Gå til innhold

Dere som bruker penger på dyre (!) designervesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke meningen å være anonym over!!!

Takk for svar! :)

Anonymous poster hash: c8ab1...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller ikke brukt mye penger på en ukjent veske.

Skrevet

Så lenge jeg ikke har råd til en Birkin kan det være det samme :( *snufs*

Så du kjøper kun pga merket?

hi

Noen jakter på den perfekte leppestiften, noen på de optimale høyhælte skoene eller den ultimate aftenkjolen.

Min "hellige gral" er "den perfekte vesken" - som for meg (dessverre) er en Birkin.

Den er rett og slett perfekt :) *sukk*

Skrevet

hi

Noen jakter på den perfekte leppestiften, noen på de optimale høyhælte skoene eller den ultimate aftenkjolen.

Min "hellige gral" er "den perfekte vesken" - som for meg (dessverre) er en Birkin.

Har du i det hele tatt sett og holdt en i virkeligheten?

Anonymous poster hash: 710c5...83d

Skrevet

hi

Har du i det hele tatt sett og holdt en i virkeligheten?

Anonymous poster hash: 710c5...83d

Sett, holdt og luktet på (!). Mange år siden, men glemmer det ALDRI. Det var som å se inn i himmelen! Utsøkt!
Skrevet

Jeg har mange dyre vesker, noen i prisklassen flere hundre tusen. Jeg kjøper primært av design (jeg synes vesken er fin), men kvalitet og merke spiller også inn (aller mest fordi enkelte designvesker neppe vil tape sin verdi). Har mange dyre vesker fra mindre kjente designere. Støtter gjerne designere som er nye på markedet. Design og kvalitet går definitivt foran merke.

Anonymous poster hash: 85c05...821

Skrevet

Jeg har mange dyre vesker, noen i prisklassen flere hundre tusen. Jeg kjøper primært av design (jeg synes vesken er fin), men kvalitet og merke spiller også inn (aller mest fordi enkelte designvesker neppe vil tape sin verdi). Har mange dyre vesker fra mindre kjente designere. Støtter gjerne designere som er nye på markedet. Design og kvalitet går definitivt foran merke.

Takk for svar til deg også! Godt å se at noen ønsker å følge med på nye designere også. Ett sted må man jo begynne :)

hi

Skrevet

Takk for svar til deg også! Godt å se at noen ønsker å følge med på nye designere også. Ett sted må man jo begynne :)

hi

Det finnes mange nettsteder og "butikker" hvor nye designere har stands og selger sine varer. Det er klart at de er litt kjent før de får mulighet til å selge produktene sine på nettsider/slike butikker, men i dag finnes det flere muligheter. Kanskje ikke så mye i Norge som ellers i verden. Jeg handler ganske mye på spesielt en slik nettside, synes det er spennende med nye designere. Lykke til!

Skrevet

Hi hi..

Glad jeg vet så lite om slikt fjas at jeg ikke vet hva jeg skal se etter en gang!

Ellers ville jeg sett ei slik rådyr merkeveske og sett følgende SKRIKE mot meg: "Jeg er et overfladisk fjols som kaster bort pengene mine på TULL". Og deretter mistet ALL respekt for det stakkars mennesket...

Anonymous poster hash: 39070...6c8
Skrevet

Hi hi..

Glad jeg vet så lite om slikt fjas at jeg ikke vet hva jeg skal se etter en gang!

Ellers ville jeg sett ei slik rådyr merkeveske og sett følgende SKRIKE mot meg: "Jeg er et overfladisk fjols som kaster bort pengene mine på TULL". Og deretter mistet ALL respekt for det stakkars mennesket...

Å så godt det er for deg å føle deg bedre enn andre.

Vet du, det er deg vel unt, for jeg tviler på at du har så mye annet å glede deg over i livet.

Jeg eiger heller ikke dyre vesker, men føler meg ikke bedre enn de som velger annerledes/har mer penger enn meg.

Så kos deg på din høye hest, bare pass så du ikke slår deg i fallet :D

Anonymous poster hash: d2d30...32c

Skrevet

Hi hi..

Å så godt det er for deg å føle deg bedre enn andre.

Vet du, det er deg vel unt, for jeg tviler på at du har så mye annet å glede deg over i livet.

Jeg eiger heller ikke dyre vesker, men føler meg ikke bedre enn de som velger annerledes/har mer penger enn meg.

Så kos deg på din høye hest, bare pass så du ikke slår deg i fallet :D

Anonymous poster hash: d2d30...32c

Jeg har MASSE å glede meg over i livet!

Og de tingene jeg gjerne skulle ha endret i livet mitt er det dessverre ikke mulig å endre om man så brukte alle penger i verden. Så slik er det. Jeg vet bare at det som virkelig gjør meg lykkelig -mange ganger for dagen gjerne- ofte er helt gratis. Mens det som gjør meg ulykkelig en sjelden gang ikke kan fikses med penger. Og jeg kan heller ikke trøste-shoppe meg bort fra det.

Så jeg ser ikke på penger eller det å flashe at man har mye av dem som noe som gir VIRKELIG verdi til noens liv. Ja, jeg ser faktisk ned på dem som har så lavt selvbilde at de kjøper luksusvarer bare for å oppnå status i andres øyne i stedet for å bruke pengene på barnas fremtid, hjelpe andre, investere i firma/bolig osv. Så derfor er jeg også glad for at jeg stort sett ikke vet hvordan man kjenner igjen luksusvarer -fordi det ikke interesserer meg. Som igjen er fordi jeg har så mye annet spennende å interessere meg for. Skjønner?

HI er tydeligvis en designerspire som ønsker å komme inn på markedet. Lykke til, og beklager at jeg har kuppet tråden din litt. Men ærlig talt, er det ikke noe mer nyttig du kunne brukt de kreative evnene dine på? En pen, kvalitetsmessig og brukervennlig løsning på et litt større behov enn tilbehør til rike norske kjerringer?

Skrevet

Det var mange ord for å fremme et enkelt poeng. Jeg kjøper ting jeg liker først og fremst for meg selv, det får meg til å føle meg vel. Hva andre tenker om uinteressant. Anbefaler det forresten - det er deilig å være opptatt av seg selv og la andre gjøre som de vil.

Skrevet

hi

Det finnes mange nettsteder og "butikker" hvor nye designere har stands og selger sine varer. Det er klart at de er litt kjent før de får mulighet til å selge produktene sine på nettsider/slike butikker, men i dag finnes det flere muligheter. Kanskje ikke så mye i Norge som ellers i verden. Jeg handler ganske mye på spesielt en slik nettside, synes det er spennende med nye designere. Lykke til!

Tusen takk for lykkeønskninger og tips! Har du eksempler på slike nettsider?

hi :)

Skrevet

Jeg gjorde det. Kjøpte ikke bare de mest kjente designerene, mye ukjente navn, eller halv ukjente navn.

Fikk unger, hus og sånt, og fant ut det er andre ting å bruke pengene på.

Anonymous poster hash: a6a39...e30

Skrevet

har flere LV vesker den dyreste kosta 5000 kr ellers er det 3-4 mark jackobs til 3000 samt en philip lim til ca 8000. jeg elsker tidløse designer vesker. så jeg sparer i et år allt fra 200 til flere tusen i mnd allt etter som økonomien der å da. så bruker jeg noen mnd på å finne "min" veske for  året :D er det noe penger igjen på konto går de ofte til designer sko som passer til. kjøper alltid på nett, nesten alltid på salg. for meg er det en helt spess glede som følger med ¨å kjøpe meg noe så dyrt som jeg ønsker meg "litt" for mye. elsker den lille samlingen min & gruer meg litt til det ikke passer å spare til sånne "tulle" ting lengre... kjøper dem pga jeg liker designet, legger heller penger i kvalitet enn å bytte dem ut støtt å stadig. + at jeg følger nøye med på designere & liker å drømme meg bort. veldig fun å oppfylle sin egen drøm av og til ;)

Anonymous poster hash: 9fed8...717

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...