Gå til innhold

Hadde du slått deg til ro med det svaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde innlegg her i går om 2 åringen min som har hatt 40 i feber i 3 dager.

De andre dagene har han kun hatt feber om ettermiddagen og kvelden,men i dag har han hatt høy feber fra han sto opp.

Så dette blir fjerde dag på rad med 40 i feber.

Var hos lege i dag (turnuslege) å fikk beskjed om at det er virus å han har halsbetennelse men at det er ingenting å gjøre med det.

Hadde dere slått dere til ro med det svaret?

Kan da ikke være bra for en så liten gutt å ha så høy feber over så mange dager.

Hadde dere gått på legevakten eller barneklinikken for å høre om de sa det samme?

Han har forresten vært syk i 8 dager nå,men "bare" 4 av dagene har han hatt feber.

Anonymous poster hash: 02575...857
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke slått meg til ro, nei. Kjemp med nebb å klør. 

Anonymous poster hash: aa444...1c1
Skrevet

Hadde tatt med han på legevakta. Ikke morsomt om han plutselig skulle fått skikkelig feberkramper :(

Anonymous poster hash: 1ec2c...c0d
Skrevet

Jeg er kjempe beskymret for han,men føler jeg ikke blir tatt seriøst.

I dag har han våknet mange ganger å skriker å skriker fordi han har så vondt i halsen.

Men det verste er jo at han hele tiden har så høy feber stakkar.

Det eneste som hjelper er paracet men det begynner å bli vel mye paracet i det siste syns jeg.

Skrevet

Ble det tatt CRP?

Mine har fått antibiotika ved halsbetennelse.

Er han ikke bedre i morra drar du til legen igjen.

Anonymous poster hash: ea90a...1d9

Skrevet

Ps noen barn har bedre effekt av Ibux enn Paracet som smertelindring og febernedsettende.

Men siden han gråter pga smerter nå, hadde jeg tatt han til legevakta i kveld.

Skrevet

Nei så absolutt ikke. Stå på, ikke gi deg!. Du har rett til å bli hørt av legen. Ønsker sønnen din en riktig god bedring.

Skrevet

Ble det tatt CRP?

Ja den var på 7 sa de.

Skrevet

Ps noen barn har bedre effekt av Ibux enn Paracet som smertelindring og febernedsettende.

Men siden han gråter pga smerter nå, hadde jeg tatt han til legevakta i kveld.

Han roet seg etter en ny paracet,men liker ikke gi 3 paracet om dagen.

Samtidig kan jeg jo heller ikke bare la han skrike av smerte så ble til at han fikk paracet å da sovnet han fort igjen.

Paracet virker godt på han,men er skeptisk til å gi han så mye som det er blitt nå.

Har jo selvsagt overholdt det som står på pakken,men føler likevel at det blir vel mye på de 8 dagene han har vært syk.

Skrevet

Ble det tatt CRP?

Ja den var på 7 sa de.

Prøv å gi Ibux hvis du har, er han ikke bedre i morra går dere til legen.

CRP på 7 viser ikke bakterieinfeksjon, men det er ikke allte bakterier som slår ut på CRP.

Få sjekket ørene også.

Håper dere får sovet litt i natt. God bedring.

Skrevet

Ps noen barn har bedre effekt av Ibux enn Paracet som smertelindring og febernedsettende.Men siden han gråter pga smerter nå, hadde jeg tatt han til legevakta i kveld.Anonymous poster hash: ea90a...1d9

Han roet seg etter en ny paracet,men liker ikke gi 3 paracet om dagen.Samtidig kan jeg jo heller ikke bare la han skrike av smerte så ble til at han fikk paracet å da sovnet han fort igjen.Paracet virker godt på han,men er skeptisk til å gi han så mye som det er blitt nå.Har jo selvsagt overholdt det som står på pakken,men føler likevel at det blir vel mye på de 8 dagene han har vært syk. Anonymous poster hash: 02575...857

Det er ikke farlig så lenge det ikke er over lang tid, 8 dager er ikke så lenge at det er farlig.

Ps du kan gi Paracet og Ibux annehver gang.

Skrevet

Paracete og Ibux kan gjøre at han er syk lengre ettersom kroppen ikke får "lov" til å drepe viruset ved å øke tempen. Jeg ville ringt til legevakten og smørt godt på! Få ungen til lege!

Lykke til og god bedring til gutten din! :)

Anonymous poster hash: eaef7...f4f
Skrevet

Ja kommer nok til å prøve å komme til på legevakten i morgen.

Skrevet

Syke barn tar du med på barneklinikken, om du bor i bergensområdet, eller andre steder med samme service.

Anonymous poster hash: 6ce22...150

Skrevet

Følg instinktet ditt sier nå jeg. Vi har fått beskjed om at jentungen på 2 hadde virus to ganger i år (dog med høyere crp enn 7). Jeg klarte ikke å slå meg til ro med det og jenta ble ikke bedre på et par dager, viste seg å være lungebetennelse begge gangene. Så jeg har blitt ganske klar på at jeg tar heller en ekstra tur eller tre til legen enn å prøve å slå meg til ro med et svar jeg ikke er komfortabel med.

Anonymous poster hash: beb98...c0d
Skrevet

Vi bor faktisk i Bergen så tar nok en tur på barneklinikken i morgen visst de syns det er alvorlig nok til at vi får komme ned.

Skrevet

Hadde det sånn med jenta vår. Var veldig syk, med høy feber lenge. Crp var ok, og vi var på legevakten gang etter gang. Til slutt Fikk vi mast oss til en henvisning til barneavdelingen ved ett annet sykehus. Ikke før de tok røntgen, fant de ut at det var stille lungebetennelse.

Stå på!!

Anonymous poster hash: a59ec...428

Skrevet

Vi har blitt avvist av både fastlege og legevakt to ganger ved så høy feber og da vi etter mye mas endelig fikk komme inn ble vi innlagt på sykehuset og det stod ikke bra til med babyen som var 2 mnd ene gangen og 5 mnd neste. Jeg ga meg ikke. Hvis du er bekymret for barnet ditt har du krav på å få barnet undersøkt. Heller en gang for mye.

Anonymous poster hash: d7f71...232

Skrevet

Er han bedre?

Skrevet

Du skriver ingen ting om almentilstanden til barnet. Får du i han flytende veske og du nevner det til legen. Er legen ikkje redd. Veske intak er det viktigaste.

Har jeg sykt barn slipper jeg til på flekke pga av min tragedie jeg har opplevd.

Anonymous poster hash: 2b8e5...825

Skrevet

Er han bedre?

Han skriker pga vomdt i halsen men ingen feber enda hvertfall.

Men den kommer ofte om kvelden da,så tør ikke helt håpe at han begynner å bli frisk enda

Skrevet

Ble det tatt CRP?

Ja den var på 7 sa de.

Prøv å gi Ibux hvis du har, er han ikke bedre i morra går dere til legen.

CRP på 7 viser ikke bakterieinfeksjon, men det er ikke allte bakterier som slår ut på CRP.

Få sjekket ørene også.

Håper dere får sovet litt i natt. God bedring.

Hvilke bakterier slår ikke ut på CRP`en? Det var nytt for meg, at CRP har forsinket stigning i forhold til hvite er nå en ting men at detikke slår ut er rart. Virus derrimot gir ikke crp stigning.

Anonymous poster hash: 58ad4...616

Skrevet

Crp er på syv er jo veeeeldig lite. Babyen min hadde høy CRP da hun ble født, og måtte på antibiotika en stund. Etter en uke på antibiotika tok de ny crp, som var på 9, og da fikk vi lov å dra hjem, fordi det var for lite til å trenge behandling. Det var ikke tegn til infeksjon lengre, men høyere crp enn 5, er jo forhøyet. 

Jeg ville krevd ny crp, for å se at den er stabil, og ikke stiger. Ved halsbetennelse vil crp de første dagene være skyhøye, men så dempe seg. Sist jeg hadde halsbetennelse (det er vel ikke forskjell på voksen og barn i dette tilfellet?), så hadde jeg 45 i crp etter ei uke med betennelsen. Fikk først sjekka det ut da, da jeg trodde det skulle gå over... Fikk antibiotika da, og ble fortalt hvordan halsbetennelse og crp fungerer. 

Jeg ville slått meg til ro med det så lenge allmenntilstanden er god (og skriking pga smerter er jo egentlig et godt tegn. Han er godt bevisst, og heller ikke utslått og sliten når han orker å skrike (og i det hele tatt KLARER å skrike med halsbetennelse)...)

Jeg synes det høres ut som RS-viruset han har fått. Små barn kan bli veldig syke av det, over lang tid, men det vil gå over! Så lenge allmenntilstanden er fin, er det bare å ta tida til hjelp. Gi litt ibux og paracet for å holde feberen i sjakk, og ibux er også betennelsesdempende, og kan derfor hjelpe på halsbetennelsen. Kanskje varm melk med honning kan hjelpe mot smertene?

Anonymous poster hash: e9338...9a5
Skrevet

Slik hadde gutten min det også, gikk på legevakten-ble sendt hjem igjen... Jeg var forbanna og dro rett til barneklinikken i Bergen, da ble det påvist streptokokker! Ikke gi deg HI, reis rett på barneklinikken og få hjelp!

Anonymous poster hash: 361a1...a80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...