Gå til innhold

Hadde du slått deg til ro med det svaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble det tatt CRP?Mine har fått antibiotika ved halsbetennelse.Er han ikke bedre i morra drar du til legen igjen.Anonymous poster hash: ea90a...1d9

Ja den var på 7 sa de.Anonymous poster hash: 02575...857
Prøv å gi Ibux hvis du har, er han ikke bedre i morra går dere til legen.CRP på 7 viser ikke bakterieinfeksjon, men det er ikke allte bakterier som slår ut på CRP.Få sjekket ørene også.Håper dere får sovet litt i natt. God bedring.Anonymous poster hash: ea90a...1d9

Hvilke bakterier slår ikke ut på CRP`en? Det var nytt for meg, at CRP har forsinket stigning i forhold til hvite er nå en ting men at detikke slår ut er rart. Virus derrimot gir ikke crp stigning. Anonymous poster hash: 58ad4...616

Bla bihulebetennelse slår ikkealltid ut på CRP.

Anonymous poster hash: ea90a...1d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nylig vært gjennom det samme. Turnuslegen her sendte oss hjem med hovnemmandler å ørebetennelse med høy crp å 38.9-40.2 i feber.

Endte opp med å dra på legevakta når legekontoret stengte.

Og der tok de ny crp (den hadde stecet).

De tok streptokokk test av hals å den slo ut positiv å øret så ikke så fint ut heller.

Endte opp med 10dager på penicillin.

Ikke slå deg til ro med det.

Skrevet

Nå virker han faktisk litt bedre så tenker først å se ut over ettermiddagen å se om feberen kommer tilbake.

Krysser fingrene for at han begynner å bli frisk.

Når vi var hos legen var han blank i øynene,veldig rød rundt øynene og sløvt blikk.

Det ser jeg ikke nå.

Anonymous poster hash: 02575...857
Skrevet

Ingen grunn til å stresse med paracet i 8 dager i hvert fall.. Gi det han trenger for å få sove godt! Min erfaring er at barn som får sove godt, blir friske raskere.. :)

Hvis han trenger mer en paracet tre ganger i døgnet, så gir du han ibux innimellom :)

Og som flere over sier, allmenntilstanden er det viktigste å vurdere! Får han i seg drikke?

God bedring!

Anonymous poster hash: 21d82...d9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...