Gå til innhold

Dagens beste fra barnemunn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

6åringen min (som da var 5 år ) ble med meg en dag jeg skulle stelle litt på graven til min far og mens jeg graver i jorda for å sette ned noen nye blomster kommer det fra 6 åringen: dette er litt kjedelig, si i fra nå du kommer til skjelettet da...  

hahaha!! :laugh:

Anonymous poster hash: 94d43...aee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6åringen min (som da var 5 år ) ble med meg en dag jeg skulle stelle litt på graven til min far og mens jeg graver i jorda for å sette ned noen nye blomster kommer det fra 6 åringen: dette er litt kjedelig, si i fra nå du kommer til skjelettet da...

Hahahahhahaha <3

Skrevet

Min 3,5 år gamle sønn ved leggestunden tidligere denne uken.

Har lest, snakket, kost oss. Han seeeer lenge på meg og sier med et lite smil: Mamma. Du ser ut som en potet.

(Thanks!)

Anonymous poster hash: 773ab...001

Leeeer og leeeeer. Dagens beste latter så langt.

Sønnen til en venninne ville alltid gå bak mora. Etter en tid spurte hun hvorfor. Svaret gav henne ikke selvtillit.

Fordi rumpa di er så rar når du går. Den rister liksom. Det gjør ikke rumpa til mamman til Jonas.

Hun visste ikke hva hun skulle si og var heller ikke imponert over at sønnen på 7 alt nå studerte damerumper.

Anonymous poster hash: 08b17...23f

Skrevet

Dattera mi sa da hun nettopp hadde begynt å snakke "ordentlig".....

Hun har hatt forståelsen for at gamle epleskrotter og mat skal kastes i søpla for eksempel.. Og hun var fortsatt så liten at hun kalte alle for "han"...

Vi dro en tur på besøk til min oldemor (hennes tippoldemor), og da hun så henne så sa hun "HAN er gammel .. Må kaste søpla !!! "

eeeh trudde jeg skulle dø, men tror faktisk ikke hun hørte det stakkars......

Anonymous poster hash: d4d2e...3ef
Skrevet

Min 4 årige nevø gikk å funderte her en dag.. Og så sa han plutselig "åh, tente, nå har jeg vært 4 år lenge altså! Helt til Oslo faktisk!" Vi bor i trøndelag og har vært på en del bilturer med de :P

Anonymous poster hash: 8fec4...8f5

Skrevet

Her hjemme har vår lille engel på snart 2 funnet ut at ikke alt vi voksne sier har like mye substans. så når det blir nok prat, kommer hun bort til oss, ser strengt på oss og sier: "bla bla bla!!"

Skrevet

Datra mi på 4år syngte på `en og to og tre indianere` så begynte hun og spørre om hvorfor alle hadde fjær på hodet. Sa bare at sånn hadde de indianerene. Så syngte hun videre (hun satt i badekaret).

Når hun kom til siste verset og der de skjøt den store bamsen så spurte jeg henne `hva gjorde de etter de hadde skutt den store bamsen ` Jo, svarte hun. De skjøt den store lilla bamsen og så samlet de alle fjærne og tok de med seg hjem....

Mulig det bare er meg som synes det var morsomt ;) Men jeg lo iallefall godt :)

Syngte? Really? Sang vel heller.

Anonymous poster hash: d794c...d68

Nei, hun SYNGTE! Really, faktisk!

Lærer du ungene dine at feil verbbøying er greit også? "Det heter syngte, jenta mi, for det har mamma bestemt".

Anonymous poster hash: b6f8e...fce

Nettopp!

Skrevet

Sønnen på 4 når jeg, jublende glad, sa jeg hadde kommet inn på sykepleierskolen; "Kom du ikke inn på legeskolen?"

:P

Skrevet

Sønnen min var fire år og jeg leste boka Johannes Jensen og kjærligheten for hm. De leker gjemsel i den boka og sønnen min avbrøt lesingen:

"De gjør det feil! De må si 'den som ikke har gjemt seg nå, den skal bankes gul og blå!'

(Nei, han har ikke lært det av meg!)

Skrevet

Sønnen min på snart tre satt og dagdrømte litt om julen i dag, før han skulle legge seg.

"Jeg tror nissen strikker genser til meg".

Kjenner jeg skulle ønske jeg kunne strikke nå ;)

Skrevet

Han sa forresten også at "om du ikke oppførercdeg, mamma, så må politiet komme og stjele deg".

Jeg hadde glemt en lekebil i jakkelommen. Det var visst ikke ok.

Skrevet

Hahahaha! :) fantastisk !

Min datter ville grave opp oldemor for å se på henne. Hadde glemt hvordan hun så ut :/

Skrevet

Mi på 2,5 hadde en god en i barnehagen her en dag. Hun lekte med en gutt på samme alder som er veldig opptatt av Kaptein Sabeltann. Vi har aldri sett det, så hu mi vet ikke helt hva det går ut på. De lekte de var sjørøvere i en båt og gutten ropte ut: jeg er Langemann! Jenta mi kikket litt på han og bestemte seg for å leke med: jeg er Langedame! :) Det skal sies at hun er veldig opptatt av kjønn for tiden...

Anonymous poster hash: f2f41...eae
Skrevet

Dattera mi sa da hun nettopp hadde begynt å snakke "ordentlig".....

Hun har hatt forståelsen for at gamle epleskrotter og mat skal kastes i søpla for eksempel.. Og hun var fortsatt så liten at hun kalte alle for "han"...

Vi dro en tur på besøk til min oldemor (hennes tippoldemor), og da hun så henne så sa hun "HAN er gammel .. Må kaste søpla !!! "

eeeh trudde jeg skulle dø, men tror faktisk ikke hun hørte det stakkars......

Anonymous poster hash: d4d2e...3ef

haha! Sønnen min hadde en lignende i samme fasen. Vi hadde sikkert sagt "ikke spis den, den er gammel", eller noe, for plutselig sa han at "vi kan ikke spise oldefar, for han er blitt gammel".
Skrevet

Hos oss kom alltid isbilen veldig sent på kvelden, så 3 åringen hadde alltid lagt seg når jeg skulle kjøpe is.

Så kom sommerferien, og han kunne være lengre oppe. Han skulle endelig få være med

Når vi kom inn igjen etter å ha kjøpt is sier han med stjerner i øynene: tenk at isbilen virkelig finns

Anonymous poster hash: 3d9be...153

Skrevet

Afrika/ midtøsten? Er du lærer?

Anonymous poster hash: 4f32d...d66

Ja, Egypt ligger i Nordøst-Afrika. Når man skal forklare en verdensdel for en klasse med 7-8 åringer er det lurt å bruke en referanse de har fra før, altså kontinentet Afrika, så forklare nærmere hvor Egypt ligger.

Ja, jeg er lærer.

Anonymous poster hash: 29b0c...5ee

Er du HI?

Anonymous poster hash: d21df...a00

Skrevet

A propos rasisme; Min venninne spurte sin sønn om den nye gutten i klassen kunne norsk. Han så uforstående på henne og svarte: klart han kan norsk fordi om han er brun!

Min lille ramp på 4 år kommer med en kontinuerlig strøm av gullkorn, kommentarer rundt kjønnshår er jo alltid stas. "Mamma du har skjegg på tissen du" og "du har skjegg der (under armene) men pappa har det i ansiktet han" (litt stubber altså..)

Anonymous poster hash: 71329...083
Skrevet

Snakket om hvordan vi håpet at fremtiden vår ville bli sammen med ungene for noen dager siden.. Barna sier hva de vil jobbe som, barn, hus osv. Så sier lille rampejenta på fire : - Jeg skal bli fotballspiller,lærer, og jeg skal bo i dannmark og jeg skal få sånn ca fjorten barn tror jeg. Jeg vil nesten bare ha jenter, men jeg vil jo ha noen gutter også,da. Guttene mine skal hete Ali eller Mohammed, for det er det så mange i barnehagen som heter! :D

Skrevet

Hørt på Kreta i august: "Se pappa, en KJEMPESVÆR ananas"

" Nei gutten min, det er et palmetre" ;-P 

Anonymous poster hash: 63705...df3
Skrevet

Snakket om hvordan vi håpet at fremtiden vår ville bli sammen med ungene for noen dager siden.. Barna sier hva de vil jobbe som, barn, hus osv. Så sier lille rampejenta på fire : - Jeg skal bli fotballspiller,lærer, og jeg skal bo i dannmark og jeg skal få sånn ca fjorten barn tror jeg. Jeg vil nesten bare ha jenter, men jeg vil jo ha noen gutter også,da. Guttene mine skal hete Ali eller Mohammed, for det er det så mange i barnehagen som heter! :D

Huff :(

Anonymous poster hash: 3ac17...81d

Skrevet

Huff :(

Anonymous poster hash: 3ac17...81d

Huff???

Anonymous poster hash: 659d8...141

Skrevet

Afrika/ midtøsten? Er du lærer?

Anonymous poster hash: 4f32d...d66

Ja, Egypt ligger i Nordøst-Afrika. Når man skal forklare en verdensdel for en klasse med 7-8 åringer er det lurt å bruke en referanse de har fra før, altså kontinentet Afrika, så forklare nærmere hvor Egypt ligger.

Ja, jeg er lærer.

Er du HI?

Anonymous poster hash: d21df...a00

Ja

Skrevet

For et par dager siden kom guttungen med en fin en. Vi hadde nettop hengt opp adventskalenderen. Gutten snakket ivrig om pakkene og om når han skulle åpne de. Vi sa at nissen hadde bestemt at han skulle få åpne en pakke hver dag, og at nissen var så snill når han kom med pakker til gutten.

Da smeller det fra mister 3 år: det er ikke julenissen som har ordnet pakkene, det er mamma!

Herregud som vi lo:-D

Anonymous poster hash: c4e56...c39

Skrevet

Hahaha, mange herlige gullkorn!

Sønnen min på fire hadde en her om dagen:

Hver dag kjører vi forbi et sted der en del romfolk har slått seg ned og laget en camp. Har aldri selv kommentert det for han, men han har nok likevel snappet opp ordet romfolk.

Vi kjører forbi en kveld, det er mørkt og romfolket har tent bål. Han utbryter "se mamma! Romvesene griller pølser!"

Anonymous poster hash: 22342...baa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...