Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #26 Skrevet 27. november 2013 Hvordan kan en underskriftskampanje hjelpe på å stoppe grusomhetene i Kina? Anonymous poster hash: b3830...8b7 Fokus og press på fra omverden hjelper! Kina er glad i turisme og negativ oppmerksomhet som dette er selvfølgelig ikke bra, på flere plan, blandt annet i forhold til økonomi. Det er viktig å bry seg! Anonymous poster hash: 17290...efc Jeg har altså signert, lurer bare på hvordan dette kan hjelpe. Ellers boikotter jeg Kina og har gjort det lenge. Anonymous poster hash: b3830...8b7
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #27 Skrevet 27. november 2013 grusomt bilde Men må også bare få sagt at vi koker reker og krabber levende... Når det er sagt, så fytti holinga så hjerteløse og kalde mange mennesker er! Vi koker reker og krabber levende ja, men det er jo litt forskjell på å f.eks koke en maur levende og en hund... Jeg er særdeles dyrekjær men hvis mine akvarie/dam fisker blir veldig syke eller skadede er faktisk det å koke de levende den raskeste og greieste måten og gjøre slutt på lidelsen (dette gjelder de minste fiskene da...). Vi vil alltid "rangere" levende vesener, utifra både følelsesmessige kriterier til mere fysiske ting som smertefølelse og hjernekapasitet. Det forskes f.eks på om fisk føler smerte, noe jeg er ganske sikker på at de gjør. Ekstrem "organisert" dyremisshandling og mangel på empati for dyr slik vi bla kan se i Kina treffer oss hardt, spesielt når dette gjelder dyr vi har et forhold til.... Jeg er helt enig med deg i at dette er hjerteløst og fælt Fisk føler smerte. Anonymous poster hash: 61a30...44c
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #28 Skrevet 28. november 2013 Anonym bruker, on 28 Nov 2013 - 00:08, said: Trimsi, on 27 Nov 2013 - 21:23, said: den perfekte mor, on 27 Nov 2013 - 21:09, said: grusomt bilde Men må også bare få sagt at vi koker reker og krabber levende... Når det er sagt, så fytti holinga så hjerteløse og kalde mange mennesker er! Vi koker reker og krabber levende ja, men det er jo litt forskjell på å f.eks koke en maur levende og en hund... Jeg er særdeles dyrekjær men hvis mine akvarie/dam fisker blir veldig syke eller skadede er faktisk det å koke de levende den raskeste og greieste måten og gjøre slutt på lidelsen (dette gjelder de minste fiskene da...). Vi vil alltid "rangere" levende vesener, utifra både følelsesmessige kriterier til mere fysiske ting som smertefølelse og hjernekapasitet. Det forskes f.eks på om fisk føler smerte, noe jeg er ganske sikker på at de gjør. Ekstrem "organisert" dyremisshandling og mangel på empati for dyr slik vi bla kan se i Kina treffer oss hardt, spesielt når dette gjelder dyr vi har et forhold til.... Jeg er helt enig med deg i at dette er hjerteløst og fælt Fisk føler smerte. Anonymous poster hash: 61a30...44c Jeg tror også det, men mange forskere er uenige... Mulig de ikke føler smerte helt slik pattedyr gjør. http://www.forskning.no/artikler/2002/september/1032256330.4 Anonymous poster hash: c6dbf...62a
Eiliv Skrevet 12. august 2017 #29 Skrevet 12. august 2017 Jeg prøver å overbevise meg selv om at det bildet ikke er ekte. Jeg blir helt uvell av å tenke på det og jeg får det ikke ut av hodet. Bare tanken på den skoldede hunden ï sikkert forferdelige smerter som prøver å flykte fra kokende vann er helt grufull. Jeg vet at de kineserne kommer bare til å dytte hunden nedi det kokende vannet igjen der den kommer til å lide seg gjennom en smertefull død. Jeg har sett kinesere på internett som prøver å rettferdiggjøre det de gjør mot hundene og at det er minst like fælt at vi spiser kyr i Europa. Hadde jeg møtt en av de kineserne og tilfeldigvis hadde hatt en skarp metallgjenstand i hånda ville jeg slått den i hodet så hardt jeg hadde klart. Deretter ville jeg, om han ikke var død ennå, kasta han i kokende vann. Det går ikke an å rettferdiggjøre måten de slakter hunder på, om det i det hele tatt kan kalles slakting. Slakting er når man tar livet av et dyr og tilbereder kjøttet etterpå, ikke å kaste dyret i kokende vann, der kjøttet kokes på et fortsatt levende dyr som kjenner alt sammen. Krepsedyr kokes også levende, men de føler ikke smerte slik som pattedyr. De har sensorer som gjør at de vet når de er skada eller kommer borti noe, men de har ikke den samme lidelsen som hos pattedyr. Egentlig er de ganske like roboter. Å prøve å rettferdiggjøre koking av levende hunder med det av vi koker levende kreps blir helt feil. Man kan ikke rettferdiggjøre koking av levende hunder. Det er ikke mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå