Superdolly Skrevet 8. desember 2013 #51 Skrevet 8. desember 2013 Hva er det med alle? HI kjenner svigermor dere gjør ikke det. Hun vet gjennom erfaring svigermor er gjerrig og liker gjøre minst mulig og få ting servert. Dere velger å anta at HI er slel svigerdatter. Mannen til HI er enig med henne. Jeg kjenner ingen som ikke kjører annenhvert år med mormor/ morfar og farmor/ farfar. Ingen. Det er vanlig bytte på så hver sett av besteforeldre får hvert sitt år og hovedfokus. Kunne ikke drømme om å invitere svigermor med min mor hvert år min mor var her . Du er ikke sær og åpent hus er ikke normen ( spesielt ikke når det gjelder folk som ikke gir noe særlig igjen) Jøss... Da lærte jeg noe nytt i dag også. Vi feirer sammen med svigers hvert år vi. Og mannens søsken. Mine foreldre kommer annethvert år, så da er vi enda flere. Hadde de ønsket å komme hvert år, hadde min dør stått åpen. Litt pussig å gjøre "slik gjør alle det" til et argument. Har du statistikk på at ingen gjør annet enn å feire annethvert år med de ulike besteforeldrene?
Englenemine Skrevet 8. desember 2013 #52 Skrevet 8. desember 2013 Nei .... Men med tanke på svarene HI fikk hørtes det ut som alle mente felles jul var normalt og " best" med åpent hus . Derfor jeg skrev jeg ikke kjenner noen som har felles jul. Folk fåd gjøre det som passer dem best. Deg, meg og HI. Men utrolig hvor kverulende folk skulle være. Les det HI skriver . Skjønner ikke det skal være noe galt med å behandle alle likt. Hvorfor skal svigermor ha særforpleining. Takler ikke folk som tror spisse albuer og frekk oppførsel skal lønne seg. Ikke i mitt liv ivertfall .....
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #53 Skrevet 10. desember 2013 Syntes faktisk HI har gjort masse for å være imøtekommende og ta hensyn til svigermor. Når hun har sagt fra i år at de ikke ønsker å feire jul med så mange mennesker lenger, de har jo prøvd i 2 år og har da rett til å si at beklager dette passet ikke oss. Siden alle har feiret sammen de siste to årene blir det jo bare tilfeldig hvilken side de skal velge første året. Og jeg skjønner godt at de da velger de som kommer, leker med barna og hjelper til med mat og annet som skal gjøre og er med å betaler på utgiftene. Det tilsvarer en mer avslappet jul for mor og far i huset tross alt. Jeg regner med at Hi ikke sa til sin svigermor at du får seile din egen sjø. Men at de ga beskjed på en fin måte og i greit tid før jul at vi har bestemt oss for at vi ønsker å ha mindre mennesker på julaften og vil tilbake til annet hvert år så i år skal vi kun feire med den ene siden av familien og neste år så feirer vi med dere og uten dem. Siden svigermoren og de andre ikke blir sittende alene men er 5 som kan feire sammen så er det da ikke noen synd. Og dere som sier jo mer mennesker jo bedre, vel det er deres syn på hvordan julen skal være, hi og mannen hennes er tydeligvis ikke ikke av samme oppfatting og de har full rett til å legge opp til den julen de selv ønsker. Selv om HI her tydelig sier hva hun føler i forhold til svigermoren og hennes oppførsel så betyr det ikke at hun har vært slem eller uhyggelig i sin overrekkelse av informasjonen til denne damen. Siden Hi nevner at de hjelper mannens besteforeldre både med handling, snømåking og annet vil jeg tro de tar mer en sin del i forhold til å hjelpe og stille opp for familien. Anonymous poster hash: 37d80...06d Tusen takk for svar! Akkurat slik jeg føler det Det er fantastisk å glede meg til juli! Det gjorde hverken jeg eller mannen i fjor. Neste år skal vi invitere svigermor i god tid- til kaffe og gaveåpning, og så skal vi spørre om vi ikke kan spise middag der (vi bor rett ved hverandre). Sier hun nei til det så feirer vi heller med min familie. Hun skal fra nå av tvinges til å bidra for å få delta Hi Anonymous poster hash: 58fa9...e0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå