Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lulusen

Anbefalte innlegg

Jeg skal til legen om to uker, altså når jeg er 6+3..

Da regner jeg med at hun sender henvisning til sykehuset angående UL rundt uke 10..

Skal ha litt ekstra oppfølgning fordi jeg er vektoperert, derfor blir det UL to-tre ganger i tillegg til den ordinære rundt uke 19 :) 

 

Sist trengte jeg ikke ekstra, men hadde null tegn til at jeg var gravid utenom positiv test så jeg var på OsloAkutten (billig forresten, nå tror jeg det ligger på 300 for en UL der) å så den lille da jeg var 9+2..
Veldig godt å både se og høre :) 

Har også en AngelSound som jeg tipper jeg får brukt en del nå også, selv om det "kun" er til å få høre hjertet så er den god å ha for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babymagen kjenner du godt når den kommer over skambenet ca v hårfestet. Om du trykker litt med flat hånd fra skambenet og oppover vil du, om babymagen er kommet over benet, du vil kjenne tydelig hard mage! Litt ruglete på en måte, men som en litt hard klump! Veldig spennende når dette skjer! Hos meg kom den første lille magen i uke 19!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være tøft for dere å få så gode nyheter som spiren er samtidig som forholdet til mannen ikke fungerer! Kan ikke forestille meg hvordan det må være! Jeg sier bare stå på!

 

Er det flere enn meg som er supertørst?? Drikker liter etter liter med vann! Himmel..har aldri hatt behov for det før..jaja..ikke det verste :)

 

Ellers så har jeg begynt å føle meg pittelitt uggen..håper det holder seg i sjakk :) og er blitt sååååå trøtt! Har gått fullstendig i dvale i helgen :) må sove så mye som mulig før jobb på mandag :)

 

God lørdag til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere "nye"! Blir en bra septembergjeng :)

 

De siste dagene har jeg vært kvalmen, endelig! Kommer sikkert til å angre på det, men jeg jublet nesten høyt! Jeg har jo vært så bekymret for at noe er galt, så var godt å endelig få et symptom :) Skal på ul også på mandag, da er jeg 7+1, håper så inderlig vi får se et bankende hjerte <3

 

Jeg har også flammende hud Kjøttmeis. Men jeg er jo plaget med litt eksem og allergi ellers også, så tror kanskje jeg bare er ekstra ømfintlig nå i graviditeten. Det er ganske vanlig har jeg hørt, så kanskje du også reagerer på mat eller annet selv om du ikke har gjort det tidligere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk hendt at jeg har svidd ordentlig i øynene i det siste, ikke tenkt på at det kan ha noe med spira å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det flere enn meg som er supertørst?? Drikker liter etter liter med vann! Himmel..har aldri hatt behov for det før..jaja..ikke det verste :)

 

God lørdag til dere :)

Jeg er veldig tørst om dagen! Drikker vann hele tiden! Også har jeg bare lyst på vann å drikke, ingenting annet smaker godt! Så min dilla så langt er vann og grønne epler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Er det flere enn meg som er supertørst?? Drikker liter etter liter med vann! Himmel..har aldri hatt behov for det før..jaja..ikke det verste :)

 

God lørdag til dere :)

Jeg er veldig tørst om dagen! Drikker vann hele tiden! Også har jeg bare lyst på vann å drikke, ingenting annet smaker godt! Så min dilla så langt er vann og grønne epler :P

 

 

Heldiggris :) Ble Brownies og is som lørdagskos på meg i går :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært kjempetørst om kvelden!

 

Frk Ludvik: så spennende med ul på mandag! Kvalme er vel av de sikreste symptomer ja :) Håper det ikke blir alt for ille for din del

 

Prøvde å google det med kløe i øynene. Tydelig at det ikke er så uvanlig. Fant dette: " Noen gravide får forandringer på synet under graviditeten. Tykkelsen på hornhinnen kan øke, noe som kan føre til tåkesyn og dårlig syn i perioder og ubehag ved flere timers kontaktlinsebruk.

Typiske plager er tørrhet på øynene og dårligere nattesyn. Nærsynte kan merke at de ser dårligere på avstand om natten eller i dårlig belyste rom.

Selv om synet ikke forandrer seg, kan linsebrukere få behov for å fukte øynene med øyedråper eller gå over til å bruke briller en periode.

Dette skjer fordi formen på hornhinnen kan forandre seg i forhold til kontaktlinsene, noe som gjør at øynene kan bli irritert utover dagen.

Synet skal være tilbake til normalen cirka tre måneder etter fødselen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjedelig når det første jeg tenker når jeg våkner er at jeg gleder meg til neste helg og neste mulighet til å sove lenger. :sleeping:  :sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*  Ja, jeg vil også sove lenger..

Føler meg ufattelig trøtt om dagen, men er vel bare bra å bli vant med deg til den lille kommer...
Blir sikkert livat om morningen dersom nr. 2 er like morgenmenneske som nr. 1..
Og jeg som før var B-menneske a gitt :P  Hihi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*  Ja, jeg vil også sove lenger..

 

Føler meg ufattelig trøtt om dagen, men er vel bare bra å bli vant med deg til den lille kommer...

Blir sikkert livat om morningen dersom nr. 2 er like morgenmenneske som nr. 1..

Og jeg som før var B-menneske a gitt :P  Hihi....

Jepp, dette B-mennesket fikk sove helt til 08:20 i dag og det er veldig bra i dette huset!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

 

Det skjer så og si aldri her, de gangene det faktisk har skjedd så har guttungen vært hos mamma så jeg har fått tatt storvasken, gått på kino, spist ute med venner o.l og med da noen timer mer søvn enn ellers :)

Dagen begynner alltid før 07:15 her, men er blitt vant med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget verdens beste igår og er på mitt 3 stykke allerede :hoho:

Men ja, drikker mye vann heldigvis, har ikke merket noe andre symptomer enn kanskje litt mer trøtthet enn vanlig, vil jo nesten ha kvalme, da føler man seg sikrere på en måte, at spiren fortsatt gror og alt er i orden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hopp og sprett! Da ser det ut som jeg triller inn her da? :) Tok test idag, som var to streker på :D
Termin er sånn ca 30 september!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget verdens beste igår og er på mitt 3 stykke allerede :hoho:

Men ja, drikker mye vann heldigvis, har ikke merket noe andre symptomer enn kanskje litt mer trøtthet enn vanlig, vil jo nesten ha kvalme, da føler man seg sikrere på en måte, at spiren fortsatt gror og alt er i orden

 

Det mest merkbare symptomet er at jeg er daglig innom her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg laget verdens beste igår og er på mitt 3 stykke allerede :hoho:

Men ja, drikker mye vann heldigvis, har ikke merket noe andre symptomer enn kanskje litt mer trøtthet enn vanlig, vil jo nesten ha kvalme, da føler man seg sikrere på en måte, at spiren fortsatt gror og alt er i orden

Det mest merkbare symptomet er at jeg er daglig innom her :fnise:

Haha, jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopp og sprett! Da ser det ut som jeg triller inn her da? :) Tok test idag, som var to streker på :D

Termin er sånn ca 30 september!

 

Termin på samme dag! :) Så vidt vi fikk sneket oss inn her i september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt og kvalm :( Orker ingenting og føler meg rett og slett helt elendig :(

 

Me too... Trøtt og uggen/kvalm så å si hele tiden. Håper det gir seg snart ;-/ Merker det hjelper  litt med eplemost+farris eller med sjokomelk, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere "nye"! Blir en bra septembergjeng :)

 

De siste dagene har jeg vært kvalmen, endelig! Kommer sikkert til å angre på det, men jeg jublet nesten høyt! Jeg har jo vært så bekymret for at noe er galt, så var godt å endelig få et symptom :) Skal på ul også på mandag, da er jeg 7+1, håper så inderlig vi får se et bankende hjerte <3

 

Jeg har også flammende hud Kjøttmeis. Men jeg er jo plaget med litt eksem og allergi ellers også, så tror kanskje jeg bare er ekstra ømfintlig nå i graviditeten. Det er ganske vanlig har jeg hørt, så kanskje du også reagerer på mat eller annet selv om du ikke har gjort det tidligere..?

Jeg "gleder" meg nesten til kvalmen, jeg og. :fnise: Våknet faktisk tidlig i morges av at jeg var litt kvalm, måtte stå opp og spise noen tørre kjeks, da gikk det over. Mannen lurte på hva jeg holdt på med, var nesten stolt vettu, når jeg sa jeg var kvalm. :ler:

 

Den rødheten min er ikke eksemaktig, mer som om det bare er mer blod i huden, liksom. Men så lenge folk tydeligvis synes jeg ser fresh og nysolt ut er det heeelt greit for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Har ikke vært så aktiv her inne i det siste. Henger kanskje sammen med at energien ikke akkurat er på topp for tiden  :fnise: 7+1 i dag, og den siste uken har kvalmen kommet snikende. Ikke så ille at jeg må kaste opp, men plagsomt nok synes jeg (som aldri får omgangssyke og er fullstendig uvant med å være kvalm). Sambo har ingen medfølelse (nesten), for han mente jeg var tullete som ønsket meg symptomer for et par uker siden. Jeg er til dels enig med ham nå..

 

Ellers hyggelig å lese at flere her har vært på UL og sett bankende hjerter :) Selv skal jeg når jeg er 10+5 (eller 11+0 tror nå jeg da), så det er enda en stund å vente.

 

Nå er nyheten avslørt for nærmeste familie og det føles bra :)

 

Ønsker alle sammen en god uke. Selv gruer jeg meg til uggne timer på jobb, men man får fokusere på belønningen, enn så langt borte den foreløpig synes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Trøtt og kvalm :( Orker ingenting og føler meg rett og slett helt elendig :(

Me too... Trøtt og uggen/kvalm så å si hele tiden. Håper det gir seg snart ;-/ Merker det hjelper litt med eplemost+farris eller med sjokomelk, hehe :)

 

Samme som her det.

Jeg er trøtt,kvalm, uggen, og brekker meg flere ganger til dagen. Er ikke alltid det kommer noe da, men har alltid pose tilgjengelig i taska, sofaen, og i bilen.

Synes det er verst å gå i butikken med alle de forskjellige luktene. Har brekt meg høylutt flere ganger *flaaaaut* Fått mange rare blikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg er mer Oktober enn september jeg, sjekka terminkalulatoren og der er den mellom 1 oktober og 4! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer til alle dere "nye"! Blir en bra septembergjeng :)

 

De siste dagene har jeg vært kvalmen, endelig! Kommer sikkert til å angre på det, men jeg jublet nesten høyt! Jeg har jo vært så bekymret for at noe er galt, så var godt å endelig få et symptom :) Skal på ul også på mandag, da er jeg 7+1, håper så inderlig vi får se et bankende hjerte <3

 

Jeg har også flammende hud Kjøttmeis. Men jeg er jo plaget med litt eksem og allergi ellers også, så tror kanskje jeg bare er ekstra ømfintlig nå i graviditeten. Det er ganske vanlig har jeg hørt, så kanskje du også reagerer på mat eller annet selv om du ikke har gjort det tidligere..?

Jeg "gleder" meg nesten til kvalmen, jeg og. :fnise: Våknet faktisk tidlig i morges av at jeg var litt kvalm, måtte stå opp og spise noen tørre kjeks, da gikk det over. Mannen lurte på hva jeg holdt på med, var nesten stolt vettu, når jeg sa jeg var kvalm. :ler:

 

Den rødheten min er ikke eksemaktig, mer som om det bare er mer blod i huden, liksom. Men så lenge folk tydeligvis synes jeg ser fresh og nysolt ut er det heeelt greit for meg!

Heldig du er da! Jeg vil også være fresh! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig må man bestille ultralyd egentlig? Tenker å vente til uke 12, men er det sånn at man bør bestille i god tid? (Oslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...