Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #101 Skrevet 29. desember 2013 Anonymous poster hash: a12e5...cc4
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #102 Skrevet 29. desember 2013 Anonymous poster hash: a12e5...cc4
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #103 Skrevet 29. desember 2013 Takk for svar Ja, jeg vet det er veldig viktig med fast jobb først. Men hva hvis jeg har fast jobb før jeg blir gravid, men allikevel ikke rekker å jobbe de 6 månedene fordi jeg blir så dårlig? Da har jeg jo fast jobb, men allikevel ikke får penger? Jeg har kjøpt folat ja Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f
Modesty Blaise. Skrevet 29. desember 2013 #104 Skrevet 29. desember 2013 Takk for svar Ja, jeg vet det er veldig viktig med fast jobb først. Men hva hvis jeg har fast jobb før jeg blir gravid, men allikevel ikke rekker å jobbe de 6 månedene fordi jeg blir så dårlig? Da har jeg jo fast jobb, men allikevel ikke får penger? Jeg har kjøpt folat ja Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f Da skaffer du deg fast jobb, og jobber de 6 mnd som er nødvendig før dere starter å prøve. Det er jo litt mer ok overfor en eventuelt arbeidsgiver også, som ansetter deg fordi det er ønsket at du skal være på jobb....
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #105 Skrevet 29. desember 2013 Tusen takk for svar alle sammen dere skal vite at jeg tar til meg absolutt alt dere skriver, og jeg snakker med kjæresten om det- selv om jeg ikke nødvendigvis svarer på det her. Jeg er veldig takknemlig for svar, både "negative" og "positive" svar om å få barn nå, og jeg var ute etter begge typer svar, ikke bare positive så klart. Vi har tatt til oss alt, diskutert, vurdert også får vi se hvordan ting blir Jeg får jo ikke forklart akkurat hvordan situasjonen vår er, her inne, og dere kjenner jo ikke oss som personer eller forholdet vårt. Det er jo ikke alt jeg vil utlevere her inne heller, men jeg ser mange skriver ting som ikke helt passer til oss og vår livssituasjon selv om vi passer i forhold til alder. Dette er jo ikke til å unngå da dere ikke kjenner oss Men igjen, takk for alle som har svart hittil! HiAnonymous poster hash: a3864...e1f Jeg håper dere venter HI! Ingen av dere har full jobb, men du sier "vi vet det ordner seg med penger". Hvordan kan dere vite det? Et barn koster ca 140.000 kr de første tre leveårene. Frem til de er fylt 18år, vil barnet ha koster dere 1.000.000 kr. Bare for å gi deg et par tall. Hva skal du leve av i permisjonstiden f.eks? Vent til du har fått full jobb, eller til kjæresten din er ferdig på skole og har fått seg full jobb. 2-3 år går rasende fort, men de få årene har mye å si for hvor rustet dere vil være til å takle oppgaven. Anonymous poster hash: 75ea7...212
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #106 Skrevet 29. desember 2013 Tusen takk for svar alle sammen dere skal vite at jeg tar til meg absolutt alt dere skriver, og jeg snakker med kjæresten om det- selv om jeg ikke nødvendigvis svarer på det her. Jeg er veldig takknemlig for svar, både "negative" og "positive" svar om å få barn nå, og jeg var ute etter begge typer svar, ikke bare positive så klart. Vi har tatt til oss alt, diskutert, vurdert også får vi se hvordan ting blir Jeg får jo ikke forklart akkurat hvordan situasjonen vår er, her inne, og dere kjenner jo ikke oss som personer eller forholdet vårt. Det er jo ikke alt jeg vil utlevere her inne heller, men jeg ser mange skriver ting som ikke helt passer til oss og vår livssituasjon selv om vi passer i forhold til alder. Dette er jo ikke til å unngå da dere ikke kjenner oss Men igjen, takk for alle som har svart hittil! HiAnonymous poster hash: a3864...e1f Jeg håper dere venter HI!Ingen av dere har full jobb, men du sier "vi vet det ordner seg med penger". Hvordan kan dere vite det? Et barn koster ca 140.000 kr de første tre leveårene. Frem til de er fylt 18år, vil barnet ha koster dere 1.000.000 kr. Bare for å gi deg et par tall. Hva skal du leve av i permisjonstiden f.eks? Vent til du har fått full jobb, eller til kjæresten din er ferdig på skole og har fått seg full jobb. 2-3 år går rasende fort, men de få årene har mye å si for hvor rustet dere vil være til å takle oppgaven. Anonymous poster hash: 75ea7...212 Jeg vet jeg skal ha fast jobb først, hvis du leser litt oppover Når det gjelder hva jeg skal leve av i permisjonstiden, så får jeg foreldrepenger selv om jeg bare jobber som vikar. All pensjonsgivende inntekt er med på å beregne foreldrepenger. Men jeg skal jo selvsagt uansett få fast jobb først:) Hi Hvem kan få foreldrepenger? Du kan få foreldrepenger dersom du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt • sykepenger • foreldrepenger ved fødsel og adopsjon • svangerskapspenger • omsorgspenger ved sykdom hos barnet eller den som passer barnet • pleie- og opplæringspenger • dagpenger under arbeidsløshet • arbeidsavklaringspenger Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være lønn fra arbeidsgiver under utdanning ventelønn avtjening av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjeneste Anonymous poster hash: a3864...e1f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #107 Skrevet 29. desember 2013 Tusen takk for svar alle sammen dere skal vite at jeg tar til meg absolutt alt dere skriver, og jeg snakker med kjæresten om det- selv om jeg ikke nødvendigvis svarer på det her. Jeg er veldig takknemlig for svar, både "negative" og "positive" svar om å få barn nå, og jeg var ute etter begge typer svar, ikke bare positive så klart. Vi har tatt til oss alt, diskutert, vurdert også får vi se hvordan ting blir Jeg får jo ikke forklart akkurat hvordan situasjonen vår er, her inne, og dere kjenner jo ikke oss som personer eller forholdet vårt. Det er jo ikke alt jeg vil utlevere her inne heller, men jeg ser mange skriver ting som ikke helt passer til oss og vår livssituasjon selv om vi passer i forhold til alder. Dette er jo ikke til å unngå da dere ikke kjenner oss Men igjen, takk for alle som har svart hittil! HiAnonymous poster hash: a3864...e1f Jeg håper dere venter HI!Ingen av dere har full jobb, men du sier "vi vet det ordner seg med penger". Hvordan kan dere vite det? Et barn koster ca 140.000 kr de første tre leveårene. Frem til de er fylt 18år, vil barnet ha koster dere 1.000.000 kr. Bare for å gi deg et par tall. Hva skal du leve av i permisjonstiden f.eks? Vent til du har fått full jobb, eller til kjæresten din er ferdig på skole og har fått seg full jobb. 2-3 år går rasende fort, men de få årene har mye å si for hvor rustet dere vil være til å takle oppgaven. Anonymous poster hash: 75ea7...212 Jeg vet jeg skal ha fast jobb først, hvis du leser litt oppover Når det gjelder hva jeg skal leve av i permisjonstiden, så får jeg foreldrepenger selv om jeg bare jobber som vikar. All pensjonsgivende inntekt er med på å beregne foreldrepenger. Men jeg skal jo selvsagt uansett få fast jobb først:) Hi Hvem kan få foreldrepenger? Du kan få foreldrepenger dersom du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt • sykepenger • foreldrepenger ved fødsel og adopsjon • svangerskapspenger • omsorgspenger ved sykdom hos barnet eller den som passer barnet • pleie- og opplæringspenger • dagpenger under arbeidsløshet • arbeidsavklaringspenger Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være lønn fra arbeidsgiver under utdanning ventelønn avtjening av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjenesteAnonymous poster hash: a3864...e1f Har du regnet på hvor mye du vil sitte igjen med i mnd under permisjonen med den inntekten du har hatt de siste 6mnd for eksempel? Barnet vil koste ca 41.000kr første året. Da får du hvertfall et forholdsvis korrekt bilde av hvordan økonomien deres vil være det første leveåret til barnet. Anonymous poster hash: 75ea7...212
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #108 Skrevet 29. desember 2013 Tusen takk for svar alle sammen dere skal vite at jeg tar til meg absolutt alt dere skriver, og jeg snakker med kjæresten om det- selv om jeg ikke nødvendigvis svarer på det her. Jeg er veldig takknemlig for svar, både "negative" og "positive" svar om å få barn nå, og jeg var ute etter begge typer svar, ikke bare positive så klart. Vi har tatt til oss alt, diskutert, vurdert også får vi se hvordan ting blir Jeg får jo ikke forklart akkurat hvordan situasjonen vår er, her inne, og dere kjenner jo ikke oss som personer eller forholdet vårt. Det er jo ikke alt jeg vil utlevere her inne heller, men jeg ser mange skriver ting som ikke helt passer til oss og vår livssituasjon selv om vi passer i forhold til alder. Dette er jo ikke til å unngå da dere ikke kjenner oss Men igjen, takk for alle som har svart hittil! HiAnonymous poster hash: a3864...e1f Jeg håper dere venter HI!Ingen av dere har full jobb, men du sier "vi vet det ordner seg med penger". Hvordan kan dere vite det? Et barn koster ca 140.000 kr de første tre leveårene. Frem til de er fylt 18år, vil barnet ha koster dere 1.000.000 kr. Bare for å gi deg et par tall. Hva skal du leve av i permisjonstiden f.eks? Vent til du har fått full jobb, eller til kjæresten din er ferdig på skole og har fått seg full jobb. 2-3 år går rasende fort, men de få årene har mye å si for hvor rustet dere vil være til å takle oppgaven. Anonymous poster hash: 75ea7...212 Jeg vet jeg skal ha fast jobb først, hvis du leser litt oppover Når det gjelder hva jeg skal leve av i permisjonstiden, så får jeg foreldrepenger selv om jeg bare jobber som vikar. All pensjonsgivende inntekt er med på å beregne foreldrepenger. Men jeg skal jo selvsagt uansett få fast jobb først:)Hi Hvem kan få foreldrepenger? Du kan få foreldrepenger dersom du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt • sykepenger • foreldrepenger ved fødsel og adopsjon • svangerskapspenger • omsorgspenger ved sykdom hos barnet eller den som passer barnet • pleie- og opplæringspenger • dagpenger under arbeidsløshet • arbeidsavklaringspenger Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være lønn fra arbeidsgiver under utdanning ventelønn avtjening av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjenesteAnonymous poster hash: a3864...e1f Har du regnet på hvor mye du vil sitte igjen med i mnd under permisjonen med den inntekten du har hatt de siste 6mnd for eksempel? Barnet vil koste ca 41.000kr første året.Da får du hvertfall et forholdsvis korrekt bilde av hvordan økonomien deres vil være det første leveåret til barnet. Anonymous poster hash: 75ea7...212 Ja, det har jeg. Foreløpig har jeg jobbet 100%, selv om jeg ikke har hatt fast jobb. Men det kan jo bli usikkert fremover, så jeg prøver jo så godt jeg kan å få fast jobb, for å få en trygghet:) Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #109 Skrevet 29. desember 2013 Dersom du klarer å jobbe de siste 6 mnd får du penger, som vikar har du ikke samme tryggheten som fast ansatt. Om bedriften velger å ikke gi deg vakter og du går vesentlig ned i lønn blir det et problem. Med fast ansettelse er det ikke krise om du blir sykmeldt en periode for du vet at du har samme stillingen når du kommer tilbake. 41000 første året hørtes forresten lite ut? Jeg tror jeg brukte mer bare på utstyr før fødsel, og da handlet jeg noe brukt også. Anonymous poster hash: 539be...3e3
Fru-MammaVims Skrevet 29. desember 2013 #110 Skrevet 29. desember 2013 Ingen andre en dere som vet svaret på det jeg fikk min første når jeg var 20 å nr 2 når jeg var 21 å venter nr 3 og 4 når jeg er 23:) men så er jeg gift å gifta meg når jeg var 19:)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #111 Skrevet 29. desember 2013 Dersom du klarer å jobbe de siste 6 mnd får du penger, som vikar har du ikke samme tryggheten som fast ansatt. Om bedriften velger å ikke gi deg vakter og du går vesentlig ned i lønn blir det et problem. Med fast ansettelse er det ikke krise om du blir sykmeldt en periode for du vet at du har samme stillingen når du kommer tilbake. 41000 første året hørtes forresten lite ut? Jeg tror jeg brukte mer bare på utstyr før fødsel, og da handlet jeg noe brukt også. Anonymous poster hash: 539be...3e3 Dersom du klarer å jobbe de siste 6 mnd får du penger, som vikar har du ikke samme tryggheten som fast ansatt. Om bedriften velger å ikke gi deg vakter og du går vesentlig ned i lønn blir det et problem. Med fast ansettelse er det ikke krise om du blir sykmeldt en periode for du vet at du har samme stillingen når du kommer tilbake. 41000 første året hørtes forresten lite ut? Jeg tror jeg brukte mer bare på utstyr før fødsel, og da handlet jeg noe brukt også. Anonymous poster hash: 539be...3e3 Det har ikke noe å si om det er de siste 6 månedene eller de første, så lenge man jobber 6 av de siste 10 månedene. Jeg leste at man gj.snittlig bruker 19 000,- til utstyr man skal ha til fødselen/den første tiden det vil vel si at noen kan klare å bruke 10 000, mens noen bruker 30 000, noen bruker 2000, mens noen bruker 50 000. Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #112 Skrevet 29. desember 2013 Dersom du klarer å jobbe de siste 6 mnd får du penger, som vikar har du ikke samme tryggheten som fast ansatt. Om bedriften velger å ikke gi deg vakter og du går vesentlig ned i lønn blir det et problem. Med fast ansettelse er det ikke krise om du blir sykmeldt en periode for du vet at du har samme stillingen når du kommer tilbake. 41000 første året hørtes forresten lite ut? Jeg tror jeg brukte mer bare på utstyr før fødsel, og da handlet jeg noe brukt også. Anonymous poster hash: 539be...3e3 Tallet er hentet fra SIFO.no http://sifo.no/page/Lenker//10242/10278 Fin side å sette opp budsjett Fin artikkel: http://www.klikk.no/foreldre/article813703.ece Anonymous poster hash: 75ea7...212
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #113 Skrevet 29. desember 2013 Hehe.. Er dyrt med barn ja! Anonymous poster hash: a3864...e1f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #115 Skrevet 29. desember 2013 For tidlig.. Hvorfor for tidlig? Alder, hvor lenge vi har vært sammen, situasjonen vår? Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #116 Skrevet 29. desember 2013 For tidlig.. Hvorfor for tidlig? Alder, hvor lenge vi har vært sammen, situasjonen vår? Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f Det var ikke jeg som skrev det,men ja,det er alt for tidlig.synes du er alt for ung,men det er min mening. MEN dere har jo kun vært sammen i et år!365 dager er ikke grunnlag nok til å kjenne hverandre nok,og absolutt ikke som foreldre!Dere har ingenting å falle tilbake på om dette blir tøft, fordi dere kjenner ikke hverandre.dere vet ikke hva dere står for ennå,ingen historie sammen, ingen sterke bånd som knytter dere sammen. Jeg synes det er galskap å planlegge graviditet i denne fasen av livet deres,jeg tror du tror det er fryktelig romantisk,lett og bare kosekos med baby. Det er hardt arbeid hele tiden,hver eneste dag. Jeg har tre barn,jeg VET Anonymous poster hash: 342c7...900
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #117 Skrevet 29. desember 2013 For tidlig..Hvorfor for tidlig? Alder, hvor lenge vi har vært sammen, situasjonen vår?HiAnonymous poster hash: a3864...e1f Det var ikke jeg som skrev det,men ja,det er alt for tidlig.synes du er alt for ung,men det er min mening. MEN dere har jo kun vært sammen i et år!365 dager er ikke grunnlag nok til å kjenne hverandre nok,og absolutt ikke som foreldre!Dere har ingenting å falle tilbake på om dette blir tøft, fordi dere kjenner ikke hverandre.dere vet ikke hva dere står for ennå,ingen historie sammen, ingen sterke bånd som knytter dere sammen. Jeg synes det er galskap å planlegge graviditet i denne fasen av livet deres,jeg tror du tror det er fryktelig romantisk,lett og bare kosekos med baby. Det er hardt arbeid hele tiden,hver eneste dag.Jeg har tre barn,jeg VET Anonymous poster hash: 342c7...900 For det første, jeg spurte denne personen fordi hun ikke spesifiserte hva HUN mente, ikke fordi jeg ville vite generelt hvorfor det er tidlig. Og for det andre, da tror du feil. Jeg tror da såklart ikke at det er romantisk, lett og bare kosekos, aldeles ikke! Vi er jo selvfølgelig klar over hva vi begir oss ut på, selv om vi er 21 år er vi ikke dumme. Men takk for svar! Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #118 Skrevet 30. desember 2013 For tidlig..Hvorfor for tidlig? Alder, hvor lenge vi har vært sammen, situasjonen vår?HiAnonymous poster hash: a3864...e1f Det var ikke jeg som skrev det,men ja,det er alt for tidlig.synes du er alt for ung,men det er min mening. MEN dere har jo kun vært sammen i et år!365 dager er ikke grunnlag nok til å kjenne hverandre nok,og absolutt ikke som foreldre!Dere har ingenting å falle tilbake på om dette blir tøft, fordi dere kjenner ikke hverandre.dere vet ikke hva dere står for ennå,ingen historie sammen, ingen sterke bånd som knytter dere sammen. Jeg synes det er galskap å planlegge graviditet i denne fasen av livet deres,jeg tror du tror det er fryktelig romantisk,lett og bare kosekos med baby. Det er hardt arbeid hele tiden,hver eneste dag.Jeg har tre barn,jeg VET Anonymous poster hash: 342c7...900 For det første, jeg spurte denne personen fordi hun ikke spesifiserte hva HUN mente, ikke fordi jeg ville vite generelt hvorfor det er tidlig. Og for det andre, da tror du feil. Jeg tror da såklart ikke at det er romantisk, lett og bare kosekos, aldeles ikke! Vi er jo selvfølgelig klar over hva vi begir oss ut på, selv om vi er 21 år er vi ikke dumme.Men takk for svar! Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f Det var jeg som svarte for tidlig . Det hele virker litt forliste gjennomtenkt. Vitner om at dere kanskje er litt umodne. Å få barn er ikke bare bare. Det er mye ansvar. Skaff dere en hund. Anonymous poster hash: d9058...a2d
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #119 Skrevet 30. desember 2013 jeg fikk min første når jeg var 22 Anonymous poster hash: a5185...b3f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #120 Skrevet 30. desember 2013 For tidlig..Hvorfor for tidlig? Alder, hvor lenge vi har vært sammen, situasjonen vår?HiAnonymous poster hash: a3864...e1f Det var ikke jeg som skrev det,men ja,det er alt for tidlig.synes du er alt for ung,men det er min mening. MEN dere har jo kun vært sammen i et år!365 dager er ikke grunnlag nok til å kjenne hverandre nok,og absolutt ikke som foreldre!Dere har ingenting å falle tilbake på om dette blir tøft, fordi dere kjenner ikke hverandre.dere vet ikke hva dere står for ennå,ingen historie sammen, ingen sterke bånd som knytter dere sammen. Jeg synes det er galskap å planlegge graviditet i denne fasen av livet deres,jeg tror du tror det er fryktelig romantisk,lett og bare kosekos med baby. Det er hardt arbeid hele tiden,hver eneste dag.Jeg har tre barn,jeg VET Anonymous poster hash: 342c7...900 For det første, jeg spurte denne personen fordi hun ikke spesifiserte hva HUN mente, ikke fordi jeg ville vite generelt hvorfor det er tidlig. Og for det andre, da tror du feil. Jeg tror da såklart ikke at det er romantisk, lett og bare kosekos, aldeles ikke! Vi er jo selvfølgelig klar over hva vi begir oss ut på, selv om vi er 21 år er vi ikke dumme.Men takk for svar! Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f Det var jeg som svarte for tidlig .Det hele virker litt forliste gjennomtenkt. Vitner om at dere kanskje er litt umodne. Å få barn er ikke bare bare. Det er mye ansvar. Skaff dere en hund. Anonymous poster hash: d9058...a2d Synes det blir feil av deg og skrive det du skrev nå, for utifra hva er det du får det inntrykket? Hadde du faktisk lest hva jeg har skrevet her inne, så hadde du også lest at vi har hund. Så uten å ha lest alt synes jeg ikke du skal bedømme om vi er umodne eller ikke. Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f
MammantilNurket Skrevet 30. desember 2013 #121 Skrevet 30. desember 2013 (endret) Når man er 21 år begge to, har vært sammen i et og et halvt år, og vært samboere i over 1 år? Synes du det er tidlig å slutte på prevensjon nå? Ikke for å planlegge, men for å slippe hormonene fra p-pillene- og at vi beholder om jeg blir gravid Jeg søker fast jobb, men jobber mye som vikar, og kjæresten min studerer, han har to og et halv år igjen som student. Anonymous poster hash: a3864...e1f Fra et fysiologisk perspektiv er det perfekt å få barn tidlig i 20-årene, men jeg hadde ALDRI gjort det. Hvis vi ser bort i fra alt dette med utdanning og økonomi ... Vil du virkelig bruke 20-årene dine på å være småbarnsmor? Jeg er 35 og har en baby på snart seks måneder. Det er helt fantastisk, men jeg har rukket å gjøre alt jeg har hatt lyst til før jeg fikk barn. I løpet av de siste 15 årene har jeg studert MASSE, reist, vært masse sammen med venner, startet firma som har gitt meg mange kule jobber, festet, opplevd spennende ting, brukt masse tid på meg selv, lest bøker, gått på teater, sett film ... Jeg ville ventet med å få barn om jeg var deg. Dyrk dere selv og forholdet deres enda noen år. Nyt friheten litt til Endret 30. desember 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #122 Skrevet 30. desember 2013 Når man er 21 år begge to, har vært sammen i et og et halvt år, og vært samboere i over 1 år? Synes du det er tidlig å slutte på prevensjon nå? Ikke for å planlegge, men for å slippe hormonene fra p-pillene- og at vi beholder om jeg blir gravid Jeg søker fast jobb, men jobber mye som vikar, og kjæresten min studerer, han har to og et halv år igjen som student. Anonymous poster hash: a3864...e1f Fra et fysiologisk perspektiv er det perfekt å få barn tidlig i 20-årene, men jeg hadde ALDRI gjort det. Hvis vi ser bort i fra alt dette med utdanning og økonomi ... Vil du virkelig bruke 20-årene dine på å være småbarnsmor? Jeg er 35 og har en baby på snart seks måneder. Det er helt fantastisk, men jeg har rukket å gjøre alt jeg har hatt lyst til før jeg fikk barn. I løpet av de siste 15 årene har jeg studert MASSE, reist, vært masse sammen med venner, startet firma som har gitt meg mange kule jobber, festet, opplevd spennende ting, brukt masse tid på meg selv, lest bøker, gått på teater, sett film ... Jeg ville ventet med å få barn om jeg var deg. Dyrk dere selv og forholdet deres enda noen år. Nyt friheten litt til Takk for fint og utfyllende svar:) Men jeg føler meg klar på å heller bruke denne tiden fremover på et barn, på å starte en familie. Det er det jeg føler jeg vil bruke tiden min på, og det er det samboeren min også vil Så sånn sett så vil vi egentlig ikke vente, selv om det sikkert er like flott å vente til man er 30-35! Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #123 Skrevet 30. desember 2013 For tidlig..Hvorfor for tidlig? Alder, hvor lenge vi har vært sammen, situasjonen vår?HiAnonymous poster hash: a3864...e1f Det var ikke jeg som skrev det,men ja,det er alt for tidlig.synes du er alt for ung,men det er min mening. MEN dere har jo kun vært sammen i et år!365 dager er ikke grunnlag nok til å kjenne hverandre nok,og absolutt ikke som foreldre!Dere har ingenting å falle tilbake på om dette blir tøft, fordi dere kjenner ikke hverandre.dere vet ikke hva dere står for ennå,ingen historie sammen, ingen sterke bånd som knytter dere sammen. Jeg synes det er galskap å planlegge graviditet i denne fasen av livet deres,jeg tror du tror det er fryktelig romantisk,lett og bare kosekos med baby. Det er hardt arbeid hele tiden,hver eneste dag.Jeg har tre barn,jeg VET Anonymous poster hash: 342c7...900 For det første, jeg spurte denne personen fordi hun ikke spesifiserte hva HUN mente, ikke fordi jeg ville vite generelt hvorfor det er tidlig. Og for det andre, da tror du feil. Jeg tror da såklart ikke at det er romantisk, lett og bare kosekos, aldeles ikke! Vi er jo selvfølgelig klar over hva vi begir oss ut på, selv om vi er 21 år er vi ikke dumme.Men takk for svar! Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f Det var jeg som svarte for tidlig .Det hele virker litt forliste gjennomtenkt. Vitner om at dere kanskje er litt umodne. Å få barn er ikke bare bare. Det er mye ansvar. Skaff dere en hund. Anonymous poster hash: d9058...a2d Synes det blir feil av deg og skrive det du skrev nå, for utifra hva er det du får det inntrykket? Hadde du faktisk lest hva jeg har skrevet her inne, så hadde du også lest at vi har hund. Så uten å ha lest alt synes jeg ikke du skal bedømme om vi er umodne eller ikke. Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f Ut i fra slik du formulerte deg i hovedinnlegget. Så synest jeg du virket litt umoden og dette er lite gjennomtenkt . Eg skal ikke føle seg klar, en skal være klar for å ta vare på et liv. Kanskje du modnes om nogen år.. Anonymous poster hash: d9058...a2d
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #124 Skrevet 30. desember 2013 For tidlig..Hvorfor for tidlig? Alder, hvor lenge vi har vært sammen, situasjonen vår?HiAnonymous poster hash: a3864...e1f Det var ikke jeg som skrev det,men ja,det er alt for tidlig.synes du er alt for ung,men det er min mening. MEN dere har jo kun vært sammen i et år!365 dager er ikke grunnlag nok til å kjenne hverandre nok,og absolutt ikke som foreldre!Dere har ingenting å falle tilbake på om dette blir tøft, fordi dere kjenner ikke hverandre.dere vet ikke hva dere står for ennå,ingen historie sammen, ingen sterke bånd som knytter dere sammen. Jeg synes det er galskap å planlegge graviditet i denne fasen av livet deres,jeg tror du tror det er fryktelig romantisk,lett og bare kosekos med baby. Det er hardt arbeid hele tiden,hver eneste dag.Jeg har tre barn,jeg VET Anonymous poster hash: 342c7...900 For det første, jeg spurte denne personen fordi hun ikke spesifiserte hva HUN mente, ikke fordi jeg ville vite generelt hvorfor det er tidlig. Og for det andre, da tror du feil. Jeg tror da såklart ikke at det er romantisk, lett og bare kosekos, aldeles ikke! Vi er jo selvfølgelig klar over hva vi begir oss ut på, selv om vi er 21 år er vi ikke dumme.Men takk for svar! Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f Det var jeg som svarte for tidlig .Det hele virker litt forliste gjennomtenkt. Vitner om at dere kanskje er litt umodne. Å få barn er ikke bare bare. Det er mye ansvar. Skaff dere en hund. Anonymous poster hash: d9058...a2d Synes det blir feil av deg og skrive det du skrev nå, for utifra hva er det du får det inntrykket? Hadde du faktisk lest hva jeg har skrevet her inne, så hadde du også lest at vi har hund. Så uten å ha lest alt synes jeg ikke du skal bedømme om vi er umodne eller ikke. Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f Ut i fra slik du formulerte deg i hovedinnlegget. Så synest jeg du virket litt umoden og dette er lite gjennomtenkt . Eg skal ikke føle seg klar, en skal være klar for å ta vare på et liv. Kanskje du modnes om nogen år.. Anonymous poster hash: d9058...a2d
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #125 Skrevet 30. desember 2013 For tidlig..Hvorfor for tidlig? Alder, hvor lenge vi har vært sammen, situasjonen vår?HiAnonymous poster hash: a3864...e1f Det var ikke jeg som skrev det,men ja,det er alt for tidlig.synes du er alt for ung,men det er min mening. MEN dere har jo kun vært sammen i et år!365 dager er ikke grunnlag nok til å kjenne hverandre nok,og absolutt ikke som foreldre!Dere har ingenting å falle tilbake på om dette blir tøft, fordi dere kjenner ikke hverandre.dere vet ikke hva dere står for ennå,ingen historie sammen, ingen sterke bånd som knytter dere sammen. Jeg synes det er galskap å planlegge graviditet i denne fasen av livet deres,jeg tror du tror det er fryktelig romantisk,lett og bare kosekos med baby. Det er hardt arbeid hele tiden,hver eneste dag.Jeg har tre barn,jeg VET Anonymous poster hash: 342c7...900 For det første, jeg spurte denne personen fordi hun ikke spesifiserte hva HUN mente, ikke fordi jeg ville vite generelt hvorfor det er tidlig. Og for det andre, da tror du feil. Jeg tror da såklart ikke at det er romantisk, lett og bare kosekos, aldeles ikke! Vi er jo selvfølgelig klar over hva vi begir oss ut på, selv om vi er 21 år er vi ikke dumme.Men takk for svar! Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f Det var jeg som svarte for tidlig .Det hele virker litt forliste gjennomtenkt. Vitner om at dere kanskje er litt umodne. Å få barn er ikke bare bare. Det er mye ansvar. Skaff dere en hund. Anonymous poster hash: d9058...a2d Synes det blir feil av deg og skrive det du skrev nå, for utifra hva er det du får det inntrykket? Hadde du faktisk lest hva jeg har skrevet her inne, så hadde du også lest at vi har hund. Så uten å ha lest alt synes jeg ikke du skal bedømme om vi er umodne eller ikke. Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f Ut i fra slik du formulerte deg i hovedinnlegget. Så synest jeg du virket litt umoden og dette er lite gjennomtenkt .Eg skal ikke føle seg klar, en skal være klar for å ta vare på et liv. Kanskje du modnes om nogen år.. Anonymous poster hash: d9058...a2d Selvfølgelig kan man føle seg klar! OM man faktisk er klar vet man jo ikke før man faktisk er der. Når jeg sier at jeg føler meg klar, så sier jeg ikke det kun fordi jeg har en følelse av det, men fordi jeg har tenkt mye på det og diskutert. Jeg kan ikke si at jeg er klar, det kan ingen. Man kan tro det, men så kommer babyen da- også var man visst ikke helt klar. Men ja, jeg er klar for å gjøre mitt aller beste dersom vi blir gravide, og for å være den beste moren jeg kan bli. Hi Anonymous poster hash: a3864...e1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå