Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby

Lulusen

Anbefalte innlegg

Håp: Ser du kjenner livmoren. Er du førstegangs eller har du barn fra før? Jeg kjenner etter innimellom, men vet jo at det er litt for tidlig for min del.

Har bestilt ultralyd i uke 12 nå! Er så spent - og ble brått engstelig for at det ikke er noe der. :sukk: Tullehjerne.

Ja, det er umiskjennelig en kul over skambeinet som ikke har vært der før. Er førstegangsfødende, så var veldig usikker på om det virkelig gikk an å kjenne så tidlig. Men skjønner ikke hva annet det kan være?

Håper det går bra med alle her inne ❤️ Jeg ligger inne på sykehuset nå, så mange tanker. Så følte derfor for og ønske dere alle her inne lykke til, og pass godt på den lille dere har i magen ❤️

Stor klem til deg. Håper du blir tatt godt vare på <3

Jeg tror jeg er kommet over den verste bøygen når det gjelder bekymringer, og ser nå fram mot et svangerskap som ender i vanlig fødsel. Er blitt mye mer positiv etter UL, og igår feiret vi at 2 blir 3 sammen med flere av våre nærmeste venner (var ikke alle som visste det fra før av). Veldig gøy! Jeg er nesten ikke kvalm, bare litt uggen (sulten og småkvalm samtidig) innimellom, men det er absolutt ikke mye å klage over. Sover fremdeles 10-12 timer døgnet, og er generelt mye trøtt, men satser på dette gir seg etter hvert som dagene blir lysere og hcg synker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. De tar godt vare på meg. Masse smerte stillende Hehe :) håper på og kunne dra hjem snart. Men ser dårlig ut.

Trives ikke på sykehus, og føler jeg slapper mer av hjemme Hehe rart med det ^^ heldigvis har jeg mannen min med meg idag som en god støtte. :)

Håper dere andre har en kjempe fin dag ❤️ Også tenker jeg masse på dere, og håper at dere sitter med en liten baby i september ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De holder deg ikke på sykehus hvis de ikke skal gjøre noe mer der. Håper du har fått med deg nok smertestillende og får slappet av og kommet deg hjemme FrkMaria  :hug:

Jeg fikk en tårevåt start på dagen da det var litt rosa på papiret etter dobesøk. Har vært veldig nervøs hver gang jeg har vært på do i dag, men det har ikke kommet noe mer. Ikke hatt noe vondt eller mistet noen av symptomene heller så håper det kan ha vært en liten rest av noe etter at jeg har kjent masse stikkinger og strekk de siste dagene. Hva tror dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må bare tro at det går bra, Girasol! Hadde bittelitt brun utflod i går selv, ble helt kald først, men jeg vet jo godt at det er vanlig. Har ikke kommet noe mer hos meg, og håper inderlig det ikke gjør det for deg heller! Greit at det er normalt, men pokker så stressende, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De holder deg ikke på sykehus hvis de ikke skal gjøre noe mer der. Håper du har fått med deg nok smertestillende og får slappet av og kommet deg hjemme FrkMaria :hug:

Jeg fikk en tårevåt start på dagen da det var litt rosa på papiret etter dobesøk. Har vært veldig nervøs hver gang jeg har vært på do i dag, men det har ikke kommet noe mer. Ikke hatt noe vondt eller mistet noen av symptomene heller så håper det kan ha vært en liten rest av noe etter at jeg har kjent masse stikkinger og strekk de siste dagene. Hva tror dere?

Jeg har ikke fått noe blod men kjenner innimellom at det tar "skikkelig tak" i magen/livmoren.. Skjer ofte når jeg reiser meg fort eller hoster..tror det er ganske vanlig..tror det er ligamentsmerter..sto det på appen jeg har..håper at det bare er et engangstilfelle!!

Klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke noe smertestillende med meg hjem, så ligger hjemme nå vondt og med blødninger. Får bare håpe det gir seg

Har du ikke fått beskjed om å kunne ta noe smertestillende? Jeg har ikke erfaringer med utskrapning (det var det du fikk ikke sant?) men ved piller kunne en ta paracet? Ikke godt å ha det vondt i tillegg til sorgen. Fikk du ikke noe nr du kunne ringe ved spm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått beskjed om at hjertet har stoppet å slå, legen regna seg tilbake til forrige helg ut fra størrelsen.. Ikke kommet noe mer på papiret, verken rosa eller rødt.. Rart å tenke på at samtidig som jeg feira at jeg hadde 4åring i hus så mista jeg spiren i magen :sad:
Sykehuset neste uke for utskrapning dersom ingenting har skjedd før helga igjen..

Lykke til videre jenter :)  Håper dere alle sitter med vakre små babyer i armene til høsten.
Selv har jeg tatt en avgjørelse på at dersom jeg ikke treffer en ny og det er barn i sikte om to år så skal jeg igang med søskenforsøk, sønnen min fortjener en bror eller søster, og om to år er han 6 år og jeg 30 :)

Endret av EM86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd på torsdag å så på ultralyd bilde at det var 33,4 mm altså litt iver 3 cm. Å er 11+0 i dag. Å ser på svangerskaps apen at den skal være ca 6 cm denne uka;/ hvorfor var den sa så liten får 5 dager siden;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke ti vokser den seg dobbelt så stor mot slutten av uken, altså mot uke 11 så det stemmer vel det:-) fra 3 cm til 6 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke noe smertestillende med meg hjem, så ligger hjemme nå vondt og med blødninger. Får bare håpe det gir seg

Har du ikke fått beskjed om å kunne ta noe smertestillende? Jeg har ikke erfaringer med utskrapning (det var det du fikk ikke sant?) men ved piller kunne en ta paracet? Ikke godt å ha det vondt i tillegg til sorgen. Fikk du ikke noe nr du kunne ringe ved spm?

Fikk ikkebutskraping kun medisinsk, hmm fikk ingen informasjon i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EM86; så innmari urettferdig at dette skulle komme på toppen av alt det andre. Håper du har noen som kan ta litt vare på deg nå, og at du finner trøst i sønnen din, selv om han ikke skjønner hva som skjer. Ønsker også av hele mitt hjerte at han blir storebror etter hvert!

Vil ha86; hvis alt så normalt ut på UL synes jeg ikke du skal bry deg om noe som helst annet enn det. Hva som står i de appene kan du ta med en klype salt, vi er da så ulike alle sammen. Hvis babyen er frisk og utvikler seg som den skal, så er det DU som er fasiten, ikke appen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått beskjed om at hjertet har stoppet å slå, legen regna seg tilbake til forrige helg ut fra størrelsen.. Ikke kommet noe mer på papiret, verken rosa eller rødt.. Rart å tenke på at samtidig som jeg feira at jeg hadde 4åring i hus så mista jeg spiren i magen :sad:

Sykehuset neste uke for utskrapning dersom ingenting har skjedd før helga igjen..

Lykke til videre jenter :)  Håper dere alle sitter med vakre små babyer i armene til høsten.

Selv har jeg tatt en avgjørelse på at dersom jeg ikke treffer en ny og det er barn i sikte om to år så skal jeg igang med søskenforsøk, sønnen min fortjener en bror eller søster, og om to år er han 6 år og jeg 30 :)

så ufattelig trist å lese!! håper du kommer deg igjennom sorgen og at det blir et søsken etterhvert når du er klar for det  :hjertesmil:  stor klem til deg!!

Var på ultralyd på torsdag å så på ultralyd bilde at det var 33,4 mm altså litt iver 3 cm. Å er 11+0 i dag. Å ser på svangerskaps apen at den skal være ca 6 cm denne uka;/ hvorfor var den sa så liten får 5 dager siden;/

Jeg er 10+6 i dag og min app fra babyverden.no sier 33-41 mm denne uken og 41-52 mm neste uke (altså 11+0-11+6) så jeg tror du kan ta det HELT med ro! :) syns forressten den appen er koselig for du får en liten melding hver dag og også for babyen og mor fra uke til uke. Det er sånn at jeg har gledet meg litt til å gå inn å lese hver dag ;) 

Jeg har ikke tatt UL, men har ikke merket noe på kroppen som skulle være feil selv om jeg selvsagt tenker tanken innimellom. Er fortsatt småuggen selv om graden varierer en del og matlysten er fortsatt ikke helt til stede. har bare lyst på usunne ting!! uææ! :sprettoy: jaja..går seg til..kan ikke si hvor mye jeg gleder meg til å være ferdig med første trimester :) er som sagt 11+0 i morgen og da i gang med 12 uke! kan bare juble for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist å lese om dere som har mistet. Det er så tungt.. Ønsker dere lykke til videre!!

Selv har jeg så utrolig lyst til å ha en skikkelig kjæreste kveld, ut å spise på kino.. Ligger å fantaserer om TGF.. Men er så kvalm at det er lite mat som går ned og blir værst på kveldene.. Så får ta det senere.. Liksom lite vits i å ut å kjøpe mat når en ikke klarer å spise og ikke noe vits i å sitte i en kinosal om en bare vil kaste opp... Ooo, herlige graviditet... Vil bare bli ferdig med de værste ukene nå, så jeg kan begynne å leve litt igjen.

Nå er det 1,5 uke igjen til ny ul, håper så inderlig at det skal gå bra.. Har heldigvis ikke noen tegn på at det skal gå galt. Men har vært borti det og før.. Utrolig hvor en går å venter og håper.. Blir jo helt oppslukt av dette.. Men det er vel ganske vanlig, er vel ikke bare jeg som sitter å dagdrømmer :)

Endret av Mia og gullgutten!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som sliter med å få sove om kvelden? Jeg er ekstremt trøtt, som om jeg skulle ha bøtta nedpå flere sovepiller, men jeg ligger og vrir meg i timesvis :(

Jeg la meg klokka ni i kveld, og her ligger jeg våken fremdeles...

Endret av Lulle369
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til med ferden videre! Du virker som en tøff person, og håper du finner en god mann som kan gi deg søsken til den lille gutten din om ikke alt for lenge :) Det fortjener du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fortsatt ikke tegn til noe mer tull, så har senket skuldrene og jobber mot kvalmen i stedet  :fnise: I dag skal vi ha middagsgjester, og kjenner jeg gruer meg litt. Klarer nesten ikke å spise noe før jeg blir mett/kvalm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Vi er på familie vinterferie i Bergen.

I går var meg og min kjære på tidlig UL, på ultralydklinikken. Ville berre vite om allt var bra.

Vi fikk se en aktiv baby, vifte med armer og bein. Kunne se antall fingrer på eine handa... :) allt var fint med nakkefold. Hjertet slo fort. Fikk ny termin 5.sept. Så i morgen er eg i uke 12 :)

Var en tur i byen å shoppa litt mammakær i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Vi er på familie vinterferie i Bergen.

I går var meg og min kjære på tidlig UL, på ultralydklinikken. Ville berre vite om allt var bra.

Vi fikk se en aktiv baby, vifte med armer og bein. Kunne se antall fingrer på eine handa... :) allt var fint med nakkefold. Hjertet slo fort. Fikk ny termin 5.sept. Så i morgen er eg i uke 12 :)

Var en tur i byen å shoppa litt mammakær i går.

Da blir vi kanskje på sykehus på samme tid da Sharmi. Terminen vår er også ca rundt da. Så godt at nakkefolden og alt var vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blødd brunt blod igjen... Virker som det kommer hver tredje uke.., rare greier... Men nå var det litt mer enn de to andre gangene... Skrekk! Huff... Håper alt er ok der inne!!!

Plutselig slo tanken meg om at den siste uken har jeg ikke vært øm i brystene lenger heller... Blææ skal til jordmor om en uke så får se da....

Har ingen smerter da... Utenom litt strekk smerter....

Ja ja ha en fin dag alle sammen :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra, april2011mamma. Så lenge det ikke er friskt blod! Ble kjempebekymret selv da det kom litt brunt, men sier til meg selv om og om igjen at det er HELT vanlig. Begynner å tro litt på det nå. :) Kjenner flere som har spottet og til og med blødd i første trimester som har født helt friske fine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...