Gå til innhold

Skal man melde fra om trygdesvindel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du bør være 110% sikker før du melder ifra mener jeg da.

En eller annen idiot meldte meg for trygdesvindel. Bf bodde 15 min unna meg med bil, men NAV fikk tilgang til kontoutskriftene våre og så på fars kontoutskrift at han handlet innimellom i "min" bydel. (De tenkte kanskje ikke på at byens største kjøpesenter ligger 1 km fra hvor jeg bor, og at det er normalt å handle på kjøpesentre, selvom det ikke er i din egen bydel) pga dette med kontoutskriftene så gikk de videre med det til politiet. Politiet etterforsket og spanet på meg og bf i en periode på 2 mnd. Hver onsdag kl 16 kunne de se at bf kom hjem til meg og ikke gikk før kl 20.00, 2 ganger i løpet av denne 2 mnds perioden hadde de observert at bf kom en fredagskveld og ikke gikk før lørdag ettermiddag, de observerte samtidig at jeg gikk hjemmefra fredagskvelden og kom hjem rett før bf gikk igjen.

Utifra denne "fabelaktige" etterforskningen bestemte politiet seg for å storme leiligheten min en mandag morgen. 7 svære mannfolk hamret på døren min kl 06.30 denne mandags morgningen og ropte" åpne opp det er politiet!!"

Jeg åpnet døren, de skubbet meg til siden, stormet leiligheten og konkluderte til slutt med at bf ikke at tilstede. Ikke fikk jeg lov til å ta opp min 2 år gamle sønn som hylte i sengen av skrekk over alt som foregikk. Først etter 20 min fikk jeg ta han opp og trøste han.

Samtidig stormet politiet bf sin leilighet hvor han bodde sammen med sin nye kjæreste.

Så var det inn til avhør i 7!!timer før jeg fikk gå med en tiltale på trygdesvindel. Politibetjenten prøvde å lure meg til å skrive under på en falsk tilståelse. For han skrev ned hele avhøret på pc mens han avhørte meg, da han var ferdig måtte jeg lese igjennom og signere på hver eneste side. Da jeg hadde gjort det sier han plutselig " oi, ser jeg har en del skrivefeil, jeg får ta å rette opp i det" også smilte han. Han printet alt ut på nytt etter å liksom hadde ordnet skrivefeilene. Han bare sa til meg at jeg trengte ikke å lese igjennom på nytt, kunna bare skrive under på alle sidene så skulle jeg få gå, heldigvis insisterte jeg på å få lese igjenom for i den nye utskriften så innrømmet jeg plutselig helt på slutten trygdesvindel!! Nektet å skrive under og ble truet med å bli satt på glattcelle.

Spurte da om jeg ikke hadde rett på advokat( noe jeg hadde glemt pga sjokket og som politiet ikke opplyste meg om) da ga han seg og slapp meg.

Kom hjem til en leilighet som var rasert, bokstavlig talt. Alle klærne til meg og barnet mitt lå slengt på gulvet, alle lekene til barnet mitt var også slengt utover rommet hans. Kjøleskapet og fryseren var tømt, ikke spør meg hvorfor. Alt lå spredt utover kjøkkenet og alle frysevArene var tint og måtte kastes.

NAV ringte meg dagen etterpå og informerte om at de stoppet all utbetaling av stønader som alenemor pga de mente jeg svindlet de. Det tok politiet 11!! måneder å etterforske saken før de konkluderte med at jeg allikevel var alene.

Jeg måtte stoppe å studere da jeg ikke hadde penger til det, sosialstøtte fikk jeg ikke hvis jeg studerte og det er ikke bare bare å finne jobb på dagen.

Anmeldte både politiet og NAV etter råd fra advokaten min. Anmeldte politiet pga deres håndtering av saken, der fikk jeg 38 000kr i erstatning. Tok NAV inn til trygderetten og siden studiet mitt ble forsinket ett år og jeg dermed skulle ha vært ferdig utdannet sommeren 2011 istedenfor sommeren 2012, så ble jeg tilkjent erstatning for en årslønn i yrket mitt som er på 420 000.

Var ett jævlig år og har mistet helt troen på både NAV og ikke minst politiet!

Så vær så snill, vær 110% sikker på at det stemmer før du melder. Unner ingen å gå igjenom dette. Jeg slet psykisk i lang tid, hadde problemer med å sove og gikk inn i en depresjon.Anonymous poster hash: b3e10...f1c

denne har jeg vanskelig for å tro på...

Ja, gammel tråd, men like viktig i dag.

Anonymous poster hash: 5915c...635

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...