Gå til innhold

Har du mannlig eller kvinnelig fastlege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kvinnelig fastlege og mannlig gynekolog.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun mannlig. Kvier meg for å gå til kvinnelig lege, tenker av en eller annen grunn at de vil være litt..dømmende? Kvinne er kvinne verst. Akkurat som jeg innbiller meg at en mannlig lege (som aldri fullt ut vil forstå en kvinnes tanker) vil vise mer omsorg og forståelse.

Noen som forstår hva jeg mener?

Anonymous poster hash: 1b538...40d

Skrevet

Kun mannlig. Kvier meg for å gå til kvinnelig lege, tenker av en eller annen grunn at de vil være litt..dømmende? Kvinne er kvinne verst. Akkurat som jeg innbiller meg at en mannlig lege (som aldri fullt ut vil forstå en kvinnes tanker) vil vise mer omsorg og forståelse.

Noen som forstår hva jeg mener?

Anonymous poster hash: 1b538...40d

Slik tenker jeg også. Forstår veldig godt hva du mener.

Anonymous poster hash: ed9f4...ad1

Skrevet

Mann :-)

Skrevet

Jeg bodde på ett lite sted før å der var det kun en kvinnelig lege som selvsagt ikke tok imot flere pasienter.

Flyttet for 2 år siden men har fortsatt samme lege,som altså da er mann.

Skulle gjerne hatt en kvinne i stedet,for er visse ting som ikke tør å ta opp med mannlig lege fordi det er for flaut.

Anonymous poster hash: bbb28...3a7
Skrevet

Mannlig. Hatt han i 9 år, veldig fornøyd. Har vært hos kvinnelige leger på samme legesenter, en av de var ok, den andre vil jeg aldri til igjen. Tror ikke det kommer an på kjønnet, men personligheten.

Anonymous poster hash: 4a581...e67

Skrevet

Har verdens mest fantastiske mannlige fastlege, og supre kvinnelige gynekolog:)

Skrevet

Jeg går til legen en gang i måneden ca. og er avhengig av en god fastlege. Har hatt kvinnelig nå siden 2006, der det har vært en del (kvinnelige) vikarer, og alle har vært helt fantastiske! :) 
Måtte dessverre bytte, og har nå en mannlig, og han er like fantastisk. Kanskje litt "enklere", men det er kanskje en fordel? 

Anonymous poster hash: 22f2a...ef0
Skrevet

Kanskje har du hatt begge deler? Hva var/er du mest fornøyd med?

Jeg må bytte nå siden hun jeg har skal flytte :-(

Det er svært få kvinnelige fastleger som er ledig i området her, men jeg kvir meg litt for å velge en mann.. Aner ikke hvorfor i grunn.

Anonymous poster hash: 48567...458

Mannlig. Veldig fornøyd med ham. Han er en flink lege som jeg stoler på. Har vært hos ham mange ganger på GY, og det bryr meg ikke noen ting. Han er jo lege, og det er jobben hans å undersøke mennesker. Har vært på GY hos kvinnelige leger et par ganger, og opplever dem som litt mer hardhendte og brå...? Vet ikke om det er noe jeg bare innbiller meg, eller om det er tilfelle. Har flyttet, men reiser heller 1 time til legen enn å bytte til ny lege. Er ikke så ofte hos legen, heldigvis :)

Skrevet

Mannlig. Hatt han i 9 år, veldig fornøyd. Har vært hos kvinnelige leger på samme legesenter, en av de var ok, den andre vil jeg aldri til igjen. Tror ikke det kommer an på kjønnet, men personligheten.

Anonymous poster hash: 4a581...e67

Enig. De er forskjellige personer med hver sine personligheter og erfaringer, men de har uansett samme utdannelse i bunnen, så alle skal jo egentlig være like flinke.

Satt og lurte på hvor lenge jeg har hatt min... siden fastlegeordningen startet. Var det i 2000?

Skrevet

Mannlig og veldig fornøyd. Lyttende og flink.

Skrevet

Har hatt begge deler, har byttet pga flytting, og har vert fornøyd med begge kjønn. 

• 3 år senere...
Skrevet

Ang kvinnelige eller mannlige leger. Jeg har prøvd begge deler. Nå har jeg en mannlig lege som er bra. Jeg har tidligere hatt noen kvinnelige leger og jeg må bare si at jeg var svært misfornøyd med dem. Kvinner er tross alt veldig annerledes enn menn hva angår måter å tenke på og ikke minst problemfokusering. Kvinner er ofte "ute i space" noen ganger og de kommuniserer dårlig med menn. Etter hva jeg har lest på utallige sider i bøker og nettet så har endel kvinner vanskelig for å være ordentlig profesjonell og de har vansker med å forstå menn i enkelte situasjoner. Så igjen til det gamle kjønnsrollemønsteret som kan fortelle noe om forholdet mellom menn og kvinner generelt. Likestilling er jjeg riktignok for på alle måter, men naturen har allikevel skapt oss forskjellige og det kan vi ikke gjøre noe med. To kjønn ble skapt for å utfylle hverandre, der den ene ikke kan så mye om så kan den andre osv. Så det blir helt feil å skulle kjøre likestilling av den radikale typen. Det er helt riktig at kjønnene skal behandles likt, men man kommer ikke unna hva naturen har skapt oss til. Også hva angår leger så er det kanskje en grunn til at kvinner ofte velger kvinnelige leger og menn velger helst mannlige. Jeg har studert både psykologi og sosiologi hvor disse tingene også er nevnt.

Skrevet

Kvinnelig nå. Godt fornøyd, spessielt på grunn av at hun er så direkte.

Anonymkode: 51283...622

Skrevet

Har best erfaring med kvinnelige leger, men det er jo min "feil". Jeg er mest trygg på de og da blir det enklere å ta imot hjelpen også. Hos gynekologen griner jeg uansett, så hvilket kjønn som pirker i hufsa spiller egentlig ingen rolle. Mest komfortabel med kvinner da. Har også kvinnelig psykolog. Det hadde aldri fungert med en mann. Og fastlegen min, hun er helt fantastisk mot både meg og barna.

Anonymkode: 9c8dc...f70

Skrevet

Har en mann, fantastisk godt forhold til han:) Har alltid hatt han, og vil alltid ha han

Skrevet

Hatt to mannlige fastleger. Han første beholdt jeg selv om jeg flyttet, valgte heller å kjøre langt hver gang jeg skulle til legen. Var veldig lei meg da han pensjonerte seg, men fikk en ny hyggelig og flink lege her. Nesten like go. 

Hatt endel kvinnelige leger når jeg måtte på kontroller på kvinneklinikken etter første fødsel. Totalruptur med komplikasjoner, så var der mange ganger. De få mannlige jeg hadde der var mye bedre enn damene, menn er forsiktige noe ikke damer er. Hadde en kvinnelig lege da jeg studerte, hun hadde jeg ikke hatt som min fastlege om jeg måtte. Kan skjønne at hun var en av de få legene i nærheten som hadde ledige timer når jeg trengte en lege kjapt. 

Anonymkode: a8100...28a

Skrevet

Har en kvinnelig fastlege, en mannlig gastrolege og mannlig hudlege. Har tidligere hatt mannlige fastleger også, men det er min nåværende fastlege som er den beste. Enkel og grei å forholde seg til, hun er konkret og greier å holde to tanker samtidig. De øvrige legene jeg går jevnlig til, mister mye fortere tråden, blir derfor mye gjentakelser. 

Anonymkode: 68791...ba3

Skrevet

Jeg har hatt 2 kvinnelige. Ok. Har en mannelig nå. Han må være beste fastlegen ever ! 😃😃😃😃 Han er flink og medmenneskelig.Vi har kranglet hehe og blitt bestevenner.  Føles ut som et familiemedlem, ikke en lege som ser ned på meg

Anonymkode: d9156...cad

Skrevet

Jeg har hatt flere mannlige fastleger før jeg kom til min nåværende kvinnelige fastlege i 2009. De mannlige var greie nok, men hun jeg har nå ligger flere ligaer over de mannlige. Hun er helt fantastisk, tar seg god tid, gir seg aldri før hun finner ut hva som er feil, er lydhør og omtenksom, og jeg får som regel time dagen etter at jeg bestiller time. 

Anonymkode: 20ec3...f7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...