Gå til innhold

Jeg gruer meg til julen... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg ville bare fortelle deg om mine barndomsminner... Min mamma var alene med fire små barn, og med en dårlig betalt jobb. Hun gruet seg også alltid til julen... Jeg har ikke annet enn herlige minner fra julen med henne og mine brødre! Vi bakte pepperkaker sammen (billig ferdig deig!) vi pyntet sammen, så julefilmer sammen, OG vi fikk noen små gaver på juleaften. Aldri noe voldsomt, men vi var heller ikke vant til å få mye ellers, så derfor var det stor stas! Det viktigste er at du gjør noe SAMMEN med barna! Kos dere! 

Forstår veldig godt at det med økonomien er en utfordring. Men jeg hadde faktisk svelget alt av stolthet her, og gått til Frelsesarmeen og fått en julepose, og et par gaver til ungene. Slik får du fristilt litt penger, til å skaffe et lite juletre også. 

Poenget mitt er, at jeg elsket julen, til tross for at vi ikke fikk som alle andre, og jeg beundrer mamma som stod på og gjorde alt hun kunne for oss! Så ikke vær lei deg! Ta i mot alt av hjelp som alle kan gi, og ha en herlig jul med barna dine... I romjula er det alltid juletrefester man kan dra på også! Vær kreativ! Stå på!  :tre:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en varm og god tråd dette ble.

Om du sender meg en pm kan jeg sende litt servietter, lys og annet småsnask til dere. Jeg håper å høre fra deg!

Barna dine er så små at de ikke legger merke til alt du savner, men jeg skjønner godt følelsen av å føle ekstra både på ensomhet og stram økonomi når høytiden nærmer seg.

Jeg blir veldig glad hvis jeg kan få bidra til at dere får en koselig jul.

Skrevet

Jeg bidrar mer enn gjerne også med gaver til guttene dine, julepynt eller til mat. Hva som måtte være best :-)

Send meg en PM så skal jeg få ordnet det denne uken!

Jeg skjønner at du syntes det er trist og ensomt uten familie rundt deg men jeg er sikker på at barna dine både nå i år og fremover kommer til å få noen gode juleopplevelser.

Det handler mest om å være sammen og om å skape gode minner :-)

Skrevet

Kjære dere alle! Jeg mente aldri å tigge eller spørre etter hjelp med innlegget. Jeg er så rørt over alle som har lyst å hjelpe. Det var fint å se at innlegget ble tatt så godt i mot. Tusen takk, alle gode sjeler :)

Anonymous poster hash: 3b94a...c87

Skrevet

Kjære dere alle! Jeg mente aldri å tigge eller spørre etter hjelp med innlegget. Jeg er så rørt over alle som har lyst å hjelpe. Det var fint å se at innlegget ble tatt så godt i mot. Tusen takk, alle gode sjeler :)Anonymous poster hash: 3b94a...c87

Jeg håper irkelig du takker ja til tilbudene du har fått :) gjør detordi du og barna dine fortjener det! Kanskje om noen år er det DU som kan hjelpe andre!

Anonymous poster hash: c2749...282

Skrevet

Kjære dere alle! Jeg mente aldri å tigge eller spørre etter hjelp med innlegget. Jeg er så rørt over alle som har lyst å hjelpe. Det var fint å se at innlegget ble tatt så godt i mot. Tusen takk, alle gode sjeler :)

Anonymous poster hash: 3b94a...c87

Jeg tror ikke det er noen som oppfatter at du tigget. Du ga oss bare en påminnelse om hvor heldige vi er som har nok til å kunne dele med oss. Det er hver sin gang å slite, på forskjellige måter, og jeg liker å tro på et samfunn hvor en håndsrekning kan gjøre en forskjell.

Jeg håper at du tar i mot noen av tilbudene i samme ånd som de ble gitt og ønsker deg en fin jul sammen med gullguttene dine.

Skrevet

Skjønte det ikke var tigging, men et ordentlig hjertesukk. Og derfor hjelper jeg med glede til:) Det hadde vært veldig hyggelig om jeg fikk lov til å bidra til at skuldrene dine kanskje senkes litt. Klem:)

Skrevet

Hvor bor du HI? Vi bor i Nord-Norge, om du og hadde bodd her skulle vi gjerne åpnet hjemmet vårt for dere! Har en samboer, og et barn fra før :) ( Men vi skal feire uten barn i år)

Oppfordrer deg å ta kontakt med Vg's julesentral jeg og! Mange sjeler der ute som feirer jul uten familie. Barna dine er så små enda, så skal ikke mye til for julestemning:) 

Anonymous poster hash: 7e908...e4f
Skrevet

Da jeg gikk på barneskolen så hadde jeg ei venninne som bodde med sin enslige mor og sine søsken. De hadde fryktelig dårlig råd. De arvet kun klær, fikk ikke lørdagsgodt og de reiste ikke på ferie, annet enn til familie i nærheten.
De hogde et tre ute som fikk stå i stua i jula, men de hadde ikke juletrelys.
Heldigvis laget ungene litt julepynt på skolen/barnehagen.

Og i tillegg så laget de masse pepperkaker de pyntet med melis og non-stop. De brukte pakkebånd og hang de litt store pepperkakene i vinduet, hang noen på treet og pyntet litt rundt om.
De laget også et pepperkakehus som fikk "æresplass" i stua.

De hadde det kjempe koselig når de laget disse pepperkakene.
Dere kan jo høre på julemusikk på f.eks Youtube mens dere baker, det er jo gratis.

Ribbe, poteter og brunsaus er jo noe av den billigste maten man kan kjøpe. Dere kan kanskje bake noen rundstykker dere kan kose dere med i romjula.
Det finnes nok kjempe mange løsninger om man tenker litt alternativt.

Husk på at veldig mange mennesker sliter med ett eller annet, de skriver bare ikke så mye om det på f.eks Facebook.

Skrevet

Send meg pm hvis du ønsker. Sender gjerne gave jeg også :-) Bor i nordnorge, hvis du bor i nærheten stiller jeg gjerne opp på andre måter også :-)

Skrevet

Kjære dere alle! Jeg mente aldri å tigge eller spørre etter hjelp med innlegget. Jeg er så rørt over alle som har lyst å hjelpe. Det var fint å se at innlegget ble tatt så godt i mot. Tusen takk, alle gode sjeler :)Anonymous poster hash: 3b94a...c87

Oppfattet det ikke som tigging, men som et hjertesukk fra en fortvilet mamma.

Send meg pm, jeg vil gjerne bidra.

Skrevet

Så utrolig rørende det er å se alle som vil hjelpe :-)

Hvis du bor i Telemark/ grenland eller noe sted i nærheten så ta gjerne kontakt med meg. Hjelper deg gjerne og skulle gjerne hatt flere venner resten av året også :-)

Et lite tips til billig juleverksted med barna dine er å kjøpe glanspapir. Der er det jo nesten bare fantadien som stopper :-)

Tror barna dine setter langt mer pris på at de gjør og lager ting sammen med mammaen sin enn dyre gaver :-)

Skrevet

jeg har brukt hele høsten på å lage ny pynt til treet mitt i år (har en visjon om heklede, hvite stjerne og pepperkaker) så jeg har sikkert pynt til 2 trær liggende i kjelleren (de siste 5 årene har jeg pyntet treet med bare klart glass og hvite perler, det settet kan du få?). har også noen serier med sånne "istapp lys" til å ha utendørs liggende som jeg ikke får brukt fordi vi ikke har stikkontakt ute på huset (enda... ordner det til sommeren) kjøper mer enn gjerne en Norgespakke, stapper den full og sender deg, HI.... bare send meg en PM med adresse.

Skrevet

Er det mange alenemødre her inne som sitter alene med barna rundt omkring i Norge i jula? Som gruer seg til julehøytiden? Kanskje vi kan lage en ny stickytråd, for de som ønsker besøk eller noen å besøke, med eller uten barn? Kanskje det er noen mammaer (eller pappaer) som sitter helt alene, fordi ungene er hos eksen? Her er huset åpent for besøk og nye venner når som helst. Vi har julemat og hygge nok til oss selv og flere :)  

Anonymous poster hash: 7efe6...c67
Skrevet

Send gjerne meg en PM også, jeg har masse julepynt jeg ikke har plass til, så om jeg får adr din kan jeg sende deg litt julepynt :)

Skrevet

Jeg sender også gjerne avgårde en liten pakke til deg og guttene dine! :-)

Om du ønsker, send meg en pm! :-)

Skrevet

Jeg har ikke noe julepynt til overs. Men jeg har laget noen pakker til barn som jeg hadde tenkt til å legge under Frelsesarmeens juletre i Oslo. Dessverre stjeles det mange pakker der, så jeg sender gledelig noen gaver til ungene dine hvis jeg får lov? Men da må du selvfølgelig sende meg PM. Også er det greit å vite ca hvor gamle ungene er.

Skrevet

Dette ble en utrolig koselig tråd. Jeg noe også i Bergen og vil gjerne få gi noe til guttene dine, så jeg hadde blitt veldig glad om du vil sende en pm til meg, gjerne med klesstørrelsene de bruker også :)

Skrevet

Oi, så hyggelig! Jeg vil nødig trenge meg på. Jeg skal nok klare meg. Det er mange år siden jeg feiret jul, så det er absolutt ikke en krise for meg å være alene. Det hadde sikkert vært verre om jeg hadde opplevd den typiske norske julefeiringen før og ikke lenger kunne det.

Anonymous poster hash: 244df...7ce

Du trenger deg ikke på!! Jeg ønsker å feire jul sammen med deg. Det er så mange som sitter alene i julen. Det skal ikke være sånn! Uansett om du er vant til å feire alene eller ikke, så tror jeg du kan ha godt av å feire sammen med noen. Tror vi kan få det veldig koselig sammen :) 

Håper virkelig du sender meg en PM om du ønsker å feire jul med oss. Skjønner om du ikke har så lyst, og da trenger du ikke sende PM. Men om du ikke vil være alene så åpner jeg mer enn gjerne hjemmet mitt for deg. Jeg bor et lite stykke fra deg, men det går tog/buss mellom oss :) 

Jeg bor sammen med samboeren min og sønnen vår. Selve julaften feirer vi hos svigers som bor like ved. De er veldig hjertlige og gode mennesker. 

Som sagt, om du har lyst, send meg PM, så kan vi se om det er noe som høres kjekt ut for deg etter vi har snakket :) 

Huff, ble rent rørt her jeg nå :) Synes det er trist at noen må feire jul alene, stort av deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...