Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #1 Skrevet 4. desember 2013 Jeg føler alle snakker om adventskalendere, baking, julepakker, tips og råd for alt mulig, hvem de skal feire jul med osv. Jeg ser jula komme snikende på melkekartonger, i butikkene, i avisene, på nett og på facebook. Folk handler julegaver, baker pepperkaker og koser seg med barna. Selv føler jeg meg ensom og lei meg hver gang jula kommer. Jeg har lite familie og venner, så gaver får jeg omtrent ingen av. Jeg sliter veldig økonomisk og kan ikke kjøpe julepynt, så mye mat eller noe ekstra kos i julen, så hjemme er det ikke så veldig jul. Jeg prøver jo alt jeg kan å være positiv i julen for barna sin del og gjøre det beste ut av høytiden. Jeg ønsker at de skal kose seg masse! Jeg har ingen egen familie rundt meg, og jeg blir lei meg av å ikke ha noen gamle, gode tradisjoner eller julefester å skulle på. Skulle ønske julen var litt mer kos og glede. Hver gang julen nærmer seg så kjenner jeg tristheten og ensomheten krype på.Bare et lite julesukk fra meg. Anonymous poster hash: 3b94a...c87
beibilykke Skrevet 4. desember 2013 #2 Skrevet 4. desember 2013 huff. dette må du snu om på!!! lag deres egne tradisjoner. kjøp ferdig pepperkakedeig på kiwi til 20kr pakka og lag i vei sammen med barna. kos dere!! stikk innom fretex å se hva de selger av julepynt.europris har også kjempe masse veldig billig julepynt som ser flott ut. eller handle på salg rett over jul, og tenk at du allerede skal klargjøre til neste jul!!
Snabeltann Skrevet 4. desember 2013 #3 Skrevet 4. desember 2013 Hvor bor du? Hvis du bor i Oslo-området, så kom til meg på juletrepynting, baking, nissebesøk og juletregange pluss masse god mat lille julaften da vel:-) Jeg har hatt det slik selv som enslig mor, men har nå familie, hus og hyggelige mennsker rundt meg. Deler gjerne det jeg har med noen.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #4 Skrevet 4. desember 2013 Jeg vet det hørtes fryktelig depresivt ut, men det er ikke slik jeg er mot barna. Pepperkaker skal vi lage og egne juletradisjoner skal jeg få til i år. Skal f.eks kose oss lillejulaften etter en tur ute og et langt bad. Smøre rundstykker, drikke kakao og kose oss sammen med en julefilm. Jeg gleder meg til det Jeg føler bare generelt en litt tristhet over julen fordi jeg kjenner meg så ensom og hodet fylles med økonomiske bekymringer. Skulle ønske jeg hadde råd til julegaver, fin julepynt, ekstra god mat og godis, juleservietter, julelys osv. Det lille jeg har kan jeg ikke bruke på slike ting, men må gå til absolutt nødvendigheter. Skulle ønske jeg hadde ei veninne jeg kunne dra på juleshopping med, eller at familien min inviterte meg på julemiddag, men jeg har ikke noen familie.Beklager at jeg blåser ut med dette nå, men det var godt å få det ut. Det lettet litt for meg nå. Håper barna får en fin jul til tross. Skal prøve mitt beste for at vi skal kose oss og at de får en fin jul Anonymous poster hash: 3b94a...c87
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #5 Skrevet 4. desember 2013 Hvor bor du? Hvis du bor i Oslo-området, så kom til meg på juletrepynting, baking, nissebesøk og juletregange pluss masse god mat lille julaften da vel:-) Jeg har hatt det slik selv som enslig mor, men har nå familie, hus og hyggelige mennsker rundt meg. Deler gjerne det jeg har med noen. Åååh, tusen takk Jeg bor nok ikke i nærheten av Oslo, men jeg syntes det var veldig hyggelig av deg å tilby. Anonymous poster hash: 3b94a...c87
Snabeltann Skrevet 4. desember 2013 #6 Skrevet 4. desember 2013 Hvor bor du? Hvis du bor i Oslo-området, så kom til meg på juletrepynting, baking, nissebesøk og juletregange pluss masse god mat lille julaften da vel:-) Jeg har hatt det slik selv som enslig mor, men har nå familie, hus og hyggelige mennsker rundt meg. Deler gjerne det jeg har med noen. Åååh, tusen takk Jeg bor nok ikke i nærheten av Oslo, men jeg syntes det var veldig hyggelig av deg å tilby. Anonymous poster hash: 3b94a...c87 Bare hyggelig :-) Ønsker deg en GOD jul :-) Du har verdens beste gaver i barna dine. Hvor gamle er de?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #7 Skrevet 4. desember 2013 Hvor bor du? Hvis du bor i Oslo-området, så kom til meg på juletrepynting, baking, nissebesøk og juletregange pluss masse god mat lille julaften da vel:-) Jeg har hatt det slik selv som enslig mor, men har nå familie, hus og hyggelige mennsker rundt meg. Deler gjerne det jeg har med noen. Åååh, tusen takk Jeg bor nok ikke i nærheten av Oslo, men jeg syntes det var veldig hyggelig av deg å tilby. Anonymous poster hash: 3b94a...c87 Bare hyggelig :-) Ønsker deg en GOD jul :-) Du har verdens beste gaver i barna dine. Hvor gamle er de? Ja, jeg har nok allerede den beste julegaven jeg kan få, og det er varme klemmer fra små lykketroll 2og 3 år gamle. Anonymous poster hash: 3b94a...c87
Snabeltann Skrevet 4. desember 2013 #8 Skrevet 4. desember 2013 Hvor bor du? Hvis du bor i Oslo-området, så kom til meg på juletrepynting, baking, nissebesøk og juletregange pluss masse god mat lille julaften da vel:-) Jeg har hatt det slik selv som enslig mor, men har nå familie, hus og hyggelige mennsker rundt meg. Deler gjerne det jeg har med noen. Åååh, tusen takk Jeg bor nok ikke i nærheten av Oslo, men jeg syntes det var veldig hyggelig av deg å tilby. Anonymous poster hash: 3b94a...c87 Bare hyggelig :-) Ønsker deg en GOD jul :-) Du har verdens beste gaver i barna dine. Hvor gamle er de? Ja, jeg har nok allerede den beste julegaven jeg kan få, og det er varme klemmer fra små lykketroll 2og 3 år gamle. Anonymous poster hash: 3b94a...c87 Gutter eller jenter? Husk at når barna er så små så betyr ikke julen og pakker all verdens. Det viktigste er å kose seg i hvedagen. Trange tider kan fort snu. Om noen år kanskje dere danser rundt et digert juletre :-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #9 Skrevet 4. desember 2013 Jeg bor i Bergen, er 27, har ingen barn og skal være alene. Jeg har ikke mye, men jeg har til pynt og mat og et lite plasttre;) Hvis noen vil, kom gjerne på besøk til meg:D Kan ikke tilby mye, men jeg lover det skal bli koselig. Skulle gjort mye for en familie å feire med Anonymous poster hash: 244df...7ce
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #10 Skrevet 4. desember 2013 Hvor bor du? Hvis du bor i Oslo-området, så kom til meg på juletrepynting, baking, nissebesøk og juletregange pluss masse god mat lille julaften da vel:-) Jeg har hatt det slik selv som enslig mor, men har nå familie, hus og hyggelige mennsker rundt meg. Deler gjerne det jeg har med noen. Åååh, tusen takk Jeg bor nok ikke i nærheten av Oslo, men jeg syntes det var veldig hyggelig av deg å tilby. Anonymous poster hash: 3b94a...c87 Bare hyggelig :-) Ønsker deg en GOD jul :-) Du har verdens beste gaver i barna dine. Hvor gamle er de? Ja, jeg har nok allerede den beste julegaven jeg kan få, og det er varme klemmer fra små lykketroll 2og 3 år gamle. Anonymous poster hash: 3b94a...c87 Gutter eller jenter? Husk at når barna er så små så betyr ikke julen og pakker all verdens. Det viktigste er å kose seg i hvedagen. Trange tider kan fort snu. Om noen år kanskje dere danser rundt et digert juletre :-) Gutter Ja, du har rett i det. Jeg vet det egentlig, men jeg klarer ikke alltid være så positiv, så takk for en påminnelse. :-) Anonymous poster hash: 3b94a...c87
Snabeltann Skrevet 4. desember 2013 #11 Skrevet 4. desember 2013 Jeg bor i Bergen, er 27, har ingen barn og skal være alene. Jeg har ikke mye, men jeg har til pynt og mat og et lite plasttre;) Hvis noen vil, kom gjerne på besøk til meg:D Kan ikke tilby mye, men jeg lover det skal bli koselig. Skulle gjort mye for en familie å feire med Anonymous poster hash: 244df...7ce har du prøvd VGs julesentralen? Mange utrolig rause familier som åpner hjemmene sine for enslige med og uten barn i julen, i hele landet.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #12 Skrevet 4. desember 2013 Jeg bor i Bergen, er 27, har ingen barn og skal være alene. Jeg har ikke mye, men jeg har til pynt og mat og et lite plasttre;) Hvis noen vil, kom gjerne på besøk til meg:D Kan ikke tilby mye, men jeg lover det skal bli koselig. Skulle gjort mye for en familie å feire med Anonymous poster hash: 244df...7ce Vil du feire jul med oss? :-) Send meg en PM, så snakker vi litt der Anonymous poster hash: 1c60b...8de
mrsrogaland. Skrevet 4. desember 2013 #13 Skrevet 4. desember 2013 Skulle selvsagt ikke signere anonymt. Du må gjerne feire jul med oss, anonym
Snabeltann Skrevet 4. desember 2013 #14 Skrevet 4. desember 2013 Hvor bor du? Hvis du bor i Oslo-området, så kom til meg på juletrepynting, baking, nissebesøk og juletregange pluss masse god mat lille julaften da vel:-) Jeg har hatt det slik selv som enslig mor, men har nå familie, hus og hyggelige mennsker rundt meg. Deler gjerne det jeg har med noen. Åååh, tusen takk Jeg bor nok ikke i nærheten av Oslo, men jeg syntes det var veldig hyggelig av deg å tilby. Anonymous poster hash: 3b94a...c87 Bare hyggelig :-) Ønsker deg en GOD jul :-) Du har verdens beste gaver i barna dine. Hvor gamle er de? Ja, jeg har nok allerede den beste julegaven jeg kan få, og det er varme klemmer fra små lykketroll 2og 3 år gamle. Anonymous poster hash: 3b94a...c87 Gutter eller jenter? Husk at når barna er så små så betyr ikke julen og pakker all verdens. Det viktigste er å kose seg i hvedagen. Trange tider kan fort snu. Om noen år kanskje dere danser rundt et digert juletre :-) Gutter Ja, du har rett i det. Jeg vet det egentlig, men jeg klarer ikke alltid være så positiv, så takk for en påminnelse. :-) Anonymous poster hash: 3b94a...c87 Hvor bor du? Hvis du bor i Oslo-området, så kom til meg på juletrepynting, baking, nissebesøk og juletregange pluss masse god mat lille julaften da vel:-) Jeg har hatt det slik selv som enslig mor, men har nå familie, hus og hyggelige mennsker rundt meg. Deler gjerne det jeg har med noen. Åååh, tusen takk Jeg bor nok ikke i nærheten av Oslo, men jeg syntes det var veldig hyggelig av deg å tilby. Anonymous poster hash: 3b94a...c87 Bare hyggelig :-) Ønsker deg en GOD jul :-) Du har verdens beste gaver i barna dine. Hvor gamle er de? Ja, jeg har nok allerede den beste julegaven jeg kan få, og det er varme klemmer fra små lykketroll 2og 3 år gamle. Anonymous poster hash: 3b94a...c87 Gutter eller jenter? Husk at når barna er så små så betyr ikke julen og pakker all verdens. Det viktigste er å kose seg i hvedagen. Trange tider kan fort snu. Om noen år kanskje dere danser rundt et digert juletre :-) Gutter Ja, du har rett i det. Jeg vet det egentlig, men jeg klarer ikke alltid være så positiv, så takk for en påminnelse. :-) Anonymous poster hash: 3b94a...c87 Jeg har en brannmann sam-bil, en scooby doo-bil, Cars-puslespill og "min første lotto"-spill. Uåpnet i eske. Jeg sender gjerne til guttene dine hvis noe av det faller i smak.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #15 Skrevet 4. desember 2013 Oi, så hyggelig! Jeg vil nødig trenge meg på. Jeg skal nok klare meg. Det er mange år siden jeg feiret jul, så det er absolutt ikke en krise for meg å være alene. Det hadde sikkert vært verre om jeg hadde opplevd den typiske norske julefeiringen før og ikke lenger kunne det. Anonymous poster hash: 244df...7ce
mrsrogaland. Skrevet 4. desember 2013 #16 Skrevet 4. desember 2013 Oi, så hyggelig! Jeg vil nødig trenge meg på. Jeg skal nok klare meg. Det er mange år siden jeg feiret jul, så det er absolutt ikke en krise for meg å være alene. Det hadde sikkert vært verre om jeg hadde opplevd den typiske norske julefeiringen før og ikke lenger kunne det. Anonymous poster hash: 244df...7ce Du trenger deg ikke på!! Jeg ønsker å feire jul sammen med deg. Det er så mange som sitter alene i julen. Det skal ikke være sånn! Uansett om du er vant til å feire alene eller ikke, så tror jeg du kan ha godt av å feire sammen med noen. Tror vi kan få det veldig koselig sammen Håper virkelig du sender meg en PM om du ønsker å feire jul med oss. Skjønner om du ikke har så lyst, og da trenger du ikke sende PM. Men om du ikke vil være alene så åpner jeg mer enn gjerne hjemmet mitt for deg. Jeg bor et lite stykke fra deg, men det går tog/buss mellom oss Jeg bor sammen med samboeren min og sønnen vår. Selve julaften feirer vi hos svigers som bor like ved. De er veldig hjertlige og gode mennesker. Som sagt, om du har lyst, send meg PM, så kan vi se om det er noe som høres kjekt ut for deg etter vi har snakket
calalalala Skrevet 4. desember 2013 #17 Skrevet 4. desember 2013 HI, send meg en melding med navn og adresse så skal jeg også sende noe smått til guttene dine når jeg kommer hjem til uka :-) Skulle levert personlig, men jeg bor utenfor Oslo.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #18 Skrevet 4. desember 2013 Takk for at dere er så gode og mange oppmuntrende svar Anonymous poster hash: 3b94a...c87
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #19 Skrevet 4. desember 2013 Takk for at dere er så gode og mange oppmuntrende svar Anonymous poster hash: 3b94a...c87 Bruk vg sin julesentral. Kanskje du finner noen å feire med. Evt noen å dra på romjulsbesøk. Vi bor utenfor Oslo. Har fullt hus på julaften men tar gjerne mot gjester med eller uten barn i romjula Bruk julegavetrådn øverst om det er trangt med gaver til liten og stor. Hva med en julemateske fra Frelsesarmeen? Håper dere får en god jul. Klem. Anonymous poster hash: 7efe6...c67
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #20 Skrevet 4. desember 2013 Hei. Jeg er vokst opp i ditt hjem. Morn min var alene, lite familie og veldig dårlig råd. Husker ikke annet enn at jula var koselig jeg! Selv om hun pga økonomi ett år måtte sende oss til faren vår selv om det ikke var hans tur kan jeg ikke huske annet enn hygge og kos. Julegaver fikk vi aldri av henne, vi valgte heller litt bedre mat. Ribbe er billig. Jeg er sikker på barna merker jula er noe spesielt, med ekstra ro uansett hva du tror Kjøp ribbe julaften og gå i kirken, det gir litt julestemning og kos deg masse med barna <3 Anonymous poster hash: 8c417...42e
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #21 Skrevet 4. desember 2013 Ta kontakt med Frelsesarmeen eller andre og hør om å få en juleeske med mat og diverse! Meld deg inn i kjøp og salg gruppene på Facebook, mange gir bort gratis julepynt. Sett inn ett innlegg selv om at du ønsker julepynt, jeg er sikker på at det kommer henvendelser! Barna er små så her kan du lage egne tradisjoner. Det finnes mange juletrefester for barn nå før og rett etter jul. Ta med ungene på disse! Feks på bedehus, forsamlingshus, det er turnstevner i idrettshaller. Det er gratis, hyggelig og barna får som regel kakemann og mandarin Viss du sier hvor du bor kanvi hjelpe å finne ulike arrangement og tips! Går ungene i barnehage? Ofte lager de ting som de pakker inn til foreldrene! Verdens hyggeligste gaver!!! Ribbe og kalkun er billig mat. Anonymous poster hash: 5e73b...713
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #22 Skrevet 4. desember 2013 Se på vg julesentral. Tør å ta kontakt! Da blir dere invitert på julaften, de blir en anderledes dag, dere får god mat og hyggelig stemning og kanskje venner for livet! Anonymous poster hash: 5e73b...713
Sarabi* Skrevet 4. desember 2013 #23 Skrevet 4. desember 2013 HI - send meg gjerne adressen din så skal jeg hjelpe deg litt:)
Ziva Skrevet 4. desember 2013 #24 Skrevet 4. desember 2013 Kjære anonyme. Ser at du har fått mange fine tilbud om gaver til dine barn. Er kanskje noen som har mulighet til å sende deg en liten julegave også. Jeg vil gjerne bidra med en liten "matpakke" Send meg pm. Klem
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #25 Skrevet 4. desember 2013 Julepynt kan dere fint lage selv! Du kan tegne nisser og stjerner og juletrær som ungene kan fargelegge. Så klipper du dem ut og henger opp:-) Anonymous poster hash: 8a1db...921
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå