Gå til innhold

Vanskelig 13 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell henne at du er nødt til å kontakte barnevernet for hjelp, og spør henne om dere ikke heller skal forsøke å få det fint sammen uten hjelp. spør henne hva hun ønsker fra deg.

spør henne hvilke løsninger hun ser.

Anonymous poster hash: 39929...86d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helge besøkende gikk bra, ungene var venner.ho flyttet da ho var ni til tolv.lederne på gruppa skal søke ho inn på noe som jeg ikke helt husker hva heter.di syns det var bedre enn bup. Ho gjør d ikke så bra på skolen å har fått beskjed om at ho r i fare for å gå ned en karakter i orden pga lekser som ikke er gjort å kommet for sent å vært borte uten dokumentasjon. Dvs at ho har vært borte uten at jeg vet d å lekser som ho lyver om.jeg skulle fått igjennom at ho flytta rett til fosterhjem den gangen, det kunne spart ho for mye.

Skrevet

Med meg til stede syns jeg ho er små frekk da ho snakker m andre voksne og barn. Vi hadde miljøarbeidere hos oss over ett år som syns jeg var flink m minste å at jeg å eldste hadde problemer.

Skrevet

Denne jenta trenger å bli sett og satt pris på. Hun trenger mange samtaler med deg som mor, der du roser henne, kan prate med henne uten å kritisere, kan se hennes gode sider og skryte av dem. osv. Hun trenger å bli fortrolig med deg, og vite at du støtter henne og er der for henne, til tross for at du har problemer selv. 

Hun er 13, med hele ungdomstiden foran seg. Hun trenger deg mer enn noensinne. Og hun reagerer med å være uhøflig, være sjalu, være ufordragelig, når hun ikke når fram og ikke blir sett på en positiv måte.

Bruk mye tid på henne nå. Gå på kafe med bare henne, bli kjent med henne på nytt. Vær åpen for den gode personen hun er, hennes gode sider, og ikke la negative ting påvirke forholdet mellom dere. Kan du gjøre det, vil det bli færre negative hendelser.

Skrevet

Hun er ikke slik uten grunn, det er samme som en baby gråter fordi det er eneste måten dem kan utrykke seg på, datteren din sin oppførsel er et utrykk at hun sliter å gjennomgår å har gjennomgått tunge ting som hun trenger hjelp til å bearbeide.

Kom barneværnet i forkjøpet og ta kontakt med dem før dem tar kontakt med deg fordi noen har sendt inn ei bekymrings melding er mitt råd.Om du selv tar kontakt er det oftere lettere å få hjelpen å ikke sitte der å føle seg stemplet som det ene å det andre fordi noen andre har tatt kontakt.

Har selv slitt psykisk i flere år å har 2 barn, har hatt oppfølging av barne og familie tjenesten med min sønn som mest sannsynlig har blitt "offer" for min sykdom å sleit seg igjennom skolefagene.

Vi har hatt kontakt med barne psykolog etter samtale med lærer der jeg å lærer ble enige.

Etter endt utredning så er det kommet frem til at han sliter veldig på skolen pågrunn av lese og skrive vansker, den dag i dag får han ekstra hjelp i 60% av fagene.

Dette hjalp på utrolig, det er som å ha et helt annet barn i hus nesten.

Skrevet

I dag har jeg snakket med bv og lederne på gruppa. Det lettet å få snakke med di så nå har vi vært glade i dag:) vet det blir mye jobb fremover altså men føles som en start nå:)

Skrevet

I dag har jeg snakket med bv og lederne på gruppa. Det lettet å få snakke med di så nå har vi vært glade i dag:) vet det blir mye jobb fremover altså men føles som en start nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...