Gå til innhold

Hva har dere til dessert på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen hadde servert slankeriskrem på julaften, hadde jeg garantert tatt med en skål med min egen feteriskrem. Og kommentert høylytt hvilken skål som først ble tom.

Anonymous poster hash: ed1b9...9dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker og ha enten karamellpuding eller varme skogsbær i congnac og iskrem :) 

Skrevet

Riskrem både hos mine foreldre og hos svigers heldigvis!

Skrevet

Fruktcoctail (ja, fra boks skal det være) og krem.

Då er du meir avansert enn min familie, eg er vand med fruktcoctail og fløte ;)
Skrevet

I fjor bytta vi ut den mektige riskremen med panacotta med rips/rabarbrasaus. Deilig med noe fiskt og syrlig etter den feite julematen, så det blir nok tradisjon her i huset. Var også veldig greit å lage dagen i forveien:)

Skrevet

Fruktcoctail (ja, fra boks skal det være) og krem.

Då er du meir avansert enn min familie, eg er vand med fruktcoctail og fløte ;)

Jeg har en far som ville gå over lik for krem, og mye krem, til hva som helst. Og så er det sykt godt og smaker jul.

Skrevet

Multekrem. Og i år blir det multer fra egen grunn! Det vokser multer på hyttetomta vår. Det var bonus vi ikke var klar over da vi begynte på hyttebygginga. 

Anonymous poster hash: 6bfbc...d35
Skrevet

Riskrem har vi alltid hatt. Iår skal vi være hjemme så vi vurderer is, jordbær og flytende sjokoladekake.

Skrevet

Iskrem til de som orker. Resten får 'fri' ;) 

Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

En hel haug med småkaker, og ingen av dem smaker godt... I min familie er jeg vant til mange forskjellige desserter (de smaker ikke så veldig godt de heller).

Skrevet

I fjor hadde vi crepes med sjokolade, tynne, tynne skiver med banan, vaniljeis med sjokoladeflak og varm valnøttkaramell med maldonsalt. 

Blir nok reprise i år ;)

Skrevet

Riskrem med mengder av hakkete mandler (og en hel mandel til den heldige mandelgavemottakeren) og kirsebærsaus i min familie. Nam!

Anonymous poster hash: a1b69...d27
Skrevet

Alltid riskrem. Men i år skal vi til svigers, og hun lager "slanke" -riskrem. Lite fløte og lite sukker. Blæh. :(

SLANKE-riskrem på JULAFTEN????????

Viktigere hva hun gjør mellom jul og nyttår og mellom nyttår og jul enn hva hun spiser på selve julaften, vel!

Tilby deg å ta med eller lage riskremen - om du lager den der og hun henger over deg så kan du jo alltids "miste" litt ekstra sukker oppi ;) Og riskrem lages på ekte fløte og nok fløte, sånn er det bare!

....det kan du hilse din svigermor fra meg å si! ;)

Anonymous poster hash: 8183e...309

Syns svigermor skal få lov å stå for menyen jeg da, når det er hun som inviterer til juleselskap. Det er lov å syns det er kjipt, men det kan man i så fall holde for seg selv.

Skrevet

Riskrem med rød saus (jeg liker jordbærsaus, men vi har også bringebær). Vi har vanlig riskrem, og så har vi riskrem med appelsinbåter i (uten skinn, kun selve kjøttet som ligger inni appelsinbåten). 

Anonymous poster hash: 7d7e4...edb
Skrevet

Har alltid hatt riskrem. Jeg liker det ikke, men resten av familien elsker det.

Anonymous poster hash: c1726...00e
Skrevet

Feirer alltid med mine foreldre, og vi har alltid hatt sånn ferdig hjemmelaget riskrem. Helt til for to år siden, da mannen min laget hjemmelaget med hjemmelaget kirsebær saus. Ikke snakk om noen annen dessert enn den, i fremtiden! Åh, julaften <3

Anonymous poster hash: 9c143...c26

Skrevet

Riskrem :-)

Rydder av etter middagen og pakker opp gaver osv før vi spiser riskrem på kvelden :-)

Hadde blitt lang i maska hvis ikke jeg fikk riskrem altså for det er en tradisjon med stor T :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...