EM86 Skrevet 17. januar 2014 #476 Del Skrevet 17. januar 2014 Guuud ja!! Kunne sikkert lagt meg nå å sovet til i morgen.. Hihi.. Sist testa jeg ikke positivt før en uke over IKM og var da fryktelig trøtt etter jobb fra ca 7ende uke til jeg var noen uker ut i andre trimester... Er kun 4+3 nå.. Øm i korsryggen og det stikker litt i brystene innimellom samt at jeg kjenner press mot underlivet.. Kvinnene på mamma sin side har sluppet kvalme og mye vondter så satser på at jeg er like heldig som sist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strikkedia Skrevet 17. januar 2014 #477 Del Skrevet 17. januar 2014 Da hiver jeg meg på her, i følge babyverdens terminkalkulator har jeg termin 30.september 26år, siste år bachelor, vært sammen med barnefaren i over 6 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ming82 Skrevet 17. januar 2014 #478 Del Skrevet 17. januar 2014 Trøtt og kvalm Orker ingenting og føler meg rett og slett helt elendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 17. januar 2014 #479 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg lister meg forsiktig inn her :-) denne lille spiren var alt annet enn planlagt , men det blir nok helt supert når h*n melder sin ankomst en gang i september :-) jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei, men CB viste 3+ for to uker siden så det blir vel starten av september tenker jeg. Skal på tidlig ul på mandag for å finne ut hvor langt jeg har kommet :-) er veeeeldig spent! Dette blir barn nr 3 <3 Ha en fin kveld damer :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia og gullgutten! Skrevet 17. januar 2014 #480 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg og lister meg inn her Positiv test uka her, men verken hopper i taket eller jubler før vi har hatt tidlig UL og det skal vi på 27.jan. Har mistet 3ganger på rad så er passe nervøs, men går nå på medisiner og får god oppfølging. Så vi krysser fingrene for at denne spiren klorer seg fast!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 17. januar 2014 #481 Del Skrevet 17. januar 2014 Etter to positive tester lister jeg den ene tåa inn her. Termin ut fra EL 29.09! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr Mcstuffins Skrevet 17. januar 2014 #482 Del Skrevet 17. januar 2014 Så gøy at det strømmer på med folk her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ming82 Skrevet 17. januar 2014 #483 Del Skrevet 17. januar 2014 Melder meg inn her jeg også med foreløpig termin den 25-26 september Legetime om to uker, da er jeg ca 6+2 Har ikke fått lest meg gjennom alle innleggene så vet ikke helt hva alle snakker om, men skjønner det handler mye om den lille i magen og det å fortelle det til familie Veldig naturlig det.. Hihi.. Jeg har en sønn på 4 år som er unnfanget med donor, ser ut som jeg blir alenemamma igjen om noen måneder da samboer ikke følte vi hadde et forhold lenger å det var minimalt med følelser der.. Klarer vi være venner så tror jeg likevel det går helt fint.. Krysser fingrene.. Gratulerer med lille spire og velkommen til oss Jeg blir også alenemamma, blir nok tøft, men jeg får gjøre det beste ut av det! Takk for det Hvor i dette flotte landet holder du til da? Har du barn fra før eller? Jeg bor i Trondheim, men er opprinnelig fra Stavanger Jeg har ikke barn fra, og må jo si at jeg til tider gruer meg litt til å bli alene. Er mange fine forum for kommende eller allerede aleneforeldre, prøv å skap et nettverk allerede før barnet blir født, det kan hjelpe Vær aldri redd for å spørre om det du lurer på eller dersom noen tilbyr å hjelpe til med noe, stol på deg selv, pass på deg selv under svangerskapet og når den lille er født, og til sist: sov når du kan dersom du føler deg sliten eller trøtt Spør gjerne om du lurer på noe nå, jeg har en del erfaring med lovverket og NAV og jeg var alene i 3 år med eldstemann Tusen takk Det er tusen tanker i hode på en gang her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thie88 Skrevet 17. januar 2014 #484 Del Skrevet 17. januar 2014 Er i strålende form jeg altså, tråds lite søvn pga trass 5 mnds babyen som hyler hver time sist natt. Hadde en episode her med skikkelig kvalme. Josef bæsja og jeg ble så kvalm av den bleia, sprang inn på badet, men spydde ikke.. Så tok med bæsjeposen ved utgangsdøra i gangen, men ble så kvalm av å bare se på den, så måtte legge den i fellesoppgangen utenfor. Ganske spyklar hver gang jeg så på den døra for på andre siden lå jo den posen... Det skal sies at jeg ikke ble kvalm i dag av bæsjebleien hans i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håp! Skrevet 17. januar 2014 #485 Del Skrevet 17. januar 2014 Så gøy med så mange nye! Velkommen! Vi håper alle spirer klorer seg fast og at vi slår statistikken ned i støvlene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 18. januar 2014 #486 Del Skrevet 18. januar 2014 Må si at denne graviditeten er forskjellig fra de to andre, glemmer jo helt at jeg er gravid. Håper jeg slipper et helt svangerskap med spying som med de foregående, det er så slitsomt! Alt jeg har av symptomer er overjordisk luktesans, metallsmak i munnen og ømme bryster. Håper det fortsetter slik! :-) Gratulerer til de nyankomne! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 18. januar 2014 #487 Del Skrevet 18. januar 2014 Tok en test med ukes-indikator i dag, og der sto det 2-3 Så da har hvertfall første uke etter positiv test gått etter planen Litt av og på med murringer, og av og til tendens til kvalme når jeg er sulten, ellers ikke noen symptomer å snakke om enda. Moro at så mange har fått positive tester siste uka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 18. januar 2014 #488 Del Skrevet 18. januar 2014 Akkurat samme symptomer her, girasol. Klarer fortsatt ikke helt å tro at dette virkelig er sant. Det har vært mange lange uker siden pilleslutt i oktober, men nå synes jeg det har gått kjempefort likevel, hehe. Dette er jo faktisk den første pp vi har truffet ordentlig med timingen. Vet ikke om jeg har lyst til å fortelle min venninne med termin i mai hvor raskt det gikk med oss, de slet litt og var i ferd med å søke hjelp da hun endelig ble gravid, men hun blir nok den første som får vite om det likevel. (Hun fortalte det til meg i uke 7.) Foreløpig er det bare jeg og samboeren som vet, det er litt fint å ha en sånn hemmelighet sammen. Informerer vel nærmeste familie om noen uker. Hvem har dere sagt det til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EM86 Skrevet 18. januar 2014 #489 Del Skrevet 18. januar 2014 Her vet mine to nærmeste venninner det samt svigerinna mi som jeg også har et godt forhold til.. Mamma er på ferie så vil ikke si noe før hun kommer hjem.. Pappa får vel vite det omtrent samtidig som sist, når jeg har passert 12 uker.. Har sååå lyst til å fortelle guttungen det om noen uker, han har bursdag samme dag som morsdag faller på i år, men da er jeg "kun" 7+4 så vet ikke helt.. Samboer kommer ikke til å si noe til sine før etter jeg er over i andre trimester, mest fordi vi går hvert til vårt og han vil avvente å se i tilfelle jeg mister (noe jeg nå har en følelse av at han vil siden jeg har sagt at abort er utelukka) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr Mcstuffins Skrevet 18. januar 2014 #490 Del Skrevet 18. januar 2014 Har ikke sagt det til noen. Er bare 4+5 og har brukt å vente leeeenge før vi har gjort det offentlig. Barna får nok ikke vite før det er synlig, ellers blir det sikkert en utrolig lang ventetid for dem. Gruer meg til å si det til sjefen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knertine89 Skrevet 18. januar 2014 #491 Del Skrevet 18. januar 2014 Har ikke sagt det til noen. Er bare 4+5 og har brukt å vente leeeenge før vi har gjort det offentlig. Barna får nok ikke vite før det er synlig, ellers blir det sikkert en utrolig lang ventetid for dem. Gruer meg til å si det til sjefen Hva tror du sjefen sier?? Gruer meg til å se min sjefs reaksjon... har det det ikke med å være så empatisk... har fortalt det til nærmeste leder, og ei god vennine.. men gleder meg sykt til å fortelle det til svigerforeldrene mine... de har masa lenge om små tasser... men forteller ikke noe føre uke 12, og det er sååååå lenge og vente syns jeg... har jo lyst å bare brøøøøøøle det ut :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 18. januar 2014 #492 Del Skrevet 18. januar 2014 Har heller ikke sagt det til noen enda, men tror det kommer til å bli veldig vanskelig å holde det hemmelig lenge! Spesielt fordi mange den siste tida har spurt om ikke det snart kommer noen små hos oss, og hvis de spør igjen er jeg ikke akkurat kjent for et pokerfjes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayka Skrevet 18. januar 2014 #493 Del Skrevet 18. januar 2014 Bah! I dag kom kvalmen! Ikke det,jeg er positivt overrasket da det kun har vært morgenkvalme. Med de to første har jeg vært kvalm 24/7... Men er jo første dagen med kvalme,det kan jo bli mer og mer dagene/ukene som kommer. Var i går hos legen. Jobber med stråling og har vært utsatt for det før jeg visste at jeg var gravid. Gravide + stråling er ingen god kombinasjon... Så kommer til å få ekstra oppfølging på sykehuset. Skal også vurderes for fostervannsprøve. Da er det bare å vente på brev fra sykehuset Ellers så er jeg trøøøøtt for tiden. Passer dårlig med en aktiv 4åring og en på 10mnd som gjør alt'n ikke skal gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayka Skrevet 18. januar 2014 #494 Del Skrevet 18. januar 2014 Da skal jeg til fastlegen i morgen og få henvisning til ekstra kontroll og blodfortyning. Husker ikke når jeg hadde siste mens og ikke el ble bare plutselig gravid etter litt kos i romjula. Så vi får se om ikke de kan se det når jeg skal på ekatra kontroll og få medisin Kan jeg spørre hvorfor du skal få blodfortynnende??har hatt blodpropp i hjernen som 5 åring.. legene erklærte meg grønnsak men foreldrene mine trente meg opp så er helt frisk i dag bare litt nedsatt fllelse i hele venstre side og spasmer, så da tar de ikke noe sjangser på nytt tilbakefall av blodpropp Så bra dine foreldre ikke ga opp foreldrene kjenner sine barn best Da får du vel tett oppfølging under svangerskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayka Skrevet 18. januar 2014 #495 Del Skrevet 18. januar 2014 Og ja,gratulerer til alle dere nye Ser jeg må ta meg tid til å titte innom oftere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulusen Skrevet 18. januar 2014 Forfatter #496 Del Skrevet 18. januar 2014 Drømte i natt at jeg blødde, var glad da jeg våknet opp å det bare var en drøm! Har aldri blødd i svangerskap før, men da fikk jeg kjenne på bekymringene rundt dette. Går nesten ikke an å skjule gravidmagen mer. Den er så stor! Føler livmora står i spenn, kjenner skikkelig godt at jeg er gravid! Men bare 7+5 idag. Fortsatt ikke kvalm, spiser vanvittig mye og er plaga med fordøyelsen og luft. :/ Lurer på om det er to inni der, har arvelig anlegg for tvillinger.. Fortsatt 5 uker til tidlig ultralyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77 Skrevet 18. januar 2014 #497 Del Skrevet 18. januar 2014 Så spennende da lulusen!! Kjenner du livmoren el er det "kun" oppblåst mage? Tenk om det er to små spirer!!! GØY!!Her er alt godt skjult, ingen mage, er slank fra før og trent pilates i mange år... Og der går den fine flate magen til finere stor babymage😉! Ja ja...ser jo frem til det! Alt som syntes nå er det grønne ansiktet mitt!! Er uggen som bare det😫!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 18. januar 2014 #498 Del Skrevet 18. januar 2014 Spennende, Lulusen! Her er det også tvillinger på "alle" kanter av familien, men i min generasjon er det allerede to av søskenbarna mine som har produsert tvillinger, så jeg innbiller meg at de liksom har "tatt unna" i denne omgang. Men noe helt annet, er det noen av dere som har blitt litt rødflammete i huden? Jeg føler meg så rosa i ansiktet om dagen, og det er faktisk flere som har kommentert at jeg ser "brun" ut, eller spør om jeg har tatt sol ... Det har kommet i løpet av den siste uken, mest i ansiktet, på halsen og overarmene, og jeg er vanligvis blek som et laken på denne tiden av året, så jeg tror rett og slett det må være den lille bønna inni der som gjør det. Jaja, kjekt å ikke være like avhengig av solpudder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 18. januar 2014 #499 Del Skrevet 18. januar 2014 Så spennende Lulusen! Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan vet man at det er livmora man kjenner? Klarer ikke helt å se for meg akkurat hvor den er.. Ayka: Kjipt med kvalme. Det eneste bra med det må vel være at en definitivt er gravid? Håper du får bra oppfølging ifht strålingen! Vips77: gleder meg også til å bytte ut flat mage med babymage Kjøttmeis: Har ikke blitt rødflammete. Men man blir hvertfall mer brun enn vanlig om sommeren når man er gravid pga noen hormoner. Høres ut som en fin bieffekt på blek vinterhud Noen som har opplevd å klø i øynene av å være gravid? Får av og til skikkelig kløe som om jeg er allergisk mot noe. Det har vel vart i ca 3 uker tror jeg. Klarer ikke finne noe annet som har endret seg i omgivelsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulusen Skrevet 18. januar 2014 Forfatter #500 Del Skrevet 18. januar 2014 Ja, det blir spennende det her! Samboer håper på to, han er gal! Haha! syns det holder med en om gangen jeg, men er det to så blir man jo såklart glad! Jeg vet ikke sikkert om det er livmora jeg kjenner, men ser for meg det fordi jeg føler av og til en stram og bulende følelse bak/overfor skambenet. Kan jo være luft og som jeg er plaget med, men er liksom en annerledes følelse! Er det mange som har/ skal bestille ultralyd i uke 12? Har bestilt på majorstuaklinikken når jeg er 12+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå