulgte de meg ikke opp,tilrettela ikke osv...

Jeg kjenner at jeg blir veldig trist av å tenke på at jeg må tilbake dit..

Jeg har sett etter jobber lenge,søkt noen men det er ikke oppstart før i april/mai..Ellers,lite jobber.

Legen min vet også om forholdene på jobben min.Kan man sykmelde seg pga mistrivsel..?

 

Anonymous poster hash: be5ce...00a

Det er som å lese om meg selv.. jeg har fått angst av andre grunner, og bare jeg tenker på å skulle tilbake til jobben så får jeg angstanfall :(

Jeg kommer antakeligvis til å be legen skrive et skriv til nav der det står at jeg sier opp jobben av helsemessige grunner, sånn at jeg kan få arb.led.trygd fra dag 1.

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Hvorfor har du ikke brukt permisjonen til å finne ny jobb eller iallefall si opp den gamle? Det kom vel ikke som noe overraskelse at måtte tilbake til jobben din?

 

Anonymous poster hash: f9d8d...4e8

OM du leste mitt innlegg så leste du kanskje at jeg hadde fått angst av div grunner? Angsten min er ikke pga jobb, men den gjør at jeg ikke vil/orker å gå tilbake på jobb. Det er ikke mer enn 3 mnd siden angsten slo til for fullt, og jeg kan fortelle deg at det er ikke lett. Det krever vannvittig mye av meg å bare gå på butikken. Så nei, søkt ny jobb har jeg faktisk ikke prioritert! Jeg har prioritert å klare å ta meg av min datter.

 

Men miljøet på jobb er helt ræva, baksnakking fra sjefer o.l og bare det kamta motet fra de fleste

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Du kan nok bli sykemeldt pga angst, men synes det er rart du vil legen skal sykemeldt deg på grunnlag av dårlig arbeidsmiljø dersom du har angst av andre grunner?

 

Regner med du går til behandling for angsten? Håper også du har noen til å passe barnet dersom du har så sterk angst at du ikke kan gå på butikken eller jobbe?

 

Er mange innlegg på disse sidene som det virker som damer gjør alt for å finne grunner til å slippe å jobbe etter permisjon (generelt, sier ikke det gjelder deg). Blir for lett å skylde på dårlig arbeidsmiljø, mann som sover for tungt osv.

 

Du skriver at arbeidsmiljøet og sjefene er dårlig. At du har fått angst de siste 3 måneder. Men du har vel vært lenge i permisjon og hatt god tid til å finne ny jobb og si opp den gamle før du fikk angst? Derfor syns jeg det er rart at du skal få legen til å skrive attest slik du får dagpenger fra dag 1 dersom du sier opp?

 

Anonymous poster hash: f9d8d...4e8

 

Altså, jeg skal ha en annen jobb, så ikke tenk på det du. Å si opp har jeg planlagt lenge, men pga angsten har jeg ikke fått det gjort.

Det er andre helsemessige grunner til at jeg ikke kan jobbe i min jobb lengre. Men de tenker jeg ikke opplyse om her. Liten plass, mange som kan kjenne meg igjen.

Hjelp til å ta meg av min datter har jeg ikke hatt. Utenom min samboer som er hjemme fra jobb i fem tiden. Butikkene kan han gå i, så null problem. Og ja, siden du spør så går jeg til samtaler for hendelsen som utløste angsten.

 

 

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Skrevet

Hvis du får legen din til å sykmelde deg på det tynne grunnlaget, så vil jeg gjerne vite legens navn. Han/hun bør få en advarsel fra fylkeslegen. Altfor tynt grunnlag! Man skal være syk for å få sykmelding, ikke "bare" litt mistrivsel.    Anonymous poster hash: c52ef...913

Tror ikke fylkeslegen er den du retter seg til om du skal varsle om trygdemisbruk. Da er det NAV som gjelder. Ingen lege har mistet lisensen på å sykemelde en person som har blitt psykisk syk av forholdene på arbeidsplassen.

 

Anonymous poster hash: 32871...ccb

Skrevet

Du har jo tre måneders oppsigelsestid fra din nåværende arbeidsplass, så ny jobb med oppstart fra april/mai er jo første mulighet.

 

Anonymous poster hash: 003ca...52b

Skrevet

 

 

 

 

 

Det er ikke lenge igjen til jeg skal begynne i jobb etter permisjon..Jeg vil virkelig ikke.Dårlig arbeidsplass,dårlig sjef,man får ikke noe igjen av at man stiller opp etc...Før jeg fikk ut i permisjon så fulgte de meg ikke opp,tilrettela ikke osv...

Jeg kjenner at jeg blir veldig trist av å tenke på at jeg må tilbake dit..

Jeg har sett etter jobber lenge,søkt noen men det er ikke oppstart før i april/mai..Ellers,lite jobber.

Legen min vet også om forholdene på jobben min.Kan man sykmelde seg pga mistrivsel..?

 

Anonymous poster hash: be5ce...00a

Det er som å lese om meg selv.. jeg har fått angst av andre grunner, og bare jeg tenker på å skulle tilbake til jobben så får jeg angstanfall :(

Jeg kommer antakeligvis til å be legen skrive et skriv til nav der det står at jeg sier opp jobben av helsemessige grunner, sånn at jeg kan få arb.led.trygd fra dag 1.

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Hvorfor har du ikke brukt permisjonen til å finne ny jobb eller iallefall si opp den gamle? Det kom vel ikke som noe overraskelse at måtte tilbake til jobben din?

 

Anonymous poster hash: f9d8d...4e8

OM du leste mitt innlegg så leste du kanskje at jeg hadde fått angst av div grunner? Angsten min er ikke pga jobb, men den gjør at jeg ikke vil/orker å gå tilbake på jobb. Det er ikke mer enn 3 mnd siden angsten slo til for fullt, og jeg kan fortelle deg at det er ikke lett. Det krever vannvittig mye av meg å bare gå på butikken. Så nei, søkt ny jobb har jeg faktisk ikke prioritert! Jeg har prioritert å klare å ta meg av min datter.

 

Men miljøet på jobb er helt ræva, baksnakking fra sjefer o.l og bare det kamta motet fra de fleste

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Du kan nok bli sykemeldt pga angst, men synes det er rart du vil legen skal sykemeldt deg på grunnlag av dårlig arbeidsmiljø dersom du har angst av andre grunner?

 

Regner med du går til behandling for angsten? Håper også du har noen til å passe barnet dersom du har så sterk angst at du ikke kan gå på butikken eller jobbe?

 

Er mange innlegg på disse sidene som det virker som damer gjør alt for å finne grunner til å slippe å jobbe etter permisjon (generelt, sier ikke det gjelder deg). Blir for lett å skylde på dårlig arbeidsmiljø, mann som sover for tungt osv.

 

Du skriver at arbeidsmiljøet og sjefene er dårlig. At du har fått angst de siste 3 måneder. Men du har vel vært lenge i permisjon og hatt god tid til å finne ny jobb og si opp den gamle før du fikk angst? Derfor syns jeg det er rart at du skal få legen til å skrive attest slik du får dagpenger fra dag 1 dersom du sier opp?

 

Anonymous poster hash: f9d8d...4e8

Altså, jeg skal ha en annen jobb, så ikke tenk på det du. Å si opp har jeg planlagt lenge, men pga angsten har jeg ikke fått det gjort.

Det er andre helsemessige grunner til at jeg ikke kan jobbe i min jobb lengre. Men de tenker jeg ikke opplyse om her. Liten plass, mange som kan kjenne meg igjen.

Hjelp til å ta meg av min datter har jeg ikke hatt. Utenom min samboer som er hjemme fra jobb i fem tiden. Butikkene kan han gå i, så null problem. Og ja, siden du spør så går jeg til samtaler for hendelsen som utløste angsten.

 

 

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Å si opp kan du gjøre på Mail eller brev. Synes det er dumt at virkelig syke mennesker blir sett ned på. Grunnen er sånne dom deg som ventet i det lengste og håper på noen måneders sykemelding for å få være lenger hjemme i permisjon.

 

 

 

Anonymous poster hash: f9d8d...4e8

Skrevet

Selvsagt kan hun bli sykemeldt.

Folk sykemeldes jo når de bare er arbeidsky og late. Da er selvsagt det å grue seg for å gå på jobb en virkelig god grunn.

 

Anonymous poster hash: a39e1...1e7

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Det er ikke lenge igjen til jeg skal begynne i jobb etter permisjon..Jeg vil virkelig ikke.Dårlig arbeidsplass,dårlig sjef,man får ikke noe igjen av at man stiller opp etc...Før jeg fikk ut i permisjon så fulgte de meg ikke opp,tilrettela ikke osv...

Jeg kjenner at jeg blir veldig trist av å tenke på at jeg må tilbake dit..

Jeg har sett etter jobber lenge,søkt noen men det er ikke oppstart før i april/mai..Ellers,lite jobber.

Legen min vet også om forholdene på jobben min.Kan man sykmelde seg pga mistrivsel..?

 

Anonymous poster hash: be5ce...00a

Det er som å lese om meg selv.. jeg har fått angst av andre grunner, og bare jeg tenker på å skulle tilbake til jobben så får jeg angstanfall :(

Jeg kommer antakeligvis til å be legen skrive et skriv til nav der det står at jeg sier opp jobben av helsemessige grunner, sånn at jeg kan få arb.led.trygd fra dag 1.

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Hvorfor har du ikke brukt permisjonen til å finne ny jobb eller iallefall si opp den gamle? Det kom vel ikke som noe overraskelse at måtte tilbake til jobben din?

 

Anonymous poster hash: f9d8d...4e8

OM du leste mitt innlegg så leste du kanskje at jeg hadde fått angst av div grunner? Angsten min er ikke pga jobb, men den gjør at jeg ikke vil/orker å gå tilbake på jobb. Det er ikke mer enn 3 mnd siden angsten slo til for fullt, og jeg kan fortelle deg at det er ikke lett. Det krever vannvittig mye av meg å bare gå på butikken. Så nei, søkt ny jobb har jeg faktisk ikke prioritert! Jeg har prioritert å klare å ta meg av min datter.

 

Men miljøet på jobb er helt ræva, baksnakking fra sjefer o.l og bare det kamta motet fra de fleste

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Du kan nok bli sykemeldt pga angst, men synes det er rart du vil legen skal sykemeldt deg på grunnlag av dårlig arbeidsmiljø dersom du har angst av andre grunner?

 

Regner med du går til behandling for angsten? Håper også du har noen til å passe barnet dersom du har så sterk angst at du ikke kan gå på butikken eller jobbe?

 

Er mange innlegg på disse sidene som det virker som damer gjør alt for å finne grunner til å slippe å jobbe etter permisjon (generelt, sier ikke det gjelder deg). Blir for lett å skylde på dårlig arbeidsmiljø, mann som sover for tungt osv.

 

Du skriver at arbeidsmiljøet og sjefene er dårlig. At du har fått angst de siste 3 måneder. Men du har vel vært lenge i permisjon og hatt god tid til å finne ny jobb og si opp den gamle før du fikk angst? Derfor syns jeg det er rart at du skal få legen til å skrive attest slik du får dagpenger fra dag 1 dersom du sier opp?

 

Anonymous poster hash: f9d8d...4e8

Altså, jeg skal ha en annen jobb, så ikke tenk på det du. Å si opp har jeg planlagt lenge, men pga angsten har jeg ikke fått det gjort.

Det er andre helsemessige grunner til at jeg ikke kan jobbe i min jobb lengre. Men de tenker jeg ikke opplyse om her. Liten plass, mange som kan kjenne meg igjen.

Hjelp til å ta meg av min datter har jeg ikke hatt. Utenom min samboer som er hjemme fra jobb i fem tiden. Butikkene kan han gå i, så null problem. Og ja, siden du spør så går jeg til samtaler for hendelsen som utløste angsten.

 

 

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Å si opp kan du gjøre på Mail eller brev. Synes det er dumt at virkelig syke mennesker blir sett ned på. Grunnen er sånne dom deg som ventet i det lengste og håper på noen måneders sykemelding for å få være lenger hjemme i permisjon.

 

 

 

Anonymous poster hash: f9d8d...4e8

Jeg får nok ikke sykemelding, var sykemeldt 4 mnd før jeg fødte. Men igjen LES hva jeg skriver!!!!! Jeg skal si opp pga helsemessige årsaker!!!! Det er IKKE det samme som sykemelding! OM du føler du absolutt må vite så skal jeg søke lærlig fra høsten, og før den tid så håper jeg å få vikarjobbing i samme yrke!

Og sier det igjen: JEG SKAL IKKE SYKEMELDES! skjønnt det nå? :)

 

 

Anonymous poster hash: f8366...00d

Skrevet

 

Hvis du får legen din til å sykmelde deg på det tynne grunnlaget, så vil jeg gjerne vite legens navn. Han/hun bør få en advarsel fra fylkeslegen. Altfor tynt grunnlag! Man skal være syk for å få sykmelding, ikke "bare" litt mistrivsel.    Anonymous poster hash: c52ef...913

Tror ikke fylkeslegen er den du retter seg til om du skal varsle om trygdemisbruk. Da er det NAV som gjelder. Ingen lege har mistet lisensen på å sykemelde en person som har blitt psykisk syk av forholdene på arbeidsplassen.

 

Anonymous poster hash: 32871...ccb

 

Nei, legen mister ikke sin lisens ved å skrive ut sykemeldinger på feil/dårlig grunnlag (heldigvis), men de kan miste retten til å skrive sykemeldinger. Og hvem gidder ha en fastlege som ikke kan skrive ut sykemeldinger til de som faktisk trenger det.....

 

Anonymous poster hash: 0098f...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...