Gå til innhold

Til dere som er ikke drikker alkohol!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hovedgrunnen til at jeg ikke drikker er pga religion. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel egentlig ikke si at jeg ikke drikker alkohol, siden det ikke er altfor lenge siden jeg drakk. Det siste året har jeg kanskje drukket fem ganger, men ikke mer enn to cider hver gang. Fikk påvist cøliaki i fjor, og i den forbindelse er ikke kroppen så veldig keen på gjær-produkter heller, så er det naturlig at jeg finner noe annet å drikke fremover. Tar også faste medisiner som ikke bør kombineres med alkohol - så jeg tenker at 2014 blir første året siden jeg var 13 at jeg ikke drikker alkohol.

Jeg har vært den som trengte alkohol for å stikke meg ut på fest, men de siste årene er jo også dem jeg er med blitt eldre, så det er ikke lenger et must å drikke. 



Anonymous poster hash: 0b360...05b
Skrevet

Liker ikke smaken, aldri vært "facinert" av det, skjønner ikke hva som er morro med å bli brisen og full. Aldri vært noe savn i mitt liv! Lever VELDIG godt uten!



Anonymous poster hash: eb768...c3a
Skrevet

Jeg skjønner ikke vitsen med å drikke alkohol, bare.



Anonymous poster hash: c72c9...379
Skrevet (endret)

Det høres veldig lurt ut, synes jeg ... for da blir det mer igjen til meg ;)

Spøk til side. Jeg holder i utgangspunktet en knapp på måtehold, men dersom man ikke liker f.eks.vin eller øl ser jeg ikke noe poeng i å drikke det. Det er tøys å drikke noe man ikke liker. Dessverre synes jeg at man ofte blir tilbudt utrolig triste alkoholfrie alternativer i sosialt settinger.

Jeg liker f.eks.ikke husholdningssaft og fikk det faktisk servert i en dåp en gang ...ÆÆÆÆSJ! Brus passer best i barnebursdag eller til nød som blandevann. Munkholm og Clausthaler smaker kadaver!!

Jeg elsker å invitere folk til middag og jeg er supernøye på å tilby alkoholfrie alternativer som ikke er ekle: Godt alkoholfritt øl (fra Vinmonopolet), litt fancy mineralvann eller en anstendig eplemost - masse godt på markedet om dagen :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

bare blitt sånn:)

 

liker det ikke så godt, koser meg heller med brus og frappe ol:)

er ikke motstander el avholds av prinsipp, men blir fort beruset og dårlig av små(!) mengder, og da mister jeg lysta når jeg ikke liker smaken en gang.

 

pakker i meg så mye annet usunt, så greit at jeg ikke drikker og;)

 

Anonymous poster hash: e5c7c...191

Skrevet

Jeg bor så langt uti gokk fra der folk pleier å gå ut på byen, så da er det så stress med tog og busser for å komme meg hjem midt på natten.

 

Derfor synes jeg det er greiere å ikke drikke, slik at jeg kan kjøre hjem.

 

Blir og så sykt kjapt full at det ikke er kjekt engang, går rett fra edru til å ha vondt for å holde balansen. Da blir jeg faktisk flau over meg selv for jeg ser hvordan de andre ser/tenker om meg.

 

Så jeg er ikke helt edru-edru, men drikker svært sjeldent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...