Bella75 Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Om du feirer jul hos de eller har svigers på besøk, hva irriterer de seg over hos deg? Inspirert av alle irritertpåsvigers-trådene.... Jeg tror de irriterer seg over at jeg er utrolig dårlig på smalltalk samt at jeg er ikke flink til å hjelpe til.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Tror svigermor irriterer seg over at jeg ikke vil ha barnevakt... Anonymous poster hash: 02b35...ec0
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 Tror hun irriterer seg over at jeg ikke er enig med henne i alt Anonymous poster hash: 255c9...aca
*Miss Marple* Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 Ingenting - jeg er perfekt Neida, men til tross for at de bor 5 km fra oss så ses vi veldig lite og de få gangene vi ses klarer vi nok å unngå å irritere hverandre for mye. Men jeg tror (vet) at svigermor syns jeg er altfor avslappet mtp å la barna få spise selv, gå i trapper og ellers gjøre normale barneting uten å springe etter for å forhindre at de dunker seg.
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. desember 2013 #5 Skrevet 26. desember 2013 Jeg tror svigerfar irriterer seg mest over at vi ikke har full kontroll på barna. De finner på litt tull og ting de ikke skal. Svigermor irriterer seg mest over at vi er hva skal jeg kalle det, i hennes øyne forskjellsbehandler vi barna. Vi vet jo hvorfor og at vi har en del utfordringer med storesøster, men hun opplever det kun som at vi favoriserer lillebror. Det er sårt for henne siden hennes favoritt av alle hennes barnebarn er storesøster. Ironisk at hun ikke ser at hun gjør det samme selv. Og hun forskjellsbehandler ikke av andre grunner enn nettopp at storesøster er favoritten.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #6 Skrevet 26. desember 2013 Driter i hva de synes Anonymous poster hash: 01d4e...e4a
Appelsinpiken Skrevet 26. desember 2013 #7 Skrevet 26. desember 2013 Svigermor irriterer seg nok over at jeg er kjempesær ( vi deler ikke LITT smak engang), at jeg nok kan oppleves som utakknemlig når hun bare prøver å være snill og at hun ikke slipper nok til med barnebarna. Men vi går greit overens fordi er samme tingene som irriterer meg med henne, men det oppleves nok ulikt.
Optatium Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Svigerfar irriterer sg over at ikke alle måltider kan spises foran tven. Svigermor irriterer seg over at jeg er så fin på det, vil bruke sølvbestikket, servietter og penservise. Tror nok svigermor syns jeg er prippen og forfinet :-P
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 Jeg irriterer svigers på to måter: 1. Jeg hjelper ikke nok til. Svigermor synes at bekkenplagene mine bare er tøys og at jeg heller burde stå på kjøkkenet og lage mat og vaske. (hun forventer ikke dette av mannen min, svigerfar og svigerbror for de er jo menn). Hun skjønner heller ikke at jeg må passe på ettåringen i stedet for å hjelpe henne, siden huset deres ikke er helt barnevennlig. 2. Jeg har andre meninger og holdninger enn svigermor. Hun er glad i å sladre og baksnakke. Jeg har nok med meg og mitt så hun synes nok at jeg er avvisende og kjedelig som ikke gidder å høre på denne praten og at vi derfor ikke får et nært forhold. Anonymous poster hash: 47be0...8e0
Bananen Skrevet 26. desember 2013 #10 Skrevet 26. desember 2013 At jeg gjør som jeg vil, og ikke slik de vil vi skal gjøre det. Dette gjelder på det meste, oppussing, oppdragelse, hvordan jeg pakker når vi nå flytter, hva jeg prioriterer å flytte først, hvilke gardiner jeg har, hva jeg bruker penger på, at jeg har ulønna permisjon osv. Men jeg tror de liker meg litt også De har ihvertfall lært seg å like meg:) Og det er mye de er stolte av også. De ble mektig imponert da vi hadde ordnet oss husforsikring av oss selv. Haha. (De behandler oss som små barn:()
Bananen Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 At jeg gjør som jeg vil, og ikke slik de vil vi skal gjøre det. Dette gjelder på det meste, oppussing, oppdragelse, hvordan jeg pakker når vi nå flytter, hva jeg prioriterer å flytte først, hvilke gardiner jeg har, hva jeg bruker penger på, at jeg har ulønna permisjon osv. Men jeg tror de liker meg litt også De har ihvertfall lært seg å like meg:) Og det er mye de er stolte av også. De ble mektig imponert da vi hadde ordnet oss husforsikring av oss selv. Haha. (De behandler oss som små barn:() Opps, svarte på generelt grunnlag jeg. I julen irriterer de seg over alle pakkene min far kjøper til mine barn. Hehe
Gulosten™ Skrevet 26. desember 2013 #12 Skrevet 26. desember 2013 Jeg er nok litt for tjukk for hennes perfekte fasade Også hater jeg blomster og orker ikke å dille med det på den ekstreme måten hun gjør.
Flettfrid og lilleprins Skrevet 26. desember 2013 #13 Skrevet 26. desember 2013 At mine kaker er mer populær enn hennes.
Ennai Skrevet 26. desember 2013 #14 Skrevet 26. desember 2013 At jeg er lite flink til å hjelpe til da jeg har tidlig bekkenløsning og div andre komplikasjoner som gjør at jeg må holde meg i ro. Tror også hun irriterer seg grenseløst over at hun ikke får proppe i sønnen min så mye godteri og is som hun ønsker. Hadde det vært opp til henne hadde han hatt noe i hendene hele tiden for at han skal være rolig. unødvendig å ha i han så mye sukker!..
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #15 Skrevet 26. desember 2013 At jeg er i full krig med deres eldste sønn. Anonymous poster hash: 06a5e...7c2
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #16 Skrevet 26. desember 2013 Sannsynligvis at de synes jeg er litt mentalt fraværende og unnvikende. Anonymous poster hash: 9aee8...6e3
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #17 Skrevet 26. desember 2013 At jeg er streng og setter grenser for barnet som de ikke er enig i. Spesielt med tanke på kosthold. At jeg lar det bli skrik og leven istedefor å gjøre som barnet mitt vil. At jeg ikke passer på godt nok i trapper, i nærheten av ting som er mulig å slå seg på, at jeg ikke er forsiktig nok når jeg pusser tenner osv. Og at jeg er nærtakende og ikke har deres sans for humor (dette sett i sammenheng). Anonymous poster hash: f8d4b...654
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #18 Skrevet 26. desember 2013 Jeg tror de irriterer seg litt over at jeg tar snarveier i matlaging, og at jeg ikke er så veldig kunstinteressert. Men jeg tror de liker meg mer enn de irriterer seg. Vi har et veldig godt forhold så irritasjonsmomentene blir ikke så store. De synes sikkert jeg er i overkant påståelig og argumenterende noen ganger, men det er de selv også Anonymous poster hash: 97eba...baa
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #19 Skrevet 26. desember 2013 Min svigermor irriterer seg over at jeg er slank og modellpen, mens hun skyr kameraet som pesten:) Så liker hun ikke at sønnen hennes som jeg er forlovet med, gjør alt som jeg ber han om å gjøre. Så er hun irritert på meg forde hun ikke får styre sønnen sin lengre, nå som jeg er sammen med han. Anonymous poster hash: 8d943...b4b
Guttaboys Skrevet 26. desember 2013 #20 Skrevet 26. desember 2013 Svigermor er pensjonert renholder, og det hender hun vasker over gulvene når hun er her. Jeg er ganske avslappet på det området, og hun tenker vel sitt om det:) Og jeg elsker at hun gjør det for oss!
Magia Skrevet 26. desember 2013 #21 Skrevet 26. desember 2013 Jeg tror de irriterer seg over at jeg er litt løsmunnet og fyrer noen ganger av noen spydigheter. Mener ikke noe vondt med det, det er liksom bare sånn jeg er skrudd sammen. Også irriterer svigermor seg over at vi drar tidlig fra selskaper for å legge guttungen. Når hennes barn var små var de med på fest og ble bare lagt et eller annet sted og slengt i baksetet på bilen sovende når de skulle hjem. Dette kan ikke vi gjøre, da gutten vår er veldig var på ting og har stort søvnbehov. Tror de irriterer seg over at jeg er litt negativ til julen også.
Magia Skrevet 26. desember 2013 #22 Skrevet 26. desember 2013 Jo, også irriterer svigermor seg over at vi ikke vil gifte oss.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #23 Skrevet 26. desember 2013 Svigermor irriterer seg over: 1. At jeg noen få ganger i året prater med svigerfar og farfar til mine barn siden han var så 'slem' og forlot henne til fordel for ei annen dame (og jeg skjønner faktisk han). 2. De få gangene mannen min og jeg reiser bort sutrer hun om det i ukesvis, for livet skal helst tilbringes innenfor husets 4 vegger og med en røyk i hånda, for hjemme er det trygt. 3. At min mann ikke får lov av meg til å prioritere henne foran sin egen familie (han er nesten aldri hjemme pga jobb/reisevei). Hun har 10 min å gå til butikken men det er jo sååå slitsomt (hun kan sykle dit på enda kortere tid og har tom handletralle), så nå kjører yngstesønnen som bor 6 mil unna att og frem minst 1 gang i uken for å lufte henne/handle. Hun er bare rett over 60 og frisk i kroppen. 4. At jeg lager nymotens og fancy mat når hun kommer. For henne er det ikke middag om det er noe annet enn kjøtt, saus og poteter til. Selv fajitas fnyser hun av. 5. At jeg har mer penger enn henne og dermed et høyere forbruk enn henne. Jeg har finere hus, klær osv enn henne. 6. At jeg kan oppføre meg som en besservisser. Jeg er akademiker, mens hun aldri utfordrer seg selv og er uten utdannelse. 7. At jeg er for direkte. Jeg vil bare være klar og tydelig slik at det ikke er rom for missforståelser. Svigerfar tror jeg ikke irriterer seg så veldig mye over meg. Det eneste han klager over er ting vi ikke har rukket å gjøre i huset enda. (Har dere ikke hengt opp lampa ennå etc) Anonymous poster hash: 9102d...b73
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #24 Skrevet 26. desember 2013 At jeg kommer så sjeldent på besøk. Sender bare mann og barn. Er ikke sånn oversosial og synes rett og slett det er kjedelig der. Får holde med vanlige sammenkomster. Anonymous poster hash: 01d4e...e4a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #25 Skrevet 26. desember 2013 Driter egentlig i hva svigermor synes om meg. Men jeg vet hun irriterer seg over at sønnen valgte å gifte seg med meg, framfor å bo hos henne resten av livet Og at : Han prioriterer meg Han støtter meg når hun oppfører seg ufyselig mot meg. At han elsker meg. At han ikke lenger vil være tjeneren hennes. Anonymous poster hash: e3212...74a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå