Gå til innhold

Dagens beste fra barnemunn!


Anbefalte innlegg

Skrevet

I  disse blå-blå tider med fremmedfrykt og integreringsdebatt må jeg dele denne lille anekdoten fra i dag. Andre trinn lærte om Tutankhamon og ungene forstod ikke helt hvordan han så ut siden det var bilde av dødsmasken. Da forklarte jeg at dette var i Afrika/Midtøsten og at han nok var mørk i huden. Da sier en gutt med somalisk bakgrunn på klingende østlandsk: "Jeg er fra Afrika!". Da kommer det svar på klingende bergensk fra andre siden av klasserommet: "Du e' ikkje fra Afrika, du 'e frå Drammen!"

:smilorange: 

 

 



Anonymous poster hash: 29b0c...5ee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha herlig <3



Anonymous poster hash: d9687...54e
Skrevet

Haha.

 

Dette ble sagt av en liten jente som hadde blitt storesøster.

Lillebror lå i bagen og skravla, storesøster sier ganske lavt.

Jens, du har INGEN venner, dessuten har du IKKE hals.

 

Vi kunne ikke le høyt, vi var på naborommet og det var ikke ment for våre ører.

Etter vi hadde kvalt latteren sier mamman alvorlig til meg. Det er jo litt trist for det er jo sant.

Jeg lo ENDA mer.

 

Barn er artige innimellom.

 

Anonymous poster hash: 08b17...23f

Skrevet

Haha.

 

Dette ble sagt av en liten jente som hadde blitt storesøster.

Lillebror lå i bagen og skravla, storesøster sier ganske lavt.

Jens, du har INGEN venner, dessuten har du IKKE hals.

 

Vi kunne ikke le høyt, vi var på naborommet og det var ikke ment for våre ører.

Etter vi hadde kvalt latteren sier mamman alvorlig til meg. Det er jo litt trist for det er jo sant.

Jeg lo ENDA mer.

 

Barn er artige innimellom.

 

Anonymous poster hash: 08b17...23f

 

Ehh

 

Anonymous poster hash: ffa3e...9bf

Skrevet (endret)

Datra mi på 4år syngte på `en og to og tre indianere` så begynte hun og spørre om hvorfor alle hadde fjær på hodet. Sa bare at sånn hadde de indianerene. Så syngte hun videre (hun satt i badekaret).

 

Når hun kom til siste verset og der de skjøt den store bamsen så spurte jeg henne `hva gjorde de etter de hadde skutt den store bamsen ` Jo, svarte hun. De skjøt den store lilla bamsen og så samlet de alle fjærne og tok de med seg hjem....

 

Mulig det bare er meg som synes det var morsomt ;) Men jeg lo iallefall godt :)

Endret av Elina
Skrevet

Jenta på 3 har et varierende humør til tider, og ikke blid når farmor kom innom.

De bor like ved og er ofte innom en tur.

Jeg overså jenta og spurte om svigermor ville ha en kopp kaffi.

- jatakk, hvis du har en tynn en , sa svigermor.

 

Jeg går på kjøkkenet og starter maskinen, lille tusler i beina mine, furten og sur som en treåring kan...

 

Så går hun ut til farmor og sier : vi har ingen tynn en , bare tjukk! Skikkelig streng i ansiktet :D

Skrevet

Datra mi på 4år syngte på `en og to og tre indianere` så begynte hun og spørre om hvorfor alle hadde fjær på hodet. Sa bare at sånn hadde de indianerene. Så syngte hun videre (hun satt i badekaret).

 

Når hun kom til siste verset og der de skjøt den store bamsen så spurte jeg henne `hva gjorde de etter de hadde skutt den store bamsen ` Jo, svarte hun. De skjøt den store lilla bamsen og så samlet de alle fjærne og tok de med seg hjem....

 

Mulig det bare er meg som synes det var morsomt ;) Men jeg lo iallefall godt :)

Syngte? Really? Sang vel heller.

 

Anonymous poster hash: d794c...d68

Skrevet

Haha.

 

Dette ble sagt av en liten jente som hadde blitt storesøster.

Lillebror lå i bagen og skravla, storesøster sier ganske lavt.

Jens, du har INGEN venner, dessuten har du IKKE hals.

 

Vi kunne ikke le høyt, vi var på naborommet og det var ikke ment for våre ører.

Etter vi hadde kvalt latteren sier mamman alvorlig til meg. Det er jo litt trist for det er jo sant.

Jeg lo ENDA mer.

 

Barn er artige innimellom.

 

Anonymous poster hash: 08b17...23f

Jeg skrattlo av denne.  :fnise:

Skrevet

Oldemoren til en liten gutt (3 år) døde nylig. Han spør sine foreldre: "Kan vi ikke vanne litt på graven til Oldemor - kanskje hun kommer opp til jul?".

:)

Skrevet

Afrika/ midtøsten? Er du lærer?

 

Anonymous poster hash: 4f32d...d66

Skrevet

Afrika/ midtøsten? Er du lærer?

 

Anonymous poster hash: 4f32d...d66

Er det ikke riktig da?

 

Anonymous poster hash: d21df...a00

Skrevet

 

Datra mi på 4år syngte på `en og to og tre indianere` så begynte hun og spørre om hvorfor alle hadde fjær på hodet. Sa bare at sånn hadde de indianerene. Så syngte hun videre (hun satt i badekaret).

 

Når hun kom til siste verset og der de skjøt den store bamsen så spurte jeg henne `hva gjorde de etter de hadde skutt den store bamsen ` Jo, svarte hun. De skjøt den store lilla bamsen og så samlet de alle fjærne og tok de med seg hjem....

 

Mulig det bare er meg som synes det var morsomt ;) Men jeg lo iallefall godt :)

Syngte? Really? Sang vel heller.

 

Anonymous poster hash: d794c...d68

 

Nei, hun SYNGTE! Really, faktisk!

Skrevet

 

Afrika/ midtøsten? Er du lærer?

 

Anonymous poster hash: 4f32d...d66

Er det ikke riktig da?

 

Anonymous poster hash: d21df...a00

Jo, der er det. Midtøsten går tross alt på tvers av kontinenter.

 

Anonymous poster hash: b6f8e...fce

Skrevet

 

 

 

Datra mi på 4år syngte på `en og to og tre indianere` så begynte hun og spørre om hvorfor alle hadde fjær på hodet. Sa bare at sånn hadde de indianerene. Så syngte hun videre (hun satt i badekaret).

 

Når hun kom til siste verset og der de skjøt den store bamsen så spurte jeg henne `hva gjorde de etter de hadde skutt den store bamsen ` Jo, svarte hun. De skjøt den store lilla bamsen og så samlet de alle fjærne og tok de med seg hjem....

 

Mulig det bare er meg som synes det var morsomt ;) Men jeg lo iallefall godt :)

Syngte? Really? Sang vel heller.

 

Anonymous poster hash: d794c...d68

Nei, hun SYNGTE! Really, faktisk!

Lærer du ungene dine at feil verbbøying er greit også? "Det heter syngte, jenta mi, for det har mamma bestemt".

 

Anonymous poster hash: b6f8e...fce

Skrevet

Utrolig. Dette skulle være en koselig tråd med artige ting fra barnemunn og så kommer festbremser og språkpolitiet.

Er dere like grinete og sure IRL også eller?

Dere må være skikkelig trivelige å være med.

Sjarmtroll! :-D

 

Anonymous poster hash: 08b17...23f

Skrevet

Oldemoren til en liten gutt (3 år) døde nylig. Han spør sine foreldre: "Kan vi ikke vanne litt på graven til Oldemor - kanskje hun kommer opp til jul?".

:)

hahahahha,herlig!!!!!

 

Anonymous poster hash: 94d43...aee

Skrevet

Gutten min på 6 år var på svømming her en dag og etterpå sa han: Mamma,jeg elsker å svømme i kloakkvann!

 

han visste det var noe på k i det vannet,men tar ofte feil av kloring og kloakk..! :P



Anonymous poster hash: 94d43...aee
Skrevet

 

I  disse blå-blå tider med fremmedfrykt og integreringsdebatt må jeg dele denne lille anekdoten fra i dag. Andre trinn lærte om Tutankhamon og ungene forstod ikke helt hvordan han så ut siden det var bilde av dødsmasken. Da forklarte jeg at dette var i Afrika/Midtøsten og at han nok var mørk i huden. Da sier en gutt med somalisk bakgrunn på klingende østlandsk: "Jeg er fra Afrika!". Da kommer det svar på klingende bergensk fra andre siden av klasserommet: "Du e' ikkje fra Afrika, du 'e frå Drammen!"

:smilorange: 

 

 

 

Anonymous poster hash: 29b0c...5ee

 

 

Sa til dattera min på snart fem år at det var kjempefint hun kunne hjelpe meg å rydde her en dag vi var alene hjemme. Så sier hun ( Og ja, jeg er gravid) "Å jasså, er det DERFOR du vil ha to barn, to barn for å hjelpe deg å rydde når Xx ikke er hjemme"?! Xx er da min samboer, hehe :) Ja, lile venn, du avslørte meg :P

 

Anonymous poster hash: 63705...df3

Skrevet

Afrika/ midtøsten? Er du lærer?

 

Anonymous poster hash: 4f32d...d66

Ja, Egypt ligger i Nordøst-Afrika. Når man skal forklare en verdensdel for en klasse med 7-8 åringer er det lurt å bruke en referanse de har fra før, altså kontinentet Afrika, så forklare nærmere hvor Egypt ligger.

 

Ja, jeg er lærer.

 

Anonymous poster hash: 29b0c...5ee

Skrevet

 

I  disse blå-blå tider med fremmedfrykt og integreringsdebatt må jeg dele denne lille anekdoten fra i dag. Andre trinn lærte om Tutankhamon og ungene forstod ikke helt hvordan han så ut siden det var bilde av dødsmasken. Da forklarte jeg at dette var i Afrika/Midtøsten og at han nok var mørk i huden. Da sier en gutt med somalisk bakgrunn på klingende østlandsk: "Jeg er fra Afrika!". Da kommer det svar på klingende bergensk fra andre siden av klasserommet: "Du e' ikkje fra Afrika, du 'e frå Drammen!"

:smilorange: 

 

 

 

Anonymous poster hash: 29b0c...5ee

 

 

 

litt som min niese da hun gikk på barneskolen: 

 

Svigermor (hennes mormor) er litt opptatt av innvandrere og mørkhudede. Og spurte om ikke "Ahmad" var fra Afrika. 

 

Niesen ser på henne med DET overbærende blikket, som om hun har stilt tidenes mest idiotiske spørsmål. "Han ække fra Afrika. Han er fra blokka ved siden av!"

 

Anonymous poster hash: 773ab...001

Skrevet

Min 3,5 år gamle sønn ved leggestunden tidligere denne uken. 

 

Har lest, snakket, kost oss. Han seeeer lenge på meg og sier med et lite smil: Mamma. Du ser ut som en potet. 

 

(Thanks!)



Anonymous poster hash: 773ab...001
Skrevet

Sønnen vår på 2 år har vært ganske dårlig språklig å har omtrent sagt kun enkeltord ikke satt sammen ord.

 

Jeg sier at nå må han komme å spise mat.

Han svarer irritert: Nei Nicklas jobber!

Da sitter han med lekeskrujern å "skrur" på stolen sin.

Skjønne lille gutten vår :)



Anonymous poster hash: af43a...446
Skrevet

6åringen min (som da var 5 år ) ble med meg en dag jeg skulle stelle litt på graven til min far og mens jeg graver i jorda for å sette ned noen nye blomster kommer det fra 6 åringen: dette er litt kjedelig, si i fra nå du kommer til skjelettet da...  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...