Gå til innhold

Augustbaby :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Er førstegangsgravid, og føler meg litt blank. Har litt løst til å handle litt og litt, istedet for å ta alt på en gang :)
Hva trenger jeg til en baby som kommer i august? Med tanke på den kalde tiden etterhvert kommer? :)

Anonymous poster hash: e39e5...a23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er knapt befruktet, men du skal begynne med handlingen? Ro ned litt du. Det er langt igjen.

Anonymous poster hash: 7ddfd...6b6

Skrevet

Vent med handling til du er minst 12 uker på vei!!!

Anonymous poster hash: 6c3f9...6df
Skrevet

Du er knapt befruktet, men du skal begynne med handlingen? Ro ned litt du. Det er langt igjen. Anonymous poster hash: 7ddfd...6b6

Var det virkelig nødvendig å svare sånn ?

Anonymous poster hash: a1b06...5c4

Skrevet

Unnskyld meg, men står ingenting om at jeg skal starte handlingen akkurat nå.... Står at jeg vil handle litt og litt, og jeg liker å være forberett. Så har tenkt å skrive opp en liste over hva jeg trenger. Da er det kjekt at man får litt innspill fra andre.
Du/dere trenger ikke være frekk!

Skrevet

Bare handle så mye du vil du...ikke hør på de sure meggene over her. Jeg kjøpte inn nesten alt med en gang og syntes det var så koselig. Ha i bakhodet at ting kan gå galt da, men da må man takle det hvis det skjer.

Det viktigste er at du har det nødvendigste som klær og stellebor osv. Finnes lister over hva man trenger. Ting babyen trenger når det blir litt kaldere har du god tid til å kjøpe når babyen har kommet. Da har du kanskje en mere feeling på hva du trenger også :)

Gratulerer med bebis i magen :)

Anonymous poster hash: 6b6f6...a28
Skrevet

Gratulerer masse med graviditeten :)

Det er ingen fasit på hvordan og hva man burde handle når :)

Men når man akkurat har funnet ut at man er gravid tror man at man trenger alt mellom himmel og jord. Du har ganske god tid. Sikkert lurt å benytte sjansen til å handle litt på salg. Se litt på Finn, finne ut om dere kommer til å arve fra noen :) orientert dere, se hva andre anbefaler osv. :)

Finnes masse gode "lister" over hva man trenger. Men babyer er så forskjellige. Noen gulper hele tiden, noen har alltid lekkasjer, noen er store og vokser fort, og noen er små og vokser sakte. :)

Skrevet

Bare handle så mye du vil du...ikke hør på de sure meggene over her. Jeg kjøpte inn nesten alt med en gang og syntes det var så koselig. Ha i bakhodet at ting kan gå galt da, men da må man takle det hvis det skjer.

Det viktigste er at du har det nødvendigste som klær og stellebor osv. Finnes lister over hva man trenger. Ting babyen trenger når det blir litt kaldere har du god tid til å kjøpe når babyen har kommet. Da har du kanskje en mere feeling på hva du trenger også :)

Gratulerer med bebis i magen :)

Liste:http://www.klikk.no/foreldre/article825089.ece

Tusen takk for at dere svarte :) Setter stor pris på det! 

Vet at ting kan skje, så skal vente med handlingen til slutten av januar/begynnelsen av februar :)

Men er av den type som må være forberett, så tenkte å lage en liste over hva man trenger :D

Skrevet

Gratulerer masse med graviditeten :)

Det er ingen fasit på hvordan og hva man burde handle når :)

Men når man akkurat har funnet ut at man er gravid tror man at man trenger alt mellom himmel og jord. Du har ganske god tid. Sikkert lurt å benytte sjansen til å handle litt på salg. Se litt på Finn, finne ut om dere kommer til å arve fra noen :) orientert dere, se hva andre anbefaler osv. :)

Finnes masse gode "lister" over hva man trenger. Men babyer er så forskjellige. Noen gulper hele tiden, noen har alltid lekkasjer, noen er store og vokser fort, og noen er små og vokser sakte. :)

Hehe, ja det er akkurat slik jeg føler det :) Føler jeg må ha så mye rart. Tenkte at vis jeg laget meg en liste, så fant jeg ut hva jeg trengte å handle og hva foreldrene mine har siden jeg var liten :)

Alt er så nytt og spennende. :D

Takk!:)

Skrevet

Gratulerer! :) Skjønner at du gjerne vil begynne litt tidlig, for det første er det jo superkoselig(men kan bli enda værre for deg hvis du mister fosteret), og for det andre slipper du den store pengesummen når fødselen nærmer seg/barnet blir født.

Jeg gjorde det samme, har handlet litt tidligtidlig i svangerskapet(unisex og nøytrale farger), og tenkte at går det galt får vi kanskje et barn senere uansett og kan bruke det da.

Men det som kan være mye lurere, er å sette over en sum på en egen konto, evt ta ut penger og legge i en konvolutt i en skuff, hver måned(feks 1000kr), så har du mye å handle for når det nærmer seg :)

Anonymous poster hash: 5be71...6b6

Skrevet

Gratulerer! :) Skjønner at du gjerne vil begynne litt tidlig, for det første er det jo superkoselig(men kan bli enda værre for deg hvis du mister fosteret), og for det andre slipper du den store pengesummen når fødselen nærmer seg/barnet blir født.

Jeg gjorde det samme, har handlet litt tidligtidlig i svangerskapet(unisex og nøytrale farger), og tenkte at går det galt får vi kanskje et barn senere uansett og kan bruke det da.

Men det som kan være mye lurere, er å sette over en sum på en egen konto, evt ta ut penger og legge i en konvolutt i en skuff, hver måned(feks 1000kr), så har du mye å handle for når det nærmer seg :)

Tusen takk :)

Du det var jo faktisk kjempe lurt :D Den måten har jeg jo ikke tenkt på!

Jeg har avtalt med samboer at vi ikke skal handle før jeg er over uke 12, men hadde man satt av penger kunne man ventet til man har vært på ordinær ultralyd eller enda senere:) Det var en veldig god ide det der :D

Skrevet

Gratulerer :) jeg skal også ha augustbaby, men det blir nr 2.

Kan sikkert være lurt å handle litt varmere klær i strl 60/68. Ull er jo flott når det er kaldt. En god vognpose og ei vogn som tåler å ferdes ut i snø og slaps, selv har jeg bestemt at det blir ikke baby uten bilstolpose, det savnet jeg sist.

Av klær som babyen skal ha den allerede første tiden er jeg usikker, det kan jo enda være sommer og sol i august.

Skrevet

Gratulerer :) jeg skal også ha augustbaby, men det blir nr 2.

Kan sikkert være lurt å handle litt varmere klær i strl 60/68. Ull er jo flott når det er kaldt. En god vognpose og ei vogn som tåler å ferdes ut i snø og slaps, selv har jeg bestemt at det blir ikke baby uten bilstolpose, det savnet jeg sist.

Av klær som babyen skal ha den allerede første tiden er jeg usikker, det kan jo enda være sommer og sol i august.

Takk og gratulerer til deg også :)

Vogn skal foreldrene mine kjøpe, men der får jeg heldigvis komme med ønsker :) Men her jeg bor er det viktig at den tåler snø, slaps og slike ting som kommer med vinteren :)

Ja, har hørt at bilstolpose kan være lurt, siden ungen blir festet mer sikkert og den holder seg varm :) Vurderer å få mamma til å stikke bilstolpose i marius mønster når den tid kommer ^^ Men får se om det er best eller en vanlig bilstolpose :)

Ja, er det jeg er litt spent på.. siden været her er litt ustabilt^^

Skrevet

Ikke svar sånn da, man har lov å være ivrig og handle inn litt flr uke 12 hvis man har lyst! Hva babyen trenger av klær i august kommer jo an på været, kan jo være alt fra tropevarme til kjølig i august. Men noen bodyer får man alltid bruk for. En ull eller fleecedress og litt ullundertøy i str 3-6 mnd vil helt sikkert komme til nytte og en vinterpose til vogna vil du ogaå få bruk for.

Skrevet

Jeg fikk nr. 2 i august.

Bilstolposen er gull verdt.

Ang. Klesstørrelse har jeg gått på en "smell" da jeg tok utgangspunkt i størrelsene eldre søsken brukte ved samme alder -dette barnet har vokst mye raskere, så da ble det mer shopping på mor ;)

(I barselgruppen bruker de sju barna, som er født i løpet av elleve dager, str. 62-74 nå, så variasjonene er store).

Anonymous poster hash: c7d14...710

Skrevet

Gratulerer! Så spennende tid du går i møte. Jeg har en sommerbaby og jeg ville ha kjøpt langarmede bodyer i bomull. Alle sa at jeg burde kjøpe kortarmede, men det ble for kaldt for babyen. Ville også kjøpt endel buksedresser og slikt, mye mer praktisk enn bukse og genser. Så ville jeg prioritert ei god vogn, det er kjempeviktig. Ville også investert i et sånt rede (babynest) som babyen kan sove i. De liker å ligge trangt i begynnelsen.

Anonymous poster hash: 84764...483
Skrevet

Forstår ikke helt det med bilstolpose jeg? For ofte er det jo veldig varmt i bil og det blir jo kokvarmt inne i en slik pose, spesielt med en sommerbaby. Har en god dress på baby i bil, holder massevis.

Skrevet

Tusen takk for mange fine råd :)
Ja, syns dette er veldig spennende :D Jeg har hørt at babyen burde ha en del klær på seg, siden de er ømfintlig de første måneden. og at de burde ha på seg lue hele tiden når de er ute, selv om sommeren. Er det feil? ;p

Slik jeg har skjønt det med bilstolpose, er at det holder babyen varm uten at du må kle på babyen så mye klær, og at det er bedre sikret.
Har babyen på seg for mye klær, vil ikke beltene være godt nok festet. som kan føre til at babyen sklir ut av stolen hvis man kræsjer..
Men rett meg gjerne hvis jeg tar feil :)

Skrevet

Det høres jo logisk ut, men man må jo gjerne bære bæby ut i bilen når det er kaldt om vinteren (om man ikke har garasje), og da må man jo ha endel klær på babyen uansett:) 

En tynn lue bør man ha på babyen i begynnelsen ja:) 

Skrevet

Jeg tenker at da burde man vel ha en stol som man bærer med seg inn som er lett å koble av og på i bilen.. Men det er kun noe jeg har lest meg til på nettet :)

ahh, da må jeg huske tynn lue :D

Skrevet

Jeg har avtalt med samboer at vi ikke skal handle før jeg er over uke 12, men hadde man satt av penger kunne man ventet til man har vært på ordinær ultralyd eller enda senere:) Det var en veldig god ide det der :D

Hehe, ikke sant! Følte meg såå smart selv når jeg kom på det da vi var gravide! For da slipper man den ene store summen, men slipper samtidig å handle og oppbevare det :D

Skrevet

Hehe, ikke sant! Følte meg såå smart selv når jeg kom på det da vi var gravide! For da slipper man den ene store summen, men slipper samtidig å handle og oppbevare det :D

Det skal jeg jaggu foreslå til samboeren når han kommer hjem :D Passer egentlig fint siden vi ikke har så stor oppbevaringsplass her vi bor nå :D

Skrevet

Det høres jo logisk ut, men man må jo gjerne bære bæby ut i bilen når det er kaldt om vinteren (om man ikke har garasje), og da må man jo ha endel klær på babyen uansett:)

En tynn lue bør man ha på babyen i begynnelsen ja:)

Det er jo nettopp det som er så fint med bilstolpose! Jeg har maxi cosi sete med bilpose, setter bebis i setet inne med vanlige klær, knepper igjen posen og bærer setet med pose og bebis ut i bilen. Knepper setet på basen. Når vi kommer dit vi skal er det veldig kjekt hvis bebis har sovnet i bilen, da får han sove i setet uten at vi må kle av han masse klær, vi bare lukker opp posen. :)

Anonymous poster hash: d1995...dd3

Skrevet

Min baby klarer aldri å sove i Maxi Cosi-setet, så derfor jeg ikke ser helt behovet her. Må jo bli så varmt for den lille når man skrur opp tempen i bilen? Hvis man er alene i bilen klarer man jo ikke å knappe opp posen underveis som man kjører heller?;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...