Brillefint - Jadda! Skrevet 26. desember 2013 #26 Skrevet 26. desember 2013 Jeg er for stor (70 kg på 170 cm, men i deres øyne er jeg tjukk) og i for dårlig form. Det irriterer dem at jeg tillater meg sjokolade og potetgull da. De har glemt mye av "styret" med små barn, og kan bli litt oppgitte hvis jeg sier at "Nei vi kan ikke dra på skitur NUH, for ungene må spise litt først. 4 timer siden frokost for dem..." Men de er veldig hyggelige folk! Bare i overkant opptatt av kropp og trening (etter min smak).
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #27 Skrevet 26. desember 2013 Men de er veldig hyggelige folk! Bare i overkant opptatt av kropp og trening (etter min smak). Haha, har vi samme svigers? Her går det i kropp, trening og kaloriprat hele jula og ellers i året. Helt utrolig. Til og med julaften pratea det om hvor en har løpt, hvor langt, hvor fort om de hr sett andre i bygda trene etc. Anonymous poster hash: 8e0c0...124
ma(G)ma med to små :) Skrevet 26. desember 2013 #28 Skrevet 26. desember 2013 Svigers irriterer seg over at jeg er veldig opptatt av tilknytning, og at det derfor har vært helt uaktuelt å "låne" ungene ei helg mens de var babyer. Det har heldigvis blitt bedre nå når ungene har vokst seg til, og det viste seg at de ble selvstendige, trygge barn som ikke har noen problemer med å slippe skjørtekanten til mor, selv om jeg var så "hysterisk" da de var små Sånn ellers gjør jeg mitt beste for at de ikke skal ha noe å irritere seg over, og jeg tror det går ganske bra. Jeg gjør i det minste så godt jeg kan, og forsøker å tilpasse meg deres måter å gjøre ting på når vi er der.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #29 Skrevet 26. desember 2013 tja, har flere store tattoveringer, litt for rødt hår & jeg bor i Norge det er veldig vanskelig for svigers at eldste sønnen har flytta til Sorge sammen med meg fram for å bli i et lite høl av en by i Sverige hvor det ikke finnes jobb eller noe såndt til han. ellers liker de meg godt, jeg kommer fra en stor familie & har vokst opp på "stor gård" det er veldig spennende syntes de.. er flink å motivere sambo & det liker de for det trengs ellers har vi et godt forhold året rundt, vi skal feire nytt år hoss dem & tar med oss 4 hunder på turen, utrolig nokk er ikke det sett på som et minus av svigers. de koser seg kjempe mye med hundene på besøk. & de elsker å gå morgen tur med dyra så da slipper jeg å stå opp kl 7 for å lufte i ferien. det er en av de tingene jeg virkelig ELSKER med svigers + at jeg snakker med svigermor hver dag, hun har fått seg facebook & spør hva jeg driver med eller hva vi skal ha/ har hatt til middag i dag. litt iriterende men hun mener jo bare godt så jeg har valgt å se på det som en bra ting Anonymous poster hash: 8ad4c...bf4
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #30 Skrevet 26. desember 2013 Svigermor er helskjønn, og vi går veldig godt overens. Men svigerfar digger å være midtpunktet, og er svært så selvhøytidelig. Det irriterer nok han en del når jeg tar styringen på det som har med ungene å gjøre når vi er der, og hvordan vi gjør ting her hos oss. F eks synes ikke jeg det er greit å servere ungene pizza 7 dager i strekk, kun fordi det er det de liker best. Hos oss serverer vi middagen ved å sette anretningsfatene på bordet og si versegod. Hos dem er det fat som sendes runst, og alltid minimum to serveringer - med det resultat at svigermor blir stående på kjøkkenet for å holde maten varm til neste servering i stedet for å spise med oss... Om vi er på tur sammen, er det et himla liv å få bestemt seg hvor vi skal spise. Alle stedene skal sjekkes ut for best mulig sitteplasser, menyene skal finleses - og likevel blir det ikke bestemt noe. Med sultne unger, og lavt blodsukker har jeg mer enn gang tatt ansvar for å si at "Vi går inn der!" - Det slår ALLTID feil. Fiskesuppa var ikke så god som den vi fikk på kaia i Kristiansand for 4 år siden, det trekker ved vinduet, det er for mye bråk etc etc. Men å ta avgjørelsen selv, det gjør han ikke. Anonymous poster hash: 657bd...64e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #31 Skrevet 26. desember 2013 At jeg klaget på at det var så lite lys på i huset i julen. De har veldig god økonomi, men av gammel vane sparer de tydeligvis på strømmen og vimser rundt i tussmørket. Går rundt og er trøtt hele dagen hos de. Deilig å komme hjem og styre lyset selv. Men de er herlige folk ellers altså. Anonymous poster hash: fca03...22a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #32 Skrevet 26. desember 2013 At jeg leser bøker, er flinkere å bake og har høyere utdannelse. Og andre vei irriterer jeg meg over at de ikke leser bøker, ikke kan bake (svigermor tror hun kan), og at utdannelse omtales som bortkastet tid. Så det går opp-i-opp Anonymous poster hash: 5c8ba...a49
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #33 Skrevet 26. desember 2013 At jeg "flørter" hver gang jeg vil ha barnefaren til å gjøre noe. Tulleflørter med han for å få oppmerksomheten hans å tror de oppfatter det som at jeg bruker han. Vet at det ikke er sånn barnfaren ser på det,så det bryr jeg meg fint lite om. Anonymous poster hash: 3e930...5c3
Serepta Skrevet 26. desember 2013 #34 Skrevet 26. desember 2013 Vi har en del quiz og spørrekonkurranser når vi samles. Svigerfar er interessert i historie og politikk, og svarer som regel riktig på disse spørsmålene (selv om han kan bruke 10 minutter på å resonnere seg frem til svaret) Han rister på hodet fordi jeg er lite politisk engasjert, og ikke går rundt og husker hvem som var statsminister i 1923. Likevel vinner jeg ofte slike konkurranser, fordi jeg svarer riktig på (etter hans syn) fullstendig unyttige ting som musikk, kjendiser, kongefamilier, og ellers vanlige TB spørsmål. Dette irriterer han grenseløst, hihi.
Galskapens overhode Skrevet 26. desember 2013 #35 Skrevet 26. desember 2013 Svigermor mener jeg er en golddigger som bare er ute etter pengene hans ( he he... Hvilke penger? han tjener 1/4 av min lønn) Og hun er sint fordi jeg forventer at hennes sønn bruker tid på familien og hjelper til og ikke bare er uendelig takknemlig for at han ikke bare stakk som hans far gjorde en gang...
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 26. desember 2013 #36 Skrevet 26. desember 2013 Tror de irriterer seg over at jeg sier mine meninger og ikke duller nok med sønnen. Jeg tar velvillig en diskusjon med svigerfar som mener kvinnens plass er på kjøkkenet og at pappaperm er noe tull. Svigermor irriterer seg nok over at jeg er for "streng" med sønnen hennes og har tatt vekk putene hun har sydd under armene på han. Nå hørtes det kanskje veldig negativt ut, men vi har et godt forhold, og har lært å møtes på midten. Men alt i alt kommer vi veldig godt overens og respekterer hverandres forskjeller
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #37 Skrevet 26. desember 2013 Det vet jeg godt, for det skrev hun nemlig til meg i en mail for litt siden. 1: At de ikke får ha barna på overnatting. 2: At jeg kommanderer og styrer deres sønn og at han ikke får lov til å slappe av hjemme hos sin mamma. 3: At jeg ikke passer på at vi kommer og besøker dem i høytider (dvs deres høytider, de er ikke norske). Anonymous poster hash: 88f09...a71
Brillefint - Jadda! Skrevet 26. desember 2013 #38 Skrevet 26. desember 2013 Men de er veldig hyggelige folk! Bare i overkant opptatt av kropp og trening (etter min smak).Haha, har vi samme svigers? Her går det i kropp, trening og kaloriprat hele jula og ellers i året. Helt utrolig. Til og med julaften pratea det om hvor en har løpt, hvor langt, hvor fort om de hr sett andre i bygda trene etc. Anonymous poster hash: 8e0c0...124 Haha! Håper ikke de er de samme;-) kunne fint vært samtaleemnet hos dem og!
Von Hertelhofen Skrevet 26. desember 2013 #39 Skrevet 26. desember 2013 At jeg er en kontrollfrik på enkelte områder, og at jeg er altfor avslappet når det gjelder jentungen (hun får lov til mye).
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #40 Skrevet 26. desember 2013 Å, det er mye. Hvertfall generelt. Hun mener jeg jobber for mye og skulle vært mere hjemme med barna så de slipper å være i bhg fra 08-15.30 om dagene. Hun irriterer jeg nok grønn på at jeg ikke bruker duker, for hun må ha duk om hun stopper på rasteplasser også. Så er hun sikkert irritert fordi jeg ikke kan ta vare på planter og blomster. Jeg har ikke grønne fingre i det heletatt. Så sitter hun med skuldrene oppunder ørene når barna går i trappen, jeg er veldig avslappet. Hun mener nok sikkert at jeg er for streng med søtsaker. Jeg er ikke det, men å la de spise seg kvalme er ikke noe jeg ønsker å oppnå. Listen er lang.. Anonymous poster hash: 0c449...fa2
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #41 Skrevet 26. desember 2013 hun irriterer seg over at jeg ikke gjør ting slik hennes datter gjør siden hennes datter er den perfekte mor. hun irriterer seg at jeg løper ikke etter barna og forer dem med mat enn de befinner seg. hun er ei ålreit dame, må jeg si. kan ikke bedre, rett og slett. hennes datter er det høyeste univeristetsnivået i familien og jeg har ei følelse at de tror av og til at hun er den eneste legen i verden. Anonymous poster hash: dab9f...289
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #42 Skrevet 26. desember 2013 Jeg gikk inn på denne tråden og trodde jeg skulle få se en litt annen side av saken, at folk kanskje kom til å ha litt selvkritikk og ha litt forståelse for svigermors side av saken også. Men nesten alle kommer jo i praksis bare med mer svigermorkritikk!! Anonymous poster hash: 584c7...3c4
NormaJean Skrevet 26. desember 2013 #43 Skrevet 26. desember 2013 Jeg tror de irriterer seg mest over at barna bråker endel. Og kanskje mest (ste)svigermor. De lever ett deilig å rolig liv, så skjønner at det kan bli litt slitsomt når vi kommer og blir i 10 dager. Ikke er det bra vær heller. Så vi sitter endel i stua og barna får se på tv litt mer enn hva jeg selv syns er greit. Så det sliter nok litt på dem. Vi har ett bra/greit forhold. Så ingenting som gjør uopprettelig skade. Vi hjelper ikke så mye til, men vi slipper ikke til heller så jeg kjemper ikke liksom for å rydde😂 Svigerfar er veldig glad for at vi kommer 2-3 ganger i året. Men tror de liker at vi drar igjen.
skjotta Skrevet 26. desember 2013 #44 Skrevet 26. desember 2013 De liker ikke at jeg "tvang" sønnen deres til å flytte til norge og at jeg ikke vilbesøke dem i jula.
Jippipippi Skrevet 26. desember 2013 #45 Skrevet 26. desember 2013 1. Min sære humor 2. At jeg lager for mye mat og har for mye tilbehør til. 3. At ungene får spise mer enn en bit med sjokolade. 4. At mann og barn ofte er hos dem uten meg(ingen annen grunn enn at jeg jobber turnus).
Tarssan Skrevet 26. desember 2013 #46 Skrevet 26. desember 2013 Svigermor og svigerfar er svært opptatt av hva som tar seg ut og ikke.. Tradisjoner "slik har vi alltid gjort det" er viktig og følge (uten og tenke at jeg har mine tradisjoner) og hva naboen synes likeså. Kunne ikke bry meg mindre om hva andre gjør og tenker om meg og mitt, så her er vi på kanten noen ganger.. Dessuten er vi på hver vår side politisk så det kan gå en kule varmt innimellom gla i de fordet og de i meg
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #47 Skrevet 27. desember 2013 Hun irriterer seg nok over at jeg er så frittalende og en smule hissig ovenfor samboeren forran henne til tider. Jeg klarer ikke å stenge inne følelser (positive og negative) forran folk jeg kjenner. Kun til en viss grad. Og at jeg snakker mye. Da hun er helt motsatt. Veeeeldig stille, rolig. Og veldig gjevn i humøret. Dette syns jeg er negativt. Ser aldri om hun blir skikkelig glad fr noe fks. Veeeeldig balansert.... Anonymous poster hash: 548b0...270
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #48 Skrevet 27. desember 2013 Jeg tror svigermor kan bli irritert av at jeg er så perfeksjonist.. Bruker mye energi på dette, som til syvende og sist ikke er viktig, og som gjør at jeg får litt kort lunte... Prøver å skjerpe meg! Hun synes nok jeg sover for lenge ut på morgenen også. Og så er jeg ikke glad i hunder... Det er nok det hun irriterer seg aller mest over... Anonymous poster hash: 78ea0...a67
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #49 Skrevet 27. desember 2013 Tror egentlig at svigermor liker meg, men vi har veeeldig forskjellige måter å gjøre ting på til tider, og det er ikke så lett for henne å forstå. Men av ting som irriterer henne må det være at vi ikke er gift.. OG har barn utenfor ekteskap.. :-D Anonymous poster hash: da3b7...abc
Mamma_til_2 Skrevet 27. desember 2013 #50 Skrevet 27. desember 2013 hun irriterer seg over at hun ikke får kjøpe kjoler til jentene mine i tide og utide og så irriterer hun seg over at jeg har i hennes øyne ikke kustus på barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå