Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Barnevernsspedagog med videreutdanning i sosialt arbeid? Anonymous poster hash: fada6...98d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Det spørs hvem som har den. Anonymous poster hash: 7c337...34a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 De fleste bachelorgrader er vel en god utdannelse? Anonymous poster hash: f5dd4...813
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Jeg omgås mye velutdannede mennesker. Som min mann. Mange leger, tannleger, siv.ing osv. ser ut som om kameratene til mannen finner sine likemenn, mer enn han:( Men, misforstå meg rett, de er superhyggelige alle sammen. Det er bare det at jeg føler min utdannelse er så lite verdt, om jeg kan si det sånn, i forhold. HI Anonymous poster hash: fada6...98d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Å ha en bachelor er en utdannelse og det er godt. Jeg tror heller at du må stole på deg selv og din egen dømmekraft, og ikke la deg definere av det du tror andre mener eller setter høyt. Kanskje du skulle prøve MI på deg selv? Hilsen en annen barnevernsped. Anonymous poster hash: f5d4f...3d7
Sommerfeeling Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Lite verd? Hvordan kan en utdanning om det å verne barnets beste være dårlig? Jeg kunne tenke meg å gå samme veien, men jeg vet ikke om jeg hadde klart det.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 Jeg er også bvp, og har videreutdanning i ped. Jeg synes det er en god og nyttig utdannelse som gir mange muligheter - og dessuten er det ingen tvil om at man brenner for det man gjør, det er jo ikke lønna som trekker søkere til denne utdanningen, for å si det sånn. Jeg vurderer masterstudier for å øke inntekten noe. Synes du skal være stolt av deg selv og det du har klart! Anonymous poster hash: 8c585...079
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #9 Skrevet 5. desember 2013 Takk for svar. Selvklart har utdanningen en stor nytteverdi, og er svært viktig. Det bare kjennes ikke så vesentlig ut når du hele tiden omgås leger, med spesialistutdanninger innenfor barn f.eks, de redder liv. De redder liv, de er helter, rett og slett. Ps. jeg jobber ikke innenfor barnevernet, bare så det er nevnt. Anonymous poster hash: fada6...98d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #10 Skrevet 5. desember 2013 noen må være det og !! tenk om ingen gadd å sitte i kassa på kiwi, hvor skulle vi fått mat fra da ? Alle gjør en viktig jobb =) Anonymous poster hash: 667a2...971
Narelle Skrevet 5. desember 2013 #11 Skrevet 5. desember 2013 noen må være det og !! tenk om ingen gadd å sitte i kassa på kiwi, hvor skulle vi fått mat fra da ? Alle gjør en viktig jobb =) Anonymous poster hash: 667a2...971 Nå er det ikke kassadama på Kiwi som produserer maten, så det hadde nok godt bra. Hva er en god utdannelse da? Mitt inntrykk er at de eneste som er opptatt av slikt er de som enten ikke har eller har minimalt med utdannelse selv. Så ikke tenk på det HI.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #12 Skrevet 5. desember 2013 Ja, leger har en lang og krevende utdannelse, en av de mest krevende utdanningene som finnes her til lands. Det gjør ikke din utdanning dårlig. Den er det den er: bachelor, som er høyere utdanning. Jeg synes ikke du skal se på din egen yrkesverdi i lys av leger, men heller være stolt av valget ditt og menneskene du hjelper. Anonymous poster hash: 97708...0a8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #13 Skrevet 5. desember 2013 Leger gjør en viktig jobb og har en helt grei utdanning, men det gjør dem ikke til helter som er mer verdt enn alle andre. De bare tror det. Utdanning i seg selv er oppskrytt. Det som betyr noe er hva du bruker utdanningen til og hva du utrerrer i livet. Anonymous poster hash: 9cd2d...110
mamma_til_verdens_beste Skrevet 5. desember 2013 #14 Skrevet 5. desember 2013 ehm..... jeg synes da det var innmari ufint av #11 og nærmest kalle butikkansatte som "mindreverdige". Alle er vi jo avhengig av butikkpersonalet når vi skal ha mat i kjøleskapet vårt.Jeg synes at en Bachelorgrad er en god utdannelse uansett hva man er utdannet som.Men spørsmålet er jo hvordan man bruker utdannelsen sin, og hvordan man er som menneske...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #15 Skrevet 5. desember 2013 noen må være det og !! tenk om ingen gadd å sitte i kassa på kiwi, hvor skulle vi fått mat fra da ? Alle gjør en viktig jobb =) Anonymous poster hash: 667a2...971 Nå er det ikke kassadama på Kiwi som produserer maten, så det hadde nok godt bra. Hva er en god utdannelse da? Mitt inntrykk er at de eneste som er opptatt av slikt er de som enten ikke har eller har minimalt med utdannelse selv. Så ikke tenk på det HI. noen må være det og !! tenk om ingen gadd å sitte i kassa på kiwi, hvor skulle vi fått mat fra da ? Alle gjør en viktig jobb =) Anonymous poster hash: 667a2...971 Nå er det ikke kassadama på Kiwi som produserer maten, så det hadde nok godt bra. Hva er en god utdannelse da? Mitt inntrykk er at de eneste som er opptatt av slikt er de som enten ikke har eller har minimalt med utdannelse selv. Så ikke tenk på det HI. 'Godt bra' faktisk... Anonymous poster hash: 06652...60a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #16 Skrevet 5. desember 2013 Alle jobber er viktige, og det er bra at vi er forskjellige så alle jobber blir gjort. Når det er sagt så syns ofte vi siv.ing.-er at såkalte sosial- og samfunnsfag ikke nødvendigvis er så vanskelige å gjennomføre, derfor har de kanskje litt lavere status enn våre egne utdanninger (og tilsvarende innen realfag). Hilsen siving med ppu Anonymous poster hash: 160dc...f8f
Iiiiik Skrevet 5. desember 2013 #17 Skrevet 5. desember 2013 Jeg tror faktisk at folk som # 16 over her er i mindretall, i min omgangskrets er det i hvert fall få som mener at deres egen utdanning er bedre enn andres. Jeg er selv gift med en sivilingeniør, mens jeg har en profesjonsutdanning med "softere" karakter. Min manns studiekolleger sier ofte at de ikke hadde klart det ansvaret for andres liv og helse som jeg har. Min erfaring er at leger, jurister, tannleger, psykologer, siv ing, siviløkonomer osv som regel er veldig fornøyde med sin egen utdanning og sin egen jobb. Dette innebærer imidlertid ikke at de ser ned på dem med annen og kortere utdanning. Det kan kanskje høres sånn ut, men jeg har ikke tenkt at intensjonen deres er å si at "min utdanning er bedre enn din". Ofte tenker jeg at det ligger minst like mye hos den andre, altså i HIs tilfelle hos barnevernpedagogen - at hun føler at hun ikke er god nok og at andre derfor tillegges nedlatenhet uten at den nødvendigvis er til stede.
Iiiiik Skrevet 5. desember 2013 #18 Skrevet 5. desember 2013 Så til HI - jeg synes det er en god utdanning. Eller jeg synes det er et godt yrkesvalg hvis det passer for deg, du får utfordringer du trives med og så mye ansvar som du ønsker. Vær fornøyd med deg selv, rett opp ryggen og så vil du oppdage at andre også gir deg anerkjennelse. Hvis mange i deres omgivelse har andre typer jobber, vet de sikkert ikke hva de skal snakke om ift din jobb og da kan de oppleves som uinteresserte.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #19 Skrevet 5. desember 2013 Leger gjør en viktig jobb og har en helt grei utdanning, men det gjør dem ikke til helter som er mer verdt enn alle andre. De bare tror det.Utdanning i seg selv er oppskrytt. Det som betyr noe er hva du bruker utdanningen til og hva du utrerrer i livet. Anonymous poster hash: 9cd2d...110 Hehe, "helt grei utdanning"? Tidig du. Så det er det 13 års utdanning og kursing for å bli spesialist er altså? Helt grei? Jaja. La meg informere deg om at det er en av de vanskeligste utdannelse her til lands. Jeg tror ikke at leger tror de mer verdt enn andre, men at de er stolte av det de har prestert akademisk sett er vel riktig. Dessuten er det veldig få leger per sykepleier/vernepleier/annen helsearbeider hvilket gjør dem meget samfunnsnyttige. De fleste leger jobber langt er enn 100 %. Hilsen en som er gift med en lege. Anonymous poster hash: 97708...0a8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #20 Skrevet 5. desember 2013 Leger gjør en viktig jobb og har en helt grei utdanning, men det gjør dem ikke til helter som er mer verdt enn alle andre. De bare tror det.Utdanning i seg selv er oppskrytt. Det som betyr noe er hva du bruker utdanningen til og hva du utrerrer i livet. Anonymous poster hash: 9cd2d...110 Hehe, "helt grei utdanning"? Tidig du. Så det er det 13 års utdanning og kursing for å bli spesialist er altså? Helt grei? Jaja. La meg informere deg om at det er en av de vanskeligste utdannelse her til lands. Jeg tror ikke at leger tror de mer verdt enn andre, men at de er stolte av det de har prestert akademisk sett er vel riktig. Dessuten er det veldig få leger per sykepleier/vernepleier/annen helsearbeider hvilket gjør dem meget samfunnsnyttige. De fleste leger jobber langt er enn 100 %. Hilsen en som er gift med en lege. Anonymous poster hash: 97708...0a8 Jeg har ikke sakt noe galt om utdanningen til legene, men jeg går ikke rundt og er voldsomt imponert heller. Det sier sitt når du blir fornærmet, ikke for at jeg har sagt noe galt om utdanningen, men bare fordi jeg ikke skryter ekstra av den. Jeg sier jo at de gjør en viktig jobb. Er ikke det nok? Anonymous poster hash: 9cd2d...110
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #21 Skrevet 5. desember 2013 Leger gjør en viktig jobb og har en helt grei utdanning, men det gjør dem ikke til helter som er mer verdt enn alle andre. De bare tror det.Utdanning i seg selv er oppskrytt. Det som betyr noe er hva du bruker utdanningen til og hva du utrerrer i livet. Anonymous poster hash: 9cd2d...110 Hehe, "helt grei utdanning"? Tidig du. Så det er det 13 års utdanning og kursing for å bli spesialist er altså? Helt grei? Jaja. La meg informere deg om at det er en av de vanskeligste utdannelse her til lands. Jeg tror ikke at leger tror de mer verdt enn andre, men at de er stolte av det de har prestert akademisk sett er vel riktig. Dessuten er det veldig få leger per sykepleier/vernepleier/annen helsearbeider hvilket gjør dem meget samfunnsnyttige. De fleste leger jobber langt er enn 100 %. Hilsen en som er gift med en lege. Anonymous poster hash: 97708...0a8 Jeg har ikke sakt noe galt om utdanningen til legene, men jeg går ikke rundt og er voldsomt imponert heller. Det sier sitt når du blir fornærmet, ikke for at jeg har sagt noe galt om utdanningen, men bare fordi jeg ikke skryter ekstra av den. Jeg sier jo at de gjør en viktig jobb. Er ikke det nok? Anonymous poster hash: 9cd2d...110 Om mannen din har brukt 13 år på medisinstudiet blir jeg enda mindre imponert. Det er over dobbelt så mye som beregnet. Anonymous poster hash: 9cd2d...110
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #22 Skrevet 5. desember 2013 Barnevernsspedagog med videreutdanning i sosialt arbeid? Anonymous poster hash: fada6...98d Jeg har vel mest respekt for akademiske disipliner som jus, sosiologi, statsvitenskap, psykologi, filosofi osv. Men det er ingen dårlig utdannelse det der heller. Anonymous poster hash: eb684...e40
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #23 Skrevet 5. desember 2013 Det spørs hvem som har den. Anonymous poster hash: 7c337...34a Da sier jeg som i vannreklamen; HVORFOR det? Anonymous poster hash: eb684...e40
Virginia. Skrevet 5. desember 2013 #24 Skrevet 5. desember 2013 Leger gjør en viktig jobb og har en helt grei utdanning, men det gjør dem ikke til helter som er mer verdt enn alle andre. De bare tror det.Utdanning i seg selv er oppskrytt. Det som betyr noe er hva du bruker utdanningen til og hva du utrerrer i livet. Anonymous poster hash: 9cd2d...110 Hehe, "helt grei utdanning"? Tidig du. Så det er det 13 års utdanning og kursing for å bli spesialist er altså? Helt grei? Jaja. La meg informere deg om at det er en av de vanskeligste utdannelse her til lands. Jeg tror ikke at leger tror de mer verdt enn andre, men at de er stolte av det de har prestert akademisk sett er vel riktig. Dessuten er det veldig få leger per sykepleier/vernepleier/annen helsearbeider hvilket gjør dem meget samfunnsnyttige. De fleste leger jobber langt er enn 100 %. Hilsen en som er gift med en lege. Anonymous poster hash: 97708...0a8 Jeg har ikke sakt noe galt om utdanningen til legene, men jeg går ikke rundt og er voldsomt imponert heller. Det sier sitt når du blir fornærmet, ikke for at jeg har sagt noe galt om utdanningen, men bare fordi jeg ikke skryter ekstra av den. Jeg sier jo at de gjør en viktig jobb. Er ikke det nok? Anonymous poster hash: 9cd2d...110 Om mannen din har brukt 13 år på medisinstudiet blir jeg enda mindre imponert. Det er over dobbelt så mye som beregnet. Anonymous poster hash: 9cd2d...110 Lær deg å lese før du svarer! Med spesialisering og turnus er medisinstudiet raskt på 12- 13 år...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #25 Skrevet 5. desember 2013 Barnevernsspedagog med videreutdanning i sosialt arbeid? Anonymous poster hash: fada6...98d Jeg har vel mest respekt for akademiske disipliner som jus, sosiologi, statsvitenskap, psykologi, filosofi osv. Men det er ingen dårlig utdannelse det der heller. Anonymous poster hash: eb684...e40 Morsomt at 3 av de fagene du nevner er svært relevante for barnevernstudiet. Sosiologi, psykologi og jus var egne emner med tilhørende eksamener da jeg tok utdannelsen. Anonymous poster hash: 8c585...079
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå