Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Kanskje har du hatt begge deler? Hva var/er du mest fornøyd med? Jeg må bytte nå siden hun jeg har skal flytte :-( Det er svært få kvinnelige fastleger som er ledig i området her, men jeg kvir meg litt for å velge en mann.. Aner ikke hvorfor i grunn. Anonymous poster hash: 48567...458
★julestjerne★ Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Har kvinneleg lege, fekk ho tildelt då fastlegeordninga kom og har ikkje funne grunn til å byte.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Har kvinnelig, og kommer til å tviholde på henne. Men hva som gjør om en er fornøyd/misfornøyd med en lege har vel svært lite med kjønn og gjøre. Anonymous poster hash: f8939...921
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Hatt begge deler. Hatt to damer som var flotte, en mann som var fantastisk (!!!!!!) En dame jeg skulle ønske var mammaen min, en dame som var skikkelig dritt, en ok mann, og nå en mann jeg bare har vært hos en gang...liker han ikke sånn voldsomt
Elsker livet Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Lite utvalg her, så det ble en mann. Ingen problem.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Kvinnelig. Hun er fantastisk og jeg vil aldri bytte henne bort, men jeg tror ikke det har med kjønnet å gjøre. Den forrige var skrekkelig og hadde innovertiss hun også. Jeg benytter uansett ikke fastlegen til gynekologiske undersøkelser med mindre det skulle være helt akutt, om det er det aspektet du tenker på. Anonymous poster hash: a34eb...34b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Hatt en dritt kjerring en gang, 2 helt ok menn, og nå en dame som ikke er så veldig selvsikker men helt ok likevel.. Anonymous poster hash: 98abf...b81
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Kvinnelig lege, har hatt mann men synest ikke noe om det Anonymous poster hash: 1f784...edd
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Har hatt to kvinnelige leger. Første som ikke kunne jobben sin og den jeg har nå som jeg liker kjempegodt. Anonymous poster hash: 9e817...d96
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 Kvinne, men kun fordi det ikke var ledig hos noen av de mannlige på legesenteret nærmest. Bor på landet, så hadde blitt langt unna om jeg skulle valgt et annet legesenter. Av en eller annen grunn synes jeg det stort sett er enklere å forholde seg til menn, også (og kanskje spesielt) når det gjelder intime ting... Anonymous poster hash: d338a...572
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #13 Skrevet 18. desember 2013 Har hatt en kvinnlig fastlege og den dama fikk ting unngjort, hadde alltid tid og var ikke redd for å henvise vidre. Da hun gikk av med pensjon fikk jeg en annen en som var veldig flink til å undersøke skikkelig for å finne sammensatte årsaker til ting. Så flyttet vi og fikk en som som kunne mye om litt og lite om mye, har inntrykket av at han kun ble lege fordi foreldrene ville det. Han har forøvrig gjort en fantastisk jobb med å ikke dokumentere ting i min journal og feilbehandlet meg, noe som min nye mannlige fastlege har jobbet i fire måneder med å rette opp, han er forøvrig ikke ferdig enda. Min nye lege er flink til å lytte, får frem det som er viktig, er ikke redd for å si hva han mener og hva han ikke vet så mye om. Jeg håper at han klarer å finne ut hva som er feil med meg slik at jeg kan bli frisk snart. Uansett, kjønn har lite å si. Det som er viktig er deres evne til å lytte, din evne til å formidle problemmet og deres vilje/kompetanse og innsikt i manglende kompetanse. På fastlege.no ( tror jeg) kan du lese rewies fra pasienter om forskjellige leger, det kan lønne seg å sjekke dem, samt snakke med noen av dine nærmeste om hvilke lege de har og om de er fornøyd. (ps, Karl på 55 som aldri går til legen er fornøyd med legen hvis han behandla det kuttet, mens Kari på 44 er missfornøyd hvis legen ikke finner ut at hun er i overgansalderen) Anonymous poster hash: d3db7...415
valkyrien Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 Har hatt 3 kvinnelige leger, var fornøyd med ei av de. Har hatt 4 mannlige leger, fornøyd med 2 av de.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #15 Skrevet 18. desember 2013 Har nå en super mannlig fastlege. Men jeg kommer nok til å bestille gynekologiske undersøkelser hos en kvinnelig lege på Volvat. Anonymous poster hash: 20a8d...21f
Honningmelon Skrevet 18. desember 2013 #16 Skrevet 18. desember 2013 Har hatt den samme mannlige fastlegen lenge. Syns han er veldig grei.
MammantilNurket Skrevet 18. desember 2013 #17 Skrevet 18. desember 2013 Jeg har en veldig hyggelig og flink mannlig fastlege
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #18 Skrevet 18. desember 2013 Mannlig som jeg har gått til siden jeg ble født. Mamma går til han og lillegutt går nå også til han:-) Anonymous poster hash: f6d67...787
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #19 Skrevet 18. desember 2013 Mannlig. Nærmer seg at jeg har hatt ham i 7 år. Har pga ulike skader og sykdommer samt mye flytting måttet bytte lege mange ganger. Har aldri vært borti en kvinnelig fastlege som har vært bra! Men når det er sagt er det bare to av de mannlige legene som har vært virkelig dyktige faglig i tillegg til å ha en viss form for medmenneskelighet. Har blitt feildiagnostisert flere ganger enn jeg ønsker å tenke på. Er blitt påstått å være hypokonder, at alt er bare psykisk, at det ikke feiler meg noe fysisk i det hele tatt. Viser seg at jeg har en meget konkret fysisk årsak til mine problemer (både fysisk og psykisk) som har fått store følger for meg og som kan forklare alle symptomer jeg har hatt i "alle" år. Jeg har vært borti grov feil journalføring (lege har skrevet om annen pasient i min journal), brudd på taushetsplikten. Som flere andre her sier så tror jeg ikke kjønn er avgjørende ift om en lege er dyktig eller ei, men pga mine tidligere erfaringer så foretrekker jeg tross alt mannlige leger. Jeg har lært meg at hvis en lege ikke er god nok så bytter jeg til en annen! Anonymous poster hash: 04aeb...7b0
Tjofsen Skrevet 18. desember 2013 #21 Skrevet 18. desember 2013 Har en mannlig fastlege som jeg er utrolig fornøyd med.
Jippipippi Skrevet 18. desember 2013 #22 Skrevet 18. desember 2013 En kvinnelig og tre mannlige leger. Jeg har faktisk bedre erfaring med mennene.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #23 Skrevet 18. desember 2013 Har hatt to mannlige og en kvinnelig. Vært veldig fornøyd med den ene mannlige legen. Beste legen jeg noen gang har vært hos, men han har nå gått av med pensjon. Ellers har jeg aldri vært hos den kvinnelige da det aldri var ledig tine hos henne, går ikke ofte til legen heller. Har fått tildelt en mann nå, skal dit på nyåret. Ellers har jeg hatt en mannlig jeg ikke var spesielt fornøyd med. Anonymous poster hash: 6c5d3...61f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #24 Skrevet 19. desember 2013 Mannlig fastlege, men er ofte til kvinnelige spesialister (og mannlige). Kjønn spiller ingen rolle for meg, men hvordan legen er. Liker ikke leger som duller og diller. Jeg vil at de skal være effektive, handlekraftige, direkte og gjøre det de skal, uten noe om og men. Min mannlige fastlege er jeg veldig fornøyd med, men er sjelden til han ettersom jeg forholder meg til spesialistene ved sykehuset. Anonymous poster hash: 16d35...c99 Anonymous poster hash: 16d35...c99
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #25 Skrevet 19. desember 2013 Bruker menn til alt. Har fryktelig dårlig erfaring med kvinnelige fastleger, gynekologer, psykologer, tannlege, etc. Aner ikke hvorfor, sikkert bare uheldig, men holder meg altså til menn fra nå av. Anonymous poster hash: 0f340...7a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå