Gå til innhold

Skal man melde fra om trygdesvindel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To bekjente av meg driver med trygdesvindel ift. overgangsstønad og andre stønader som ofte følger os.

Skal jeg melde fra? Hvordan melder man eventuelt i fra?

Anonymous poster hash: 5fcdc...1cf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det gjør man, så lenge man føler seg sikker. Meld ifra hos deres NAVlokaler.

Anonymous poster hash: 91f41...cb1
Skrevet

Kan man ringe? Må det gjøres skriftelig eller ved oppmøte? Vi bor ikke i samme kommune.

Skrevet

Det holder med å ringe.. Men er du sikker på dette? Føler du at du har noe bevis? Eller er det at hun får penger rett ved/på 20 pr mnd ol? Kjenner ei som ble meldt for svindel av OS, og gikk gjennom litt av en prossess, bare for å sitte igjen totalt utslitt 1 mnd etter, med alle parter viten om at hun mottok AAP, og ikke jukset seg til noe av pengene.

Føler du deg sikker nok, så skal du jo så klart melde, tenker bare om du har minimalt av grunn til å mene dette.

Skrevet

Å ringe til NAV er vel mer eller mindre umulig. Papir klarer de ikke å holde styr på og det du sier glemmer de så fort du har kommet deg ut døren. Synd at det skal være sånn

Anonymous poster hash: de50a...801

Skrevet

Å ringe til NAV er vel mer eller mindre umulig. Papir klarer de ikke å holde styr på og det du sier glemmer de så fort du har kommet deg ut døren. Synd at det skal være sånn

Anonymous poster hash: de50a...801

Jeg selv, og mange jeg kjenner ringer NAV tit og ofte, og ingen av oss har opplevd dette.. Så tror det går mer på kontorets standard, og ikke NAV generelt.. Uansett, man ringer om man ikke kan troppe opp der selv, så har man gjort sitt for å melde svindlere.

Skrevet

Nei man melder ikke fra. Man passer sine egne saker! Patetiske mennesker som tror at disse stjeler fra deres penger.

Anonymous poster hash: 79604...5be

Skrevet

Nei man melder ikke fra. Man passer sine egne saker! Patetiske mennesker som tror at disse stjeler fra deres penger.

Tipper du er en trygdesvindler......

Anonymous poster hash: 844ef...f2d

Skrevet (endret)

Er dette alvorlig ment? Personlig ville jeg heller ha gitt snylterne penger av egen lomme enn å se dem tråkke på og kjøre i grøfta den velferdsmodellen som trygger oss og som gjør oss til et av verdens beste land å bo i. Intill videre - denne modellen er ikke bærekraftig slik det ser ut til å utvikle seg. Flere må bidra. Derfor er det så uendelig provoserende når folk tror de er verdt mer enn andre og kan seile på midler som bør gå til skole, helse osv i fremtiden. Endret av Berta_78
Skrevet

Jeg tror ikke noen stjeler mine penger om de driver med trygdesvindel. Jeg vet godt at de årene jeg har gått på skole, de dagene jeg har vært innlagt på sykehus, oppsøkt fastlege, legevakt, tannhelsetjenesten, mottatt barnetrygd, foreldrepenger, stipend, sykepenger (and the list goes on...) er noe jeg aldri vil kunne tilbakebetale i form av skatter og avgifter.

Likevel er trygdesvindel ulovlig og noe som burde meldes i fra om dersom man vet sikkert at det blir utført. De som svindler stjeler ikke penger fra meg, men fra fellesskapet. Et fellesskap som vi er så heldige å være en del av her i Norge. En trygghet og et stort gode som er basert på tillit. Og om "alle" skulle mottatt penger de ikke har rett på så ville faktisk ikke samfunnet gått rundt, ikke slik velferdsstaten er lagt opp i dag. Da vil trygdesvindel i det lange løp føre til (for mange alvorlige) konsekvenser ved at mange av disse godene forsvinner eller at skatte- og avgiftsnivået økes. Personlig ønsker jeg ingen av delene.

Anonymous poster hash: 5229b...e11

Skrevet

Ja, selvfølgelig melder en.

Det er svindlere som ødelegger for de som virkelig trenger hjelp.

Tror endel om ikke alle svindlere glemmer hvor heldige de er som bor i ett land med skikkelig sikkerhetsnett for de svakeste blandt oss.

Skrevet

Du må helt klart melde fra. Det er tyveri fra alle i Norge, og det undergraver for de som trenger det. Skriv et brev til NAV og forklar. Du gjør det beste for alle som bor i Norge.

Anonymous poster hash: b11b2...2e2

Skrevet

Er du sikker på dette?! Du kan fort få advokat osv etter deg om du tar feil.

Husk at noen ikke er så åpne om økonomien sin, kanskje har hun AAP og har problemer i forholdet med denne mannen og går hos familievernkontoret på ett opplegg...

Bitch.

To bekjente av meg driver med trygdesvindel ift. overgangsstønad og andre stønader som ofte følger os.

Anonymous poster hash: 81d0a...41e

Skrevet

Selvsagt melder man fra.. Enslig forsørger stønad er en av de stønadene det svindles mest med... Om noen år har vi kanskje ikke så gode ordninger om det fortsetter. Ring 5555 3333 og be om å bli satt over til nav sin tipstelefon, der kan du være anonym om du ønsker.... 

Anonymous poster hash: d6ac7...6ee
Skrevet

Meld!

Anonymous poster hash: 144a7...de4

Skrevet

Ring, de har egen ulovlighetsgruppe som jobber med sånt, og du kan være anonym.

Skrevet

Du bør være 110% sikker før du melder ifra mener jeg da.

En eller annen idiot meldte meg for trygdesvindel. Bf bodde 15 min unna meg med bil, men NAV fikk tilgang til kontoutskriftene våre og så på fars kontoutskrift at han handlet innimellom i "min" bydel. (De tenkte kanskje ikke på at byens største kjøpesenter ligger 1 km fra hvor jeg bor, og at det er normalt å handle på kjøpesentre, selvom det ikke er i din egen bydel) pga dette med kontoutskriftene så gikk de videre med det til politiet. Politiet etterforsket og spanet på meg og bf i en periode på 2 mnd. Hver onsdag kl 16 kunne de se at bf kom hjem til meg og ikke gikk før kl 20.00, 2 ganger i løpet av denne 2 mnds perioden hadde de observert at bf kom en fredagskveld og ikke gikk før lørdag ettermiddag, de observerte samtidig at jeg gikk hjemmefra fredagskvelden og kom hjem rett før bf gikk igjen.

Utifra denne "fabelaktige" etterforskningen bestemte politiet seg for å storme leiligheten min en mandag morgen. 7 svære mannfolk hamret på døren min kl 06.30 denne mandags morgningen og ropte" åpne opp det er politiet!!"

Jeg åpnet døren, de skubbet meg til siden, stormet leiligheten og konkluderte til slutt med at bf ikke at tilstede. Ikke fikk jeg lov til å ta opp min 2 år gamle sønn som hylte i sengen av skrekk over alt som foregikk. Først etter 20 min fikk jeg ta han opp og trøste han.

Samtidig stormet politiet bf sin leilighet hvor han bodde sammen med sin nye kjæreste.

Så var det inn til avhør i 7!!timer før jeg fikk gå med en tiltale på trygdesvindel. Politibetjenten prøvde å lure meg til å skrive under på en falsk tilståelse. For han skrev ned hele avhøret på pc mens han avhørte meg, da han var ferdig måtte jeg lese igjennom og signere på hver eneste side. Da jeg hadde gjort det sier han plutselig " oi, ser jeg har en del skrivefeil, jeg får ta å rette opp i det" også smilte han. Han printet alt ut på nytt etter å liksom hadde ordnet skrivefeilene. Han bare sa til meg at jeg trengte ikke å lese igjennom på nytt, kunna bare skrive under på alle sidene så skulle jeg få gå, heldigvis insisterte jeg på å få lese igjenom for i den nye utskriften så innrømmet jeg plutselig helt på slutten trygdesvindel!! Nektet å skrive under og ble truet med å bli satt på glattcelle.

Spurte da om jeg ikke hadde rett på advokat( noe jeg hadde glemt pga sjokket og som politiet ikke opplyste meg om) da ga han seg og slapp meg.

Kom hjem til en leilighet som var rasert, bokstavlig talt. Alle klærne til meg og barnet mitt lå slengt på gulvet, alle lekene til barnet mitt var også slengt utover rommet hans. Kjøleskapet og fryseren var tømt, ikke spør meg hvorfor. Alt lå spredt utover kjøkkenet og alle frysevArene var tint og måtte kastes.

NAV ringte meg dagen etterpå og informerte om at de stoppet all utbetaling av stønader som alenemor pga de mente jeg svindlet de. Det tok politiet 11!! måneder å etterforske saken før de konkluderte med at jeg allikevel var alene.

Jeg måtte stoppe å studere da jeg ikke hadde penger til det, sosialstøtte fikk jeg ikke hvis jeg studerte og det er ikke bare bare å finne jobb på dagen.

Anmeldte både politiet og NAV etter råd fra advokaten min. Anmeldte politiet pga deres håndtering av saken, der fikk jeg 38 000kr i erstatning. Tok NAV inn til trygderetten og siden studiet mitt ble forsinket ett år og jeg dermed skulle ha vært ferdig utdannet sommeren 2011 istedenfor sommeren 2012, så ble jeg tilkjent erstatning for en årslønn i yrket mitt som er på 420 000.

Var ett jævlig år og har mistet helt troen på både NAV og ikke minst politiet!

Så vær så snill, vær 110% sikker på at det stemmer før du melder. Unner ingen å gå igjenom dette. Jeg slet psykisk i lang tid, hadde problemer med å sove og gikk inn i en depresjon.

Anonymous poster hash: b3e10...f1c

Skrevet

Hvorfor svarer du ikke hi? Opptatt med å spre dritt å ødelegge livet til folk?!

Sikkert ikke perfekt du heller!

Skrevet

Vær helt sikker først. Bor de med barnefar er det greit å si ifra, men de kan fortsatt bo 12 mnd med annen mann. Ikke alle vet det.

Skrevet

Du bør være 110% sikker før du melder ifra mener jeg da.

En eller annen idiot meldte meg for trygdesvindel. Bf bodde 15 min unna meg med bil, men NAV fikk tilgang til kontoutskriftene våre og så på fars kontoutskrift at han handlet innimellom i "min" bydel. (De tenkte kanskje ikke på at byens største kjøpesenter ligger 1 km fra hvor jeg bor, og at det er normalt å handle på kjøpesentre, selvom det ikke er i din egen bydel) pga dette med kontoutskriftene så gikk de videre med det til politiet. Politiet etterforsket og spanet på meg og bf i en periode på 2 mnd. Hver onsdag kl 16 kunne de se at bf kom hjem til meg og ikke gikk før kl 20.00, 2 ganger i løpet av denne 2 mnds perioden hadde de observert at bf kom en fredagskveld og ikke gikk før lørdag ettermiddag, de observerte samtidig at jeg gikk hjemmefra fredagskvelden og kom hjem rett før bf gikk igjen.

Utifra denne "fabelaktige" etterforskningen bestemte politiet seg for å storme leiligheten min en mandag morgen. 7 svære mannfolk hamret på døren min kl 06.30 denne mandags morgningen og ropte" åpne opp det er politiet!!"

Jeg åpnet døren, de skubbet meg til siden, stormet leiligheten og konkluderte til slutt med at bf ikke at tilstede. Ikke fikk jeg lov til å ta opp min 2 år gamle sønn som hylte i sengen av skrekk over alt som foregikk. Først etter 20 min fikk jeg ta han opp og trøste han.

Samtidig stormet politiet bf sin leilighet hvor han bodde sammen med sin nye kjæreste.

Så var det inn til avhør i 7!!timer før jeg fikk gå med en tiltale på trygdesvindel. Politibetjenten prøvde å lure meg til å skrive under på en falsk tilståelse. For han skrev ned hele avhøret på pc mens han avhørte meg, da han var ferdig måtte jeg lese igjennom og signere på hver eneste side. Da jeg hadde gjort det sier han plutselig " oi, ser jeg har en del skrivefeil, jeg får ta å rette opp i det" også smilte han. Han printet alt ut på nytt etter å liksom hadde ordnet skrivefeilene. Han bare sa til meg at jeg trengte ikke å lese igjennom på nytt, kunna bare skrive under på alle sidene så skulle jeg få gå, heldigvis insisterte jeg på å få lese igjenom for i den nye utskriften så innrømmet jeg plutselig helt på slutten trygdesvindel!! Nektet å skrive under og ble truet med å bli satt på glattcelle.

Spurte da om jeg ikke hadde rett på advokat( noe jeg hadde glemt pga sjokket og som politiet ikke opplyste meg om) da ga han seg og slapp meg.

Kom hjem til en leilighet som var rasert, bokstavlig talt. Alle klærne til meg og barnet mitt lå slengt på gulvet, alle lekene til barnet mitt var også slengt utover rommet hans. Kjøleskapet og fryseren var tømt, ikke spør meg hvorfor. Alt lå spredt utover kjøkkenet og alle frysevArene var tint og måtte kastes.

NAV ringte meg dagen etterpå og informerte om at de stoppet all utbetaling av stønader som alenemor pga de mente jeg svindlet de. Det tok politiet 11!! måneder å etterforske saken før de konkluderte med at jeg allikevel var alene.

Jeg måtte stoppe å studere da jeg ikke hadde penger til det, sosialstøtte fikk jeg ikke hvis jeg studerte og det er ikke bare bare å finne jobb på dagen.

Anmeldte både politiet og NAV etter råd fra advokaten min. Anmeldte politiet pga deres håndtering av saken, der fikk jeg 38 000kr i erstatning. Tok NAV inn til trygderetten og siden studiet mitt ble forsinket ett år og jeg dermed skulle ha vært ferdig utdannet sommeren 2011 istedenfor sommeren 2012, så ble jeg tilkjent erstatning for en årslønn i yrket mitt som er på 420 000.

Var ett jævlig år og har mistet helt troen på både NAV og ikke minst politiet!

Så vær så snill, vær 110% sikker på at det stemmer før du melder. Unner ingen å gå igjenom dette. Jeg slet psykisk i lang tid, hadde problemer med å sove og gikk inn i en depresjon.Anonymous poster hash: b3e10...f1c

Ser at de har vært overdrevet hard mot deg i denne saken, etter hvordan du fremstiller det, men det er utrolig mange som fjusker til seg goder de ikke skal ha så beklageligvis vil det da alltid være noen som slipper unna og noen som blir rammet for hardt.

Anonymous poster hash: df3a3...13f

Skrevet

Hvorfor ringe NAV? 
Spør heller trygdesvindelene, evt opplys de at det er ulovlig og de kan bli tatt for det. Fjaser de det vekk - ringer du nav.

Skrevet

Er du sikker på dette?! Du kan fort få advokat osv etter deg om du tar feil.

Husk at noen ikke er så åpne om økonomien sin, kanskje har hun AAP og har problemer i forholdet med denne mannen og går hos familievernkontoret på ett opplegg...

Bitch.

Saklig svar av deg. Selv om du har opplevd boe lignende trenger du ikke kalle folk bitch!

Anonymous poster hash: b0ddc...a40

Skrevet

Må du gi deg. Høres ut som om du driver på med svindel og er redd det er deg hun er ute etter. Hilsen samme person som sier du ikke trenger å kalle folk bitch!

Anonymous poster hash: b0ddc...a40

Skrevet

Trygdesnytere stjeler faktisk MINE penger ja. Hvor blond går det an å bli? Hvor kommer kronene fra som går til trygder? Jo fra skattepengene som trekkes fra MIN lønn. Og DIN. Og alle andre sin. Det er VÅRE penger som de forsyner seg av!

Hadde alle trygdesnytere jobbet og ikke belastet samfunnet med sin patetiske unnasluntring og grådighet, så hadde vi faktisk hatt masse penger til andre goder. Vi kunne hatt bedre veier, bedre skoler, barnehager, eldretilbud mm. Vi betaler vanvittige summer ut til trygd i Norge, og dette må skjerpes inn noe enormt når vi ikke har oljeinntekter en gang om ikke så forferdelig lenge. I fremtiden vil nok både rettmessige og urettmessige trygdemottakere måtte ut i jobb..

Jeg blir skikkelig forbanna når noen snyter trygd. Fordi de stjeler fra alle oss!

Anonymous poster hash: 8b20c...882
Skrevet

Kanskje jeg ikke henger på dib til enhver tid. Jeg har heller ingen plikt til å svare deg, eller noen andre. Jeg vet 100% sikkert at disse to driver med trygdesvindel. De sier det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...