Gå til innhold

Har dere pynta ferdig huset til jul nå?


Anbefalte innlegg

Skrevet

På fb ser det ut som "alle" har gjort det. De har lagt ut bilder og skrevet laaaaange statuser. Nå er det vel bare staken som skal frem + litt lilla. Jeg hadde vært dritt lei nissene når jula endelig kommer.



Anonymous poster hash: d4365...9e3
Videoannonse
Annonse
Gjest Frøken Regine
Skrevet

Pynter aldri til jul før 23.desember

Skrevet

Nei, bare til advent

 

Anonymous poster hash: 8c809...8a2

Skrevet

Erru gæren? 23. desember pynter jeg til jul.

 

Anonymous poster hash: 2ce98...951

Gjest Julia1984
Skrevet

Fått opp lys ute og stjerne i vinduet. Pynter med nisser til uka. Juletreet kommer 23. Des. Koselig med julepynt når man faktisk baker, hører på julemusikk, julehandel og spenning.

 

Alt ryddes vekk 1 januar....da er jula over for meg! Aldri skjønt de som har julepynt langt uti januar...

Skrevet

Jula kommer opp i morgen :) Vi har aldri pyntet så tidlig før, pleid å pynte 23 desember, men i år prøver vi noe nytt ;) Treet og strømpene + et telys hus kommer opp 23 desember.



Anonymous poster hash: 1fb14...8d0
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

 

Jula kommer opp i morgen :) Vi har aldri pyntet så tidlig før, pleid å pynte 23 desember, men i år prøver vi noe nytt ;) Treet og strømpene + et telys hus kommer opp 23 desember.

 

Anonymous poster hash: 1fb14...8d0

 

 

 

Hvorfor kom den anonymt montro? Jeg trykket jo ikke på det.. jaja..

 

jula forsvinner 1 januar.

Skrevet

Pynter juletre 23, nissene kommer fram da. Bruker ikke juleduker og har kun et vindu som får rød gardin. Jula kastes ut 13 dag jul. Adventstiden er vente tid så jeg skjønner ikke den nye tradisjonen med å pynte ferdig 1 desember og så kaste ut jula på nyttårs dagen eller like før nyttårsaften. Nye tradisjoner på vei ser det ut om.

 

Anonymous poster hash: 870e1...110

Skrevet

Nope.. Kommer ikke frem noe her før midten av des. Mye mulig jeg venter til 23, det kommer helt an på om jeg har fått julestemning før...

Skrevet

Fått opp lys ute og stjerne i vinduet. Pynter med nisser til uka. Juletreet kommer 23. Des. Koselig med julepynt når man faktisk baker, hører på julemusikk, julehandel og spenning.

Alt ryddes vekk 1 januar....da er jula over for meg! Aldri skjønt de som har julepynt langt uti januar...

Når man pynter ferdig så tidlig skjønner jeg at man rydder vekk 1 januar, men fra gammelt av pyntet man på kvelden 23 des, etter barna hadde lagt seg. Etter 13 dag jul ble jula ryddet ut av huset, det var vanlig å ha juletrefester i januar.

 

Anonymous poster hash: 870e1...110

Skrevet

I morgen skal det pyntes! :)

1 desember starter julen for min del!

Skrevet

Pynter 23.des og spiser jula ut 20.dag..jepp, jeg er gammel..hehe.

Og ærer de tradisjonene jeg fikk med meg av min juleelskende og tradisjonstroe mor som jeg dessverre mistet for noen år siden.

Skrevet

Nei, det er jo lenge til solsnu enda! Kun kalender og stjerne i vinduet. Pyntet til solsnu dagen før, ca 20 des.

Gjest Julia1984
Skrevet

 

Fått opp lys ute og stjerne i vinduet. Pynter med nisser til uka. Juletreet kommer 23. Des. Koselig med julepynt når man faktisk baker, hører på julemusikk, julehandel og spenning.

Alt ryddes vekk 1 januar....da er jula over for meg! Aldri skjønt de som har julepynt langt uti januar...

Når man pynter ferdig så tidlig skjønner jeg at man rydder vekk 1 januar, men fra gammelt av pyntet man på kvelden 23 des, etter barna hadde lagt seg. Etter 13 dag jul ble jula ryddet ut av huset, det var vanlig å ha juletrefester i januar.

 

Anonymous poster hash: 870e1...110

Jeg orker bare ikke komme hjem til juletre og julepynt i januar når jula faktisk er over, vi har startet nytt år og juleferien er over.

 

Aldri skjønt dette med 13 og 20 dag jul...

Skrevet

Vi har pyntet i dag, men det er ikke det jeg er vandt til hjemmenfra. Grunnen er rett og slett at vi alltid reiser hjem til mine foreldre på juleferie, så for at vi skal få nyte julepynten litt kommer den opp litt tidlig. Har ikke masse pynt, men, julegardier, julestjerne, jule duker og røde lys. Pluss selvfølgelig alle jule pynte gavene barna har laget opp igjennom : )Å innrømmer gjerne at det er litt deilig og tylle seg inn i rødt nå i kulden, leiligheten blir på en måte varmere, å det er mye koseligere å lage gaver, bake o.l. når stemninga er slik.

 

God jul!

Skrevet

Nei, det er jo lenge til solsnu enda! Kun kalender og stjerne i vinduet. Pyntet til solsnu dagen før, ca 20 des.

Av nysgjerrighet. Er solsnu pynt lik vanlig julepynt? Nisser, engler, stjerner, rødt og grønt? Eller?, 

Skrevet

Her kommer det mye rødt og gullpynt i morgen. Advent er jo ventetiden på jul og jeg gleder meg til jul. Etter nyttår ryddes alt bort, da begynner det nye året med blanke ark.

Skrevet

Niks, skal henge opp julestjerner og ha på lilla løpere ol i morgen. Mannen har tatt på lys på et tree i hagen.

Resten av julepyntinga tsr heg helga før Jul. Mulig et psr nisser får komme fram litt før da.

 

Anonymous poster hash: 0af28...add

Skrevet

Har ikke begynt enda jeg. Ingen planer om å pynte til jul før om et par uker heller. For meg er det unaturlig å pynte til jul så lenge før jul. Er jo derfor man skal pynte til advebt da, advent er ventetiden på jula. En del som har missforstått det greiene der ass.

Jeg pynter ikke til advent heller som regel, så da blir det å vente med pyntinga.

 

Men de som pynter juletreet alt nå, skjønner jeg meg ikke på. Juletreet skal jo pyntes lille julaften. Det heter juletre, ikke adventstre. Jula mister en del av sjarmen syns jeg med alt dette pyntehysteriet så lenge før jul.

 

Er så grusomt stygt med alle disse lysene folk heneger opp ute, som blinker i alle regnbuens farger. Blir helt svimmel jeg ass. Ser ut som det er regne tivoliet jo.

Dette er noe av det jeg missliker med førjulstida.... Er liksom ikke noe før juls tid lenger.....

Skrevet

bare adventsstake + tre kubbelys med julete mønstre på.. Jeg kommer nok til å ta frem litt og litt utover i desember.  Hos mamma pyntet vi aldri før 23. des, men jeg synes julen går så utrolig fort at jeg vil gjerne ha den frem litt før  :) Elsker jul og er alltid trist når den må bort hehe



Anonymous poster hash: f9eb9...5c4
Skrevet

Eg har hive opp stjernene i vindauga og laga til kjerteljosa på spisebordet. Eg tok litt meir av enn til vanleg, for eg har visst hatt på raud juleduk på bordet og. Det var vel eigentleg ikkje meininga, men den var ny...:/

Skrevet

Vi bruker pynt som passer :-) nisser og stjerner gjerne, går på kultur det. De har fint lite med kristendom å gjøre. Ellers går det jo i grønt, rødt, lyd og juletrær ( som heller ikke har med religion å gjøre).

Vi er ikke religiøse, feirer at sola snur og at det går mot lysere tider. Men om jenta vil henge opp engler må hun gjerne gjøre det, de et jo fine :-) husk jul har vært feiret leeeenge før kristendommen kom til Norge, og er opprinnelig en hedensk tradisjon med juleblot av grisen, juleøl etc. Nå er vi forsåvidt ikke hedninger heller, men synes det er fint å feire at dagene igjen blir lengre og sola kommer tilbake :-)

Skrevet

Vi har funnet frem lysestakene til vinduet, julegardiner og 2 duker. Adventstakene er på plass :)

 

Pynter resten i uka og hiver det ut 1. eller 2. januar :)

Skrevet

Nei, det er jo lenge til solsnu enda! Kun kalender og stjerne i vinduet. Pyntet til solsnu dagen før, ca 20 des.

Antar det der var et forsøk på å poengtere at du ikøke feirer kristen jul, men "solsnu", ja, ja, dumt med den julestjerna, da....

 

Anonymous poster hash: 1f006...97f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...