Gå til innhold

Har dere pynta ferdig huset til jul nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Adventstake og stjerne og lilla duk er fremme nå. Resten kommer 23 . Husker selv hvor koselig det var å komme ned julaften og se at mamma hadde pyntet mens vi sov kvelden før:-) og jula skal ikke ut før 13 dag jul:-)

Anonymous poster hash: 99213...9f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pynter til advent nå, ikke jul. 

Anonymous poster hash: 4cbcd...917
Skrevet

her er det en adventsstake med noen stygge røde lys (sorry men er ikke så glad i rødt, kun når det er rødt og fint i resten av huset..passer liksom ikke helt inn til resten av det vanlige interiøret, men men.)

og pakkekalender ! thats it

orker ikke mer i år, da det blir fødsel snart :)

Anonymous poster hash: c57cf...d13
Skrevet

Julegardiner, stjerne, adventskalender og adventslysene er det som er oppe så langt. Pynter resten i morgen tror jeg. Alt unntatt juletre kommer normalt frem 1 desember :-)

Dette er den tradisjonen jeg er vant med og det er førjulskosen jeg er så glad i. Etter nyttårsaften er igrunnen julen over for meg, men har julepynten fremme til 3-4 januar før den ryddes bort igjen...

Skrevet

Det er litt det samme for meg man gjorde fra gammelt av, her har vi våre tradisjoner :) Vi har jul (julepynt, kalendere, julekaker, julegavehandling og pakking)i hele desember måned, kan man si. Etter nyttår er julen over. 

For oss begynner det 1. desember eller første søndag i advent, ikke 23. desember :) Men det er akkurat det samme for meg hva andre gjør, julen handler sånn om tradisjon, og her er vel folk forskjellige.

Anonymous poster hash: 6caa3...f22
Skrevet

Vi har vasket kjøleskapet... Resten får vente en uke eller 2 til. Lysestaken har kommet opp sammen med julekalenderen.

Anonymous poster hash: a2cd1...c04
Skrevet

For meg er det beste med jula førjulstida,altså adventstida. jeg pynter til jul 1.desember,for da er forventninger og gleden til jula stor og jeg koser meg hjemme.

For meg er jula egentlig over den 25.desember,og julepynten blir kasta ut 1.januar.

Treet blir også satt opp tidligere enn "vanlig",rundt den 16.,sånn at vi kan nyte treet ei stund før det blir kasta ut 1.desember.

Vi er jo alle forkjellige,kan vi ikke bare godta det?

Anonymous poster hash: 8d773...027
Skrevet

Ingen nisser og rødt før lille julaften, men har hengt opp lys ute og lys inne + satt fram masse lykter og skiftet gardiner...så litt jul er det jo :)

Anonymous poster hash: ce73f...854
Skrevet

Nei, det er jo lenge til solsnu enda! Kun kalender og stjerne i vinduet. Pyntet til solsnu dagen før, ca 20 des.

Antar det der var et forsøk på å poengtere at du ikøke feirer kristen jul, men "solsnu", ja, ja, dumt med den julestjerna, da....

Anonymous poster hash: 1f006...97f

Tøys, kristne har ikke enerett på stjernene... Men rart at kristne feirer jul, som er en hedensk tradisjon.... Ribbe, juleøl, juletre, nisser, julegrøt etc. Har jo ingenting med kristendom å gjøre.....

Skrevet

Har ikke begynt enda jeg. Ingen planer om å pynte til jul før om et par uker heller. For meg er det unaturlig å pynte til jul så lenge før jul. Er jo derfor man skal pynte til advebt da, advent er ventetiden på jula. En del som har missforstått det greiene der ass.

Jeg pynter ikke til advent heller som regel, så da blir det å vente med pyntinga.

Men de som pynter juletreet alt nå, skjønner jeg meg ikke på. Juletreet skal jo pyntes lille julaften. Det heter juletre, ikke adventstre. Jula mister en del av sjarmen syns jeg med alt dette pyntehysteriet så lenge før jul.

Er så grusomt stygt med alle disse lysene folk heneger opp ute, som blinker i alle regnbuens farger. Blir helt svimmel jeg ass. Ser ut som det er regne tivoliet jo.

Dette er noe av det jeg missliker med førjulstida.... Er liksom ikke noe før juls tid lenger.....

Er liksom veldig bra at du kan gjøre som du vil hjemme hos deg, ass ...

Anonymous poster hash: 5e964...156

Skrevet

Nei er så vidt begynt å ta frem til julepynt gjenstander men langt fra ferdig med å pynte.

Anonymous poster hash: 3fb1e...7b3
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg er gammel og konservativ, og venter med julepynt og -feiring til like før jula ringes inn. 

Nå er det adventsbelysning i vinduene og litt utendørs. Resten får vente til tidligst på kvelden 23. desember. 

Skrevet

Enig med Scaniabusslastebilmjau. Fryktelig tacky med alle de lysene i all verdens farger , gjerne av ulike typer også i annenhver hage. Fikk nesten epilpsianfall av å gå forbi naboens hus tidligere idag, utrolig smakløst med neon-blå-rosa-grønne-gule-blinkende lys, kan ikke fatte at noen synes det er pent (skal også sies at de har type 5 adventsstaker og 4 stjerner i vinduene sine. 

Jeg synes personlig det er for tidlig å pynte til jul 1. desember. Her har jeg pyntet til advent med en stjerne og to retro adventsstaker (fra bruktbutikk, veldig enkle og stilrene) samt en azalea-hvit. Juleduken i vokset lin med juleevangeliet skrevet på fransk kommer alltid på spisebordet 1. desember, men den er ikke spesielt julete av seg (så lenge en ikke leser teksten). Resten venter vi med til rett før jul, da bytter vi fra lilla/grått til rødt og hvitt (evt sølv).

Anonymous poster hash: 78197...5af
Skrevet

Nå Er det ferdig pynta! Det er så koselig!!! :))

Skrevet

Enig med Scaniabusslastebilmjau. Fryktelig tacky med alle de lysene i all verdens farger , gjerne av ulike typer også i annenhver hage. Fikk nesten epilpsianfall av å gå forbi naboens hus tidligere idag, utrolig smakløst med neon-blå-rosa-grønne-gule-blinkende lys, kan ikke fatte at noen synes det er pent (skal også sies at de har type 5 adventsstaker og 4 stjerner i vinduene sine. 

Jeg synes personlig det er for tidlig å pynte til jul 1. desember. Her har jeg pyntet til advent med en stjerne og to retro adventsstaker (fra bruktbutikk, veldig enkle og stilrene) samt en azalea-hvit. Juleduken i vokset lin med juleevangeliet skrevet på fransk kommer alltid på spisebordet 1. desember, men den er ikke spesielt julete av seg (så lenge en ikke leser teksten). Resten venter vi med til rett før jul, da bytter vi fra lilla/grått til rødt og hvitt (evt sølv).

Anonymous poster hash: 78197...5af

Åhhh... Hvor har du kjøpt duken?

Anonymous poster hash: 88009...fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...